abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2023 @ 10:15:24 #1
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209564888

Info

Titel: Diablo 4
Platform: Windows, Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5
Developer: Blizzard Entertainment
Release date: 5 juni 2023

Handige Diablo 4 linkjes
Algemene Diablo 4 site met leaks en nieuws: https://diablo4.gg/
Websites voor cookiecutter builds: https://d4builds.gg/ en https://maxroll.gg/d4
Helltides timer met interactieve map voor de Mystery chest: https://helltides.com/
Event timers ( Worldboss, Helltides en Legion's ) https://d4armory.io/events/

SPOILER: Usernames
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verhaal

Duizenden jaren voor de gebeurtenissen in het spel creëerden Lilith, de dochter van Mephisto, en de engel Inarius het rijk van Sanctuary om toevlucht te bieden aan diegenen die wilden ontsnappen aan het eeuwige conflict tussen de High Heavens en de Burning Hells. Deze relatie tussen demoon en engel leidde tot de geboorte van de Nephalem. De bewoners in Sanctuary geloofden dat de Nephalem te veel aandacht van de High Heavens en de Burning Hells zouden trekken en als gevolg daarom wilden ze hen vernietigen. Lilith, die niet wilde dat haar kinderen werden vermoord, vernietigde iedereen die haar tegenstond, waardoor Inarius werd gedwongen haar te verbannen.

Diablo IV speelt zich af in de wereld van Sanctuary en vindt plaats 50 jaar na de gebeurtenissen in Diablo III: Reaper of Souls. Een sekte heeft het voor elkaar gekregen Lilith weer op te roepen. Na de gebeurtenissen in eerdere games zijn de krachten van demonen en engelen uitgeput, waardoor Lilith een kans ziet de macht te grijpen in Sanctuary. Ze zegt dat ze Sanctuary wil beschermen, maar waarom wil ze dan toch een poort naar de hel openen?

Classes

• De Barbarian die eerder verscheen in Diablo II en Diablo III, heeft de mogelijkheid om tijdens gevechten tussen wapens te wisselen.
• De Necromancer die eerder actief was in Diablo II en Diablo III, gebruikt duistere magie om skeletten op te roepen en vervloekingen uit te spreken.
• De Sorcerer, die terugkeert uit de eerste game en Diablo II, is een magiër dat vuur-, ijs- en bliksemmagie hanteert.
• De Rogue is terug uit de eerste game en is een snel bewegende strijder die afwisselt tussen melee-gevechten met blades of afstandsgevechten met een boog
• De Druid, die in Diablo II al te spelen was, kan van vorm veranderen tussen menselijke, weerwolf- en weerbeervormen, en bezit aard- en stormmagie.

Gameplay

In tegenstelling tot eerdere Diablo-games kun je de wereld van Sanctuary vrij verkennen. Terwijl je ronddwaalt, kom je vijf zones tegen die totaal van elkaar verschillen: Kehjistan is een woestijngebied, Scosglen is een bosrijk gebied, Fractured Peaks is een besneeuwd gebied, de Dry Steppes is een meer bergachtig gebied en Hawezar is het moerassig deel van deze open wereld. En met een wereld die zo groot is, is het belangrijk om een manier te hebben om je te verplaatsen, dus naast waypoints en townportals zijn er nu ook mounts beschikbaar.

Diablo 4 heeft ook verschillende nieuwe mechanica geīmplementeerd. Als het op het uiterlijk van je personage aankomt, keert Transmogrification terug na te zijn geīntroduceerd in Diablo III's Reaper of Souls-uitbreiding en heeft het een aantal belangrijke verbeteringen ondergaan, waardoor je stukken pantser die je vindt kunt mixen en matchen met aangepaste kleuropties.

Je personage, en elke klasse, heeft ook de mogelijkheid om te Evaden en gezondheidsdrankjes hebben ook enkele veranderingen ondergaan. Nu heb je slechts een bepaalde hoeveelheid en je kunt de kracht ervan vergroten door de juiste middelen te oogsten en te leveren zodat je deze kunt upgraden.

De Codex of Power is een andere belangrijke nieuwe gameplay-functie in Diablo 4. Dit systeem geeft spelers meer controle over hun builds. Met de hulp van een crafter kun je Aspects toepassen, dit zijn legendarische krachten die na voltooiing worden verzameld in missies en dungeons, om skills te veranderen en nieuwe krachten uit te rusten voor een bepaalde klasse. Er is ook het Renown-systeem, dat vergelijkbaar is met XP die je kunt verdienen terwijl je in de wereld speelt, maar het komt ook ten goede aan alle personages die je op een realm maakt, zodat ze bijvoorbeeld meer skillpoints krijgen en potions kunnen dragen.

Maar de nieuwe mechanica richten zich niet alleen op je personage. Het Diablo 4-team heeft ook verbeteringen aangebracht in de multiplayermogelijkheden waarmee je tijdens evenementen andere spelers of wereldbazen kunt tegenkomen. Er is wel een limiet aan het aantal mensen dat je tegelijkertijd kunt zien. Ze willen dat de game nog steeds als een desolate plek is, zodat het niet meteen te druk aanvoelt.

Teamspeak 3 server:
IP: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om FOK! tag bij MrManuel ;)

Teamspeak van ClapClapYourHands
IP kthnxbai.info:9987
  maandag 19 juni 2023 @ 10:16:15 #2
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_209564899
Ik ben van mening dat nightmare dungeons reknown zouden moeten geven. Ik vind het een enorme grind die sidequests en dungeons voor de paragon points.

Moet er niet aan denken dit elke 3 maanden weer helemaal opnieuw te moeten doen. (of bijna helemaal opnieuw dan exclusief de map en altars)
  maandag 19 juni 2023 @ 10:20:27 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209564945
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:16 schreef KoningWouter het volgende:
Ik ben van mening dat nightmare dungeons reknown zouden moeten geven. Ik vind het een enorme grind die sidequests en dungeons voor de paragon points.

Moet er niet aan denken dit elke 3 maanden weer helemaal opnieuw te moeten doen. (of bijna helemaal opnieuw dan exclusief de map en altars)
Met side quests en Tree-dungeons speel je op termijn ook wel die renown vrij. Is wel een grind op zich inderdaad.

Diablo is sowieso een grind :P Op D3 na
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 11:03:42 #4
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209565297
heuj, een nieuwe op _O_ :D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_209565684
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:03 schreef Jimbo het volgende:
heuj, een nieuwe op _O_ :D
Met handige linkjes! _O_ :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_209565705
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:16 schreef KoningWouter het volgende:

Mja, het is puur voor skillpoints en paragon. Jammer dat die laatste ook meteen de laatste renown bonus is. Als ze die orbs nu als laatste tier doen dan is het wat minder grinden. Aan de andere kant: na 3 seizoenen ken je alle Lilith statues uit je hoofd :D
pi_209565748
Ik heb wel moeten lachen, zat een beetje naar dat paragon board te kijken, moet je het verdere gedeelte unlocken door op Preview te klikken, wat een UI-keuze.

Ik ben nu vrolijk alle regions compleet aan het maken, nu level 59.
pi_209565847
Weten jullie hier een goede Necromancer build?
Ik heb er echt al veel geprobeerd, maar ze zijn allemaal niet zo goed.

Wil ook graag weten welke minions ik moet gebruiken.

Alvast bedankt!
pi_209565879
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:58 schreef Redbullkid het volgende:
Weten jullie hier een goede Necromancer build?
Ik heb er echt al veel geprobeerd, maar ze zijn allemaal niet zo goed.

Wil ook graag weten welke minions ik moet gebruiken.

Alvast bedankt!
https://www.youtube.com/@Fextralife

Daar staan een paar goede bij.

Ik ben trouwens overwegend negatief over D4. Ik dacht dat ik het helemaal geweldig zou vinden maar ik heb het spel nog niet uitgespeeld en ben er nu eigenlijk al mee verveeld. Ik ga de komende week iig met pijn en moeite de story uitspelen en dan zal ik eens de tijd nemen om onder woorden te brengen wat er voor mij persoonlijk zo tegenvalt.

Maar nogmaals: Persoonlijk. Ik ben blij voor iedereen die het geweldig vindt :P
Conscience do cost.
pi_209566558
quote:
8s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:00 schreef ems. het volgende:

[..]
https://www.youtube.com/@:Fextralife

Daar staan een paar goede bij.

Ik ben trouwens overwegend negatief over D4. Ik dacht dat ik het helemaal geweldig zou vinden maar ik heb het spel nog niet uitgespeeld en ben er nu eigenlijk al mee verveeld. Ik ga de komende week iig met pijn en moeite de story uitspelen en dan zal ik eens de tijd nemen om onder woorden te brengen wat er voor mij persoonlijk zo tegenvalt.

Maar nogmaals: Persoonlijk. Ik ben blij voor iedereen die het geweldig vindt :P
Ik heb er al een voor je als je daarna dungeons gaat grinden:
Alle dungeons lijken op elkaar: zoek twee of drie objecten, leg ze bij de gesloten deur en zie weer een van de 8 mogelijke bosses. Soms kom ik dezelfde back to back tegen.
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 13:10:25 #11
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209566779
inmiddels bezig met mn druid, lvl 55 ofzo nu.
Ding gaat zoveel harder door content dan mn sorc op lvl 75 ooit gedaan heeft :') merk oo kecht dat ik gelijk veel meer plezier in de game heb. Wel ff doorgaan voor asteral gear nu eens ff een goede build erin zetten zodat ik naar de échte' endgame kan (minmaxxen)
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_209566932
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:10 schreef Jimbo het volgende:
inmiddels bezig met mn druid, lvl 55 ofzo nu.
Ding gaat zoveel harder door content dan mn sorc op lvl 75 ooit gedaan heeft :') merk oo kecht dat ik gelijk veel meer plezier in de game heb. Wel ff doorgaan voor asteral gear nu eens ff een goede build erin zetten zodat ik naar de échte' endgame kan (minmaxxen)
Wat voor build had je op sorc? Ik heb nu gerespecced naar een ice shards build en dat werkt echt 10x beter dan firewall.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 19 juni 2023 @ 13:45:17 #13
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_209567229
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat voor build had je op sorc? Ik heb nu gerespecced naar een ice shards build en dat werkt echt 10x beter dan firewall.
ice shards...

Maar ik ben het gewoon zat constant OOM te zijn, ik heb de items die nodig zijn + een zooi meer, en nog heb ik constant OOM

Waar ik nu dan weer vooral tegen aan loop is dat ik 0 ruimte heb :') stash compleet vol (want 2 chars die wel eens wat willen bewaren en taffus veel gems) en ook mn intentory's zijn vol :')
  maandag 19 juni 2023 @ 13:50:42 #14
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209567283
Kan me inderdaad wel voorstellen dat dungeon grinden snel verveelt. Het is veel van zelfde, jammer dat NM dungeoms dan ook weer zelfde zijn maar dan met iets sterkere monsters.
pi_209567296
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan me inderdaad wel voorstellen dat dungeon grinden snel verveelt. Het is veel van zelfde, jammer dat NM dungeoms dan ook weer zelfde zijn maar dan met iets sterkere monsters.
Mja, dat is toch echt wel inherent aan Diablo games.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 19 juni 2023 @ 13:54:56 #16
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209567328
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mja, dat is toch echt wel inherent aan Diablo games.
Klopt. MF runs waren ook nogal repetitief met Andy/Meph/Pindle of Ancient Tunnels met ongeveer zelfde layouts.
pi_209567628
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat heb ik dus ook. Vind Ice Shards zo veel leuker :) Ja out of mana komt zeker voor...maar dat moet zich oplossen met betere gear. Vind het niet heel vervelend. Vermaak me heel erg met helltides, NM dungeons af en toe quests enz
Vici, Vidi, Veni!
pi_209568137
Wat sorcerer gameplay upgeload. Wel wat discord interactie op de achtergrond, hun waren aan het PvPen:

My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_209568330
Ik heb constant OOM met een ice sorc, dus die laat ik lekker voor wat het is. Ik probeer nog een build te vinden die leuk is. De hammerbarb is funny op tier 1 iig, maar moet nog grinden voor level 50 om eens aan paragon te kunnen beginnen en te zien of ie sterker wordt. Maar ik zit iig minder in de resource-problemen dan met zo'n ice-sorc die vast erg sterk is als je continu ijs kan schieten. Maar ik ben het merendeel van de tijd aan het wachten tot de mana weer vol is en zo'n capstone boss schiet me in 1x neer :')

[ Bericht 77% gewijzigd door Pheno op 19-06-2023 15:29:44 ]
pi_209569609
Ik ben zelf naar arc lash build gegaan maar blijf andere classes proberen in de hoop dat die leuk zijn. Rouge en barbarian tot nu toe maar meh.
pi_209569799
Hammerbarb maakte de Butcher af _O_
Tot nu toe wel blij met die gast, level 40 en kan wel wat hebben
pi_209570070
Heb zelf een level 99 necromancer die is wel bruut
pi_209570232
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 17:52 schreef SayLWay het volgende:
Heb zelf een level 99 necromancer die is wel bruut
M’n maat speelt al necro. :'(
pi_209571484
quote:
6s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:56 schreef Pheno het volgende:

[..]
Ik heb er al een voor je als je daarna dungeons gaat grinden:
Alle dungeons lijken op elkaar: zoek twee of drie objecten, leg ze bij de gesloten deur en zie weer een van de 8 mogelijke bosses. Soms kom ik dezelfde back to back tegen.
Ik heb het dus nog geeneens uitgespeeld en diezelfde herhaling begon al op mijn zenuwen te werken.

Maar ik denk dat ik het ook zelf ben hoor. Diablo 1 en 2 allebei helemaal kapot gespeeld. D3 ook wel veel gedaan, ondanks dat ik die al beduidend minder interessant vond. Misschien ben ik het diablo-concept gewoon een beetje ontgroeid. Of misschien had ik de verwachting dat D4 echt de next generation zou zijn wat betreft het ARPG idee waardoor ik weer verliefd zou worden.
Conscience do cost.
pi_209571610
quote:
8s.gif Op maandag 19 juni 2023 19:38 schreef ems. het volgende:

[..]
Ik heb het dus nog geeneens uitgespeeld en diezelfde herhaling begon al op mijn zenuwen te werken.

Maar ik denk dat ik het ook zelf ben hoor. Diablo 1 en 2 allebei helemaal kapot gespeeld. D3 ook wel veel gedaan, ondanks dat ik die al beduidend minder interessant vond. Misschien ben ik het diablo-concept gewoon een beetje ontgroeid. Of misschien had ik de verwachting dat D4 echt de next generation zou zijn wat betreft het ARPG idee waardoor ik weer verliefd zou worden.
We worden oud .

D1 en D2 echt belachelijk veel uur (D2 jaren gespeeld). D3 veel minder. D4 zie ik ook niet heel lang op mijn console actief staan. Ik zie gewoon weinig uitdagingen. En dan bedoel ik niet dat tier 4 makkelijk zal zijn of zo, maar ze dwingen je nu veel meer naar het levelen of 1 specieke build (oa door die nerfs die ze doen, ik krijg het niet anders uitgelegd):
- Ubers in D2 waren fun, nu is er Uber Lilith en die heeft bijna geen man neer omdat je er eigenlijk level 100 voor moet zijn en dan nog is ze alleen voor de min-maxxers
- World bosses zijn nu ook slaapverwekkend als je eenmaal na de eerste keer ziet hoe de aanvallen verlopen.
- Sommige side quests zijn rng drops. Ik heb met 1 char alles gedaan, en nog mis ik 5 sidequests per gebied. Alleen fractured peaks mis ik er 1. Geen quest log met gedane zaken, dus kan het ook niet opzoeken wat ik mis, bedankt voor die oversight Blizzard.
- kan niet verder naar tier 4 omdat er een levelcap op zit. Terwijl tier 3 nu te makkelijk is, maar die levelcap dungeon boss one shot me. Hoezo, eigenlijk dwingen mij tot level 70 te levelen?

Ik heb niets tegen grinden, maar er zijn echt 0,0 variatie in dungeon opzet of challenges (world bosses, helltide, grim favor). Ik ga straks nog eens pvp doen of zo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')