abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209578958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 09:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. Kun je uitleggen hoe dat kwam? is dat de manier van lesgeven op de middelbareschooltijd, of was je toen gewoon puber?
Ik was puber, en ik had geen docenten die me inspireerden. Ik vond de middelbare school stof suf, en bij wiskunde had ik geen idee waarom ik het zou willen begrijpen. Bovendien was ik vooral bezig met muziek maken en gamen en natuurkunde die buiten de schoolstof viel. Ik denk dat ik gewoon een laatbloeier was :P
pi_209579236
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 07:20 schreef theunderdog het volgende:

Toch valt er wel iets voor te zeggen dat 'streberigheid' ook zo zijn nadelen heeft. Je moet als mens, en zeker als puber immers ook oog hebben voor andere zaken.
Uit het onderzoek dat ik ken komt niet naar voren dat streberigheid an sich nadelig is, maar wel een vorm van perfectionisme waarbij je anderen tevreden wilt stellen. Het is zeg maar het verschil tussen een 10 willen halen omdat je er zelf voldoening uit haalt versus een 10 willen halen om je ouders niet te teleur te stellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 20-06-2023 14:17:33 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 14:29:37 #228
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209579455
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 13:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]
...en bij wiskunde had ik geen idee waarom ik het zou willen begrijpen.
Dat was hier zo bij al die wereldoriëntatievakken. "Wat heb ik nou aan maatschappijleer?" Als het je niet boeit, wordt het een stuk moeilijker de stof in je hoofd te krijgen.

Terwijl ik me nu juist behoorlijk veel bezig houd met actualiteiten en zo. Maar ja, dat kwam pas jaren later.

[ Bericht 12% gewijzigd door Eightyone op 20-06-2023 16:08:58 ]
pi_209579880
Intellectuelen lijken me ook maar koude, berekende mensen waarbij enkel status voorop staat.
pi_209579974
Knap van haar, maar wat een vreselijke vader heeft dat kind.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 15:12:08 #231
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209579978
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:05 schreef Culkin het volgende:
Intellectuelen lijken me ook maar koude, berekende mensen waarbij enkel status voorop staat.
Dat type verwacht ik specifiek op de Zuidas en dergelijke. Kijk deze uitzending maar een keer terug.

De hoek van de sociologie zal weer een ander slag volk bevatten.
pi_209580271
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat type verwacht ik specifiek op de Zuidas en dergelijke. Kijk deze uitzending maar een keer terug.

Die op de Zuidas zijn nog een stapje erger, dat zijn bijna beesten, die lusten je rauw.
pi_209583232
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 15:12 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat zijn vast intelligente mensen, maar intellectueel is iets anders dan intelligent. Een intellectueel is niet kil en berekenend, eerder dromerig en belangstellend.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:30:13 #234
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209583403
Stel je voor je haalt een 9.
Voor scheikunde ook nog. Daar haalde ik altijd 4tjes voor. Wat een vreselijk vak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209583486
quote:
Je zou er niet verder naast kunnen zitten.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:47:06 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209583640
quote:
Mensen waarbij status voorop staat zijn over het algemeen niet de intellectuelen of de meest intelligente mensen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:47:13 #237
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_209583642
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 07:36 schreef 111210 het volgende:

[..]
Voor je zelf, alleen komende meeste pubers daar pas achter als ze volwassen zijn. Ik ben ook gewoon langzaam van mavo, mbo naar hbo gegaan. Hier ook letterlijk nog nooit een van die 3 papiertjes laten zien.
Ik heb ze moeten laten zien toen ik van het HBO naar de (buitenlandse) universiteit ging dus dat heb ik dan wel haha :P
pi_209583839
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 19:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je zou er niet verder naast kunnen zitten.
Ik neem het je niet kwalijk hoor. Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar.
pi_209584357
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:00 schreef Culkin het volgende:

[..]
Ik neem het je niet kwalijk hoor. Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar.
Ik heb een paar intellectuelen mogen ontmoeten en dat waren bescheiden, nieuwsgierige, betrokken en gepassioneerde mensen die het vergaren en delen van kennis hoog in het vaandel hadden. Status was compleet irrelevant. Sommigen schopten het niet tot hoogleraar omdat ze bijvoorbeeld weigerden mee te doen aan het publicatiecircus, anderen waren hoogleraar maar zouden het tegenwoordig niet zo ver hebben geschopt omdat ze liever één goed boek schreven dan tien oppervlakkige artikelen. Allen waren vrije denkers die zich niet voegden naar de status quo, maar zich tegelijk onderscheidden van complotdenkers, reaguurders en andere simpele zielen door de kwaliteit van hun argumenten en de bereidwilligheid om hun eigen standpunten in heroverweging te nemen. Het Idee was altijd belangrijker dan het ego.
pi_209584986
quote:
Ze schijnen zelfs kinderen te offeren en hun bloed te drinken :Y
pi_209585051
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ze schijnen zelfs kinderen te offeren en hun bloed te drinken :Y
Nu spot je er mee maar pedofilie, kinderhandel, kindermisbruik (al dan niet met sektarische achtergrond) zijn echt en worden ook in hogere kringen uitgevoerd.
pi_209585192
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 20:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb een paar intellectuelen mogen ontmoeten en dat waren bescheiden, nieuwsgierige, betrokken en gepassioneerde mensen die het vergaren en delen van kennis hoog in het vaandel hadden. Status was compleet irrelevant. Sommigen schopten het niet tot hoogleraar omdat ze bijvoorbeeld weigerden mee te doen aan het publicatiecircus, anderen waren hoogleraar maar zouden het tegenwoordig niet zo ver hebben geschopt omdat ze liever één goed boek schreven dan tien oppervlakkige artikelen. Allen waren vrije denkers die zich niet voegden naar de status quo, maar zich tegelijk onderscheidden van complotdenkers, reaguurders en andere simpele zielen door de kwaliteit van hun argumenten en de bereidwilligheid om hun eigen standpunten in heroverweging te nemen. Het Idee was altijd belangrijker dan het ego.
Ik vraag me soms ook af wie nu eigenlijk pas de simpele zielen zijn. U vindt het blijkbaar een prestatie om je eigen standpunt te heroverwegen, ik vind dit een dagelijkse taak.
pi_209585485
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2023 12:20 schreef AchJa het volgende:
En straks een baan hebben en helemaal afbranden omdat je denkt dat je het goed gedaan hebt maar de baas een andere mening is toegedaan...
Tienen halen op het werk is veel te duur. Daar kun je in het tijdperk van "planned obsolescence" echt niet meer mee aankomen.
pi_209585536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 21:20 schreef Culkin het volgende:

[..]
Nu spot je er mee maar pedofilie, kinderhandel, kindermisbruik (al dan niet met sektarische achtergrond) zijn echt en worden ook in hogere kringen uitgevoerd.
Ik ben bloedserieus.
pi_209585587
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik ben bloedserieus.
eet smakelijk
  dinsdag 20 juni 2023 @ 22:13:30 #246
307622 Perox
(niet de echte)
pi_209585698
Ze heeft het niveau. :7
Ze haalt er alles uit. :Y)
Niets mis mee. ^O^

Het gepoch van die pa is een beetje cringe natuurlijk. :X

Ik was zelf het typische Fok! type qua school geloof ik. Wel mijn VWO diploma behaald maar de stap naar studeren lukte mij op die leeftijd gewoon niet. En ik vond andere dingen belangrijker. Later pas komt het besef dat je daar kansen hebt laten liggen. Maar ik ben er niet rouwig om, uiteindelijk heb ik genoeg inkomen en redelijk leuk werk.

Daarom zeg ik, als je het kan, en je doet het, prima! *O*
pi_209585918
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 17:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Met zesjescultuur wordt iemand bedoeld die beter kan dan een 6, maar geen zin heeft er beter zijn best voor te doen, niet iemand die 'zijn best heeft gedaan' voor een zes.
Ik snap de kritiek op dergelijke efficiency van leerlingen eerlijk gezegd totaal niet en al helemaal niet wanneer het om leerlingen op het middelbaar onderwijs gaat.
pi_209585965
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:30 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik snap de kritiek op dergelijke efficiency van leerlingen eerlijk gezegd totaal niet en al helemaal niet wanneer het om leerlingen op het middelbaar onderwijs gaat.
Ik snap het juist wel een beetje. Ik was er zelf ook zo een. Alles kwam aanwaaien. Leerde een uurtje voor die 6. Ging naar de uni, faalde vervolgens keihard omdat ik niet geleerd had te leren en miste de zelfdiscipline om dat wel te gaan doen (HBO was wel weer een eitje voor me, lekker schools)

Wat mij betreft mogen ze dat inloten op basis van studiecijfer wel weer invoeren. Zesjescultuur? Prima, maar reken er op dat je voor gewilde studies uitgeloot wordt. (Hoeft uiteraard geen probleem te zijn als je zo'n studie toch verder niet van plan was).
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_209586081
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:35 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik snap het juist wel een beetje. Ik was er zelf ook zo een. Alles kwam aanwaaien. Leerde een uurtje voor die 6. Ging naar de uni, faalde vervolgens keihard omdat ik niet geleerd had te leren en miste de zelfdiscipline om dat wel te gaan doen (HBO was wel weer een eitje voor me, lekker schools)

Wat mij betreft mogen ze dat inloten op basis van studiecijfer wel weer invoeren. Zesjescultuur? Prima, maar reken er op dat je voor gewilde studies uitgeloot wordt. (Hoeft uiteraard geen probleem te zijn als je zo'n studie toch verder niet van plan was).
Denk je echt dat je leven er nu totaal anders uit had gezien wanneer je als puber tienen gehaald had ipv zessen? Ik geloof daar persoonlijk niet zo in; iedereen komt uiteindelijk wel op zijn of haar niveau terecht in het bedrijfsleven en daar is die "zesjescultuur" juist weer een pré, want efficiënt en kostenbesparend.
pi_209586655
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2023 22:46 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Denk je echt dat je leven er nu totaal anders uit had gezien wanneer je als puber tienen gehaald had ipv zessen? Ik geloof daar persoonlijk niet zo in; iedereen komt uiteindelijk wel op zijn of haar niveau terecht in het bedrijfsleven en daar is die "zesjescultuur" juist weer een pré, want efficiënt en kostenbesparend.
Zesjescultuur in het bedrijfsleven is juist niet zo efficient. Telkens precies genoeg doen om niet ontslagen te worden? Als je gewoon op het niveau functioneert dat je aankan, lever je juist meer op voor het berijf.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')