Ja leuk, tot je potentiële volgende werkgever om een referentie vraagt daar.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:39 schreef 2thmx het volgende:
Je kan ook je ontslag afdwingen door zelf een ontslagwaardige penis te worden
Doen werkgevers dat dan tegenwoordig nog?quote:Op zondag 18 juni 2023 11:46 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja leuk, tot je potentiële volgende werkgever om een referentie vraagt daar.
yupquote:Op zondag 18 juni 2023 11:55 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Doen werkgevers dat dan tegenwoordig nog?
De transitievergoeding tikt pas aan als je er ook al een paar jaar werkt. Het is een derde maandsalaris per gewerkt jaar.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:39 schreef 2thmx het volgende:
Stel, je wil van baan wisselen omdat je je huidige baan zat bent, bijvoorbeeld omdat je baas een onuitstaanbare penis is. Dan kan je natuurlijk ontslag nemen. Maar dan krijg je geen transitievergoeding van eerdergenoemde penis. Je kan ook je ontslag afdwingen door zelf een ontslagwaardige penis te worden, zodat je een vaststellingsovereenkomst scoort met bijpassende aantrekkelijke teansitievergoeding. Iemand hier die deze poets wel eens heeft gebakken?
Bij mijn laatste sollicitatieprocedure (najaar 2021) wel in ieder geval.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:55 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Doen werkgevers dat dan tegenwoordig nog?
In exact nul vacatures iets over gelezen. Waarschijnlijk verschilt het ook per sector, ik zit in software.quote:
Ze zetten het er ook niet altijd bij in vacatures. Ze kunnen er tijdens een gesprek om vragen.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
In exact nul vacatures iets over gelezen. Waarschijnlijk verschilt het ook per sector, ik zit in software.
Zeker in deze tijd heb je zo wat nieuws gevonden waarbij je als je de kaarten goed speelt er ook nog wel wat op vooruit kunt gaan. Daar is je bonus danquote:Op zondag 18 juni 2023 11:42 schreef Pharkus het volgende:
Nee, lijkt me een tijdrovend energieslurpend traject, zou gewoon wat nieuws zoeken.
Nee. Denk zelfs dat penis-baas vrij boos zal reageren als ik ontslag neem, wat het ontslag nemen dan weer een interessante optie maakt.quote:
Kan ongetwijfeld. Vraag me alleen af hoe vaak het ook gebeurt in de softwaresector.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ze zetten het er ook niet altijd bij in vacatures. Ze kunnen er tijdens een gesprek om vragen.
Gewoon in de pauze een halve liter Pilsner open trekkenquote:Op zondag 18 juni 2023 11:39 schreef 2thmx het volgende:
Stel, je wil van baan wisselen omdat je je huidige baan zat bent, bijvoorbeeld omdat je baas een onuitstaanbare penis is. Dan kan je natuurlijk ontslag nemen. Maar dan krijg je geen transitievergoeding van eerdergenoemde penis. Je kan ook je ontslag afdwingen door zelf een ontslagwaardige penis te worden, zodat je een vaststellingsovereenkomst scoort met bijpassende aantrekkelijke teansitievergoeding. Iemand hier die deze poets wel eens heeft gebakken?
En dan zeg je nee die heb ik niet.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:14 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ze zetten het er ook niet altijd bij in vacatures. Ze kunnen er tijdens een gesprek om vragen.
En dan is de kans heel groot dat ze zeggen: u hoort nog van ons. En dan niks meer.quote:
Vrij vaak. Ik zit ook in de software sector en heb het vaak genoeg meegemaakt. 3 of soms zelfs 4 referenties was vrij normaal.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:18 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Kan ongetwijfeld. Vraag me alleen af hoe vaak het ook gebeurt in de softwaresector.
Nul procent kans, de penis in kwestie is de CEO/oprichter.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
totdat die ontzettend grote penis ook van baan wisselt
Toch zou het me niet verbazen als dit soort dingen in de huidige arbeidsmarkt wat losser worden nageleefd. En anders ik dan natuurlijk alsnog (oud-)collega’s als referentie opgeven.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En dan is de kans heel groot dat ze zeggen: u hoort nog van ons. En dan niks meer.
[..]
Vrij vaak. Ik zit ook in de software sector en heb het vaak genoeg meegemaakt. 3 of soms zelfs 4 referenties was vrij normaal.
Balen voor hun dat ze geen mensen kunnen vertrouwen/inschatten en daarover moeten liegen dan.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En dan is de kans heel groot dat ze zeggen: u hoort nog van ons. En dan niks meer.
Andere kant is ook waar. Als je geen referenties wil geven kan je wat te verbergen hebben. Beter open kaart spelen.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:57 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Balen voor hun dat ze geen mensen kunnen vertrouwen/inschatten en daarover moeten liegen dan.
Ondertussen wel een proeftijd willen en met maximaal een jaarcontract aan komen schijten.
ze kunnen natuurlijk altijd bellen met het bedrijf en om een referentie vragen, dit hoeven ze natuurlijk niet aan te gevenquote:Op zondag 18 juni 2023 12:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
In exact nul vacatures iets over gelezen. Waarschijnlijk verschilt het ook per sector, ik zit in software.
Lekker man die schuldig tot onschuldig bewezen mentaliteit.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:59 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Andere kant is ook waar. Als je geen referenties wil geven kan je wat te verbergen hebben. Beter open kaart spelen.
Een normale werkgever doet dat niet zonder toestemming.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:03 schreef mschol het volgende:
[..]
ze kunnen natuurlijk altijd bellen met het bedrijf en om een referentie vragen, dit hoeven ze natuurlijk niet aan te geven
Dat is zelfs verboden.quote:Op zondag 18 juni 2023 13:06 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Een normale werkgever doet dat niet zonder toestemming.
In het geval van TS zou ik zeggen dat ze dan juist wel een goede inschatting gemaakt hebben.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:57 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Balen voor hun dat ze geen mensen kunnen vertrouwen/inschatten en daarover moeten liegen dan.
Ondertussen wel een proeftijd willen en met maximaal een jaarcontract aan komen schijten.
Daar zou mijn vorige werkgever lak aan hebben, je moet het dan maar bewijzen zouden ze zeggen. Ben ook blij dat ik daar weg ben en nu wel voor een integere werkgever werk.quote:
quote:Op zondag 18 juni 2023 13:06 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Een normale werkgever doet dat niet zonder toestemming.
Klopt. Heeft mijn vorige werkgever wel gedaan trouwens, maar dat pakte heel gunstig uit voor mij. Ze hadden naar mijn stageplaats gebeld waar ik in de running was (laatste twee kandidaten) voor een PhD-traject.quote:
Dit zou ik ook doen als ik in zo'n situatie zou zitten.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:47 schreef miro86 het volgende:
Dat gedoe is het niet waard. Gewoon iets nieuws zoeken.
Hoe kom je dan ooit verder dan je eerste baan?quote:Op zondag 18 juni 2023 12:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
In dat geval kan dat zomaar eens, zeker als je bij een wat groter bedrijf wil gaan werken.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:12 schreef 2thmx het volgende:
[..]
Bij tijdelijke contracten mag geen proeftijd zitten. Een tijdelijk contract wordt verondersteld qualitate qua de proeftijd te zijn.quote:Op zondag 18 juni 2023 12:57 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat is niet wat hier staat.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bij tijdelijke contracten mag geen proeftijd zitten. Een tijdelijk contract wordt verondersteld qualitate qua de proeftijd te zijn.
Bij contracten langer dan zes maanden mag proeftijd zitten.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bij tijdelijke contracten mag geen proeftijd zitten. Een tijdelijk contract wordt verondersteld qualitate qua de proeftijd te zijn.
Wel. Bij > 6 maanden. Daarom zie je vaak 7 maanden-contracten.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |