SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Ah doelde op de luchtvochtigheid.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het komt uit het zuidwesten. In het noorden is het gewoon nog koud.
Ik ook. Maar kijk eens omhoogquote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah doelde op de luchtvochtigheid.
[ afbeelding ]
Als ik hier serieus op zou gaan reageren zou je gehoopt hebben mij deze vraag nooit gesteld te hebben!quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hebbie die van je ma's facebook pagina?
hier in Elsloo, Limburgquote:Op zaterdag 17 juni 2023 16:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah doelde op de luchtvochtigheid.
[ afbeelding ]
Vraag me af waar het het uiteindelijk het warmst aanvoelt. Zal wel ergens in het midden zijn.
Ik keek heel snel en dacht even dat dit temperaturen warenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:12 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
De luchtvochtigheid is wel hoger geworden in het westen ondertussen
Dat is wel erg drastisch om je daar voor te cremerenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:35 schreef cherrycoke het volgende:
staat nu weer veel regen op voor maandag, ik laat mij verassen
En uiteindelijk valt er weer amper watquote:Op zaterdag 17 juni 2023 17:35 schreef cherrycoke het volgende:
staat nu weer veel regen op voor maandag, ik laat mij verassen
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Schuift het nu weer op? De regen voor morgennacht lijkt nu ook al uit de kaarten..
Plantjes kunnen het goed gebruikenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:50 schreef Momo het volgende:
Dagen daarna zit wel genoeg neerslag op de kaarten
Wij mensen ook met die giga hoeveelheid pollen from hell.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:04 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Plantjes kunnen het goed gebruiken
ik heb mijn ogen er nog niet uitgekrabt, desloratadine werkt prima gelukkigquote:Op zaterdag 17 juni 2023 19:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij mensen ook met die giga hoeveelheid pollen from hell.
Dat worden leuke kringetjes op de auto's met dit stoffige weer.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 18:31 schreef Rabieluh het volgende:
Nou, toch zeker wel een stuk of 70 regendruppels gehad net in Zeeland.
Jaquote:
quote:Op zondag 18 juni 2023 10:14 schreef Nattekat het volgende:
Op de buienradar zie ik de buien gewoon oplossen vlak voor ze mij bereiken
Maandgemiddelde is nu 18.8 en dat is al 0.6 warmer dan de warmste maand. Eindgemiddelde kan wel boven de 19 graden komen als je de pluim bekijkt.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:07 schreef Elan het volgende:
Juni gaat alle warmterecords breken, na een periode van afkoeling weer warm volgend weekend
En dan net zoals na die warmste maand vrolijk weer de herfst in in juliquote:Op zondag 18 juni 2023 11:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Maandgemiddelde is nu 18.8 en dat is al 0.6 warmer dan de warmste maand. Eindgemiddelde kan wel boven de 19 graden komen als je de pluim bekijkt.
Na juni begint de zomer pas goed.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan net zoals na die warmste maand vrolijk weer de herfst in in juli
In 2021 hadden we ook zo'n juni, maar vervolgens hadden we een gemiddelde zomer over alle drie de zomermaanden genomen. En om zo'n warme droge start naar het gemiddelde te trekken, moet je wel echt je best doen.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Na juni begint de zomer pas goed.
De herfst begint pas in oktober.
Het is nu 2023, dat heeft niks te maken met 2021.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In 2021 hadden we ook zo'n juni, maar vervolgens hadden we een gemiddelde zomer over alle drie de zomermaanden genomen. En om zo'n warme droge start naar het gemiddelde te trekken, moet je wel echt je best doen.
Wat ik zeg is dat het helemaal geen gegeven is. Het kan heel goed alsnog een trieste zomer worden.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nu 2023, dat heeft niks te maken met 2021.
Geloof er geen flikker van. Wil er niet eens aan denken wat voor temperaturen er bij horen als je deze setting in juli of augustus hebt.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dan net zoals na die warmste maand vrolijk weer de herfst in in juli
Ik zal ook niet gek staan te kijken als we een paar 40'ers gaan halen in Augustusquote:Op zondag 18 juni 2023 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof er geen flikker van. Wil er niet eens aan denken wat voor temperaturen er bij horen als je deze setting in juli of augustus hebt.
Lijkt wel heel veel regen aan te komenquote:Op zondag 18 juni 2023 11:45 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik wilde ook naar het zwembad gaan. Ik kan het weer helemaal niet volgen.
Lage dertigers en los van die paar graden extra niet heel erg anders dan wat we nu hadden eigenlijk. Deze warmte kwam doordat de wind lange tijd droge polaire lucht uit Rusland hierheen bracht, en die lucht werd alleen opgewarmd door de zon die in deze tijd van het jaar extra krachtig is. Echte hitte, het type dat ons 40 graden heeft gebracht, is alleen mogelijk met aanvoer direct uit de Sahara.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof er geen flikker van. Wil er niet eens aan denken wat voor temperaturen er bij horen als je deze setting in juli of augustus hebt.
Daar ga je vandaag niet gelukkig worden. Zon komt er niet doorheen.quote:
Het is hier nu 23 graden, van mij mag het zo blijven.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De voorspelling van vandaag klopt niet. Het is bewolkt en benauwd in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat het nog 27 graden wordt.
Hopelijk komt er dan regen. Lekker chillen en FOK!enquote:Op zondag 18 juni 2023 11:47 schreef Haags het volgende:
[..]
Daar ga je vandaag niet gelukkig worden. Zon komt er niet doorheen.
Het is nu al 24/25 graden op de thermometer in de regio, 27 graden ongeveer gaat het wel worden denk ik.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De voorspelling van vandaag klopt niet. Het is bewolkt en benauwd in Den Haag. Ik kan me niet voorstellen dat het nog 27 graden wordt.
Hier ook al 24 graden.quote:Op zondag 18 juni 2023 11:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is nu al 24/25 graden op de thermometer in de regio, 27 graden ongeveer gaat het wel worden denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |