Jij meent dit of nietquote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Mja lastig. Het best zou zijn om dat prenatal te screenen.
Weet ik niet meer. Ik hou me ook gewoon totaal niet bezig met zulke winkels..quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:45 schreef datismijnmening het volgende:
Hoe oud waren jullie trouwens toen je er achter kwam dat babywinkel Prénatal Frans is voor "voor de bevalling"?
Ik echt letterlijk een paar maanden geleden![]()
1 seconde nadat ik deze post las.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:45 schreef datismijnmening het volgende:
Hoe oud waren jullie trouwens toen je er achter kwam dat babywinkel Prénatal Frans is voor "voor de bevalling"?
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:47 schreef Bomenverzameling het volgende:
Ik hou me ook gewoon totaal niet bezig met zulke winkels..
In IJsland is het heel succesvol.quote:
Dan mag je in NL gelukkig zelf kiezen of je dat al dan niet ziet zitten.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:49 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In IJsland is het heel succesvol.
En als je in het eerste trimester al weet dat een kind down heeft.
Het zijn ethische vraagstukken waar je niet zo uitkomt.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:55 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dan mag je in NL gelukkig zelf kiezen of je dat al dan niet ziet zitten.
Beetje gemiddelde persoon met het syndroom van down doet het relatief prima in Nederland. Kan ook prima bijdragen aan de samenleving.
Wat doen we dan met alle zwaar autisten, anders beperkten en overige mensen met dusdanige mentale problemen die niet kunnen bijdragen maar alleen maar geld kosten en een ‘last’ voor de samenleving zijn? De overige categorie die je er zeg maar niet prenataal uit filtert.
Ik heb niet de hele discussie gelezen, en tbh ook niet heel veel behoefte aan. maar ik prijs me wel gelukkig dat ik in NL woon en niet in bijvoorbeeld Zuid-Amerika..quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:55 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Beetje gemiddelde persoon met het syndroom van down doet het relatief prima in Nederland. Kan ook prima bijdragen aan de samenleving.
Wat doen we dan met alle zwaar autisten, anders beperkten en overige mensen met dusdanige mentale problemen die niet kunnen bijdragen maar alleen maar geld kosten en een ‘last’ voor de samenleving zijn? De overige categorie die je er zeg maar niet prenataal uit filtert.
In IJsland ook. En ik wil het ook niet verplichten ofzo.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:55 schreef Ygritte het volgende:
[..]
ik net,..quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:45 schreef datismijnmening het volgende:
Dat is in Nl al eeuwen zo manquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:00 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
In IJsland ook. En ik wil het ook niet verplichten ofzo.
Maar voor ouders is het op zich wel fijn om te weten of je een kind krijgt waar je een normaal gezinsleven kunt hebben of niet. Als je op een prenatale scan kunt zien dat je kind down heeft of geen armen ofzo, dan is voor veel mensen de logische vervolgstap abortus.
Maar los daarvan moeten we natuurlijk wel zorgen voor de gehandicapten die wel geboren worden en accepteren dat niet iedereen en nettobijdrage levert aan de maatschappij.
Ja, dat dacht ik ook ?quote:
Ik vind het helemaal niet zo ingewikkeld. Met elkaar zorg je dat het zwarte schaap ook te eten krijgt en verzorgd wordt. Wij hebben op zich vrij heldere euthanasie wetgeving. Wanneer er sprake is van ondraaglijk lijden zou dat in principe niet hoeven. Pech is alleen dat er ook nog een hele categorie is die daarin wilsonbekwaam is. Tot die tijd zorg je met elkaar gewoon voor elkaar.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn ethische vraagstukken waar je niet zo uitkomt.
Ik heb via werk gezien dat een mens vastzat in een soort boxring met touwen omdat die anders met zijn hoofd door muren beukt. Dat is wel een grens denk ik.
Preciesquote:
Of nu in een ander landquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Precies
Als ik geboren zou zijn in 1897 en hetzelfde persoontje zijn geweest, had ik echt allang achter slot en grendel gezeten of zelfs al zijn overleden..
Biblebelt misschienquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Toch blijkbaar een hoop moeders die zo'n test niet doen.
Oh no worries, ik had een lobotomie gekregen omdat ik te zelfstandig zou zijn geweest, te wild en te veel een eigen mening had gehad.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Precies
Als ik geboren zou zijn in 1897 en hetzelfde persoontje zijn geweest, had ik echt allang achter slot en grendel gezeten of zelfs al zijn overleden..
dan zou ik het niet eens meer dan een dag geleefd hebbenquote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:05 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Precies
Ik zou nog maar één hand kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:09 schreef mschol het volgende:
[..]
dan zou ik het niet eens meer dan een dag geleefd hebben
en maar 1 oog?quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:11 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik zou nog maar één hand kunnen gebruiken.
|quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2023 21:00 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Ik heb niet de hele discussie gelezen, en tbh ook niet heel veel behoefte aan. maar ik prijs me wel gelukkig dat ik in NL woon en niet in bijvoorbeeld Zuid-Amerika..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |