ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dienstmededeling
Op zaterdag 17 juni 2023 09:04 schreef borisz het volgende: Waarom heeft Heerlen geen rechtstreekse trein meer naar Amsterdam? Mag nu verplicht lunchen in Eindhoven
Maandag t/m donderdag rijdt die nog wel, maar vrijdag, zaterdag en zondag rijdt die standaard niet tussen Eindhoven en Amsterdam vanwege het personeelstekort.
Dat personeelstekort is volgens mij wel aan het teruglopen nu. Op werkenbijns.nl staan in ieder geval geen vacatures meer voor machinisten, en voor de rol van conducteur zet NS nu tijdelijk ook kantoorpersoneel in (treinassistent als 2e persoon).
Op zaterdag 17 juni 2023 09:34 schreef Ireyon het volgende: Maandag t/m donderdag rijdt die nog wel, maar vrijdag, zaterdag en zondag rijdt die standaard niet tussen Eindhoven en Amsterdam vanwege het personeelstekort.
Check. Ga nu heen en terug op vrijdag dus vandaar.
[ Bericht 0% gewijzigd door borisz op 17-06-2023 11:18:30 ]
Directe spoorverbinding van Groningen naar Bremen schuift weer paar jaar ophttps://nos.nl/l/2479252
quote:
De nieuwe spoorbrug staat straks namelijk ongeveer 40 minuten per uur open en is dan dus niet beschikbaar voor treinverkeer. De ruime openingstijden zijn bedongen door de Meyer scheepswerf bij de Duitse stad Papenburg, bouwer van enorme cruiseschepen.
Zelfs wanneer de brug er weer ligt staat die meer dan de helft van de tijd open. Beter hadden ze dat ding meteen op Rijnvaarthoogte gebouwd, wat een totale onzin is dit
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2023 13:55:03 ]
De nieuwe spoorbrug staat straks namelijk ongeveer 40 minuten per uur open en is dan dus niet beschikbaar voor treinverkeer. De ruime openingstijden zijn bedongen door de Meyer scheepswerf bij de Duitse stad Papenburg, bouwer van enorme cruiseschepen.
Dat hele graf Meyer moet daar gewoon niet zitten. Bommen erop.
[..] Maar hoeveel grote cruiseschepen bouwen ze daar per uur, dat je brug elke dag 40 minuten per uur open moet
of hoeveel leveranciers met vrachtbootjes moeten er langs?
Dat zullen er echt niet veel zijn, maar Duitsers kennende draaien ze de brug zekerheidshalve open en zul je net zien dat wanneer er een trein aan komt de brug alsnog open moet
Welke politici hebben zich dan voor karretje van Meyer laten spannen? Dat een bedrijf zoiets kan bedingen, bijzonder. 10 minuten vind ik al veel laat staan 40 minuten per uur.
Verder klopt het niet helemaal: volgens mij duurt het openen en dicht doen zo'n 15 minuten. 10 minuten de brug geopend en dan kom je dus op 40 minuten.
Op zaterdag 17 juni 2023 15:54 schreef derLudolf het volgende: Verder klopt het niet helemaal: volgens mij duurt het openen en dicht doen zo'n 15 minuten. 10 minuten de brug geopend en dan kom je dus op 40 minuten.
alle reden om die openingen 's avonds laat en 's nachts te doen als het net zo traag als een slak gaat
Misschien kun je beter gewoon de brug over de Ems volledig afbreken en Groningen/Weener-Leer definitief verbussen. Scheelt een hoop belastinggeld en teleurstellingen.
Rossíya, Rossíya - V étom slóve ogón' i síla, V étom slóve pobédy plámya! Podnimáem Rossí známya!
Op zaterdag 17 juni 2023 16:01 schreef Erno-BE het volgende: Misschien kun je beter gewoon de brug over de Ems volledig afbreken en Groningen/Weener-Leer definitief verbussen. Scheelt een hoop belastinggeld en teleurstellingen.
Je had zo bij Rijkswaterstaat kunnen werken: de beste brug is geen brug
Op zaterdag 17 juni 2023 15:54 schreef derLudolf het volgende: Verder klopt het niet helemaal: volgens mij duurt het openen en dicht doen zo'n 15 minuten. 10 minuten de brug geopend en dan kom je dus op 40 minuten.
En dan te bedenken dat ze honderd jaar geleden in Rotterdam al een hefbrug konden bouwen in een hele drukke spoorlijn. Hoe moet dat openen anno 2024 zo achterlijk lang duren?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)