abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 juni 2023 @ 22:34:37 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209561592
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
Waarom zijn deze themas wel belangrijk voor je?
Omdat i.t.t. tot liefde tussen twee volwassenen (en ja, Slayage, homoseksualiteit staat niet gelijk aan perverse orgies op straat, het zijn bijna net gewone mensen die gewoon met elkaar samen willen zijn) er wel sprake is van schade en leed bij genoemde zaken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209561615
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het woord homoseksualiteit komt in de bijbel niet voor.
Het woord homoseksualiteit komt in de koran ook niet voor. Het woord heteroseksualiteit komt ook niet voor in de bijbel/koran. Simpelweg omdat het nieuwe woorden zijn. Het gedrag echter wordt zowel in de bijbel als in de koran besproken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209561625
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waarom zou jij hier de ruimte moeten krijgen om je geloof te belijden als homoseksualiteit een no go is? Het is alles of niets hè. Wat mij betreft belijd jij je geloof en kunnen homo’s samen zijn met wie ze samen willen zijn, maar het is geen eenrichtingsverkeer sherrif
Hoe belet ik homos? Mis ik iets?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 18 juni 2023 @ 22:39:25 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209561636
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:36 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het woord homoseksualiteit komt in de koran ook niet voor. Het woord heteroseksualiteit komt ook niet voor in de bijbel/koran. Simpelweg omdat het nieuwe woorden zijn. Het gedrag echter wordt zowel in de bijbel als in de koran besproken.
Ik richt mij voornamelijk op de oerbronnen, en die zijn Joods. En ik raad je daarom aan om de Talmoed en Midrasj te lezen. Sodom staat voor iets heel anders, en gruwelijkers: een totale en radicale afwezigheid van barmhartigheid met de meest kwetsbaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209561639
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:37 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ach, kom nou. Je weet zelf ook wel beter.
  zondag 18 juni 2023 @ 22:40:21 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209561644
quote:

[..]
Zou het verboden moeten worden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209561670
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:30 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat er mensen zijn die zichzelf identificeren als moslim impliceert niet dat ze moslim zijn. Wanneer iemand dat wat expliciet haram is halal verklaart is afvallig en behoort niet meer tot het huis van de islam. Als je zegt alcohol is halal ben je geen moslim. als je zegt ramadan is niet het vasten maand ben je geen moslim.
Dus de Mouride en de Alawieten zijn geen moslims? Natuurlijk wel ;)

quote:
Ik begrijp dat mensen in het westen hopen dat de Islam hetzelfde pad zal opgaan als het christendom, maar dat gaat echt niet gebeuren. Sommige moslims zullen seculariseren. Zich niet meer identificeren als moslim. Maar de leer nee. Dat staat vast. Daar zijn de moslims sinds het begin heel strikt in geweest om de integriteit te bewaren. Iets wat de Christenen helaas vrij snel hebben losgelaten. Nergens in de bijbel staat dat Jezus zegt "ik ben God, aanbid mij", maar wat de doen de christenen vervolgens?
We gaan het zien. Gezien er al behoorlijk aantal liberale moslims zijn in het westen denk ik dat je ernaast gaat zitten.

quote:
Deze guy legt in Jip en Janneke taal kort en bondig uit wat de islam zegt over lqbt

[ twitter ]
Ik had deze video al eens gezien. Prima dat deze man het zo interpreteert, maar dat is het ook: een interpretatie. Er zijn moslims die het anders interpreteren en dat is ook prima. En misschien dat deze man daar nog aan moet wennen, en jij zo te zien ook, maar moslims die er een andere interpretatie op nou houden zijn gewoon moslims.
Incelfrikandel
pi_209563317
quote:

[..]
Heb je echt zo'n bord voor je kop?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 19 juni 2023 @ 07:10:11 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209563414
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En onze buren zijn ook al van Biden en de staat. Gaat wel ver hoor, dit.
die wonen toch in een pizza bedrijf ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209565162
Staat kidnapt kinderen in de naam van gender ideologie

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_209565453
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik richt mij voornamelijk op de oerbronnen, en die zijn Joods. En ik raad je daarom aan om de Talmoed en Midrasj te lezen. Sodom staat voor iets heel anders, en gruwelijkers: een totale en radicale afwezigheid van barmhartigheid met de meest kwetsbaren.
De talmud is honderden jaren na de bijbel geschreven met je ''oerbronnen'' |:(
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 19 juni 2023 @ 11:27:38 #252
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209565555
quote:
2s.gif Op maandag 19 juni 2023 10:48 schreef Ali_boo het volgende:
Staat kidnapt kinderen in de naam van gender ideologie

[ twitter ]
Dit soort dingen kunnen dus zorgen voor meer LHBTQ-haat. Dit soort maatregelen (even ervan uitgaande dat dit verhaal klopt) gaan gewoon veel te ver. Het is wederom een duidelijke waarschuwing om niet op partijen te stemmen die de genderideologie hebben omarmd, dit kan het resultaat zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 19 juni 2023 @ 11:31:40 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209565596
quote:
18s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
De talmud is honderden jaren na de bijbel geschreven met je ''oerbronnen'' |:(
Uh nee... De Talmoed bevat een opname van mondelinge overleveringen die ver teruggaan in de tijd; dat ze later op schrift zijn gesteld was juist om die kennis te bewaren. En het mooie is, die overlevering zet zich al duizenden jaren voort tot op de dag van vandaag.

En nog leuker: het zijn vaak nog oudere commentaren op de (eigen Joodse) bijbel dan die we hebben van christelijke theologen, die vanaf vooral Augustinus Sodom ineens koppelde aan homoseksualiteit.

En ja, oerbronnen. Als je de bijbel zelf neemt als oerbron is er dus helemaal nergens sprake van homoseksualiteit; het woord staat er niet eens in. Wedervraag: in welk 'jaartal' is de bijbel geschreven?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_209565644
Dit heeft heel veel weg van brainwashing

twitter

Met haar : it's all about the feels
pi_209565665
Je algoritmes copypastes hebben ook veel weg van brainwashing.
Conscience do cost.
  maandag 19 juni 2023 @ 11:46:53 #256
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_209565738
Ik vind het wel enigszins opmerkelijk, waarom is het voor sommigen zo'n trigger dat de user Ali_boo geregeld wat video's van Twitter deelt. Dit zie je in andere topics met betrekking tot andere onderwerpen toch ook? Is het dan de inhoud die de trigger vormt of hoe moet ik dat zien?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_209565809
quote:
14s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit soort dingen kunnen dus zorgen voor meer LHBTQ-haat. Dit soort maatregelen (even ervan uitgaande dat dit verhaal klopt) gaan gewoon veel te ver. Het is wederom een duidelijke waarschuwing om niet op partijen te stemmen die de genderideologie hebben omarmd, dit kan het resultaat zijn.
Zie steeds meer van dit soort berichten in mijn twitter timeline, zal wel een kern van waarheid in zitten
En ja de backlash zal idd groot zijn
pi_209565884
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uh nee... De Talmoed bevat een opname van mondelinge overleveringen die ver teruggaan in de tijd; dat ze later op schrift zijn gesteld was juist om die kennis te bewaren. En het mooie is, die overlevering zet zich al duizenden jaren voort tot op de dag van vandaag.

En nog leuker: het zijn vaak nog oudere commentaren op de (eigen Joodse) bijbel dan die we hebben van christelijke theologen, die vanaf vooral Augustinus Sodom ineens koppelde aan homoseksualiteit.

En ja, oerbronnen. Als je de bijbel zelf neemt als oerbron is er dus helemaal nergens sprake van homoseksualiteit; het woord staat er niet eens in. Wedervraag: in welk 'jaartal' is de bijbel geschreven?
Geen zin om het gesprek te derailen

Om het ontopic te houden

Hoeveel genders kunnen we terugvinden in de Talmud ?

Als zelfverklaarde expert van de oergeschriften moet het geen enkel probleem zijn om die vraag te beantwoorden
pi_209565940
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe kun je precies een seksuele geaardheid propageren? Je bent het of niet.
Wat een rare vraag. Je kan toch iets wat wel/niet het geval is propageren? *ZWAAI MET DILDO* KIJK LUI, IK BEN HOMO, HET IS GEWELDIG. IEDEREEN MOET HET (KUNNEN) ZIJN! *ZWAAI MET VLAG*.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  maandag 19 juni 2023 @ 12:07:33 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_209565961
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 12:01 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Geen zin om het gesprek te derailen

Om het ontopic te houden

Hoeveel genders kunnen we terugvinden in de Talmud ?

Als zelfverklaarde expert van de oergeschriften moet het geen enkel probleem zijn om die vraag te beantwoorden
Waar gaat het hier over gender? Ik heb het over homoseksualiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')