Geloof me, als je gaat diepzeeduiken dan staat "gebeten worden door een haai" echt laag op de lijst van risico's. Nog lager dan "een auto ongeluk krijgen onderweg naar de duikstek".quote:Op maandag 12 juni 2023 00:22 schreef Werkperd het volgende:
Vaker gebeurd in Egypte. Begrijp niet dat toeristen daar nog een duik durven te nemen. Zo'n haai hoeft met zijn vlijmscherpe tanden maar een hap uit je lichaam te nemen en je bent zo goed als dood.
Ja maar als het gebeurt dan is de risico ook erg hoog dat je eraan overlijdt.quote:Op maandag 12 juni 2023 00:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Geloof me, als je gaat diepzeeduiken dan staat "gebeten worden door een haai" echt laag op de lijst van risico's. Nog lager dan "een auto ongeluk krijgen onderweg naar de duikstek".
Dat geldt ook voor verdrinking, zuurstofvergiftiging of decompressietrauma, om maar enkele veel waarschijnlijker duikrisico's te noemen.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja maar als het gebeurt dan is de risico ook erg hoog dat je eraan overlijdt.
Ja dan ga ik liever dood aan zuurstofvergiftiging dan levend opgevreten worden door een haai.quote:Op maandag 12 juni 2023 01:14 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor verdrinking, zuurstofvergiftiging of decompressietrauma, om maar enkele veel waarschijnlijker duikrisico's te noemen.
De witpunthaai is de gevaarlijkste.quote:Op zondag 11 juni 2023 21:35 schreef Harvest89 het volgende:
Tijgerhaaien zijn erg agressief. Staat op nummer 2 op het gebied van doden en verwondingen. Witte haai staat op 1.
Zou dat bewust gedaan zijn precies die kleuren van de Oekraine erbij?quote:Op maandag 12 juni 2023 00:10 schreef ipa84 het volgende:
Gelukkig hebben we de foto's nog van die Rus.
https://twitter.com/bigSAC10/status/1667891235216867329
Ik denk dat je de bullshark bedoeld, dat is de meest agressieve haaisoort die er is. Maakt ook regelmatig slachtoffers in de binnenlanden omdat ze zowel in zout als zoet water kunnen leven en regelmatig door rivieren zwemt op zoek naar voedsel.quote:Op zondag 11 juni 2023 21:35 schreef Harvest89 het volgende:
Tijgerhaaien zijn erg agressief. Staat op nummer 2 op het gebied van doden en verwondingen. Witte haai staat op 1.
Is de cookie-cutter shark niet agressiever (maar te klein om veel gevaar op te leveren)?quote:Op maandag 12 juni 2023 08:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat je de bullshark bedoeld, dat is de meest agressieve haaisoort die er is. Maakt ook regelmatig slachtoffers in de binnenlanden omdat ze zowel in zout als zoet water kunnen leven en regelmatig door rivieren zwemt op zoek naar voedsel.
Ik heb het even op moeten zoeken want ik had er nog nooit van gehoord, maar ze schijnen inderdaad vrij agressief te zijn.quote:Op maandag 12 juni 2023 09:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is de cookie-cutter shark niet agressiever (maar te klein om veel gevaar op te leveren)?
Wat is hoog...quote:Op maandag 12 juni 2023 01:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja maar als het gebeurt dan is de risico ook erg hoog dat je eraan overlijdt.
Is jammer ja maar ook wel begrijpelijk. Vaak gaat zo'n haai dan verder op mensen jagen en die resort/strand steden in egypte leven meestal puur van toeristen. Dus verhalen over haaien die mensen aanvallen zijn erg slecht voor business. Het is niet leuk maar ik snap het wel.quote:
Ja die inschatting mag je zelf maken of een tijgerhaai van 5 meter het met een hap uit je buik of been het voor gezien houdt.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 07:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat is hoog...
Er overleven veel meer mensen een haaienaanval dan dat er mensen aan dood gaan.
sterker nog, dit zijn Oekraïnse soldaten verkleed als haai.quote:Op zondag 11 juni 2023 18:44 schreef Tengano het volgende:
Het gaat hier wss om een pro-Oekraïnse haai.
Tijgerhaaien zijn juist een van de slimste haaiensoorten. En ja, ik vind het zelf wel logisch om het triest te vinden dat een bedreigde diersoort gedood wordt puur doordat een persoon zich in zijn territorium heeft begeven. Maarja, empathie voor dieren is nogal persoonlijk.quote:Op zondag 11 juni 2023 22:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Want het is logica om de dood van een 'man-eater' haai met de hersenen zo groot als een walnoot triest te vinden?
In tegenstelling tot de zwemmer natuurlijk. Had ie maar niet de zee in moeten springen.
Gewoon wat orca's neerpleurenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:36 schreef pokkerdepok het volgende:
ze moeten zo'n netje spannen rond het strand daar, dat de haai er niet bij kan komen
als wij in de zee gaan zomers, dan is het toch ook ons territorium?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:25 schreef Intint het volgende:
[..]
Tijgerhaaien zijn juist een van de slimste haaiensoorten. En ja, ik vind het zelf wel logisch om het triest te vinden dat een bedreigde diersoort gedood wordt puur doordat een persoon zich in zijn territorium heeft begeven. Maarja, empathie voor dieren is nogal persoonlijk.
Hurghada wil je ook zonder haaien niet naartoe hoor. Je kan beter naar Dahab gaan, veel leuker, en minder irritante kutrussen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:24 schreef Nielsch het volgende:
maar goed, hier hoef ik dus ook niet meer naar toe.
Ja met die zienswijze kun je ook gewoon alle wilde dieren afknallen die je tegenkomt. De mens is namelijk overal.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als wij in de zee gaan zomers, dan is het toch ook ons territorium?
Als ik in jouw zolderkamer ga staan, is het dan ook mijn territorium?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en die haai eet elke dag dieren op. die heeft echt schijt aan bedreigd or niet, of niet om op te eten (mensen)
Deze uitspraak laat een (voor de mens) typisch gebrek aan nederigheid ten opzichte van de natuur zien.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Je punt is? Omdat een haai bedreigde diersoorten doodmaakt om te overleven moeten wij er ook maar schijt aan hebben en kunnen we naar gelieve maar alles afmaken wat we willen? Je wilt je moreel kompas gelijkstellen aan dat van een haai?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:56 schreef pokkerdepok het volgende:
en die haai eet elke dag dieren op. die heeft echt schijt aan bedreigd or niet, of niet om op te eten (mensen)
doen we toch ook..quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja met die zienswijze kun je ook gewoon alle wilde dieren afknallen die je tegenkomt. De mens is namelijk overal.
nee, want daar ben ik de baas.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als ik in jouw zolderkamer ga staan, is het dan ook mijn territorium?
ik zou niet weten waarom ik nederig naar de natuur moet doen. ik ben zelf natuur.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:28 schreef Intint het volgende:
[..]
Deze uitspraak laat een (voor de mens) typisch gebrek aan nederigheid ten opzichte van de natuur zien.
[..]
Je punt is? Omdat een haai bedreigde diersoorten doodmaakt om te overleven moeten wij er ook maar schijt aan hebben en kunnen we naar gelieve maar alles afmaken wat we willen? Je wilt je moreel kompas gelijkstellen aan dat van een haai?
Waarom zou ik jou daar toe laten als ik daar last van heb? Misschien kun je beter van je zolderkamer wegblijven als ik daar gewoon wil zijn.quote:
nee andersom. jij bent dan de haai. dus dan ga je mn zolderkamer raam uitquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom zou ik jou daar toe laten als ik daar last van heb? Misschien kun je beter van je zolderkamer wegblijven als ik daar gewoon wil zijn.
Dus mensen moeten ook uit de zee wegblijven? Want die is dan immers van de haai.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee andersom. jij bent dan de haai. dus dan ga je mn zolderkamer raam uit
Bedankt dat je even een bevestiging geeft van wat ik al zei.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom ik nederig naar de natuur moet doen. ik ben zelf natuur.
Jezelf beschermen doe je door niet ergens te gaan zwemmen waar de kans op een haaienaanval klein is. Niet door het dier af te maken als het leed al geschied is.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:01 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en misschien ben je vergeten, door je beschaving, dat je je moet beschermen tegen bedreigingen. lijkt me essentieel voor overleven. die haai mag best ergens zwemmen van mij, hij doet maar. maar als ie mensen gaat aanvallen, dan doe je daar toch wat tegen.. beetje raar om datn te denken, aaaaah mooie natuur, dat laten we dan maar gebeuren, hoort erbij..
ja okee, als wij besluiten dat die zee daar van de haai is, dan wel ja. of dan is het je eigen schuld als hij je op eet.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus mensen moeten ook uit de zee wegblijven? Want die is dan immers van de haai.
En als ik nou besluit dat ik jouw grondgebied wil hebben?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja okee, als wij besluiten dat die zee daar van de haai is, dan wel ja. of dan is het je eigen schuld als hij je op eet.
maar als wij dat gebied willen hebben, dan doen we dat gewoon, en dan is die haai de pineut.
Ergo, jouw zolderkamer is van mij en jij bent gewoon de pineut.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:12 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ja okee, als wij besluiten dat die zee daar van de haai is, dan wel ja. of dan is het je eigen schuld als hij je op eet.
maar als wij dat gebied willen hebben, dan doen we dat gewoon, en dan is die haai de pineut.
Referendumpje organiseren en klaarquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ergo, jouw zolderkamer is van mij en jij bent gewoon de pineut.
Empathie voor mensen ook blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:25 schreef Intint het volgende:
[..]
Tijgerhaaien zijn juist een van de slimste haaiensoorten. En ja, ik vind het zelf wel logisch om het triest te vinden dat een bedreigde diersoort gedood wordt puur doordat een persoon zich in zijn territorium heeft begeven. Maarja, empathie voor dieren is nogal persoonlijk.
Vertel.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Empathie voor mensen ook blijkbaar.
Empathie voor mensen is natuurlijk wel even wat anders dan 'Alle dieren die mij in de weg zitten moeten dood".quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Empathie voor mensen ook blijkbaar.
quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:57 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
doen we toch ook..
gewoon even realistisch gezien, heeft de overgebleven natuur nog geluk dat ze er nog zijn.
ik ben helemaal voor natuurgebieden hoor, en beschermen. maar je hoeft niet overal natuur toe te laten als je er gewoon last van hebt. misschien kunnen die haaien beter daar weg, als het een gebied is waar mensen willen zwemmen.
beetje net als met die wolven in nederland. dat slaat ook nergens op, om die hier te hebben. nederland is veel te klein en te dichtbevolkt voor wolven.
wat is je punt nou eigenlijlkquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:15 schreef Intint het volgende:
[..]
En als ik nou besluit dat ik jouw grondgebied wil hebben?
okee ga jij dan maar lekker die moordhaai beschermen, ongetwijfeld terwijl je een lekker kipfiletje eetquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ergo, jouw zolderkamer is van mij en jij bent gewoon de pineut.
Dat je niet in de zolderkamer van de haai moet komen, omdat anders haai haphap doet.quote:
maar die egyptenaren speurde even en nu eindigt hij opgezet in een museum. wie zn zolderkamer was het dan?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat je niet in de zolderkamer van de haai moet komen, omdat anders haai haphap doet.
Het hoofd van de man en een arm zaten in de haai. Maar joh, de tijgerhaai is zo'n slim dier. Hoezo gedegen begrafenis?quote:
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb het over een mensenetende haai, Hans. De andere prachtige tijgerhaaien lekker laten zwemmen.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 16:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Empathie voor mensen is natuurlijk wel even wat anders dan 'Alle dieren die mij in de weg zitten moeten dood".
Dus een deel van de vragen die ik je stel negeer je omdat je weet dat je er geen goed antwoord op hebt en de rest beantwoord je door een vraag terug te stellen. Hoe vind je zelf dat je het doet?quote:
Wat ben je nou aan het brallen? Kun je ook gewoon in een samenhangende zin antwoord op mijn vraag geven of doe je gewoon een poging om de discussie te laten ontsporen?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 18:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het hoofd van de man en een arm zaten in de haai. Maar joh, de tijgerhaai is zo'n slim dier. Hoezo gedegen begrafenis?
Wat snap je er niet aan? Dat de haai dood moest om lichaamsresten uit de maag te halen of dat we mensenetende haaien zoveel mogelijk moeten uitroeien?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:04 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat ben je nou aan het brallen? Kun je ook gewoon in een samenhangende zin antwoord op mijn vraag geven of doe je gewoon een poging om de discussie te laten ontsporen?
Mensetende haaien hebben ook hun functie in de zee. De schade valt ook wel mee. Hoeveel aanvallen zijn er nu per jaar? En hoeveel daarvan zijn er nu echt heel dichtbij de kust?quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat snap je er niet aan? Dat de haai dood moest om lichaamsresten uit de maag te halen of dat we mensenetende haaien zoveel mogelijk moeten uitroeien?
Bekommer je liever om de 72 miljoen haaien en roggen die voor de vinnen worden gemold. En niet janken om die ene die terecht is afgemaakt.
Met je 'Empathie voor dieren'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |