Nu al enkele websites van vastgoed bekeken en werkelijk overal is het afrekenen in euro ofwel in Amerikaanse dollar. De appartementjes (vaak toeristischer gelegen) zaten vaak ook gewoon tussen 300.000 en 400.000 euro. Als je dat in TL kunt afrekenen zou het zomaar eventjes 40% of 50% goedkoper kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Formeel zijn trouwens onroerend goed transacties in een andere munt dan de TL verboden. De laatste keer dat ik iets heb gedaan ging het hele proces in TL, maar toen was het iets rustiger met de ontwaarding.
In Bulgarije gaat ook alles in Euroquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 09:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
Formeel zijn trouwens onroerend goed transacties in een andere munt dan de TL verboden. De laatste keer dat ik iets heb gedaan ging het hele proces in TL, maar toen was het iets rustiger met de ontwaarding.
Dat kan ook een keer helemaal verkeerd uitpakkenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:17 schreef einzeinz het volgende:
Ik vermoed dat het bij de tussenpartij blijft hangen. Die koopt eerst aan in TL en verpatst daarna door in euro of dollar en strijkt die winst op.
Lewquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Bulgarije gaat ook alles in Euro
[..]
Vastgoed wordt in Bulgarije geadverteerd in euro, gehandeld in euro en verkocht in euroquote:
Een familielid van me heeft vorig jaar een vakantiehuis gekocht in Çeşme. Dat is nog wel in ₺ gegaan. Overigens een leuk huis voor een absurde prijs.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 10:17 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nu al enkele websites van vastgoed bekeken en werkelijk overal is het afrekenen in euro ofwel in Amerikaanse dollar. De appartementjes (vaak toeristischer gelegen) zaten vaak ook gewoon tussen 300.000 en 400.000 euro. Als je dat in TL kunt afrekenen zou het zomaar eventjes 40% of 50% goedkoper kunnen worden.
Ik vermoed dat het bij de tussenpartij blijft hangen. Die koopt eerst aan in TL en verpatst daarna door in euro of dollar en strijkt die winst op.
absurd laag ?quote:Op donderdag 3 augustus 2023 00:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een familielid van me heeft vorig jaar een vakantiehuis gekocht in Çeşme. Dat is nog wel in ₺ gegaan. Overigens een leuk huis voor een absurde prijs.
kon besteens zijnquote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:57 schreef BMW1993 het volgende:
Het hoogtepunt was 30,2 nu naar 29,5
De eerste positieve tekenen van de renteverhoging?![]()
[ link | afbeelding ]
Denk eerder alle euro's en dollars die het land binnenstromen in verband met toerisme.quote:Op donderdag 3 augustus 2023 11:57 schreef BMW1993 het volgende:
Het hoogtepunt was 30,2 nu naar 29,5
De eerste positieve tekenen van de renteverhoging?![]()
[ link | afbeelding ]
Bloomberg over hike https://archive.ph/2023.0(...)n-expected-rate-hikequote:Op donderdag 24 augustus 2023 14:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ twitter ]
Turkse Lira vandaag +7% na flinke rente stijging
Is het nog steeds de goedkoopste Netflix abbo in de wereld?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:38 schreef Inbox het volgende:
Zozo, de koers is van 0,034 naar 0,036 gegaan vandaag! Mn netflix wordt wel duur zo
dat zou best eens een goede greep kunnen zijnquote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als alle Turken in Europa die niet in Turkije wonen maar wel op Erdogan stemmen nu eens hun spaargeld zouden omwisselen in Lira.
Inmiddels na twee prijsstijgingen 130,99TL per maand voor 4k premium waar ook delen nog mogelijk is. Zo'n 4.50 euro.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 19:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is het nog steeds de goedkoopste Netflix abbo in de wereld?
Waarom? Hij was gisteren overduidelijk te ver omhoog gegaan.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 13:40 schreef BMW1993 het volgende:
Lira nu weer in waarde gedaald, 28,6245 voor 1 euro.
Ik had gedacht dat de lira vandaag ook weer wat meer waard zou worden zoals gisteren.
Dat doen al heel veel mensen. Dikke rente.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 17:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als alle Turken in Europa die niet in Turkije wonen maar wel op Erdogan stemmen nu eens hun spaargeld zouden omwisselen in Lira.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |