Het zou niet de eerste keer zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik gun de Turkse bevolking een opleving en gezond worden van hun economie. Maar of het onder Erdogan lukt is 2
Een soort intentie verklaring inderdaad. Echter begint alles met intenties.quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:00 schreef HiZ het volgende:
Helaas is een MOU meestal nog niet het papier waard waarop hij geschreven is.
om dat men het vertrouwen nu volledig kwijt is, maar dat kon weleens een voorbode voor herstel zijn, iederen maandloner ruilt nu onmiddlijk zijn salaris om voor euroquote:Op woensdag 19 juli 2023 21:45 schreef Perrin het volgende:
10 jaar geleden kreeg je nog 1 euro voor 2.5 lira.. nu moet je er al 30 voor neertellen
Das ancient history dude. 10 jaar geleden was het jaar van gezi, Erdoğan was nog niet de autocraat zoals wij hem nu kennen, Erdogan was nog niet bezig met zijn onorthodoxe monetaire beleid, de vredesproces met de PKK was nog gaande, Turkije was nog een serieuze kandidaat lid van de Eu en Erdoğan was nog beste matties met gulenquote:Op woensdag 19 juli 2023 21:45 schreef Perrin het volgende:
10 jaar geleden kreeg je nog 1 euro voor 2.5 lira.. nu moet je er al 30 voor neertellen
Ik vond die tijd zo slecht nog niet.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Das ancient history dude. 10 jaar geleden was het jaar van gezi, Erdoğan was nog niet de autocraat zoals wij hem nu kennen, Erdogan was nog niet bezig met zijn onorthodoxe monetaire beleid, de vredesproces met de PKK was nog gaande, Turkije was nog een serieuze kandidaat lid van de Eu en Erdoğan was nog beste matties met gulen
Same bro, samequote:
Ik herinner me nog heel goed hoe ik tijdens Gezi de wenkbrauwen optrok toen ik in de Zaman kritiek op het harde politieoptreden zag. Ik zag daarin een scheuring in de heersende partij. Ik had alleen niet gedacht dat het open warfare zou gaan worden.quote:Op woensdag 19 juli 2023 22:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Das ancient history dude. 10 jaar geleden was het jaar van gezi, Erdoğan was nog niet de autocraat zoals wij hem nu kennen, Erdogan was nog niet bezig met zijn onorthodoxe monetaire beleid, de vredesproces met de PKK was nog gaande, Turkije was nog een serieuze kandidaat lid van de Eu en Erdoğan was nog beste matties met gulen
Het was een goede tijd. Gewoon mensen die elkaar niet kenden vrijelijk pratend over politiek in een simit sarayı. Ik had het nog nooit meegemaakt voor de AKP-regering.quote:
Maar alle Turken blijven op hem stemmen en noemen hem de Sultan terwijl hij gewoon een MP is net als Ruttequote:Op woensdag 19 juli 2023 22:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
quote:Meer bevoegdheden
In 2003 won Erdogans AK-partij de verkiezingen. In 2014 werd hij voor het eerst rechtstreeks gekozen.
In 2017 gaven de Turken hem in een referendum meer bevoegdheden, waarna hij in 2018 werd herkozen.
In de jaren daarna werd het de oppositie in Turkije langzaam maar zeker steeds moeilijker gemaakt.
Verwacht wordt dat Erdogan deze ambtsperiode zal aangrijpen om de teugels nog strakker aan te trekken.
Wat ik mij eigenlijk al een decennia afvraag. Waarom ben jij naar Turkije gegaan om daar te wonen?quote:Op dinsdag 18 juli 2023 15:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn ook veel jonge en hoog opgeleide Turken die het land verlaten op zoek naar een betere toekomst. Dat een deel van die mensen in Nederland terecht komen ligt natuurlijk voor de hand. Mijn directe vriendenkring is de laatste jaren sterk uitgedund doordat mensen konden gaan werken in Frankrijk, Ierland en Nederland.
Over Istanbul Turks;ik moet bekennen dat het het enige Turks is dat ik echt versta. Met Nederlandse Turken vermijd ik Turks omdat ik ze de helft van de tijd niet begrijp wat ze zeggen.
Ik woon part-time in Istanbul, door Covid tijdelijk wat minder, maar ik werk weer naar een 50-50 situatie. Ik weet niet of ik er fulltime zou willen wonen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 09:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat ik mij eigenlijk al een decennia afvraag. Waarom ben jij naar Turkije gegaan om daar te wonen?
Absoluut, maar in sommige delen van de wereld is het uiten van een intentie niet automatisch een uiting van intentie.quote:Op woensdag 19 juli 2023 19:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
Een soort intentie verklaring inderdaad. Echter begint alles met intenties.
Donderdag gaat de rente in Europa ook weer omhoog. Ben benieuwd naar de situatie daarna. Het is een beetje een drain op emerging markets.quote:Op woensdag 26 juli 2023 12:15 schreef BMW1993 het volgende:
De renteverhogingen lijken enig effect te hebben, de lira zakt weer onder de 30 .
[ link | afbeelding ]
Dan kakt de TL uiteraard weer een beetje in. Euro gaat hoe dan ook omhoogquote:Op woensdag 26 juli 2023 15:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Donderdag gaat de rente in Europa ook weer omhoog. Ben benieuwd naar de situatie daarna. Het is een beetje een drain op emerging markets.
Dan moet je niet in toeristen oorden zijnquote:Op maandag 31 juli 2023 01:21 schreef einzeinz het volgende:
Ik wil iets in de lokale munt afrekenen.
Formeel zijn trouwens onroerend goed transacties in een andere munt dan de TL verboden. De laatste keer dat ik iets heb gedaan ging het hele proces in TL, maar toen was het iets rustiger met de ontwaarding.quote:Op maandag 31 juli 2023 01:21 schreef einzeinz het volgende:
Probleem is dat je niets in Lira kunt kopen. Webshops rekenen automatisch om in dollar/euro.
Vastgoed ter plaatse wordt in dollar/euro afgerekend waardoor je niets merkt van de devaluatie!
Ik wil iets in de lokale munt afrekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |