De enige hysterie in dit topic komt van de klimaatontkenners.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is de eerste dag dit jaar dat het 30 graden wordt. Dat kan toch gewoon gebeuren in juni?
Meteen weer allemaal hysterie. Nog geen tien jaar geleden was het ook wel 30 graden in de zomermaanden, meer dan eens ook warmer. Nu leidt het meteen tot allerlei paniekerige artikelen over klimaatverandering en doemscenario's. Zo vermoeiend.
Hoe lang bestaat de aarde 4 miljard jaar ofzo? En dan druk maken over de laatste 20 jaar.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sommigen hun herinneringen gaan gewoon niet verder.
Mooi argumenten op maken zo
Keuzes. Ze hebben vooral op loonkosten bespaard, en op technologie. Geloof niet dat Dacia het slechter doet als andere autos in die prijsklasse.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
'Sinpel en goedkoop' betekent dat ze ergens op hebben bezuinigd. Bij Dacia is dat hoofdzakelijk op wegligging en de veiligheids uitrusting. Laat dat nu net dingen zijn die ik voor de veiligheid van mijn gezin wel belangrijk vindt.
Die 20 jaar is wel heel belangrijkquote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:21 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Hoe lang bestaat de aarde 4 miljard jaar ofzo? En dan druk maken over de laatste 20 jaar.
Dat zeg ik net. Ik benoem er alleen nog bij op welke vlakken dat impact heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Keuzes. Ze hebben vooral op loonkosten bespaard, en op technologie.
Volgens mij is Dacia een prijsklasse op zich.quote:Geloof niet dat Dacia het slechter doet als andere autos in die prijsklasse.
Nu haal je twee dingen door elkaar heen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja leuk.
En om dat op te lossen denken we dat meer betalen alles oplost. En de usefull idiots maar kekke grafiekjes posten...
Het is pas menens als overheden de transitie naar duurzaam goedkoper maakt zodat iedereen mee kan doen, direct.
Zo niet, blijf lekker geloven in het timmerfrans gelul.
Een siesta waarvoor? De helft van de bevolking in parttimeparadijs Nederland is met de deeltijddecadentie rond lunchtijd al uitgewerkt.quote:
Veel airco’s draaien op zonne-energie, waar toch al een overschot van is met dit weer (en steeds meer). Anders verdwijnt de stroom wel in een datacenter of worden ovens, electrische heaters etc overdag aangezet vanwege negatieve prijzen omdat men een dynamisch contract heeft.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mensen met airco in auto/huis/kantoor denken aan koelte en heus niet aan klimaat. Misschien een tandje minder inderdaad inzake stroomkosten.
Dat is verschrikkelijk ja.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:04 schreef Discombobulate het volgende:
Waar ik een tyfushekel aan heb is dat de warmte, vooral op m'n slaapkamer, zo blijft hangen. Vroeger was het een aantal dagen heel warm en toen kwam er altijd wel weer een plens regen. Nu is het gewoon twee, drie weken achter elkaar vies warm en blijft alles hangen. Resultaat is niet kunnen slapen, geen energie, etc. Airco is onbetaalbaar.
Hier morgen ook maar alles weer potdicht.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is verschrikkelijk ja.
Ben ook niet blij dat nu al een hele week dit weer blijft, volop zon en temperaturen tussen de 28 en 30 graden.
Woon recht op het zuiden, grote ramen, geen enkele schaduw.
Helaas ook geen airco.
Overdag hou ik alle ramen en 'n buitendeuren dicht, gordijnen en luxaflex ook.
En zo hou ik meestal tot eind juli/half augustus de ergste warmte buiten.
Rond die tijd is het binnen on de huiskamer opgelopen tot 29-30 graden.
Niet te harden.
Dat het nu al 25 graden is in de huiskamer doet mij vrezen voor eind juli![]()
Doe mij maar 20 tot 25 graden, warm zat.
Bijna.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu haal je twee dingen door elkaar heen.
Ja, er is een klimaat crisis. Sorry, maar daar zijn gewoon teveel bewijzen voor.
Hoe ze om gaan met die crisis is een tweede. Maar t is wat apart om die crisis te ontkennen .. omdat je het niet eens bent met hoe ze omgaan met de klimaat crisis.
Ik kan me vooral ergeren aan mensen die in april of mei al roepen dat die ‘lekkere 25-30 graden dagen’ wel weer op gang mogen komen, omdat het helemaal niet normaal is dat het in april of mei nog 20 graden is. Echt, alsof die kut zomer nog niet lang genoeg duurt. Dat het nu in juni al zo lang achter elkaar zo warm is beloofd idd niet veel goeds voor juli en augustus; meerderheid van die dagen zullen allemaal 25+ zijn. Kan niet wachten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is verschrikkelijk ja.
Ben ook niet blij dat nu al een hele week dit weer blijft, volop zon en temperaturen tussen de 28 en 30 graden.
Woon recht op het zuiden, grote ramen, geen enkele schaduw.
Helaas ook geen airco.
Overdag hou ik alle ramen en 'n buitendeuren dicht, gordijnen en luxaflex ook.
En zo hou ik meestal tot eind juli/half augustus de ergste warmte buiten.
Rond die tijd is het binnen on de huiskamer opgelopen tot 29-30 graden.
Niet te harden.
Dat het nu al 25 graden is in de huiskamer doet mij vrezen voor eind juli![]()
Doe mij maar 20 tot 25 graden, warm zat.
Het is maar welk naampje je het wil geven. Als ik klimaat crisis zeg bedoel ik uiteraard klimaat verandering. Ik nam aan dat iedereen dat wel zou begrijpen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijna.
Er is sprake klimaatverandering en het is ook zeker belangrijk dat dit wordt aangepakt. Gelukkig wordt er ook van alles gedaan. Tevens zal de mens zich ook een stuk moeten aanpassen. Het compleet tegenhouden of terugdraaien gaat niet.
Maar een klimaatcrisis? Nee hoor, dat is vooral een hysterische term afkomstig van activisten, ideologen, politici, journalisten en vermeende wetenschappers. Zij die klimaatverandering aangrijpen met of bepaalde achterliggende belangen of men is zelf daadwerkelijke gaan geloven in de apocalyptische mythe rondom klimaatverandering.
Kan me die horror hier ook nog herinneren ja.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hier morgen ook maar alles weer potdicht.
Weet nog paar jaar geleden die 37-38 graden, ook al zo lang > 33. Misschien maar een uurtje geslapen, beneden, op een matrasje, in twee of drie dagen. En dan ook nog de wekker om 6u voor werk. Nou, stik er maar in ik had me die dagen ziek gemeld. Echt totaal gaar, herinner het me nog goed.
En toen ging het stormen en waaien, alle deuren en ramen open, en je voelt je gewoon weer tot leven komen.
Ik zweet overigens ook echt bijna niet, dus kan m'n warmte ook slecht kwijt.
Als je constant met dit onderwerp bezig bent kun je echt in een ideologische fuik terechtkomen natuurlijk. Bij veel (jonge) mensen is dat helaas gebeurd. Waarschijnlijk omdat het ook een stuk zingeving in het leven biedt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:20 schreef Strijder_ het volgende:
Wat een hysterie weer mensen. Vroeger heette dat gewoon zomer.
Dat werkt, maar tot op zekere hoogte. Als je boven de 28-30 ofzo aantikt ofzo binnen heeft dat helemaal geen zin meer. Gewoon warme lucht die je wegblaast.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Bocaj het volgende:
Koop gewoon een goede 30 cm, tafelventilator.
Die dingen zijn haast muisstil.
Zet hem op de grond standje 1 op 2,5 of 3 meter van je af en je blijft lekker cool!
Rond de 15-20 euro. (Action, Bol, bouwmarkten, voldoende keus.)
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |