abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209453957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uiteraard wamt de aarde op. En wij mensen hebben daar een aandeel in.

Het heeft alleen niets te maken met de hittegolf van dit weekend. Of beter gezegd: wij weten niet of er een causaal verband is. Net zoals tijdens de winter een sneeuwbal meenemen als bewijs dat het klimaat niet opwarmt ook weinig valide is.
Daarom zeg ik ook dat het weer en klimaat verschillende dingen zijn.
pi_209453962
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:13 schreef theunderdog het volgende:
Het ontkennen van het menselijk aandeel omtrent de klimaatopwarming is naar mijn inziens volstrekt anti-wetenschappelijk. Maar dit soort berichten zijn niet veel beter. Het is relatief 'vroeg' voor zulke warmte, maar ook weer niet totaal abnormaal. Bovendien kwam het in mei nog met bakken uit de lucht.

Dus begrijp nooit zo goed wat men nou wil bereiken met dit soort 'nieuws'.
Ik betwijfel of het doel van dit artikel is wetenschap bedrijven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209453963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 15:45 schreef Red_85 het volgende:
Dit gejank is er alleen bij warmte. Dus hoezo cherrypicking.

Omdat het steeds vaker warm is misschien?
pi_209453973
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Daarom zeg ik ook dat het weer en klimaat verschillende dingen zijn.
Precies. Maar de berichtgeving waar dit topic mee is gestart is dat wel lekker door elkaar aan het halen.
pi_209453985
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Omdat het steeds vaker warm is misschien?
Komt wel goed man
pi_209453993
quote:

[..]
[..]
Flikker toch lekker op joh. Afgelopen maanden was het koeler en hebben jullie klimaatjankers je bek gehouden. Nu opeens zijn er weer hogere temperaturen en komen jullie als vliegen op strond af.

'Cherrypick argumenten' :D

Verder zou dat klimaatgedram een stuk beter te pruimen zijn als die push naar duurzaam niet vooral een businesscase zou zijn die vooral heel duur is.
Kom dan met tegenargumenten die gebaseerd zijn op data in plaats van te lopen schuimbekken en selectief te cherrypicken. Er zijn twee feiten: de gemiddelde temperatuur in Nederland en de rest van de wereld stijgt. De zomers worden warmer en droger.
pi_209454005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Precies. Maar de berichtgeving waar dit topic mee is gestart is dat wel lekker door elkaar aan het halen.
Ik heb het 3x gelezen maar kan dat er niet uithalen
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209454019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Komt wel goed man
Ach, het was een inkopper. Sommige mensen willen niet inzien dat weer en klimaat verschillende dingen zijn. Maar als je dan met overduidelijke plaatjes komt dat het klimaat wel degelijk aan het veranderen is dan geloven ze dat ook niet.

En inderdaad moet je niet met een verhaal over klimaatverandering komen op het moment dat er extremen zijn. Die discussie moet je juist voeren op momenten dat mensen wel willen luisteren.
pi_209454071
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:23 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ach, het was een inkopper. Sommige mensen willen niet inzien dat weer en klimaat verschillende dingen zijn. Maar als je dan met overduidelijke plaatjes komt dat het klimaat wel degelijk aan het veranderen is dan geloven ze dat ook niet.

En inderdaad moet je niet met een verhaal over klimaatverandering komen op het moment dat er extremen zijn. Die discussie moet je juist voeren op momenten dat mensen wel willen luisteren.
Ja, en een wat positievere insteek mis ik. Ook bij die activisten (die wegen gaan blokkeren). Waar is het vertrouwen in de menselijke innovatie?
pi_209454113
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja, en een wat positievere insteek mis ik. Ook bij die activisten (die wegen gaan blokkeren). Waar is het vertrouwen in de menselijke innovatie?
Onze koning zei dat de politieke weg naar iets nooit de kortste lijn is. Had ie toch een keer gelijk :-)

Afwachten of innovatie komt is ook iets naïef denk ik. Soms moet je wel een stem laten horen. Nou ben ik zelf absoluut niet van het blokkeren van wegen e.d. maar soms is een zetje nodig om je punt duidelijk te maken.
pi_209454135
quote:

[..]
[..]
Flikker toch lekker op joh. Afgelopen maanden was het koeler en hebben jullie klimaatjankers je bek gehouden. Nu opeens zijn er weer hogere temperaturen en komen jullie als vliegen op strond af.

'Cherrypick argumenten' :D

Gelukkig hebben we de klimaatwappies zoals jij en wat anderen hier die wel al maanden met hun grote bek wat schreeuwen dat het te koud is. Terwijl iedere jan lul met wat wilskracht ook kan zien dat de zogenaamde kou het oude normaal was. _O-
pi_209454146
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:30 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Onze koning zei dat de politieke weg naar iets nooit de kortste lijn is. Had ie toch een keer gelijk :-)

Afwachten of innovatie komt is ook iets naïef denk ik. Soms moet je wel een stem laten horen. Nou ben ik zelf absoluut niet van het blokkeren van wegen e.d. maar soms is een zetje nodig om je punt duidelijk te maken.
Ja, eens.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 16:35:20 #138
3542 Gia
User under construction
pi_209454147
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Hier moeten de kids twee tenniswedstrijden spelen zondag, een om 12:30 en de volgende om 14:00 vol in de zon. 8)7 maar ze gaan het niet verzetten.
Hier is het zaterdag en zondag Drakenbootrace op het kanaal. Pal in de zon. Verwacht dat er veel mensen 'per ongeluk' in het water vallen, vanaf de kant. Gelukkig vaart de reddingssloep op en neer.
pi_209454297
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 14:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Er zijn al meerdere grafieken gepost waaruit blijkt dat het klimaat en de gemiddelde temperatuur nu toch echt anders is dan 20 jaar en verder geleden. Maar blijf lekker je kop in het zand steken en cherrypick "tegenbewijzen".
De wereld bestaat langer dan 20 jaar, die 20 jaar is irrelevant.
pi_209454343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De wereld bestaat langer dan 20 jaar, die 20 jaar is irrelevant.
Gelukkig is 20 jaar wel relevant
  vrijdag 9 juni 2023 @ 16:55:32 #141
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209454354
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
... die wilde een nieuwe Dacia kopen ...
Dat was natuurlijk zijn eerste blunder. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:00:33 #142
Why is all the rum gone?
pi_209454408
In het hele artikel komt het woord 'klimaatverandering' nul keer voor en toch komen de usual suspects hier weer zeiken. Wie is er dan eigenlijk hysterisch? :')

(Dat is een retorische vraag, voor het geval je dat niet door had).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:01:02 #143
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_209454413
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk zijn eerste blunder. :')
Hoezo, is gewoon een simpele en goedkope auto, bied veel voor het geld.
pi_209454570
Costa Ollanda!

Zandstranden, palmbomen, wie wil dat nou niet?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:23:15 #145
Why is all the rum gone?
pi_209454672
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoezo, is gewoon een simpele en goedkope auto, bied veel voor het geld.
'Sinpel en goedkoop' betekent dat ze ergens op hebben bezuinigd. Bij Dacia is dat hoofdzakelijk op wegligging en de veiligheids uitrusting. Laat dat nu net dingen zijn die ik voor de veiligheid van mijn gezin wel belangrijk vindt.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:43:59 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209454886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het gaat niet om ‘nu’ of ‘de laatste paar weken’. Het gaat om het grote plaatje. Als je dat doet kan je enkel concluderen dat de wereld langzaam opwarmt. Genoeg grafiekjes gepost hier. Dat is niet selectief; het is juist selectief om te zeggen dat we geen klimaat probleem hebben omdat het de afgelopen weken wat koeler was. Het weer van nu is wat anders dan het klimaat.
Ja leuk.

En om dat op te lossen denken we dat meer betalen alles oplost. En de usefull idiots maar kekke grafiekjes posten...

Het is pas menens als overheden de transitie naar duurzaam goedkoper maakt zodat iedereen mee kan doen, direct.
Zo niet, blijf lekker geloven in het timmerfrans gelul.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:44:25 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209454893
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we de klimaatwappies zoals jij en wat anderen hier die wel al maanden met hun grote bek wat schreeuwen dat het te koud is. Terwijl iedere jan lul met wat wilskracht ook kan zien dat de zogenaamde kou het oude normaal was. _O-
Gestopt met lezen.
1947-2016
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:45:57 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209454911
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Kom dan met tegenargumenten die gebaseerd zijn op data in plaats van te lopen schuimbekken en selectief te cherrypicken. Er zijn twee feiten: de gemiddelde temperatuur in Nederland en de rest van de wereld stijgt. De zomers worden warmer en droger.
Kom dan met goedkope alternatieven om de energie transitie asap te regelen, als t zo menens is als iedere klimaatrebel doet voorkomen...
1947-2016
pi_209454919
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik heb het 3x gelezen maar kan dat er niet uithalen
Ik heb het ook meer gelezen als "probeer te wennen aan de hitte, en smeer je in."

Het viel me op omdat ik zelf heel slecht tegen hitte kan Ik vroeg me af "zou ik daar ooit aan kunnen wennen."
  vrijdag 9 juni 2023 @ 17:47:02 #150
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209454922
Het is nu al droger dan in 2018:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')