Laten we beginnen met de ondernemers.quote:
Nou hier in ieder geval wel. Lekker tukkie in de middag is niks mis mee.quote:
Nou dat was mijn bedoeling niet, het was meer van "het wordt heet, smeer je in."quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is de eerste dag dit jaar dat het 30 graden wordt. Dat kan toch gewoon gebeuren in juni?
Meteen weer allemaal hysterie. Nog geen tien jaar geleden was het ook wel 30 graden in de zomermaanden, meer dan eens ook warmer. Nu leidt het meteen tot allerlei paniekerige artikelen over klimaatverandering en doemscenario's. Zo vermoeiend.
Nog steeds wel toch?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Vroegah noemde men 30 graden gewoon tropisch.
Mensen met airco in auto/huis/kantoor denken aan koelte en heus niet aan klimaat. Misschien een tandje minder inderdaad inzake stroomkosten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
´´Ook beschikken de meeste huizen in Spanje over airconditioning. Ook in Nederland neemt de populariteit van airco in huis toe, al zijn daar ook flinke bezwaren tegen. Airco's slurpen namelijk energie, en dat is slecht voor het klimaat én de portemonnee.´´
Hier in dit stikbenauwde volgepropte Nederland met zijn zeer slechte luchtkwaliteit land denken ze ook echt alleen maar aan het fucking geld en kutklimaat dat ze zelf veroorzaken.![]()
Er kopen niet meer mensen in Nederland een airco om hem vervolgens niet te gebruikenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
´´Ook beschikken de meeste huizen in Spanje over airconditioning. Ook in Nederland neemt de populariteit van airco in huis toe, al zijn daar ook flinke bezwaren tegen. Airco's slurpen namelijk energie, en dat is slecht voor het klimaat én de portemonnee.´´
Hier in dit stikbenauwde volgepropte Nederland met zijn zeer slechte luchtkwaliteit land denken ze ook echt alleen maar aan het fucking geld en kutklimaat dat ze zelf veroorzaken.![]()
Doe maar niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:27 schreef HyperViper het volgende:
Airco's gewoon verbieden. Pure aanstellerij.
Airco verbruiken de stroom van je zonnepanelen die het Net niet aankan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ja en nu heel gewoonquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Vroegah noemde men 30 graden gewoon tropisch.
Ik kan mij een zomer begin jaren 70 herinneren, daar was het ook extreem warm en het water zo schaars dat in Rotterdam water met vrachtwagens uit scandinavie werd aangevoerd,quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jeetje, volgens mij is een paar dagen 30 graden in juni gewoon normaal. Dat gebeurde 10, 20 en 30 jaar geleden ook wel. Maar nu hebben we de media die een doorgeefluik van de overheid is geworden. "Spaanse taferelen" "klimaatverandering" "extreem weer" donder toch op johIk moet ze wel toegeven, het angst aanwakkeren om een politieke agenda erdoor te drukken was bijzonder effectief tijdens corona dus dat smaakt kennelijk naar meer.
Dit zijn dezelfde warmtepompen die in de winterperiode zo bejubeld worden als klimaatredders.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wennen-spanje-tips
Airco
Ook beschikken de meeste huizen in Spanje over airconditioning. Ook in Nederland neemt de populariteit van airco in huis toe, al zijn daar ook flinke bezwaren tegen. Airco's slurpen namelijk energie, en dat is slecht voor het klimaat én de portemonnee.
Klimaatverandering gaat wat verder dan enkel wat hogere temperaturen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jeetje, volgens mij is een paar dagen 30 graden in juni gewoon normaal. Dat gebeurde 10, 20 en 30 jaar geleden ook wel. Maar nu hebben we de media die een doorgeefluik van de overheid is geworden. "Spaanse taferelen" "klimaatverandering" "extreem weer" donder toch op johIk moet ze wel toegeven, het angst aanwakkeren om een politieke agenda erdoor te drukken was bijzonder effectief tijdens corona dus dat smaakt kennelijk naar meer.
Het is meer: Ik kan het niet betalen dus zoek ik redenen waarom ook anderen het niet zouden moeten hebbenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef hb64 het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde warmtepompen die in de winterperiode zo bejubeld worden als klimaatredders.
Domme tendentieuze berichtgeving.
Volgens jou zegt natuurlijk niet zoveel.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zijn er uberhauptnog autos zonder airco?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een auto kopen zonder airco is zeer dom, je verliest meer op de verkoopwaarde dan je bespaard op verbruik en aankoop. Verder is het veel beter voor je veiligheid in een koele auto te zitten dan in een bloedhete.
Airco in huis icm met zonnepanelen levert je een energiebesparing op stookkosten op, en de stroom die het net niet aankan wordt dan gewoon gebruikt. In een koel huis kan je beter werken, bespaard weer een trip naar kantoor.
Dit ja. Vroeger kon ik vrijwel elke winter schaatsen met mijn basisschoolklas. Nu vriest het nauwelijks meer. Zomers waren er zeker wel hittegolven, maar niet zo lang en niet richting of over de 40 graden. Ook waren zomers nooit zo droog zoals in 2018, 2022 en mogelijk dit jaar weer.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klimaatverandering gaat wat verder dan enkel wat hogere temperaturen.
Daarnaast ben ik nog niet zo heel oud, maar in mijn kinderjaren waren de zomers echt wel minder extreem dan nu hoor, het is alleen vrij geleidelijk gegaan. Er was toen vrijwel elke winter meermaals sneeuw; 30+ kwam hooguit in juli en augustus af en toe voor; hingen vaker rond de 20-25 graden. Dat we nu steeds frequenter (en eerder in het jaar) die hogere temperaturen aan tikken zou een alarm signaal moeten zijn.
Of we stoppen ons hoofd in het zand, dat kan ook natuurlijk.
Geen idee, jaren geleden met een kennis/bejaarde gesproken, die wilde een nieuwe Dacia kopen die vond airco onzin, op mijn tegenwerping over de verkoopwaarde wilde hij niet luisteren. Ach wat klaagde hij later over de hitte.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zijn er uberhauptnog autos zonder airco?
Serieuze vraag.
Ja, gemiddeld is namelijk niet normaal. Spaanse warmte is normaal in Nederland. Het klimaat is anders, het weer overlapt. Nederlanders gaan al sinds mensenheugenis naar Spanje omdat het daar meestal warm is, terwijl het in Nederland zeldzamer maar vooral onzeker is. Dagen van 30 graden in Nederland tussen mei en september zijn normaal. Wat niet normaal is, is dat het KNMI metingen uit de 20e eeuw aanpast aan hun klimaathysterische modellen alsof Nederlanders toen geen thermometer konden aflezen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens jou zegt natuurlijk niet zoveel.
In het klimaat hedendaags valt de gemiddelde eerste tropische dag op 29 juni en zijn er gemiddeld 5 over een hele zomer.
Maar volgens orakel DeVerzamelaar zijn een paar dagen 30 graden begin juni gewoon normaal
Vroeger waren er nog hele Elfstedentochten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit ja. Vroeger kon ik vrijwel elke winter schaatsen met mijn basisschoolklas. Nu vriest het nauwelijks meer. Zomers waren er zeker wel hittegolven, maar niet zo lang en niet richting of over de 40 graden. Ook waren zomers nooit zo droog zoals in 2018, 2022 en mogelijk dit jaar weer.
Je moet je niet zo laten meeslepen de gepresenteerde narratieven die bedoelt zijn om angst aan te jagen. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij dat het steeds eerder in het jaar warmer wordt? Het is juni hè, 30 graden nu is niet raar. Dat kan gewoon.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klimaatverandering gaat wat verder dan enkel wat hogere temperaturen.
Daarnaast ben ik nog niet zo heel oud, maar in mijn kinderjaren waren de zomers echt wel minder extreem dan nu hoor, het is alleen vrij geleidelijk gegaan. Er was toen vrijwel elke winter meermaals sneeuw; 30+ kwam hooguit in juli en augustus af en toe voor; hingen vaker rond de 20-25 graden. Dat we nu steeds frequenter (en eerder in het jaar) die hogere temperaturen aan tikken zou een alarm signaal moeten zijn.
Of we stoppen ons hoofd in het zand, dat kan ook natuurlijk.
Je post is een mooi voorbeeld van technisch gelijk hebben, maar toch de ander proberen te bedriegen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef hb64 het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde warmtepompen die in de winterperiode zo bejubeld worden als klimaatredders.
Domme tendentieuze berichtgeving.
"Kijkend naar het totaal aantal dagen waarop in ons land sneeuw valt: tussen 1961 en 1990 viel op 69 dagen ergens in ons land (op één van de officiële weerstations) iets van sneeuw uit de lucht. In het huidige klimaat is dit aantal gedaald tot 46 dagen."quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je niet zo laten meeslepen de gepresenteerde narratieven die bedoelt zijn om angst aan te jagen. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij dat het steeds eerder in het jaar warmer wordt? Het is juni hè, 30 graden nu is niet raar. Dat kan gewoon.
En sneeuw elke winter? Ik ben van eind jaren negentig en heb dat nog nooit meegemaakt. Sneeuw is altijd een uitzondering geweest. Ook zomers waar het slechts 20-25 graden waren nooit de norm, dat waren milde zomers. Een zomer zoals ik die heb meegemaakt kende bijna altijd dagen wel meerdere dagen waarbij het warmer wordt dan 25, als niet 30, graden.
Het verbaasd mij vooral hoe erg sommigen hun beeld met betrekking tot het klimaat in Nederland hebben laten beïnvloeden door wat er in de media wordt gezegd. Meer dan genoeg mensen van mijn generatie die dezelfde dingen zeggen als jij en het beeld hebben dat strenge winters met sneeuw en milde zomers hier nog geen twee decennia geleden de norm waren.
In de klasse van de stadsautootjes en "budget"modellen (plus wat gestripte sportauto's voor trackgebruik) tref je er naar mijn weten nog enkelen waarbij het optie is, maar je ontkomt er amper aan inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zijn er uberhauptnog autos zonder airco?
Serieuze vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |