Herkenbaar.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:28 schreef StateOfMind het volgende:
Dus elke avond naar bed, om vervolgens naar beneden op de bank te gaan liggen.
Wat weer kut slaapt, dus weer maar boven.
Rinse and repeat.
Klopt wel, maar toch helpt het je wel voldoende.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat werkt, maar tot op zekere hoogte. Als je boven de 28-30 ofzo aantikt ofzo binnen heeft dat helemaal geen zin meer. Gewoon warme lucht die je wegblaast.
Zoals ik zei, tot op zekere hoogte. Volgens mij heb je dan echt geen idee hoe heet het in sommige huizen kan worden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Klopt wel, maar toch helpt het je wel voldoende.
Waar komt die drang bij jou vandaan om zo op andersdenkende mensen neer te kijken? Je bent het oneens met een mening (of in dit geval zelfs feiten) en je haalt er groepen bij om ze betuttelend toe te spreken. Niks inhoudelijks, enkel een hoop generalisaties en subtiele digs.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als je constant met dit onderwerp bezig bent kun je echt in een ideologische fuik terechtkomen natuurlijk. Bij veel (jonge) mensen is dat helaas gebeurd. Waarschijnlijk omdat het ook een stuk zingeving in het leven biedt.
En dat is namelijk het idee dat je vecht voor het behoud van een wereld die zogenaamd ten onder aan het gaan is. Het dan ook niet zonder reden dat het voornamelijk uitgesproken seculiere mensen betreft met een bepaalde politieke voorkeur. Het is precies deze groep die zich ook makkelijk laten meeslepen in andere ideologische narratieven.
Wij hadden altijd zo’n aircooler. Maar op t moment dat je hem uit zet was het alweer rete warm. En maakte te veel geluid voor de slaapkamer. Dus in de praktijk had je er amper wat aan. Nu hebben we airco in de slaapkamer en het verschil is immens.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
Het is beter dan niks natuurlijk, en het voelt wel verkoelender aan, maar is het niet.
En boven bepaalde temperaturen in huis helpt het niet meer idd.
Hier een plafondventilator, een staande ventilator en nog een waterkoeler.
Leuk als je de hele dag op je reet kan zitten. Kan niet iedereen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:39 schreef Bocaj het volgende:
Koop gewoon een goede 30 cm, tafelventilator.
Die dingen zijn haast muisstil.
Zet hem op de grond standje 1 op 2,5 of 3 meter van je af en je blijft lekker cool!
Rond de 15-20 euro. (Action, Bol, bouwmarkten, voldoende keus.)
[ afbeelding ]
Hadden we 1 of 2 jaar geleden niet een aantal dagen 35 graden?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zoals ik zei, tot op zekere hoogte. Volgens mij heb je dan echt geen idee hoe heet het in sommige huizen kan worden.
Ook waar, maar dit is voor thuis.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Leuk als je de hele dag op je reet kan zitten. Kan niet iedereen.
Voetenbadje erbij, niemand die je wat doet in het weekend.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:00 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Tafelventilator en grondventilator draaien hier overuren. 25.4 graden hier onder het platte dak, 3 hoog achter en dit is nog maar het begin.
Morgen uit de kelder nog de sta-ventilator erbij. Wat een waanzin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d
Ik zat daar toen al boven hoor. Zelfs met ventilator ging het echt niet. Die weken daarvoor prima profijt van gehad, maar toen werd het echt intens.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:04 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hadden we 1 of 2 jaar geleden niet een aantal dagen 35 graden?
Ik was maar wat blij met mijn ventilator, weliswaar op standje 3, maar zonder ging echt niet...
Binnen was het toen ook wel 30+.
Maar een echte airco is king natuurlijk maar niet voor iedereen haalbaar.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:12 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Voetenbadje erbij, niemand die je wat doet in het weekend.
Of je moet naar een recreatieplas willen of het strand. (Zal wel druk zijn.)
Strand heeft ook zijn leuke kanten!Strand lijkt me heerlijk maar ik heb de luxe om aan de Maas te wonen. Dat wil niet zeggen dat ik er dan ook elke dag zit of lig. Stom eigenlijk om dat niet te doen maar zo is het nu eenmaal. Ik zie ook nooit andere buurtbewoners daar zitten dan alleen de hont uitlaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voetenbadje dan maar.![]()
Zo zie ik dat niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 19:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waar komt die drang bij jou vandaan om zo op andersdenkende mensen neer te kijken? Je bent het oneens met een mening (of in dit geval zelfs feiten) en je haalt er groepen bij om ze betuttelend toe te spreken. Niks inhoudelijks, enkel een hoop generalisaties en subtiele digs.
Mijn peuter rent de hele dag rond thuis dus zal niet gaanquote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ook waar, maar dit is voor thuis.
Kantoor heeft vaak wel goede koeling. (Bij een goede werkgever dan!)
Andersoortig werk hangt ervan af hoe cool je kan blijven, zal niet altijd lukken inderdaad.
Maar dat jij het niet drukkend warm vindt betekent niet dat een ander dat niet zo ervaart.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is ook helemaal niet heet vandaag trouwens. Ik moest zonet met een zware boodschappentas sjouwen maar het is gewoon zomers, helemaal niet drukkend warm of zo. Mensen die nu al klagen over de temperatuur in huis zijn ook keihard gegaslight, weken achter elkaar warm weer met warme nachten, dan pas warmt je huis echt op. Mijn binnentemperatuur is nog 23.5.
Iemand bij rtl besloot om naar aanleiding van de eerste hete dagen iets te schrijven over "Spaanse hitte". Big deal.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 18:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat het "Spaanse hitte steeds normaler" uit de TT gewoon weer van die achterlijke klimaathysterische propaganda is. Eerder deze week al 'warmste meimaand qua watertemperatuur ooit gemeten (sinds 2014, en van de andere 11 maanden horen we niks). Het verkeerde bosbeheer in Canada is ook weer klimaatverandering, de Ieren kregen te horen dat ze maar aan de omvolking moeten wennen want straks komen er ook nog klimaatvluchtelingen.
Als je dan nog niet door hebt dat je gemanipuleerd wordt, ben je gemanipuleerd. Het is gewoon niet waar. 27 graden is een normale temperatuur voor deze tijd van het jaar. Ja, het is bovengemiddeld, want een gemiddelde bestaat altijd uit bovengemiddelden en ondergemiddelden, en dan middelen we dat en zo komen we op een gemiddelde. Bovengemiddeld is niet 'te warm'. Het gemiddelde wordt als norm gepresenteerd maar is dat natuurlijk niet, antiwentenschappelijk gelul van de media dus. Nee, natuurlijk is het niet elke 9 juni zo warm, als dat zo was dan zou het idee van Spaanse warmte helemaal niet bestaan omdat Nederlanders dan niet massaal naar Spanje op vakantie waren geweest. .
29 graden hierbinnen in een goed geïsoleerd huis. Zojuist een airco gekocht fuck dit.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is ook helemaal niet heet vandaag trouwens. Ik moest zonet met een zware boodschappentas sjouwen maar het is gewoon zomers, helemaal niet drukkend warm of zo. Mensen die nu al klagen over de temperatuur in huis zijn ook keihard gegaslight, weken achter elkaar warm weer met warme nachten, dan pas warmt je huis echt op. Mijn binnentemperatuur is nog 23.5.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |