Laten we beginnen met de ondernemers.quote:
Nou hier in ieder geval wel. Lekker tukkie in de middag is niks mis mee.quote:
Nou dat was mijn bedoeling niet, het was meer van "het wordt heet, smeer je in."quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is de eerste dag dit jaar dat het 30 graden wordt. Dat kan toch gewoon gebeuren in juni?
Meteen weer allemaal hysterie. Nog geen tien jaar geleden was het ook wel 30 graden in de zomermaanden, meer dan eens ook warmer. Nu leidt het meteen tot allerlei paniekerige artikelen over klimaatverandering en doemscenario's. Zo vermoeiend.
Nog steeds wel toch?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Vroegah noemde men 30 graden gewoon tropisch.
Mensen met airco in auto/huis/kantoor denken aan koelte en heus niet aan klimaat. Misschien een tandje minder inderdaad inzake stroomkosten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
´´Ook beschikken de meeste huizen in Spanje over airconditioning. Ook in Nederland neemt de populariteit van airco in huis toe, al zijn daar ook flinke bezwaren tegen. Airco's slurpen namelijk energie, en dat is slecht voor het klimaat én de portemonnee.´´
Hier in dit stikbenauwde volgepropte Nederland met zijn zeer slechte luchtkwaliteit land denken ze ook echt alleen maar aan het fucking geld en kutklimaat dat ze zelf veroorzaken.![]()
Er kopen niet meer mensen in Nederland een airco om hem vervolgens niet te gebruikenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
´´Ook beschikken de meeste huizen in Spanje over airconditioning. Ook in Nederland neemt de populariteit van airco in huis toe, al zijn daar ook flinke bezwaren tegen. Airco's slurpen namelijk energie, en dat is slecht voor het klimaat én de portemonnee.´´
Hier in dit stikbenauwde volgepropte Nederland met zijn zeer slechte luchtkwaliteit land denken ze ook echt alleen maar aan het fucking geld en kutklimaat dat ze zelf veroorzaken.![]()
Doe maar niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:27 schreef HyperViper het volgende:
Airco's gewoon verbieden. Pure aanstellerij.
Airco verbruiken de stroom van je zonnepanelen die het Net niet aankan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Ja en nu heel gewoonquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:21 schreef Haags het volgende:
Vroegah noemde men 30 graden gewoon tropisch.
Ik kan mij een zomer begin jaren 70 herinneren, daar was het ook extreem warm en het water zo schaars dat in Rotterdam water met vrachtwagens uit scandinavie werd aangevoerd,quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jeetje, volgens mij is een paar dagen 30 graden in juni gewoon normaal. Dat gebeurde 10, 20 en 30 jaar geleden ook wel. Maar nu hebben we de media die een doorgeefluik van de overheid is geworden. "Spaanse taferelen" "klimaatverandering" "extreem weer" donder toch op johIk moet ze wel toegeven, het angst aanwakkeren om een politieke agenda erdoor te drukken was bijzonder effectief tijdens corona dus dat smaakt kennelijk naar meer.
Dit zijn dezelfde warmtepompen die in de winterperiode zo bejubeld worden als klimaatredders.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)m-wennen-spanje-tips
Airco
Ook beschikken de meeste huizen in Spanje over airconditioning. Ook in Nederland neemt de populariteit van airco in huis toe, al zijn daar ook flinke bezwaren tegen. Airco's slurpen namelijk energie, en dat is slecht voor het klimaat én de portemonnee.
Klimaatverandering gaat wat verder dan enkel wat hogere temperaturen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Jeetje, volgens mij is een paar dagen 30 graden in juni gewoon normaal. Dat gebeurde 10, 20 en 30 jaar geleden ook wel. Maar nu hebben we de media die een doorgeefluik van de overheid is geworden. "Spaanse taferelen" "klimaatverandering" "extreem weer" donder toch op johIk moet ze wel toegeven, het angst aanwakkeren om een politieke agenda erdoor te drukken was bijzonder effectief tijdens corona dus dat smaakt kennelijk naar meer.
Het is meer: Ik kan het niet betalen dus zoek ik redenen waarom ook anderen het niet zouden moeten hebbenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef hb64 het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde warmtepompen die in de winterperiode zo bejubeld worden als klimaatredders.
Domme tendentieuze berichtgeving.
Volgens jou zegt natuurlijk niet zoveel.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zijn er uberhauptnog autos zonder airco?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een auto kopen zonder airco is zeer dom, je verliest meer op de verkoopwaarde dan je bespaard op verbruik en aankoop. Verder is het veel beter voor je veiligheid in een koele auto te zitten dan in een bloedhete.
Airco in huis icm met zonnepanelen levert je een energiebesparing op stookkosten op, en de stroom die het net niet aankan wordt dan gewoon gebruikt. In een koel huis kan je beter werken, bespaard weer een trip naar kantoor.
Dit ja. Vroeger kon ik vrijwel elke winter schaatsen met mijn basisschoolklas. Nu vriest het nauwelijks meer. Zomers waren er zeker wel hittegolven, maar niet zo lang en niet richting of over de 40 graden. Ook waren zomers nooit zo droog zoals in 2018, 2022 en mogelijk dit jaar weer.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klimaatverandering gaat wat verder dan enkel wat hogere temperaturen.
Daarnaast ben ik nog niet zo heel oud, maar in mijn kinderjaren waren de zomers echt wel minder extreem dan nu hoor, het is alleen vrij geleidelijk gegaan. Er was toen vrijwel elke winter meermaals sneeuw; 30+ kwam hooguit in juli en augustus af en toe voor; hingen vaker rond de 20-25 graden. Dat we nu steeds frequenter (en eerder in het jaar) die hogere temperaturen aan tikken zou een alarm signaal moeten zijn.
Of we stoppen ons hoofd in het zand, dat kan ook natuurlijk.
Geen idee, jaren geleden met een kennis/bejaarde gesproken, die wilde een nieuwe Dacia kopen die vond airco onzin, op mijn tegenwerping over de verkoopwaarde wilde hij niet luisteren. Ach wat klaagde hij later over de hitte.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zijn er uberhauptnog autos zonder airco?
Serieuze vraag.
Ja, gemiddeld is namelijk niet normaal. Spaanse warmte is normaal in Nederland. Het klimaat is anders, het weer overlapt. Nederlanders gaan al sinds mensenheugenis naar Spanje omdat het daar meestal warm is, terwijl het in Nederland zeldzamer maar vooral onzeker is. Dagen van 30 graden in Nederland tussen mei en september zijn normaal. Wat niet normaal is, is dat het KNMI metingen uit de 20e eeuw aanpast aan hun klimaathysterische modellen alsof Nederlanders toen geen thermometer konden aflezen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens jou zegt natuurlijk niet zoveel.
In het klimaat hedendaags valt de gemiddelde eerste tropische dag op 29 juni en zijn er gemiddeld 5 over een hele zomer.
Maar volgens orakel DeVerzamelaar zijn een paar dagen 30 graden begin juni gewoon normaal
Vroeger waren er nog hele Elfstedentochten.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit ja. Vroeger kon ik vrijwel elke winter schaatsen met mijn basisschoolklas. Nu vriest het nauwelijks meer. Zomers waren er zeker wel hittegolven, maar niet zo lang en niet richting of over de 40 graden. Ook waren zomers nooit zo droog zoals in 2018, 2022 en mogelijk dit jaar weer.
Je moet je niet zo laten meeslepen de gepresenteerde narratieven die bedoelt zijn om angst aan te jagen. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij dat het steeds eerder in het jaar warmer wordt? Het is juni hè, 30 graden nu is niet raar. Dat kan gewoon.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klimaatverandering gaat wat verder dan enkel wat hogere temperaturen.
Daarnaast ben ik nog niet zo heel oud, maar in mijn kinderjaren waren de zomers echt wel minder extreem dan nu hoor, het is alleen vrij geleidelijk gegaan. Er was toen vrijwel elke winter meermaals sneeuw; 30+ kwam hooguit in juli en augustus af en toe voor; hingen vaker rond de 20-25 graden. Dat we nu steeds frequenter (en eerder in het jaar) die hogere temperaturen aan tikken zou een alarm signaal moeten zijn.
Of we stoppen ons hoofd in het zand, dat kan ook natuurlijk.
Je post is een mooi voorbeeld van technisch gelijk hebben, maar toch de ander proberen te bedriegen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:40 schreef hb64 het volgende:
[..]
Dit zijn dezelfde warmtepompen die in de winterperiode zo bejubeld worden als klimaatredders.
Domme tendentieuze berichtgeving.
"Kijkend naar het totaal aantal dagen waarop in ons land sneeuw valt: tussen 1961 en 1990 viel op 69 dagen ergens in ons land (op één van de officiële weerstations) iets van sneeuw uit de lucht. In het huidige klimaat is dit aantal gedaald tot 46 dagen."quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je niet zo laten meeslepen de gepresenteerde narratieven die bedoelt zijn om angst aan te jagen. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij dat het steeds eerder in het jaar warmer wordt? Het is juni hè, 30 graden nu is niet raar. Dat kan gewoon.
En sneeuw elke winter? Ik ben van eind jaren negentig en heb dat nog nooit meegemaakt. Sneeuw is altijd een uitzondering geweest. Ook zomers waar het slechts 20-25 graden waren nooit de norm, dat waren milde zomers. Een zomer zoals ik die heb meegemaakt kende bijna altijd dagen wel meerdere dagen waarbij het warmer wordt dan 25, als niet 30, graden.
Het verbaasd mij vooral hoe erg sommigen hun beeld met betrekking tot het klimaat in Nederland hebben laten beïnvloeden door wat er in de media wordt gezegd. Meer dan genoeg mensen van mijn generatie die dezelfde dingen zeggen als jij en het beeld hebben dat strenge winters met sneeuw en milde zomers hier nog geen twee decennia geleden de norm waren.
In de klasse van de stadsautootjes en "budget"modellen (plus wat gestripte sportauto's voor trackgebruik) tref je er naar mijn weten nog enkelen waarbij het optie is, maar je ontkomt er amper aan inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zijn er uberhauptnog autos zonder airco?
Serieuze vraag.
Vertel jij dat even aan alle mensen die buitenwerken troela.quote:Maar wat je wel kunt doen is op het heetst van de dag uit de zon blijven, net zoals de meeste Spanjaarden doen.
Feitelijke data is eng he.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:18 schreef Momo het volgende:
Vroeger was het ook gewoon 30 of 35 graden! Ja wel minder vaak.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
......quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
Haha, het is de eerste dag dit jaar dat het 30 graden wordt. Dat kan toch gewoon gebeuren in juni?
Meteen weer allemaal hysterie. Nog geen tien jaar geleden was het ook wel 30 graden in de zomermaanden, meer dan eens ook warmer. Nu leidt het meteen tot allerlei paniekerige artikelen over klimaatverandering en doemscenario's. Zo vermoeiend.
Nee, juist prachtig om te onderbouwen dat er wel degelijk wat aan het veranderen is van de frequentie van warme en tropische dagen.quote:
Precies andersom voor mij xD.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zal blij zijn wanneer het weer September is, de dagen korter worden en we ons niet meer druk hoeven te maken om 30+ temperaturenTegen kou kan je je kleden, hitte is wat lastiger; ben echt minder fit zomers. Gelukkig nu wel airco in de slaapkamer, dus dat gaat wel helpen.
Wat is eigenlijk je punt?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar goed dat we dan jouw kijk hier hebben; iemand die wél objectief naar de situatie kan kijken zonder enige beïnvloeding van de media.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je moet je niet zo laten meeslepen de gepresenteerde narratieven die bedoelt zijn om angst aan te jagen. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij dat het steeds eerder in het jaar warmer wordt? Het is juni hè, 30 graden nu is niet raar. Dat kan gewoon.
En sneeuw elke winter? Ik ben van eind jaren negentig en heb dat nog nooit meegemaakt. Sneeuw is altijd een uitzondering geweest. Ook zomers waar het slechts 20-25 graden waren nooit de norm, dat waren milde zomers. Een zomer zoals ik die heb meegemaakt kende bijna altijd dagen wel meerdere dagen waarbij het warmer wordt dan 25, als niet 30, graden.
Het verbaasd mij vooral hoe erg sommigen hun beeld met betrekking tot het klimaat in Nederland hebben laten beïnvloeden door wat er in de media wordt gezegd. Meer dan genoeg mensen van mijn generatie die dezelfde dingen zeggen als jij en het beeld hebben dat strenge winters met sneeuw en milde zomers hier nog geen twee decennia geleden de norm waren.
Er zijn ook heel veel mensen die onwel worden van de warmte hoor. Ik was een keer in de Floriade bij 35 graden en dan zie je ze bij bosjes vallen. Meestal wel bejaarden, maar dat zijn ook mensen, he?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies andersom voor mij xD.
Tegen kou kun je je nooit voldoende kleden, tegen warmte prima.
Korte broek, korte mouwen en gaan met de hap. Genieten.
Al heb ik 20 lagen aan in de winter dan is het nog afgrijselijk.
Ik reageer juist op die figuren die altijd roepen dat het vroeger ook altijd 30 graden was in de zomer alsof er niks veranderd is.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je punt?
Ja, die dagen waren er. Echter wel veel minder.
Precies het punt van klimaatopwarming?
Nou op een gegeven moment kun je niet meer kleren uitdoen boven de 25 graden.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Precies andersom voor mij xD.
Tegen kou kun je je nooit voldoende kleden, tegen warmte prima.
Korte broek, korte mouwen en gaan met de hap. Genieten.
Al heb ik 20 lagen aan in de winter dan is het nog afgrijselijk.
Veelal de oudjes idd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:23 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Er zijn ook heel veel mensen die onwel worden van de warmte hoor. Ik was een keer in de Floriade bij 35 graden en dan zie je ze bij bosjes vallen.
Hoeft toch ook niet?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou op een gegeven moment kun je niet meer kleren uitdoen boven de 25 graden.
Maar net aan wie je het vraagt, het is geen feit of zo.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:23 schreef bianconeri het volgende:
Je krijgt met dit weer gewoon energie, je krijgt zin om naar buiten te gaan.
Je voelt je gewoon vrolijker en beter. Je merkt ook dat mensen vrolijker zijn nu.
Het is vorig jaar in de De Bilt (centraal punt in Nederland) welgeteld één keer 35 geworden en het jaar voordien kwam daar de temperatuur het hele jaar niet boven de 30 graden. Maar ja hoor, 35 graden is 'vrij gewoon' geworden in de zomer.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:14 schreef StateOfMind het volgende:
Nou ja, niet eens zo gek lang geleden (5 of 10 jaar of zo) waren temperaturen van boven de 30 graden in Nederland een zeldzaamheid.
En dan werd het hooguit 31 of een enkele keer 32 graden, maar dat was het.
De laatste jaren zijn temperaturen tot 35 vrij gewoon geworden in hartje zomer.
Met wat uitschieters naar boven.
De laatste afbeelding is een mooi voorbeeld van propaganda.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou mij wel redelijk snel boven de 20 graden als ik niet naar het werk hoef. 30 graden plus vind ik wel echt oncomfortabelquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoeft toch ook niet?
Daarom zeg ik ook korte mouwen en korte broek.
Korte broek gaat bij mij overigens ook pas bij 30+ aan (publieke functie dus ben het gewend lange broek).
Voor mij geen probleem.
Je beseft toch wel dat je zijn en mijn beeld nu aan het bevestigen bent?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat is er propaganda aan die laatste afbeelding?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vorig jaar in de De Bilt (centraal punt in Nederland) welgeteld één keer 35 geworden en het jaar voordien kwam daar de temperatuur het hele jaar niet boven de 30 graden. Maar ja hoor, 35 graden is 'vrij gewoon' geworden in de zomer.
[..]
De laatste afbeelding is een mooi voorbeeld van propaganda.
Heeft geen counter, dus dan is het maar meteen propaganda.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is er propaganda aan die laatste afbeelding?
Vraag me af hoe het is als je 2000 of 3000 jaar terug kijkt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:18 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik woon niet in De Bilt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is vorig jaar in de De Bilt (centraal punt in Nederland) welgeteld één keer 35 geworden en het jaar voordien kwam daar de temperatuur het hele jaar niet boven de 30 graden. Maar ja hoor, 35 graden is 'vrij gewoon' geworden in de zomer.
[..]
De laatste afbeelding is een mooi voorbeeld van propaganda.
okquote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, gemiddeld is namelijk niet normaal. Spaanse warmte is normaal in Nederland. Het klimaat is anders, het weer overlapt. Nederlanders gaan al sinds mensenheugenis naar Spanje omdat het daar meestal warm is, terwijl het in Nederland zeldzamer maar vooral onzeker is. Dagen van 30 graden in Nederland tussen mei en september zijn normaal. Wat niet normaal is, is dat het KNMI metingen uit de 20e eeuw aanpast aan hun klimaathysterische modellen alsof Nederlanders toen geen thermometer konden aflezen.
Ik woon in Gilze-Rijen hier is het meestal het heetst.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:31 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon niet in De Bilt.
Hier is het vorig jaar, maar ook de voorgaande zomers, regelmatig 34-35 graden geweest.
Tja dan kom je niet aan De Bilt plaatjes maar wel aan dit soort bevindingen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vraag me af hoe het is als je 2000 of 3000 jaar terug kijkt.
https://weerstatistieken.nl/gilze-rijen/2022/augustusquote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:34 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik woon in Gilze-Rijen hier is het meestal het heetst.
Bangmaak plaatjes, en het werkt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Tja dan kom je niet aan De Bilt plaatjes maar wel aan dit soort bevindingen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij ons hebben ze vorig jaar na veel geklaag eindelijk eens airco geïnstalleerd in het pand. Paar jaar geleden toen we die 40 graden dag hadden heb ik gewoon op kantoor gewerkt met binnen 37 graden. Ik kon letterlijk alleen nog maar de telefoon opnemen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk gaan we eens serieus nadenken over aanpassing van onze 'gewoontes' in de hetere maanden (mei t/m september). Ik zou met name vanuit werkgevers wat meer flexibiliteit willen zien om te schuiven met werktijden.
Als ik die mensen in de bouw in die hitte zie werken val ik bijna plaatvervangend al flauw.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk gaan we eens serieus nadenken over aanpassing van onze 'gewoontes' in de hetere maanden (mei t/m september). Ik zou met name vanuit werkgevers wat meer flexibiliteit willen zien om te schuiven met werktijden.
Haha heb je gezien hoeveel moeite het kostte in tijd van corona? En daarna konden we niet wachten om weer met z'n allen tegelijk in de file te staan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Je weet dat de aarde al bestond vóórdat jij geboren was ?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
Je moet je niet zo laten meeslepen de gepresenteerde narratieven die bedoeld zijn om angst aan te jagen. Hoe kom je er bijvoorbeeld bij dat het steeds eerder in het jaar warmer wordt? Het is juni hè, 30 graden nu is niet raar. Dat kan gewoon.
Het verbaast mij vooral hoe erg sommigen hun beeld met betrekking tot het klimaat in Nederland hebben laten beïnvloeden door wat er in de media wordt gezegd. Meer dan genoeg mensen van mijn generatie die dezelfde dingen zeggen als jij en het beeld hebben dat strenge winters met sneeuw en milde zomers hier nog geen twee decennia geleden de norm waren.
Ik lees nu pas dat hij van eind jaren 90 is. Kan het nu al helemaal niet serieus nemenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:04 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Je weet dat de aarde al bestond vóórdat jij geboren was ?
En opeens komen alle bemoei alarmen en klimaatzijkers weer om de hoek.quote:
Daar hebben ze vaak wel een tropenrooster en starten en stoppen ze eerder.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:41 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Als ik die mensen in de bouw in die hitte zie werken val ik bijna plaatvervangend al flauw.
Zag er zojuist een grappige meme over op facebook, was iets van zomer 1985, het is vandaag 30 graden, lekker weer om naar buiten te gaan voor een wandeling, gevolgd door zomer 2023, het is vandaag 30 graden...AAAAAAHHH we gaan er allemaal aan, het klimaat is naar de klote.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:
Weer een typisch argument van de mensen die beweren dat er niets vreemds aan de hand is met ons klimaat.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vergetende dat het deze eeuw nog niet is voorgekomen dat zo laat in het jaar pas de eerste zomerse dag is gemeten.
Er zijn al meerdere grafieken gepost waaruit blijkt dat het klimaat en de gemiddelde temperatuur nu toch echt anders is dan 20 jaar en verder geleden. Maar blijf lekker je kop in het zand steken en cherrypick "tegenbewijzen".quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En opeens komen alle bemoei alarmen en klimaatzijkers weer om de hoek.
Vergetende dat het deze eeuw nog niet is voorgekomen dat zo laat in het jaar pas de eerste zomerse dag is gemeten.
Er zijn wel vaker rare dingen met het klimaat geweest, lost zichzelf wel weer op joh.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weer een typisch argument van de mensen die beweren dat er niets vreemds aan de hand is met ons klimaat.
Het is propaganda omdat er daar specifiek twee hele uitzonderlijke jaren (2018 en 2019) worden gepakt wat het beeld schept alsof dat de nieuwe norm is. En dat is natuurlijk met de bedoeling om een bepaald narratief aan te wakkeren.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat is er propaganda aan die laatste afbeelding?
Het is bijzonder om te aanschouwen dat men dit soort dingen ook meteen op dogmatische wijze over weet te nemen. Net zoals het hele narratief dat 99.9% van de wetenschappers het hier mee eens zou zijn, haha.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:37 schreef epicbeardman het volgende:
[ afbeelding ]
Ons klimaat is na de ijstijd vrijwel hetzelfde gebleven.
[..]
Bangmaak plaatjes, en het werkt.
Mwa, in 200 jaar tijd zijn we van 1 miljard naar ruim 8 miljard mensen op deze aardkloot gegaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er zijn wel vaker rare dingen met het klimaat geweest, lost zichzelf wel weer op joh.
Het is geen cherry picking van 2018 en 2019 in deze grafiek want in die andere jaren daarvoor werd het simpel niet boven de 35 graden in Be Bilt.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is propaganda omdat er daar specifiek twee hele uitzonderlijke jaren (2018 en 2019) worden gepakt wat het beeld schept alsof dat de nieuwe norm is. En dat is natuurlijk met de bedoeling om een bepaald narratief aan te wakkeren.
Je zou dezelfde grafiek kunnen maken met de winters die er waren rond 2010, die waren opvallend koud met zelfs meermaals temperaturen ver onder nul. Dat zou het beeld creëren alsof er een nieuwe ijstijd aan het naderen is.
[..]
Het is gewoon letterlijk de waarheid...quote:"Zulke temperaturen zijn nu echt nog wel uitzonderlijk", zegt Karin van der Wiel, klimaatwetenschapper bij het KNMI. Sinds het begin van de metingen van het KNMI, in 1901, kwam het in De Bilt maar negen keer voor dat het meer dan 35 graden werd. Vandaag was het met 35,5 graden de tiende keer.
Ja maar goed als mensen er wat aan willen doen dan zijn ze weer kwaadaardige monsters...quote:Op vrijdag 9 juni 2023 14:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, in 200 jaar tijd zijn we van 1 miljard naar ruim 8 miljard mensen op deze aardkloot gegaan.
100 jaar geleden zaten we pas op 2 miljard.
Over 30 jaar tikken we de 10 miljard aan.
Die impact wordt nu heel snel heel pijnlijk duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |