idemquote:Op dinsdag 13 juni 2023 09:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Een hele nette woning. Wat er van de overwaarde over een tijdje nog over is moet blijken, maar zelfs in een negatief scenario is de lening voor een fors deel gedekt en de dame weet wat ze overneemt. Ik zou deze wel mee willen nemen.
'Werkzaam bij' is trouwens wel een breed begrip. Dat kan zijn als bedrijfsleidster maar ook als kassière o.i.d.
Met zo'n lage ltv en klein leenbedrag snap ik de rente wel,quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:14 schreef obligataire het volgende:
CCF/de broertjes van Lae*re, op zich een leuk projectje met weinig kans op default lijkt me, echter het is vooral een gun project voor @:Zeeland6want het is in Zeeland en de rente is nog veel Zeeuwser. Ik had er graag een procentje bij gehad.
Ik had er vanmorgen om gevraagdquote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:54 schreef Bieselke het volgende:
Bij CCF zie ik dat Willem H**rs Box 3 is teruggeboekt, nog geen bericht gezien.
Edit: Nu toch het standaardbericht.
Ik ook wel, maar voor veel investeerders in box 3 wordt het netto verschil met een deposito wel erg klein zo.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:23 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Met zo'n lage ltv en klein leenbedrag snap ik de rente wel,
Misschien een 'geluk bij een ongeluk'. Laten ze de lening maar opeisen en met boeterente terugbetalen. Momenteel zijn er genoeg betere opties dan 4,9%.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 13:11 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Ik had er vanmorgen om gevraagd
Het bericht stond nog in hun 'achterstandensysteem'. ...
Niet zo best als hij de rente van 4.9% niet kan betalen
Idem, werkkapitaal op ? / maar hetgeen ik niet snap voor zover ik kan beoordelen op de info / waarom zocht Willem niet proactief contact met CCF / als makelaar naar cliënten heeft hij een zorgplicht daarbij hoort informatie en communicatie / CCF en wij zijn ook "cliënten" / durf je ook als ondernemer eens een keer open (kwetsbaar) op te stellen. / iedereen kan het een keer tegenzitten maar dit soort gedrag (als het zo is) roept enkel weerstand op van degene die je kunnen helpen / ik zal het wel niet snappenquote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:15 schreef obligataire het volgende:
[..]
Misschien een 'geluk bij een ongeluk'. Laten ze de lening maar opeisen en met boeterente terugbetalen. Momenteel zijn er genoeg betere opties dan 4,9%.
Als makelaar zal hij wel wat last hebben van minder huizenverkopen. Maar dan nog, als je die lage rente, met een klein beetje aflossing, al twee maanden lang niet kunt ophoesten dan is er iets goed mis daar.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:04 schreef peterc het volgende:
[..]
Idem, werkkapitaal op ? / maar hetgeen ik niet snap voor zover ik kan beoordelen op de info / waarom zocht Willem niet proactief contact met CCF / als makelaar naar cliënten heeft hij een zorgplicht daarbij hoort informatie en communicatie / CCF en wij zijn ook "cliënten" / durf je ook als ondernemer eens een keer open (kwetsbaar) op te stellen. / iedereen kan het een keer tegenzitten maar dit soort gedrag (als het zo is) roept enkel weerstand op van degene die je kunnen helpen / ik zal het wel niet snappen
Verwacht ik ook. In de pitch was sprake van 195k werkkapitaal , en 14 terms betaald, inderdaad iets goed misquote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:03 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als makelaar zal hij wel wat last hebben van minder huizenverkopen. Maar dan nog, als je die lage rente, met een klein beetje aflossing, al twee maanden lang niet kunt ophoesten dan is er iets goed mis daar.
De zekerheden zien er verder prima uit dus er zal best wel een oplossing uit de hoge hoed komen.
9%, maar de hypotheken dekken het leningbedrag niet op basis van LTV. Zonde horeca ervaring bij de ondernemers laat ik het aan me voorbijgaan.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 17:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Horeca hotspot Oosterhout
https://www.collincrowdfund.nl/mace-horeca-b-v/
2e hypotheek woonhuis en 9% rente
Ondernemers hebben geen horeca ervaring, maar punten uit andere ondernemers ervaringen.
Mee eens, al maak ik zelf een uitzondering voor de drogisterij. Die neem ik sowieso basis mee. Van Laere twijfel ik over, erg laag rendement maar zal niet gauw bij Beheer terecht komen. Vanuit de B.V. nog net interessant.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:08 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
9%, maar de hypotheken dekken het leningbedrag niet op basis van LTV. Zonde horeca ervaring bij de ondernemers laat ik het aan me voorbijgaan.
(En de overige 4 die op het moment aangekondigd zijn bij CcF ook trouwens).
Deze Roel zal wel balen dat hij zijn pandjes vorig jaar niet voor 5 jaar heeft gefinancieerd. Zijn dure herfinancieringen zo.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 19:08 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
SIG: Pallashof 54 te Brunssum Herfinanciering (3 jr)
* rente: van 4.95% naar 7.50% (schijf A)
Ik brand mijn vingers er niet aan, precies om de reden die jij aan geeft. En dat toont maar weer eens aan dat het fiscale systeem hier geen goed antwoord op heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 14:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik ook wel, maar voor veel investeerders in box 3 wordt het netto verschil met een deposito wel erg klein zo.
Maar goed hij zal best wel vol komen.
Linkjequote:Op dinsdag 13 juni 2023 12:14 schreef obligataire het volgende:
CCF/de broertjes van Lae*re, op zich een leuk projectje met weinig kans op default lijkt me, echter het is vooral een gun project voor @:Zeeland6want het is in Zeeland en de rente is nog veel Zeeuwser. Ik had er graag een procentje bij gehad.
6.5 min 1.2 kosten en dan nog 2% aan kosten is 3,3% netto. Dit is iets wat je nu ook krijgt bij yapikredi voor een 3 jarig deposito, daar moet dan nog wel de box 3 spaartax vanaf.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 20:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik brand mijn vingers er niet aan, precies om de reden die jij aan geeft. En dat toont maar weer eens aan dat het fiscale systeem hier geen goed antwoord op heeft.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Nou het Nederlandse boxensysteem werkt toch heel anders uitDan kun je nog zeggen dat iedereen een BV op kan richten maar het blijft ongelofelijk krom dat wij in dezelfde lening investeren en dat als het verwachte rendement hoog is we geen verschil merken omdat jij dan waarschijnlijk in privé investeert en als het laag rendement investering is, heb jij vanuit de BV een fiscaal beter arrangement. Behalve dat je particulieren hiermee benadeelt, druk je die ook in risicovolle investeringen. Dat moet je als overheid niet willen.
Dank. Ik pak ‘m mee. (Vanuit de BV)quote:Op dinsdag 13 juni 2023 21:27 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Linkje
https://www.collincrowdfu(...)bf00ee4efc9499eee640
En de achtste keer dat ik hem overslaquote:Op woensdag 14 juni 2023 08:27 schreef Tjalala het volgende:
50+ achtste en laatste tranche:
https://www.collincrowdfund.nl/50plus-mobiel-12/
Als ik het nummer in de url bekijk is het bij mij al de 12de keer dat ik ze oversla.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
En de achtste keer dat ik hem oversla
Hier begin ik ook niet aan. Bodemloze put.quote:Op woensdag 14 juni 2023 08:47 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Als ik het nummer in de url bekijk is het bij mij al de 12de keer dat ik ze oversla.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |