abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2023 @ 11:52:04 #251
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_209953465
BUNQ keert vanaf nu wekelijks de rente uit.

quote:
Hey ondeugend,

We hebben bij bunq Update 23 een aantal verbeteringen geïntroduceerd waarmee sparen nóg eenvoudiger wordt.
Je rente, nu wekelijks uitgekeerd
Je krijgt nu elke week je rente uitbetaald. Op jouw bunq Payday ontvang je nu alles wat je die week met bunq hebt verdiend.
En idd, mijn opgebouwde rente van juli is net gestort.

[ Bericht 3% gewijzigd door ondeugend op 19-07-2023 12:05:22 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_209953675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En idd, mijn rente van juli is net gestort.
Leuke wiskunde vraag: hoeveel meer rendement levert dit op vergeleken met de maandelijkse uitkering?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2023 12:06:37 ]
pi_209953721
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:05 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Leuke wiskunde vraag: hoeveel meer rendement levert dit op vergeleken met de maandelijkse uitkering?
Als de rente obv effectieve rente wordt uitgekeerd niets.
pi_209953952
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:09 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Als de rente obv effectieve rente wordt uitgekeerd niets.
Maar dat is het niet natuurlijk, het is een vrij opneembare spaarrekening. Volgens mij nemen ze gewoon iedere dag je saldo op je rekening en bereken dan je dagrente (2,46% gedeeld door 365). Dat tellen ze op aan het einde van de maand (nu dus week) en storten het op je rekening.

Dus door het wekelijks te doen ipv maandelijks krijg je een mini beetje extra rendement lijkt me.
pi_209954281
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Maar dat is het niet natuurlijk, het is een vrij opneembare spaarrekening. Volgens mij nemen ze gewoon iedere dag je saldo op je rekening en bereken dan je dagrente (2,46% gedeeld door 365). Dat tellen ze op aan het einde van de maand (nu dus week) en storten het op je rekening.

Dus door het wekelijks te doen ipv maandelijks krijg je een mini beetje extra rendement lijkt me.
Ja precies. Nu wordt 53x per jaar je saldo wat hoger en dus ook de rente wat je krijgt weer wat hoger. Hiervoor kreeg je maar 12x per jaar een hoger saldo.

Bij mij klopt het niet in de app. Er staat nu:
Deze maand ontvangen: ¤ 12,24, terwijl die bij het maand bedrag hiervoor al op ¤ 45,- stond en heb ook geen saldo bijgeschreven gekregen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_209954932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 11:52 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En idd, mijn opgebouwde rente van juli is net gestort.
Alleen voor betaalde rekeningen? In mijn app staat nog 1e van de maand.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209954933
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nee ik vermoed van niet. Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht hun rente op basis van effectieve rente te berekenen en te publiceren. Anders krijgen ze de AFM achter zich aan ihkv misinformatie.

Je hebt wel gelijk dat ze dagelijks de renteberekening uitvoeren, alleen die berekening gaat op basis van het rente-dagtarief dat past bij de jaarlijkse effectieve rente (behorende bij de betaalfrequentie). Je krijgt dus wel die dagelijkse rente berekenen, alleen nu elke dag net iets minder rente, omdat de frequentie van uitkeren hoger ligt.
pi_209955146
Wat zijn de ECB vooruitzichten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209955181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 13:21 schreef snabbi het volgende:

[..]
Nee ik vermoed van niet. Volgens mij zijn ze wettelijk verplicht hun rente op basis van effectieve rente te berekenen en te publiceren. Anders krijgen ze de AFM achter zich aan ihkv misinformatie.

Je hebt wel gelijk dat ze dagelijks de renteberekening uitvoeren, alleen die berekening gaat op basis van het rente-dagtarief dat past bij de jaarlijkse effectieve rente (behorende bij de betaalfrequentie). Je krijgt dus wel die dagelijkse rente berekenen, alleen nu elke dag net iets minder rente, omdat de frequentie van uitkeren hoger ligt.
Misinformatie omdat je meer uitbetaalt dan afgesproken? Lijkt me sterk dat de AFM daar wakker van ligt :P

Staat hier bijvoorbeeld ook beschreven:
quote:
De effectieve rente op je spaarrekening of deposito is het rendement dat je spaargeld daadwerkelijk oplevert. Deze effectieve rente ligt soms hoger dan de het rentetarief dat de bank aangeeft je te vergoeden, ook wel nominale rente genoemd. Als je bijvoorbeeld eens per kwartaal rente ontvangt, krijg je dankzij het rente-op-rente effect een hogere effectieve rente.

Stel dat de nominale rente die bank biedt 2 procent is. De bank keert deze rente per kwartaal uit. Elk kwartaal krijg je dan een kwart van deze 2 procent, wat neerkomt op 0,5 procent. Omdat je na elk kwartaal ook rente krijgt over de uitgekeerde rente van het voorgaande kwartaal, ligt het werkelijke rendement, de effectieve rente, hoger dan de nominale rente. Dit is het rente-op-rente effect.

Let op: Er zijn ook spaardeposito's waarop je rente per maand kunt ontvangen. Toch wil dit niet altijd zeggen dat je effectieve rente hierdoor hoger wordt. Veel banken storten de rente over je deposito namelijk op de tegenrekening. Daardoor krijg je geen rente over eerder opgebouwde rente.

https://informatie.spaarr(...)le%20rente%20genoemd.
  woensdag 19 juli 2023 @ 13:41:12 #260
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_209955228
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 13:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Alleen voor betaalde rekeningen? In mijn app staat nog 1e van de maand.
Het is bij mij op de spaarrekening uitgekeerd, dat is tevens mijn main rekening.
Het rentebedrag tot nu toe staat weer op 0.00

Woensdag is dus mijn payday maar het kan best zijn dat anderen een andere dag als payday krijgen.

Uitbetaling 1e van de maand staat nog in de app. Met een volgende update zal dat wel op wekelijks komen te staan denk ik.
pi_209955279
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 13:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Het is bij mij op de spaarrekening uitgekeerd, dat is tevens mijn main rekening.
Het rentebedrag tot nu toe staat weer op 0.00

Woensdag is dus mijn payday maar het kan best zijn dat anderen een andere dag als payday krijgen.

Uitbetaling 1e van de maand staat nog in de app. Met een volgende update zal dat wel op wekelijks komen te staan denk ik.
Mijn payday is zondag.
  woensdag 19 juli 2023 @ 13:59:15 #262
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_209955461
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 13:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Mijn payday is zondag.
Ah dat bevestigt mijn vermoeden. ^O^
pi_209955593
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 13:37 schreef Heph844 het volgende:

Let op: Er zijn ook spaardeposito's waarop je rente per maand kunt ontvangen. Toch wil dit niet altijd zeggen dat je effectieve rente hierdoor hoger wordt. Veel banken storten de rente over je deposito namelijk op de tegenrekening. Daardoor krijg je geen rente over eerder opgebouwde rente.

:?

Soort van kunstig gedoe, dat het gestort wordt op een 0% rente rekening waar je niet aan kan komen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209955665
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 12:37 schreef Patroon het volgende:

[..]
Ja precies. Nu wordt 53x per jaar je saldo wat hoger en dus ook de rente wat je krijgt weer wat hoger. Hiervoor kreeg je maar 12x per jaar een hoger saldo.

Bij mij klopt het niet in de app. Er staat nu:
Deze maand ontvangen: ¤ 12,24, terwijl die bij het maand bedrag hiervoor al op ¤ 45,- stond en heb ook geen saldo bijgeschreven gekregen.
Het is toch vreemd dat er in de app staat dat ik tot nu toe ¤ 12,24 rente heb opgebouwd terwijl dat een paar dagen geleden nog op ¤ 45,- stond en ik in tussentijd geen uitkering aan rente heb ontvangen. Normaal kreeg ik op het 1e van elke maand de rente bijgeschreven. Op 1 juli stond het totaal ontvangen rente op ¤ 332,95 en dat bedrag staat ook nog steeds achter "totaal verdiende rente"
pi_209955682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:18 schreef Patroon het volgende:

[..]
Het is toch vreemd dat er in de app staat dat ik tot nu toe ¤ 12,24 rente heb opgebouwd terwijl dat een paar dagen geleden nog op ¤ 45,- stond en ik in tussentijd geen uitkering aan rente heb ontvangen. Normaal kreeg ik op het 1e van elke maand de rente bijgeschreven. Op 1 juli stond het totaal ontvangen rente op ¤ 332,95 en dat bedrag staat ook nog steeds achter "totaal verdiende rente"
Heb ik ook. Ik denk dat er nog ergens een rentebetaling verwerkt moet worden.
pi_209955723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Heb ik ook. Ik denk dat er nog ergens een rentebetaling verwerkt moet worden.
Oke bedankt. Ik heb vanochtend al even een ticket aangemaakt.
  woensdag 19 juli 2023 @ 14:49:46 #267
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_209955996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:24 schreef Patroon het volgende:

[..]
Oke bedankt. Ik heb vanochtend al even een ticket aangemaakt.
Mijn dagelijkse rente heeft vorige week stilgestaan, stond 3 dagen lang op hetzelfde bedrag.
Dat is alsnog in stappen gebeurd en in 1 dag goed verwerkt. Waarschijnlijk lopen ze deze dagen wat achter in verwerkingen omdat en de rente is verhoogd én de rentebetalingen anders gaan.

Even de app updaten zou ook een ander inzicht kunnen geven wellicht.
pi_209957247
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 14:49 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Mijn dagelijkse rente heeft vorige week stilgestaan, stond 3 dagen lang op hetzelfde bedrag.
Dat is alsnog in stappen gebeurd en in 1 dag goed verwerkt. Waarschijnlijk lopen ze deze dagen wat achter in verwerkingen omdat en de rente is verhoogd én de rentebetalingen anders gaan.

Even de app updaten zou ook een ander inzicht kunnen geven wellicht.
ah deze maand ontvangen bedrag klopt nu weer...
  woensdag 19 juli 2023 @ 23:14:58 #269
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209963392
Ik zie nu in de bunq app ook een knop staan met: ontvang nu 3,71% rente.

Even op geklikt. Blijkt dat als je spaart in usd of gbp dat je dan een hogere rente krijgt. Zal best maar ik ga geen valutarisico lopen. Hopelijk worden onwetende spaarders hier niet de dupe van, het ziet er wel erg simpel uit om een rekening aan te maken.
pi_209966660
Centraal Beheer Rente+: verhoogt rente naar 1,75%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_209966833
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 23:14 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik zie nu in de bunq app ook een knop staan met: ontvang nu 3,71% rente.

Even op geklikt. Blijkt dat als je spaart in usd of gbp dat je dan een hogere rente krijgt. Zal best maar ik ga geen valutarisico lopen. Hopelijk worden onwetende spaarders hier niet de dupe van, het ziet er wel erg simpel uit om een rekening aan te maken.
Zijn buitenlandse valuta wel gedekt onder het garantiestelsel?
pi_209967128
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Volgens mij dat ik het laatst toevallig ergens voorbij zag komen en dat dit er niet onder valt. Maar kan het zo niet terugvinden waar ik het precies gelezen heb.
pi_209968696
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2023 13:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Misinformatie omdat je meer uitbetaalt dan afgesproken? Lijkt me sterk dat de AFM daar wakker van ligt :P

Staat hier bijvoorbeeld ook beschreven:
[..]
https://informatie.spaarr(...)le%20rente%20genoemd.
Uit nieuwsgierigheid heb ik maandelijkse rente even vergeleken met wekelijks rente a 2,46% en bij 50.000 euro. Het verschil is kleiner dan je zou verwachten. Bij wekelijkse rente hou je na een jaar ¤ 0,424615 extra over. :P
pi_209968728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:15 schreef Patroon het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid heb ik maandelijkse rente even vergeleken met wekelijks rente a 2,45% en bij 50.000 euro. Het verschil is kleiner dan je zou verwachten. Bij wekelijkse rente hou je na een jaar ¤ 0,424615 extra over. :P
_O_
  donderdag 20 juli 2023 @ 18:04:02 #275
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209971702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:05 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Volgens de FAQ van Bunq niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')