Ja hier kan ik niet goed bij zegmaar... maargoed, can't blame you, je weet niet wat je gaat doen vantevoren en wat het is... maar dit is een beetje hetzelfde als mensen die "voor de lol" paddo's of LSD doen. Dit zie ik als mensen die niet weten wat ze doen(zoals ik zelf ook int begin), dan heb je het niet vaak genoeg gedaan; want zodra je de échte power van deze middelen hebt gezien, doe je ze nooit meer voor de lol omdat je weet waarmee je dealt. Dit is inherent aan elkaar.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:22 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Ik ging er niet heen voor een trauma te verwerken.
Ik ging er heen omdat ik in Peru was en daar met locals aan de praat raakte, die dit deden
In de ochtend uitleg gekregen hierover.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:27 schreef Mijk het volgende:
[..]
Ja hier kan ik niet goed bij zegmaar... maargoed, can't blame you, je weet niet wat je gaat doen vantevoren en wat het is... maar dit is een beetje hetzelfde als mensen die "voor de lol" paddo's of LSD doen. Dit zie ik als mensen die niet weten wat ze doen, want zodra je de échte power van deze middelen hebt gezien, doe je ze nooit meer voor de lol omdat je weet waarmee je dealt. Dit is inherent aan elkaar.
Haha ja dit begrijp ik nog wel, ook als je dan een lage dosis krijgt ofzo... maar voor mij was dit maanden lange voorbereiding, goed ik had behoorlijk ervaring al met trips enzo dus ik wist wel wat ik ongeveer kon verwachten. Maar die mensen die kwamen van "we willen ns ff wat anders", helemaal nul ervaring, tja dan ben je imo niet echt goed bij je hoofd. Ten eerste heb je je ingelezen lijkt me --hadden ze niet, ten 2e kom je eigenlijk wel met een reden dat doen, anders volstaan andere psychedelics prima, zoals paddo oid.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:28 schreef Ponsai het volgende:
[..]
In de ochtend uitleg gekregen hierover.
Na de lunch kon je de keuze maken of je bleef of niet.
Ik bleef. Niet om een trauma te verwerken maar wel om te "zien wat het doet", want ik zat destijds wel in de experimentfase.
Die kreeg ik inderdaad.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 19:32 schreef Mijk het volgende:
ook als je dan een lage dosis krijgt ofzo
Het grootste verschil zit hem in dat hier in NL, er vaak gebruik gemaakt wordt van een alternatieve plant ipv de Caapi, omdat goedkoper, en is dus Anahuasca (Ana als in Analoog van..) ipv Ayahuasca, je mist een serieuze Shaman al zijn er wel opgeleidde therapeuten om dit in juiste banen te sturen, maar ik denk dat het áller grootste verschil m zit in de Amazone zelf, mensen die t daar doen zeggen; You will be swallowed by the Jungle. En dit geloof ik... als je op bewustzijns (consciousness ipv awareness) level gaat kijken is daar ook veel meer aanwezig dan in zo'n kamertje; heb je bomen, planten, geluiden, regen enz. zaken die óók allemaal tegen je gaan spreken. Als je daar midden in ligt is dat wel even andere koek als in een zaaltje met wat fakkeltjes ja, daar ben ik ook van overtuigd ondanks dat ik t nooit gedaan heb daar.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zou het overigens ook niet in Nederland willen doen in een huisje of wat dan ook. Ik wil gewoon the real deal in het Amazone, met echte ayahuasqueros.
Het wordt al duizenden jaren in die inheemse setting gebruikt. En wij Westerlingen willen dat dan afpakken en onze eigen draai er aan geven. Nee, bedankt, dan hoeft het voor mij niet.
Gevaarlijke wel dit, want nu gooi je alle drugs op 1 hoop.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:44 schreef JeWa100 het volgende:
Gewoon de zoveelste drugs toch. Maar in dit geval eentje die minder fijn is dan sommige andere soorten.
En elk persoon die nooit drugs heeft gehad en dit probeert gaat zeggen dat het leven veranderend is. Ja tuurlijk, je ervaart voor het eerst een keer sterke drugs. Betekent niet dat het goed is
Juist niet gevaarlijk. Blijf bij harddrugs weg en je hebt geen gevaren wat dat betreft.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:51 schreef Mijk het volgende:
[..]
Gevaarlijke wel dit, want nu gooi je alle drugs op 1 hoop.
Er is een behoorlijk onderscheid te maken; Uppers, Downers, Psychedelics. Goed ik ga hier niet nog een keer een betoog er over houden, maar kijk een paar pagina's terug ofzo en kom met onderbouwingen die verder gaan dan een papagaai die een keer gehoord heeft "Drugs are bad".
Dit is een beetje hetzelfde als zeggen; alle medicijnen zijn slecht voor je. Want eerlijk is eerlijk; vrijwel elke hedendaagse drug is of was vroeger een medicijn. Psychedelics worden zelfs weer terug de psychiatrie in gehaald júist omdat ze mindhealing zijn.
Je geeft een mening zonder enige kennis ervan, hoe bestaat dit?
Tja, troll, GL.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:01 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Juist niet gevaarlijk. Blijf bij harddrugs weg en je hebt geen gevaren wat dat betreft.
Dat je een vergelijking met medicijnen durft te maken überhaupt.
En het bestaat omdat het in 99% van de gevallen klopt wat ik zeg.
Jij haalt psychiatrie aan, daar kan je het legaal krijgen en kan het nuttig zijn. Is nogal wat anders dan waar het hier om gaat niet waar.
Hoe kan jij zeggen wat je zegt is vooral de vraag. Maar dat vragen mensen zoals jij zichzelf nooit af.
Wow. Je kan ook gewoon als een volwassene toegeven in plaats van dit gedrag te vertonen. Maar goed, jij hebt jouw geloof, ik de feiten (harddrugs zijn in het algemeen niet goed), lijkt me niet echt iets om over te discussiërenquote:
En zo is het !quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:14 schreef JeWa100 het volgende:
[..]
Wow. Je kan ook gewoon als een volwassene toegeven in plaats van dit gedrag te vertonen. Maar goed, jij hebt jouw geloof, ik de feiten (harddrugs zijn in het algemeen niet goed), lijkt me niet echt iets om over te discussiëren
Gebeurd het veelvuldig in ons land?quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:38 schreef Mijk het volgende:
[..]
Het grootste verschil zit hem in dat hier in NL, er vaak gebruik gemaakt wordt van een alternatieve plant ipv de Caapi, omdat goedkoper, en is dus Anahuasca (Ana als in Analoog van..) ipv Ayahuasca, je mist een serieuze Shaman al zijn er wel opgeleidde therapeuten om dit in juiste banen te sturen, maar ik denk dat het áller grootste verschil m zit in de Amazone zelf, mensen die t daar doen zeggen; You will be swallowed by the Jungle. En dit geloof ik... als je op bewustzijns (consciousness ipv awareness) level gaat kijken is daar ook veel meer aanwezig dan in zo'n kamertje; heb je bomen, planten, geluiden, regen enz. zaken die óók allemaal tegen je gaan spreken. Als je daar midden in ligt is dat wel even andere koek als in een zaaltje met wat fakkeltjes ja, daar ben ik ook van overtuigd ondanks dat ik t nooit gedaan heb daar.
Ja, nu het verboden is moet je de weg kennen, en in principe werkt het prima ook in deze setting, alleen voor de real deal moet je toch echt daarheen.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:20 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Gebeurd het veelvuldig in ons land?
De setting is mijn inziens ook belangrijk. Nabootsen kan, maar is het toch ook weer net niet
Dat het nu nog in de kinderschoenen staat komt idd doordat ze met allerlei fakenews dit in de jaren 70 hebben verboden. En inderdaad, het geeft gevaren. Zo zijn er spelregels waar je je aan moet houden, en zo heb je een gerespecteerde goed aangeschreven (het liefst een) Shaman nodig om de boel te leiden. Zo zijn er ook veel fake shaman's die ff snel geld willen pakken. Dus je doet je research of je doet t niet. Doden en/of schade vallen er ongeveer even snel als bij reguliere medicatie MITS er aan de spelregels wordt voldaan.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:23 schreef Droopie het volgende:
Ik zou nooit, momenteel, nooit iemand aanraden om een behandeling te doen met "drugs".
Wel geloof ik oprecht dat dit wel de toekomst is voor bepaald mensen.
Echter het staat nog steeds in de kinderschoenen en ik geloof dat 1 op de 5 mensen hier levenslang schade door kan ondervinden
De Amerikaanse Lubach had een goede kijk erop over de situatie in Amerika.
Het is voor de toekomst, nu nog niet.
In de Amazone doen ze dat met mensen die al heel erg verbonden zijn met de natuur en dieren.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:32 schreef Mijk het volgende:
[..]
Dat het nu nog in de kinderschoenen staat komt idd doordat ze met allerlei fakenews dit in de jaren 70 hebben verboden. En inderdaad, het geeft gevaren. Zo zijn er spelregels waar je je aan moet houden, en zo heb je een gerespecteerde goed aangeschreven (het liefst een) Shaman nodig om de boel te leiden. Zo zijn er ook veel fake shaman's die ff snel geld willen pakken. Dus je doet je research of je doet t niet. Doden en/of schade vallen er ongeveer even snel als bij reguliere medicatie MITS er aan de spelregels wordt voldaan.
En nee, ik zou het ook niet iedereen lukraak aanraden, daarom zei ik ergens in mn eerste post; dit is voor mensen die hiernaar toe komen omdat het "the last resort" is.
Goed, je laatste opmerking voor iets over de toekomst, vind ik weer typisch westers, we weten het allemaal zo goed hier daarom puilen de GGZ instellingen uit met wachtlijsten van over 2 jaar. Meanwhile in de Amazone doen Shamanen dit al 4000 jaar. Niets kinderschoenen, bij óns wel ja, zij zijn experts wat dit betreft maar dat lijkt er nooit zo makkelijk in te gaan hier omdat het westen denkt op álle fronten leading te zijn. Op dit front zéker niet, we zijn zelfs de hekkensluiter, zie ook m'n eerdere posts op de eerste en 2e pagina erover.
Tuurlijk gaat geen westerse overheid verantwoordelijkheid nemen, dat zegt ook niemand. Maar als jij compleet radeloos bent, uitbehandeld en je kunt niets anders meer, ook even afhankelijk van wat je (mentale) probleem is, dan is dit prima om te bekijken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 22:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
In de Amazone doen ze dat met mensen die al heel erg verbonden zijn met de natuur en dieren.
Een oorlogsveteraan die uit de westerse wererld opeens in de Amazone in de diepe krochten in zijn hoofd komt.
Daar kan geen enkele westerse overheid verantwoordelijkheid voor nemen.
Dit is toch niet gezond, zeker niet voor instabiele mensen.
Het is balletje balletje hoe je er uit komt. Maar nogmaals, mega interessant en je gelooft erin of niet... ik geloof er wel in, maar niet voor westerse mensen.
Ps. Deze vent woont en leeft in de Amazone, zelfs die flipte de pan uit.
Besef je goed wat je hier nu neerzet? Ik mag je graag, want ik was ook mod met je, maar dit... ff serieus. Ik denk dat je voor de grap eens 1x naar een westerse GGZ (of meerdere) moet rijden en vragen wat de uitlopende patienten daar vinden van de behandelingen. En daarna een keer naar een aantal Ayahuasca weekends die goed georganiseerd zijn en dan vragen wat zij vonden van dat weekend.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 11:51 schreef Droopie het volgende:
Het staat iedereen vrij om een Shamaan te bezoeken in het buitenland.
Zolang die mensen niet handelen onder de nederlandse wetgeving prima.
Denk niet dat wij er ooit naar toe moeten gaan, dat je een verwijsbrief krijgt van de huisarts om je behandeling verder voort te zetten bij een Shamaan.
Ik heb ook niets tegen jou, en op de GGZ in Nederland is genoeg aan te merken.. Ben er zelf ook 4 weken intern geweest..quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 13:02 schreef Mijk het volgende:
[..]
Besef je goed wat je hier nu neerzet? Ik mag je graag, want ik was ook mod met je, maar dit... ff serieus. Ik denk dat je voor de grap eens 1x naar een westerse GGZ (of meerdere) moet rijden en vragen wat de uitlopende patienten daar vinden van de behandelingen. En daarna een keer naar een aantal Ayahuasca weekends die goed georganiseerd zijn en dan vragen wat zij vonden van dat weekend.
You'll see. Dit is western bias.
Jij praat wel heel veel in dit topic...quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 09:47 schreef Mijk het volgende:
[..]
Those who know don't talk, those who talk don't know.
Klopt, and i don't know shit idd.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 19:39 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jij praat wel heel veel in dit topic...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |