Goeie overweging wat mij betreft. Ik ga denk ik ook gewoon voor 3 jaar dadelijk. Ook bij Vattenfall met die 25% blijven loont korting.quote:Op donderdag 8 juni 2023 23:28 schreef Elan het volgende:
[..]
3 jaar, puur vanwege onze kwetsbare positie qua energievoorziening (gas en geen zonnepanelen) .
Het kabinet heeft al aangegeven dat er waarschijnlijk een inkomensafhankelijke toeslag komt in plaats van het prijsplafond mocht daar door stijgende prijzen weer noodzaak toe zijn.
Hoewel het geld hier absoluut niet langs de plinten klotst voel ik de bui al hangen, als in dat we samen waarschijnlijk net te veel verdienen om daar voor in aanmerking te komen. En dus gewoon die 400/500/600 zelf mogen ophoesten of in een koud huis mogen zitten. Geef dan maar die relatief dure zekerheid voor de komende 3 jaar.
Mijn vader heeft dit ook, en is er erg over te spreken.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 05:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zit er toch over te denken om naar ANWB over te stappen
https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven
Huh. Afhankelijk van hoeveel is dit misschien toch niet zo interessant dan... Ik zal eens verder onderzoek doen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 06:23 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Mijn vader heeft dit ook, en is er erg over te spreken.
Wel moet je bij die tarieven uit jouw link nog een percentage optellen, ik snap alleen niet wat.
Maar zowel bij de gas als stroomprijs, zegt mijn vader: "(insert bedrag) moet je er nog bij optellen".
De prijzen waren nog steeds best scherp hoor, zelf stap ik er ook naar over denk ik.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 07:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Huh. Afhankelijk van hoeveel is dit misschien toch niet zo interessant dan... Ik zal eens verder onderzoek doen.
Kijk hier heb ik iets gevonden, bij de commentsquote:Op vrijdag 9 juni 2023 07:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Huh. Afhankelijk van hoeveel is dit misschien toch niet zo interessant dan... Ik zal eens verder onderzoek doen.
Of gaan ze juist de prijzen binnenkort met een fractie verhogen zodat de run en de omzet groter worden?quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
Run op vaste energiecontracten nu ze weer beschikbaar zijn
Als de storm is gaan liggen en de verkoop van vaste contracten weer terug begint te lopen, zullen ze dan niet met een prijsdaling komen om de treuzelaars over de streep te trekken?
Rechtsboven op de i(nfo) klikken en dan lees je o.a. daar:quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:15 schreef Xlarge het volgende:
[..]
De prijzen waren nog steeds best scherp hoor, zelf stap ik er ook naar over denk ik.
Op jouw link zie ik dat de prijzen wel inclusief BTW zijn, wellicht heeft mijn vader het over leveringskosten en dergelijke ?
Ik krijg wel de kriebels van die nieuwsberichten over dat China en India nu meer gas inkopen via lange termijncontracten omdat... en tegelijkertijd stijgt de mWh prijs met 20%quote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:23 schreef SwJ het volgende:
[..]
Of gaan ze juist de prijzen binnenkort met een fractie verhogen zodat de run en de omzet groter worden?
Het is en blijft telkens weer speculeren.![]()
Duidelijkquote:Op vrijdag 9 juni 2023 08:25 schreef PieterCornelis het volgende:
[..]
Rechtsboven op de i(nfo) klikken en dan lees je o.a. daar:
Let op: de tarieven in de grafiek zijn exclusief inkoopkosten, energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en de regiotoeslag voor gas. Deze opslagen zijn immers verplicht en wisselen maximaal één keer per jaar.
Van termijnbedragen ja, dat wil niet zeggen dat de prijzen per kwh/m3 verder gaan dalen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/l/2478231
De ING verwacht nog een verdere daling.
"De daling van de termijnbedragen zal zich de komende tijd voortzetten, is de verwachting van ING. "Een mooie opsteker voor de koopkrachtontwikkeling en de bestedingen van consumenten", aldus Van Garderen."quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Van termijnbedragen ja, dat wil niet zeggen dat de prijzen per kwh/m3 verder gaan dalen.
Dan lees je het denk ik verkeerd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
"De daling van de termijnbedragen zal zich de komende tijd voortzetten, is de verwachting van ING. "Een mooie opsteker voor de koopkrachtontwikkeling en de bestedingen van consumenten", aldus Van Garderen."
Nouja, ik lees het wel zo
Precies, ik ga straks ook van 225 naar +/- 150 euro per maand bij een nieuw contract. Ik zie tarieven voor elektra en gas niet echt verder zakken de komende weken. Gas gaat al helemaal niet meer onder de 1,00¤ per m3 komen.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan lees je het denk ik verkeerd.
Veel mensen zitten nu nog op termijnbedragen op basis van de hoge prijzen van vorig jaar. Zodra die mensen een jaarrekening ontvangen, wordt een nieuw termijnbedrag berekend op basis van huidige tarieven.
Daarnaast zal de reductie van het energieverbruik langzaam maar zeker door werken in de termijnbedragen.
quote:Op vrijdag 9 juni 2023 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan lees je het denk ik verkeerd.
Veel mensen zitten nu nog op termijnbedragen op basis van de hoge prijzen van vorig jaar. Zodra die mensen een jaarrekening ontvangen, wordt een nieuw termijnbedrag berekend op basis van huidige tarieven.
Daarnaast zal de reductie van het energieverbruik langzaam maar zeker door werken in de termijnbedragen.
Dan hebben jullie gelijk en las ik het verkeerd.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, ik ga straks ook van 225 naar +/- 150 euro per maand bij een nieuw contract. Ik zie tarieven voor elektra en gas niet echt verder zakken de komende weken. Gas gaat al helemaal niet meer onder de 1,00¤ per m3 komen.
Vattenfall is echt de smegma onder de energiereuzenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:34 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
[..]
Dan hebben jullie gelijk en las ik het verkeerd.
Tis en blijft gewoon een gedoe en ik las het als iets positiefs![]()
Vattenfall, de dagaanbieding geldt nu al 9 dagen
Ach, de vaste klantenkorting van 25% is mooi meegenomen. Hoef niet elk jaar over te stappen voor een bonus die je, als je níet overstapt, tig keer mag terugbetalen. Ik zit prima, zonder overstapstressquote:Op vrijdag 9 juni 2023 16:36 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Vattenfall is echt de smegma onder de energiereuzen
Alsof overstappen stress is. Al een jaar of 10 geen centje pijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ach, de vaste klantenkorting van 25% is mooi meegenomen. Hoef niet elk jaar over te stappen voor een bonus die je, als je níet overstapt, tig keer mag terugbetalen. Ik zit prima, zonder overstapstress
Das jouw mening en als jij daar geen moeite mee hebt is dat toch prima? Ik heb daar geen zin/tijd voor dus blijf ik lekker op mijn 25% korting zittenquote:Op vrijdag 9 juni 2023 17:30 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Alsof overstappen stress is. Al een jaar of 10 geen centje pijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |