abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 8 juni 2023 @ 23:51:30 #176
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_209448110
Ik lees even mee. Vind het maar moeilijk om meteen voor 3 jaar te binden. Maar ik zie de energie en gas niet goedkoper worden
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 05:40:16 #177
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209448850
Ik zit er toch over te denken om naar ANWB over te stappen

https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 9 juni 2023 @ 06:20:54 #178
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_209448897
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 23:28 schreef Elan het volgende:

[..]
3 jaar, puur vanwege onze kwetsbare positie qua energievoorziening (gas en geen zonnepanelen) .

Het kabinet heeft al aangegeven dat er waarschijnlijk een inkomensafhankelijke toeslag komt in plaats van het prijsplafond mocht daar door stijgende prijzen weer noodzaak toe zijn.
Hoewel het geld hier absoluut niet langs de plinten klotst voel ik de bui al hangen, als in dat we samen waarschijnlijk net te veel verdienen om daar voor in aanmerking te komen. En dus gewoon die 400/500/600 zelf mogen ophoesten of in een koud huis mogen zitten. Geef dan maar die relatief dure zekerheid voor de komende 3 jaar.
Goeie overweging wat mij betreft. Ik ga denk ik ook gewoon voor 3 jaar dadelijk. Ook bij Vattenfall met die 25% blijven loont korting.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 9 juni 2023 @ 06:23:46 #179
16632 Xlarge
========
pi_209448902
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 05:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zit er toch over te denken om naar ANWB over te stappen

https://energie.anwb.nl/actuele-tarieven
Mijn vader heeft dit ook, en is er erg over te spreken.
Wel moet je bij die tarieven uit jouw link nog een percentage optellen, ik snap alleen niet wat.

Maar zowel bij de gas als stroomprijs, zegt mijn vader: "(insert bedrag) moet je er nog bij optellen".
  vrijdag 9 juni 2023 @ 07:29:23 #180
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209449091
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 06:23 schreef Xlarge het volgende:

[..]
Mijn vader heeft dit ook, en is er erg over te spreken.
Wel moet je bij die tarieven uit jouw link nog een percentage optellen, ik snap alleen niet wat.

Maar zowel bij de gas als stroomprijs, zegt mijn vader: "(insert bedrag) moet je er nog bij optellen".
Huh. Afhankelijk van hoeveel is dit misschien toch niet zo interessant dan... Ik zal eens verder onderzoek doen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209449128
ik zit momenteel bij Engie en heb gisteren met Engie contact gehad.. ik had al eerder bijzondere gesprekken, maar deze topte het wel..

ik lever zeker dit factuur jaar naar verwachting significant meer terug dan dat ik gebruik dus de teruglever vergoeding is belangrijk voor me.
Engie gebruikt het kale levertarief ook voor teruglevering, dus zeer interessant.
Engie kent mijn verbruik want ben al klant, en ja dat is hoog, en mijn teruglevering ook..
prima, alles verwerkt en..
aanbod gekregen;
3 jaar vast,
piek rond de 38cent/kWh inclusief heffingen
dal rond de 34 cent/kWh inclusief heffingen
terugleververgoeding rond de 19 cent voor piek, rond de 15 voor dal.

helemaal feestelijk, ik vind het best, zet maar vast.
akkoord, ik ga het even verwerken...
20 minuten in wachtstand
sorry meneer ik kan toch geen aanbod doen want uw verbruik is hoog...
ja, dat wisten jullie, daar hebben we het net nog over gehad?
nee ik moet toch overleggen met mijn supervisor. ik kom er vandaag of morgen op terug..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 08:15:22 #182
16632 Xlarge
========
pi_209449345
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Huh. Afhankelijk van hoeveel is dit misschien toch niet zo interessant dan... Ik zal eens verder onderzoek doen.
De prijzen waren nog steeds best scherp hoor, zelf stap ik er ook naar over denk ik.
Op jouw link zie ik dat de prijzen wel inclusief BTW zijn, wellicht heeft mijn vader het over leveringskosten en dergelijke ?
pi_209449366
Run op vaste energiecontracten nu ze weer beschikbaar zijn

Als de storm is gaan liggen en de verkoop van vaste contracten weer terug begint te lopen, zullen ze dan niet met een prijsdaling komen om de treuzelaars over de streep te trekken?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 08:22:53 #184
16632 Xlarge
========
pi_209449391
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 07:29 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Kijk hier heb ik iets gevonden, bij de comments

https://doe-duurzaam.nl/2(...)stant-zo-doe-je-dat/

Moderator vrijdag 9 juni 2023 @ 08:23:29 #185
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_209449395
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
Run op vaste energiecontracten nu ze weer beschikbaar zijn

Als de storm is gaan liggen en de verkoop van vaste contracten weer terug begint te lopen, zullen ze dan niet met een prijsdaling komen om de treuzelaars over de streep te trekken?
Of gaan ze juist de prijzen binnenkort met een fractie verhogen zodat de run en de omzet groter worden?

Het is en blijft telkens weer speculeren. ;(
F.K.A. SuperwormJim
pi_209449410
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:15 schreef Xlarge het volgende:

[..]
De prijzen waren nog steeds best scherp hoor, zelf stap ik er ook naar over denk ik.
Op jouw link zie ik dat de prijzen wel inclusief BTW zijn, wellicht heeft mijn vader het over leveringskosten en dergelijke ?
Rechtsboven op de i(nfo) klikken en dan lees je o.a. daar:

Let op: de tarieven in de grafiek zijn exclusief inkoopkosten, energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en de regiotoeslag voor gas. Deze opslagen zijn immers verplicht en wisselen maximaal één keer per jaar.
pi_209449472
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:23 schreef SwJ het volgende:

[..]
Of gaan ze juist de prijzen binnenkort met een fractie verhogen zodat de run en de omzet groter worden?

Het is en blijft telkens weer speculeren. ;(
Ik krijg wel de kriebels van die nieuwsberichten over dat China en India nu meer gas inkopen via lange termijncontracten omdat... en tegelijkertijd stijgt de mWh prijs met 20%

https://www.ad.nl/economi(...)-en-europa~a8464c95/

Verder in de laatste dagen nog geen veranderingen gezien in de tarieven bij Vattenfall, Eneco, Oxxio.
  vrijdag 9 juni 2023 @ 08:42:21 #188
16632 Xlarge
========
pi_209449550
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 08:25 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Rechtsboven op de i(nfo) klikken en dan lees je o.a. daar:

Let op: de tarieven in de grafiek zijn exclusief inkoopkosten, energiebelasting, Opslag Duurzame Energie en de regiotoeslag voor gas. Deze opslagen zijn immers verplicht en wisselen maximaal één keer per jaar.
Duidelijk 14.gif

Toch zou het handiger zijn wanneer er all-in prijzen worden getoond vind ik. Nu vertekend het iets
  vrijdag 9 juni 2023 @ 09:02:45 #189
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_209449744
De energiebelasting bedraagt circa 15ct/kWh en 59ct/m3 gas (incl. BTW). Dat moet je er sowieso bij optellen.
pi_209450578
https://nos.nl/l/2478231

De ING verwacht nog een verdere daling.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_209450976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 10:28 schreef Mushanga71 het volgende:
https://nos.nl/l/2478231

De ING verwacht nog een verdere daling.
Van termijnbedragen ja, dat wil niet zeggen dat de prijzen per kwh/m3 verder gaan dalen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209451072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Van termijnbedragen ja, dat wil niet zeggen dat de prijzen per kwh/m3 verder gaan dalen.
"De daling van de termijnbedragen zal zich de komende tijd voortzetten, is de verwachting van ING. "Een mooie opsteker voor de koopkrachtontwikkeling en de bestedingen van consumenten", aldus Van Garderen."

Nouja, ik lees het wel zo ;)
If they say
pi_209452019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 11:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
"De daling van de termijnbedragen zal zich de komende tijd voortzetten, is de verwachting van ING. "Een mooie opsteker voor de koopkrachtontwikkeling en de bestedingen van consumenten", aldus Van Garderen."

Nouja, ik lees het wel zo ;)
Dan lees je het denk ik verkeerd.

Veel mensen zitten nu nog op termijnbedragen op basis van de hoge prijzen van vorig jaar. Zodra die mensen een jaarrekening ontvangen, wordt een nieuw termijnbedrag berekend op basis van huidige tarieven.

Daarnaast zal de reductie van het energieverbruik langzaam maar zeker door werken in de termijnbedragen.
pi_209452349
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Veel mensen zitten nu nog op termijnbedragen op basis van de hoge prijzen van vorig jaar. Zodra die mensen een jaarrekening ontvangen, wordt een nieuw termijnbedrag berekend op basis van huidige tarieven.

Daarnaast zal de reductie van het energieverbruik langzaam maar zeker door werken in de termijnbedragen.
Precies, ik ga straks ook van 225 naar +/- 150 euro per maand bij een nieuw contract. Ik zie tarieven voor elektra en gas niet echt verder zakken de komende weken. Gas gaat al helemaal niet meer onder de 1,00¤ per m3 komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209454143
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 12:59 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Precies, ik ga straks ook van 225 naar +/- 150 euro per maand bij een nieuw contract. Ik zie tarieven voor elektra en gas niet echt verder zakken de komende weken. Gas gaat al helemaal niet meer onder de 1,00¤ per m3 komen.
Dan hebben jullie gelijk en las ik het verkeerd.
Tis en blijft gewoon een gedoe en ik las het als iets positiefs :)

Vattenfall, de dagaanbieding geldt nu al 9 dagen :')
If they say
pi_209454157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:34 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
[..]
Dan hebben jullie gelijk en las ik het verkeerd.
Tis en blijft gewoon een gedoe en ik las het als iets positiefs :)

Vattenfall, de dagaanbieding geldt nu al 9 dagen :')
Vattenfall is echt de smegma onder de energiereuzen
U MAD?
  vrijdag 9 juni 2023 @ 16:38:26 #197
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_209454178
Maandbedrag zakt natuurlijk ook wanneer je zonnepanelen laat leggen of een warmtepomp in gebruik gaat nemen. Dat zullen ook best wat mensen gedaan hebben.

Ik zie de tarieven nog wel een beetje zakken, met name voor elektriciteit.
pi_209454655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 16:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Vattenfall is echt de smegma onder de energiereuzen
Ach, de vaste klantenkorting van 25% is mooi meegenomen. Hoef niet elk jaar over te stappen voor een bonus die je, als je níet overstapt, tig keer mag terugbetalen. Ik zit prima, zonder overstapstress :)
If they say
pi_209454764
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ach, de vaste klantenkorting van 25% is mooi meegenomen. Hoef niet elk jaar over te stappen voor een bonus die je, als je níet overstapt, tig keer mag terugbetalen. Ik zit prima, zonder overstapstress :)
Alsof overstappen stress is. Al een jaar of 10 geen centje pijn.
U MAD?
pi_209455375
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2023 17:30 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Alsof overstappen stress is. Al een jaar of 10 geen centje pijn.
Das jouw mening en als jij daar geen moeite mee hebt is dat toch prima? Ik heb daar geen zin/tijd voor dus blijf ik lekker op mijn 25% korting zitten :)
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')