Geeft nietquote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Oh sorry, had het artikel niet helemaal gelezen.
Vandaag -13% op de Dutch TTF.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Uhm...
https://www.nu.nl/economi(...)baar-gas-willen.html
😳
Er is echt geen touw meer aan vast te knopenquote:
Deze fluctuaties zijn toch niet zo relevant? De komende 4 maanden verbruik je waarschijnlijk zo goed als geen gas. Wat er nu gebeurd heeft maar marginaal invloed op je kosten. Belangrijk hoe de prijs is rond oktober als de kachels weer aangaan.quote:
Toch bizar dat vaste klant zijn ergens totaal niet meer gewaardeerd wordt. Zit al sinds corona bij Vattenfall, dus jaartje of 3, krijg nu aanbod voor gas van ¤1.33 per m3 (vaste klantenkorting!!!!!) terwijl als ik via Easyswitch gegevens invul Eneco al op ¤1,24 zit. Gaat helemaal nergens over die energiewereld. En iedereen maar oversluiten en oversluitenquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:29 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kreeg een aanbod voor 1 jaar van mijn huidige leverancier vandebron maar dat ligt hoger dan wat ik via gaslicht.com bij Oxxio kan regelen, dus ik denk dat ik binnenkort toch wel weer ga overstappen.
Nouja ik heb iig een vaste klanten aanbod, zo staat het er. Je bent tegenwoordig maar een nummer bij zo’n bedrijf. 99 van de 100x is de aanbieding bij de buurman goedkoper, ongeacht de looptijd van je huidige contract.quote:Op woensdag 7 juni 2023 05:21 schreef APK het volgende:
Vaste klantenkorting bij vattenfall betreft elektriciteit, niet gas.
Vroeger stapte ik elk jaar over vanwege de bonus, want de tarieven lagen nagenoeg gelijk en het was echt de moeite waard om dan zo’n bonus voor nieuwe klanten te pakken. Nu heeft Vandebron een bonus bij het blijven, maar die stelt niks voor, want hun tarieven liggen veel hoger.quote:Op woensdag 7 juni 2023 05:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Toch bizar dat vaste klant zijn ergens totaal niet meer gewaardeerd wordt. Zit al sinds corona bij Vattenfall, dus jaartje of 3, krijg nu aanbod voor gas van ¤1.33 per m3 (vaste klantenkorting!!!!!) terwijl als ik via Easyswitch gegevens invul Eneco al op ¤1,24 zit. Gaat helemaal nergens over die energiewereld. En iedereen maar oversluiten en oversluiten
Vattenfall doet 0.31 per kWh met vasteklantenkorting 20%. Heb je wellicht weinig aan nuquote:Op woensdag 7 juni 2023 09:00 schreef Ericr het volgende:
Greenchoice biedt verlenging aan met 1,21 per kuub en bijna 40 cent per kwh. Begint er op te lijken.
Heb niet het idee dat het snel onder de euro per kuub gaat zakken en 30 cent voor een kwh zal ook niet snel gebeuren.
Ik heb ook erg lang getwijfeld, maar ik ga voor 3 jaar vast. Mijn argumenten:quote:Op woensdag 7 juni 2023 09:12 schreef de_boswachter het volgende:
Wat hebben de users in dit topic gedaan wanneer je gekozen hebt voor een vast contract? 1 jaar of toch de zekerheid van 3? Ik sta ook op het punt om nu te happen, maar twijfel nog over de termijn.
Oftewel je gaat voor rust in je hoofd en zekerheid. Prima overweging. Of het achter de goedkopere of duurdere optie was weet je nu nog niet, maar ik blijf het een prima overweging vinden.quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:51 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik heb ook erg lang getwijfeld, maar ik ga voor 3 jaar vast. Mijn argumenten:
- Ik krijg geen echte energie van elk jaar opnieuw dit uitzoeken.
- De bandbreedte "naar beneden" (goedkoper, dus beter variabel of kortlopend) voelt voor mij groter dan "naar boven" (zoals we afgelopen winter zagen).
- De prijs die je voor 3 jaar vast betaalt zit vrij dicht in de buurt van wat ik afgelopen jaren betaalde.
- Teruglevergoeding is niet superrelevant omdat we maar iets meer opwekken dan verbruiken per jaar.
- Alles wordt duurder (met de inflatie) dus ongetwijfeld ook bijv. de loonkosten van energiebedrijven die dat de komende jaren ook kunnen doorberekenen.
Maar goed, er zijn ook echt wel argumenten voor 1 jaar vast. Dat de economie nog véél slechter kan geloof ik ook wel. En dat ze het gas aan de straatstenen niet meer kwijtkunnen en dat het ongeveer gratis wordt. Maar even then... die 120 euro per maand kunnen we makkelijk lijden en kan ik even 3 jaar mijn energie en tijd aan andere dingen besteden.
Met welke tarieven, als ik vragen mag?quote:Op woensdag 7 juni 2023 10:51 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ik heb ook erg lang getwijfeld, maar ik ga voor 3 jaar vast. Mijn argumenten:
- Ik krijg geen echte energie van elk jaar opnieuw dit uitzoeken.
- De bandbreedte "naar beneden" (goedkoper, dus beter variabel of kortlopend) voelt voor mij groter dan "naar boven" (zoals we afgelopen winter zagen).
- De prijs die je voor 3 jaar vast betaalt zit vrij dicht in de buurt van wat ik afgelopen jaren betaalde.
- Teruglevergoeding is niet superrelevant omdat we maar iets meer opwekken dan verbruiken per jaar.
- Alles wordt duurder (met de inflatie) dus ongetwijfeld ook bijv. de loonkosten van energiebedrijven die dat de komende jaren ook kunnen doorberekenen.
Maar goed, er zijn ook echt wel argumenten voor 1 jaar vast. Dat de economie nog véél slechter kan geloof ik ook wel. En dat ze het gas aan de straatstenen niet meer kwijtkunnen en dat het ongeveer gratis wordt. Maar even then... die 120 euro per maand kunnen we makkelijk lijden en kan ik even 3 jaar mijn energie en tijd aan andere dingen besteden.
Ik zou het sowieso wel interessant vinden om te zien wat eenieder nu daadwerkelijk meer heeft moeten betalen in de tijd dat energie superduur was. Want leuk dat men over mekaar heen viel om te roepen hoe kut het was dat mensen voorschotten van 1000 euro moesten betalen, maar hoeveel is er nu daadwerkelijk méér afgerekend dan in het jaar daar voor? Daar ben ik best benieuwd naar.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:11 schreef daNpy het volgende:
Wat heb je de afgelopen 3 jaar betaald dan? Want ik betaalde vorig jaar nog 35 en 25ct voor HT en LT stroom. Dat is nu meer dan verdubbeld.
Dat jaar is (voor mij) nog niet om. Ze hebben vorig jaar een aantal keer de prijzen minimaal verhoogd, daardoor kon de grote verhoging pas ingaan op 1 januari (lol). Dus tot eind vorig jaar heb ik lage kosten. Sowieso is mijn afrekening van november tot en met oktober. Dat duurt nog ffquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou het sowieso wel interessant vinden om te zien wat eenieder nu daadwerkelijk meer heeft moeten betalen in de tijd dat energie superduur was. Want leuk dat men over mekaar heen viel om te roepen hoe kut het was dat mensen voorschotten van 1000 euro moesten betalen, maar hoeveel is er nu daadwerkelijk méér afgerekend dan in het jaar daar voor? Daar ben ik best benieuwd naar.
Mijn historie:quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:11 schreef daNpy het volgende:
Wat heb je de afgelopen 3 jaar betaald dan? Want ik betaalde vorig jaar nog 35 en 25ct voor HT en LT stroom. Dat is nu meer dan verdubbeld.
Ik heb hetzelfde afgesloten. Mocht het komende week echt nog goedkoper worden dan is het ook weer zo gecancelledquote:Op woensdag 7 juni 2023 11:29 schreef JeOma het volgende:
[..]
Mijn historie:
Budget Energie (jaarcontract tot juli 2022): Stroom: ¤ 0,2593. Gas: ¤ 0,8756
Innova (jaarcontract tot juli 2023): Stroom: ¤ 0,48187. Gas: ¤ 1,66126
Eneco (3-jaar-contract vanaf juli 2023): Stroom ¤ 0,3377. Gas ¤ 1,2417.
Teruglevering niet superrelevant voor ons. Verbruik is vrij constant voor ons, zowel qua gas als stroom.
Dus tja. Zit er beetje tussenin. Kan best goedkoper worden de komende weken. En kan ook best duurder worden de komende jaren.
Dat zijn wel lage prijzen (stroom)!quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:29 schreef JeOma het volgende:
[..]
Mijn historie:
Budget Energie (jaarcontract tot juli 2022): Stroom: ¤ 0,2593. Gas: ¤ 0,8756
Innova (jaarcontract tot juli 2023): Stroom: ¤ 0,48187. Gas: ¤ 1,66126
Eneco (3-jaar-contract vanaf juli 2023): Stroom ¤ 0,3377. Gas ¤ 1,2417.
Teruglevering niet superrelevant voor ons. Verbruik is vrij constant voor ons, zowel qua gas als stroom.
Dus tja. Zit er beetje tussenin. Kan best goedkoper worden de komende weken. En kan ook best duurder worden de komende jaren.
Snel rekensommetje kom ik op ongeveer 2500 euro meer uit dan jaar eerder. Daar gaat dan nog de 2x 190 euro vanaf, dus zeg 2100 euro meer.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zou het sowieso wel interessant vinden om te zien wat eenieder nu daadwerkelijk meer heeft moeten betalen in de tijd dat energie superduur was. Want leuk dat men over mekaar heen viel om te roepen hoe kut het was dat mensen voorschotten van 1000 euro moesten betalen, maar hoeveel is er nu daadwerkelijk méér afgerekend dan in het jaar daar voor? Daar ben ik best benieuwd naar.
Had de mazzel dat mijn contract afliep toen het prijsplafond begon. Heb 1 dag hoge tarieven betaald, kreeg iets van 1.200 euro terug. Voorschotbedrag was overigens ingeschat op 700 euro per maand mocht mijn contract eerder zijn afgelopen. Wat 4 keer hoger was dan daadwerkelijke gebruik per maand. Zit nu op ongeveer 150 euro per maand. Denk nog steeds iets te hoog maar ga niet kruimelen voor 10 of 20 euro per maand.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij hebben afgelopen maart de afrekening gehad en hebben weinig terugontvangen.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Augustus 2021 - Augustus 2022: ¤ 1069 bij 2225 kwh en 925 m3quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |