Boh en ik vind mijn 'dagaanbieding' al spannendquote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat moet je dus echt elke dag in de gaten houden dan en hopen dat je voor 12 juli niet ineens wakker wordt en de prijzen flink gestegen zijn.
Nee het is echt gokken of nu meteen wat verlies nemen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Boh en ik vind mijn 'dagaanbieding' al spannend![]()
![]()
Uitrekenen gaat ook niet omdat je niet weet wat de prijzen gaan doen.
Nou zijn er allerlei handige foefjes uitgevonden, we kunnen zelfs landen op de maan. Maar waar is de glazen bol?
Nou....De gasprijs is gisteren anders behoorlijk gestegen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:38 schreef Momo het volgende:
Ik wacht denk ik nog even, de laatste maanden zien we een dalende trend qua prijzen.
Op 31 mei schoot de prijs ook even omhoog, om op 1 juni alweer lager te staan dan op 30 mei. Dus ik zou er nog niet meteen van in paniek raken.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou....De gasprijs is gisteren anders behoorlijk gestegen.
Met hoeveel %?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:47 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Op 31 mei schoot de prijs ook even omhoog, om op 1 juni alweer lager te staan dan op 30 mei. Dus ik zou er nog niet meteen van in paniek raken.
Ik ben weggegaan bij oxxio omdat die toen het slecht ging alleen maar korte contractjes aanbood voor vaste klanten. Zo konden ze iedere 3 maanden de prijzen flink verhogen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 08:53 schreef Donna het volgende:
Ik kwam er dus vanochtend achter dat Oxxio van Eneco is. Dan is er voor mij eigenlijk geen reden om voor Eneco te gaan als Oxxio goedkoper is.
Ze gaat Essent ook om met hun jarenlange klanten, helaas. Het is allemaal schorriemorrie in mijn ogen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:56 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ik ben weggegaan bij oxxio omdat die toen het slecht ging alleen maar korte contractjes aanbood voor vaste klanten. Zo konden ze iedere 3 maanden de prijzen flink verhogen.
Terwijl ik al jaren een jaar contact had bij ze.
Vervolgens gingen alle prijzen weer naar beneden en krijg ik stilzwijgend een jaar contract (alle korte contracten bestonden in eens niet meer) zodat ze wederom een hoge prijs kunnen door berekenen voor een jaar terwijl alle prijzen iedere dag flink aan het zakken waren.
Onderste uit de kan is niet helemaal juist vind ik, want dat kan je andersom ook zeggen als je een lang contract hebt terwijl de prijzen hoog staan.quote:Op maandag 5 juni 2023 19:03 schreef CoolGuy het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)-gasprijs-in-maanden
Misschien toch niet zo'n raar idee om het vast te zetten ipv het onderste uit de kan te willen.
Neen.quote:
Maar dat is niet waar, want je betaalt niet de marktprijzen. De prijzen voor over twee maanden zijn op basis van de huidige prijzen zeg maar.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Onderste uit de kan is niet helemaal juist vind ik, want dat kan je andersom ook zeggen als je een lang contract hebt terwijl de prijzen hoog staan.
Nu betaal je gewoon de daadwerkelijke marktprijzen. Eerlijker kan het dus eigenlijk niet.
En iedereen weet dat het nu goedkoop is maar in de winter flink duurder zal zijn. Voor je zelf moet je dan berekenen of het gemiddeld op jaarbasis te betalen is (nu een buffertje aanleggen en die in de winter opmaken)
quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:04 schreef Mushanga71 het volgende:
Edit: ik zou het doen en dan 100 betalen. September en oktober kunnen kut zijn qua prijzen.
Edit 2: tenzij de prijzen instorten, dan niet.
Ik weet het niet, echt, wat een gedonder zeg![]()
Ik denk wel dat het sowieso slim is hoor. Maar of het ook de goedkoopste keuze was weet je pas over 3 jaar idd.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 09:20 schreef JeOma het volgende:
Oude contract hier loopt 1 juli af. Heb zojuist toch maar gewoon Eneco voor 3 jaar genomen. Binnen 2 weken hou ik ff in de gaten of de prijzen nog verder droppen, dan annuleer ik en gaan we vrolijk elders een contract aan. Zoniet: ook prima, de prijs is in elk geval een stukje lager dan we hadden én ben voor 3 jaar van het gezeik af. Is het slim? No one knows.
Ik zitbij delta variabel. Tussentijds nooit een verhoging gehad vorig jaar en dit jaar en dit jaar in april wel een verlaging gehadquote:Op dinsdag 6 juni 2023 10:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Ze gaat Essent ook om met hun jarenlange klanten, helaas. Het is allemaal schorriemorrie in mijn ogen.
Netjes, zeker bij variabel.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zitbij delta variabel. Tussentijds nooit een verhoging gehad vorig jaar en dit jaar en dit jaar in april wel een verlaging gehad
In juli krijg ik weer een fikse verlagingquote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Netjes, zeker bij variabel.![]()
Het boeit Essent iig niet dat ik al jarenlang klant ben. Hun verlengaanbod is om te huilen en met bellen kreeg ik er ook niets vanaf. Ben benieuwd of ze mij nu ook gaan bellen binnenkort.
Mag ik vragen wat je nú voor gas en electra betaalt?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In juli krijg ik weer een fikse verlaging
Ik kan nog wel voor 3 jaar afsluiten bij Eneco, maar goed, ik ben dan ook een netto leverancier en geen afnemer.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:00 schreef JeOma het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je nú voor gas en electra betaalt?
Wel vreemd trouwens, vanmorgen Eneco voor 3 jaar afgesloten. Nu niet meer leverbaar. Heeft hier iemand spijt? (wij kunnen sowieso nog 14 dagen nadenken)
Ja dat is toch de prijs van “de” markt ipv de prijs plus een flinke winstmarge van een oxxio of andere grote maatschappij.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar dat is niet waar, want je betaalt niet de marktprijzen. De prijzen voor over twee maanden zijn op basis van de huidige prijzen zeg maar.
31ct is erg netjes. Wat is hun TLV?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vattenfall aanbod voor 1 jaar
¤0,311 per kWh
¤1,26 per m3
Maandbedrag 40 euro. Vorig contract was 3x lagerIk ben nog niet overtuigd.
Nou, dat vooral.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]![]()
![]()
Dit is wel wat je dan krijgt ja.
Je doet het sowieso nooit perfect want je bent altijd te laat of te vroeg.
Ja ik snap dat maar variabel gaat het sowieso niet worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die is het hoogst bij een variabel contract, bij 1 jaar lager (matig) en bij 3 jaar bizar laag.
Grappenmakers zijn het maar zal niet heel anders zijn dan de andere leveranciers die nu opeens wel vaste contacten aanbieden. Kreeg maanden terug een aanbod voor 2 euro per kuub, vriendelijk afgeslagen natuurlijk. De trend was toen al dalende. Ze proberen op angst in te spelen dat de prijzen weer stijgen en waarschijnlijk hebben ze inmiddels genoeg klanten in het pak genaaid met veel te hoge tarieven.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 12:10 schreef Troel het volgende:
Ik had een gemist telefoontje van Vandebron waar ik al jaren weg ben, dus die hadden me vast een aanbod willen doen
Het plafondquote:Op dinsdag 6 juni 2023 13:00 schreef JeOma het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je nú voor gas en electra betaalt?
Wel vreemd trouwens, vanmorgen Eneco voor 3 jaar afgesloten. Nu niet meer leverbaar. Heeft hier iemand spijt? (wij kunnen sowieso nog 14 dagen nadenken)
Ik ga hoe dan ook nooit meer met VandeBron in zeequote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Grappenmakers zijn het maar zal niet heel anders zijn dan de andere leveranciers die nu opeens wel vaste contacten aanbieden. Kreeg maanden terug een aanbod voor 2 euro per kuub, vriendelijk afgeslagen natuurlijk. De trend was toen al dalende. Ze proberen op angst in te spelen dat de prijzen weer stijgen en waarschijnlijk hebben ze inmiddels genoeg klanten in het pak genaaid met veel te hoge tarieven.
Hoe dan ook nooit telefonisch zo'n contract aan gaan. Tarieven zijn altijd wat hoger omdat ze hun colporteurs ook moeten betalen natuurlijk. Zelf afsluiten via de site of bijvoorbeeld een Pricewise is zo goed als altijd goedkoper.
Hoezo moeilijk?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:41 schreef Leandra het volgende:
Had gisteren een contract voor een half jaar afgesloten bij Eneco maar dat heb ik geannuleerd.... als zij moeilijk doen dan kan ik nog veel moeilijker doen.... it's a gift.
Variabel bij Vattenfall afgesloten, per 1 januari weer naar een ander, dan heb ik mijn contractjaar en kalenderjaar gelijk lopen.
Vertel eens verder?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 14:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ga hoe dan ook nooit meer met VandeBron in zeeEnkel slechte ervaringen mee
Omdat ik een afrekening per 1 juli wilde hebben en mijn contract van 1 juli tot 1 januari als nieuw contract gezien zou worden, en dat kon niet.quote:
Dus is de bonus afhankelijk van het uiteindelijke verbruik. Hoe zuiniger ik ben, hoe lager de bonus. Zie ik dit goed?quote:Korting ¤ 460
De korting wordt op de jaarafrekening verrekend. De korting wordt als volgt verdeeld: 50% voor stroom en 50% voor gas.
4. De hoogte van de loyaliteitsbonus vindt u terug in het aanbod en onze bevestigingsbrief. Als de
loyaliteitsbonus voor stroom én gas niet afzonderlijk is gespecificeerd, dan wordt de loyaliteitsbonus
over de producten stroom en gas verdeeld en verstrekt op basis van de volgende percentages:
a. 50% voor stroom;
b. 50% voor gas.
5. De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik van
stroom en/of gas bij uw aanmelding. Als uw historische jaarverbruik en uw daadwerkelijke jaarverbruik
afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarverbruik, dan kan dit gevolgen hebben per product
voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om per
product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.
6. Het bedrag van de loyaliteitsbonus is inclusief 21% btw. Innova behoudt zich het recht voor om het
bedrag van de loyaliteitsbonus te wijzigen vanwege een wijziging van de overheidsheffingen of de
belastingen.
Mijn god, wat een vaag verhaal. Ze bieden dus een welkomsbonus maar zeker weten of je die werkelijk ook krijgt weet je niet. Waarom rekenen ze niet gewon wat scherpere prijzen?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 16:54 schreef SwJ het volgende:
Bij gaslicht maar weer eens wat gegevens ingevuld. Bovenaan, als goedkoopste, komt een Innova vast voor 1 jaar. Niet dat elektra en gas daar het goedkoopst zijn (H ¤0,3983 - L ¤0,3933 - G ¤1,3851), maar vanwege de korting van ¤460 die wordt verrekening met de jaarafrekening.
In de actievoorwaarden staat onder meer:
[..]
Dus is de bonus afhankelijk van het uiteindelijke verbruik. Hoe zuiniger ik ben, hoe lager de bonus. Zie ik dit goed?
Innova is sowieso een bedrijf waar ik echt nóóit meer zaken mee wil doen. Nog 3 weken en dan zijn wij er vanaf. Had een jaarcontract en had per 1 januari (zonder enige vorm van aankondiging) een ruime verdubbeling (van 217 naar 457 euro) voorschot. Super-onlogisch, vooral omdat we juist mínder verbruikten dan voorheen én een vast contract hadden. Pas na heel veel gekloot met de "klantenservice" kon het bedrag een klein beetje lager. Maar alsnog verwacht ik bij de eindafrekening minstens 1000 euro terug. Ben blij dat die toko niet failliet is gegaan. Yet.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:22 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn god, wat een vaag verhaal. Ze bieden dus een welkomsbonus maar zeker weten of je die werkelijk ook krijgt weet je niet. Waarom rekenen ze niet gewon wat scherpere prijzen?
Was te verwachten toch?quote:Op dinsdag 6 juni 2023 00:06 schreef Mushanga71 het volgende:
Uhm...
https://www.nu.nl/economi(...)baar-gas-willen.html
😳
Oh, jawel, maar niet nú. Dacht meer richting herfst.quote:
LNG heeft niet zoveel te maken met de seizoenen. Ook de industrie en China zijn er van afhankelijkquote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:16 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, jawel, maar niet nú. Dacht meer richting herfst.
Maargoed, tis zoals het is
Ik heb het nog niet gezegd... of er komt een mail van Innova. Dat we het jaarcontract te vroeg hebben opgezegd (???????) en daarom een boete moeten betalen en de welkomsbonus (van 700 euro mind you) mislopen. En dat terwijl ik bij de nieuwe maatschappij (Eneco) heb opgegeven dat het vanaf het moment dat hij verloopt in moet gaan. Diepe. Diepe. Zucht.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 17:41 schreef JeOma het volgende:
[..]
Innova is sowieso een bedrijf waar ik echt nóóit meer zaken mee wil doen. Nog 3 weken en dan zijn wij er vanaf. Had een jaarcontract en had per 1 januari (zonder enige vorm van aankondiging) een ruime verdubbeling (van 217 naar 457 euro) voorschot. Super-onlogisch, vooral omdat we juist mínder verbruikten dan voorheen én een vast contract hadden. Pas na heel veel gekloot met de "klantenservice" kon het bedrag een klein beetje lager. Maar alsnog verwacht ik bij de eindafrekening minstens 1000 euro terug. Ben blij dat die toko niet failliet is gegaan. Yet.
Echt: géén zaken mee doen.
Dat las ikquote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:19 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
LNG heeft niet zoveel te maken met de seizoenen. Ook de industrie en China zijn er van afhankelijk
Oh sorry, had het artikel niet helemaal gelezen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 19:28 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat las ik![]()
Het is en blijft een gok, wel of niet vastzetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |