abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juni 2023 @ 08:04:16 #76
117098 Hathor
Effe niet
pi_209417218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 05:21 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Engeland had ook tijdens de EU een enorm verschil tussen arm en rijk. Wijken vol mensen die geen bloemetje voor het raam hadden omdat alle centen naar de pub en de voetbalclub gingen.
Dat is dan vooral een mentaliteitskwestie.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209417282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 07:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen, pak 'm beet, 8 maanden weleens zelf boodschappen gedaan?
In Nederland kost het nog meer hoor :X
[ link | afbeelding ]

En dan heb ik de app van de Dirk er even bijgepakt, meestal de goedkoopste supermarkt :)
Ja, ik heb boodschappen gedaan.Ik koop alleen zelden merkproducten. En ik zie nu pas dat dat pak in Engeland 750 gram is. Geen reden om zo denigrerend te doen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 08:23:11 #78
503746 Hogwarts
School of swag
pi_209417304
Brexit goed idee :') domme 🤡
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  Moderator dinsdag 6 juni 2023 @ 08:26:50 #79
236264 crew  capricia
pi_209417325
Hebben ze daar geen zelfscan?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_209417371
Oh 750 gram, hier kan ik alleen van die 250 gram bakjes kopen.
Dat spul is grof lekker voor af en toe.

Voor normaal heb ik gewoon ongezouten roomboter. Dit spul hoort eigenlijk niet in het boter schap, maar bij het brood beleg. Nom nom nom
pi_209417372
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 21:23 schreef Psilon het volgende:
Waar maakt men uit op dat het aan Brexit ligt? In het artikel noemen ze verschillende redenen voor de verarming, maar Brexit zie ik er niet tussen staan. Wij hebben hier ook te maken met inflatie, boodschappen die duur is en duurder wordt, waar massaal gestolen wordt met de zelfscan en een Rutte en Kaag die aankondigden dat we met "z'n allen" armer worden.
Brexit is niet de hoofdreden maar speelt wel degelijk een grote rol. Ten eerste omdat de Britten hun voedsel vooral Importeren. Sinds de Brexit is de pond enorm in waarde gekelderd tov de dollar en de Euro. Dat heeft een effect op hun koopkracht en voedselprijzen die ze moeten betalen. Ten tweede omdat ze handelsbarrieres hebben opgeworpen met de EU, terwijl daar het meeste voedsel dat ze eten vandaan komt.

https://www.reuters.com/w(...)hers-say-2023-05-25/
pi_209417377
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 00:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Dat het maar weer eens te meer duidelijk is wat voor een afgrijselijk monster de huidige E.U. is.
:')
pi_209417402
Is dat uniek voor het VK?
Hier zijn ook diverse nieuwsberichten geweest over diefstal in de supermarkten en inflatie cijfers van ~10/20%.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 08:46:54 #84
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_209417432
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:55 schreef Nober het volgende:

[..]
Hier nog duurder.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 07:20 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen, pak 'm beet, 8 maanden weleens zelf boodschappen gedaan?
In Nederland kost het nog meer hoor :X
[ link | afbeelding ]

En dan heb ik de app van de Dirk er even bijgepakt, meestal de goedkoopste supermarkt :)
Lurpak is altijd al duur geweest.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_209417453
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Geďmporteerde 'luxe' producten zijn daar echt gigantisch overpriced. Britse boter is wat meer betaalbaar, maar nog steeds duur.
In Ponden nog wel dus nog meer in Euro's.
Corporate translator
pi_209417512
quote:
7s.gif Op maandag 5 juni 2023 18:51 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Dit dan
De roomboter is daar goedkoper dan hier.
pi_209417528
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 07:36 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Euro hoeft opzich niet. Er zijn meer EU-landen die geen enkel uitzicht hebben op de euro, zoals Zweden, Denemarken, Polen, Hongarije en Roemenië, maar de UK bij de EU en bij Schengen zou een hoop schelen. Je hebt geen douane- en bagagecontroles nodig waardoor er bijvoorbeeld meer treinverkeer mogelijk is tussen London en Brussel/Amsterdam/Köln en het is gewoon goed voor de handel en het toerisme als de UK bij de EU en de Schengenzone komt.
Alleen Denemarken heeft een uitzondertings positie, de rest zou de Euro moeten invoeren.
quote:
2.
EU-lidstaten buiten de eurozone
Er zijn zeven EU-lidstaten die niet tot de eurozone behoren. Dit zijn Denemarken, Zweden, Hongarije, Polen, Tsjechië, Bulgarije en Roemenië. Al deze landen, op Denemarken na, moeten de euro invoeren zodra zij aan de criteria die hiervoor gelden voldoen.

Denemarken heeft een uitzonderingsclausule afgedwongen. Dat land mag de euro invoeren wanneer het dat zelf wil.
https://www.europa-nu.nl/id/vh9yp9egm6il/eurozone
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:05:14 #88
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_209417565
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Alleen Denemarken heeft een uitzondertings positie, de rest zou de Euro moeten invoeren.
[..]
Polen, Hongarije en Roemenië doen nog lang niet aan de voorwaarden om de euro te mogen gebruiken, Zweden gebruikt een truukje om de euro niet te hoeven gebruiken.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:11:25 #89
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209417615
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:05 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Polen, Hongarije en Roemenië doen nog lang niet aan de voorwaarden om de euro te mogen gebruiken, Zweden gebruikt een truukje om de euro niet te hoeven gebruiken.
Nieuwe landen die toetreden moeten altijd toewerken naar het invoeren van de euro. Dat ze daar nog niet altijd direct aan voldoen, doet daar niets aan af. Het duurt sowieso nog wel een generatie voordat het VK mag gaan nadenken over hernieuwde toetreding tot de EU, maar als ze dat doen dan zullen ze de conditie moeten accepteren dat dat overgang naar de euro betekent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209417618
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:05 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Maar het punt was dat alleen Denemarken en voorheen de UK geen Euro hoefden in te voeren. Mocht de UK wel weer toetreden dan vind ik dus dat ze -naast andere voorwaarden- ook de Euro verplicht moeten invoeren. De norm is gewoon de Euro, Alleen Denemarken heeft een formele uitzondering. Van Zweden weet ik niet waarom ze niet willen, die andere landen willen wel maar mogen nog niet.

edit: Zie ook Janneke141
pi_209417625
Ik zie nergens een brexit reden. Er is een wereldwijde inflatie waar iedereen mee te dealen heeft.
Deze Britse problemen kan je denk ik beter zoeken in de veranderde samenstelling van de bevolking. Tuig zonder normen en waarden die vinden dat ze overal recht op hebben omdat ze zogenaamd zielig en achtergesteld zijn en daarom denken te kunnen plunderen.
  dinsdag 6 juni 2023 @ 09:15:36 #92
33189 RM-rf
1/998001
pi_209417642
quote:
Zweden zou de euro moeten invoeren, maar gebruikt een trucje om dit uit te stellen, zonder die plicht te breken.... voor de invoering van de euro moet een land officieel lidmaatschap van het ERM aanvragen, en zolang ze dat niet doen _kunnen_ ze niet geaccepteerd worden als lid van de eurozone en dus niet de euro invoeren.

Het Verenigd Koninkrijk had in 1992 overigens óók exact dezelfde uitzonderingspositie bedongen als Denemarken, binnen het Verdag van Maastricht.. hoefde dus de euro niet in te voeren tenzij ze op en laer tijdstip daartoe zelf een besluit toe namen.
Doordat het VK echter uit de EU stapte en dus het vedrrag van Maastricht opzegde, heeft het ook alle eventuele uitzonderingspositie en speciale voorwaarden opgegeven, die het voorheen had.

het klopt echter wat deze persoon aangeeft dat lidmaatschap van Schengen en de Europese Vrije markt verder geheel losstaat van een 'plicht' EU-lid te zijn en/of dus deel uit te maken van de eurozone.
(EU-lidmaatschap geeft vooral als vordeel dat je dan ook een direktere invloed op het opstellen vand e regelgeving heeft, deel uitmaken van de ESM zonder EU-lid te zijn maakt een land eigenlijk vooral en 'junior-partner''... ze moeten dan voldoen aan de regels, maar kunnen deze veel minder direkt beinvloedden, en minder in hun voordeel toepassen)

Er zijn drie landen die ook gewoon deel uitmaken van de ESM (European Single Market), Zwitserland, Noorwegen, IJsland.
zelfs Noord-Ierland maakt daar deel van uit in een specifiek akkoord, een speciale 'alignment'-regeling waarin dus de regels voor de ESM binnen dat gebied gevolgd worden en hieran bepaalde exportvoordelen en grens-overscheidingen mogelijk zijn.

Er is geen objectieve reden die ook de rest van het VK zou hinderen een soortgelijke regeling als Noord-Ierland te volgen, of eventueel Noorwegen...
behalve dan vooral politieke nukkigheid en dat de politiek dan moet erkennen dat vrijwel alle retoriek van bij Brexit hol was en het voor het VK uiteindelijk méér voordeel heeft deel uit te maken van de europese markt en te voldoen aan alle regels daar, dan zich te isoleren.
(tevens zouden ze dan dankzij Brexit eerder enorme voordelen en uitzonderingpositie, alswel een hoop direkte politieke invloed verloren zijn en overall er enorm op achteruit gegaan zijn)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209417661
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 09:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zie nergens een brexit reden. Er is een wereldwijde inflatie waar iedereen mee te dealen heeft.
Deze Britse problemen kan je denk ik beter zoeken in de veranderde samenstelling van de bevolking. Tuig zonder normen en waarden die vinden dat ze overal recht op hebben omdat ze zogenaamd zielig en achtergesteld zijn en daarom denken te kunnen plunderen.
https://www.reuters.com/w(...)hers-say-2023-05-25/
pi_209417668
En om het verhaal compleet te maken moet je eigenlijk ook de ministaten noemen die geen lid zijn van de EU maar wel de Euro gebruiken.
Monaco, San Marino, Andorra en Vaticaanstad en Liechtenstein.
pi_209417703
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:58 schreef mootie het volgende:

[..]
De roomboter is daar goedkoper dan hier.
Dit is dan ook een import probleem.

Laat goed zien hoe vrij die vrije markt is die ons voor gehouden wordt.
Misschien dat we hier wat van leren, bv wat minder mopperen op die luie Afrikanen die aan het hulp infuus hangen en er zelf niets van maken?

Niet naar jou toe bedoeld trouwens. Neem dit niet persoonlijk. Ik haak enkel even in.
pi_209419339
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
*proest*

Als iemand hier niets mee te maken heeft is het wel de EU.
JOH.

Alleen, als je de smalende pro E.U. berichten hier leest, zou je haast anders gaan denken. Die hebben niet eens de moeite genomen om de OP te lezen, en vallen blijkbaar van hun stoel als ze lezen dat een pak Lurpac net zo duur is als hier. 8)7

En als je gewoon je mening geeft, welke toevallig zo is dat je de E.U. kut vind (jeetje zeg, tis wat hoor!), druipt bij sommige het schuim al uit de bek _O- ;

quote:
81s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 01:22 schreef Farenji het volgende:

[..]
Deze quote ik even voor het nageslacht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 06:10 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik heb serieus medelijden met je.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 08:35 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
:')
Triggergenot. O+
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:41:48 #97
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209419340
quote:

[..]
[..]
Allemaal niet zo relevant. Deelname aan ERM II is verplicht voor toetreding tot de Euro mogelijk is. Deelname aan ERM II is echter niet verplicht.

Dus zolang een land daar niet aan deelneemt is het invoeren van de Euro niet mogelijk. Handig deurtje :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209419403
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 12:41 schreef Dven het volgende:

[..]
Allemaal niet zo relevant. Deelname aan ERM II is verplicht voor toetreding tot de Euro mogelijk is. Deelname aan ERM II is echter niet verplicht.

Dus zolang een land daar niet aan deelneemt is het invoeren van de Euro niet mogelijk. Handig deurtje :)
Heb je nu een loophole ontdekt?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 6 juni 2023 @ 12:53:36 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_209419432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2023 12:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb je nu een loophole ontdekt?
Nee, enkel de loophole waar Zweden gebruik van maakt benoemd :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_209419559
Ik vraag me af of de eu ze niet helpt om een voorbeeld te tonen aan de landen in de eu om te laten zien hoe slecht het is om eruit te stappen :P

Maar wat weet ik ervan :P
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')