Klopt. Ik heb 20cm isolatie maar als de warmte eenmaal in het huis zit dan werkt de isolatie net ff te goed.quote:Op zondag 4 juni 2023 10:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou er geen wonderen van verwachten, isoleren kan helpen om het langer redelijke goede temperatuur te houden.
Maar als het éénmaal warm is op een zolder dan zou ik van een 80mm ventilator waarmee je lucht verplaatst door de schoorsteen geen wonderen verwachten.
Het zal iets schelen, maar denk dat het verwaarloosbaar is. Afdekken van je dakraam aan de buitenkant gaat denk ik meer helpen.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:52 schreef Ridocar het volgende:
Op west heb ik zonnepanelen en op oost komt een dakkapel, Het dak is al geisoleerd (25 cm). Nu heb ik op oost een velux-venster en je merkt dat daar veel warmte doorkomt itt de rest van het dak.
Zou het misschien schelen als de warme lucht wordt afgezogen?
Heb je al een screen geplaatst?quote:Op zondag 4 juni 2023 12:52 schreef Ridocar het volgende:
Op west heb ik zonnepanelen en op oost komt een dakkapel, Het dak is al geisoleerd (25 cm). Nu heb ik op oost een velux-venster en je merkt dat daar veel warmte doorkomt itt de rest van het dak.
Zou het misschien schelen als de warme lucht wordt afgezogen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |