Doet de jeugd toch wel. Ze moeten het allemaal zelf leren. Je kunt als ouder je kind wel wijzen op bepaalde gevaren, maar de jeugd weet het beter.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:04 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik haal die bewoording uit het artikel. Onverantwoord gedrag vertonen, risico's niet in kunnen schatten. Daar hebben sommige pubers last van. En daar zullen dan ook de sujetten tussen zitten die al dan niet met kapmes op oorlogspad gaan.
Dan lijken we het eens te zijn.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:12 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doet de jeugd toch wel. Ze moeten het allemaal zelf leren. Je kunt als ouder je kind wel wijzen op bepaalde gevaren, maar de jeugd weet het beter.
Als het niet aan rap ligt, ligt het wel aan de boeken die ze lezen, de programma's of films die ze bekijken, de vrienden waar ze mee om gaan.
Je kunt een kind niet leren fietsen door hem de theorie uit te leggen.
En er zijn inderdaad pubers die met een kapmes op stap gaan, net zoals je pubers hebt die tijdens een ontgroeningsceremonie iemand ijskoud vermoorden. Dat zijn in mijn ogen sowieso al gestoorde geesten.
Dit is de ooraids die je op Funx krijgt te horen vandaag de dag:quote:Op zondag 4 juni 2023 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Wie zijn de mafketels die 'eens' hebben gestemd?
De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA en Dr Dre.
Ik heb 'eens' gestemd. De muziekindustrie zou een stuk beschaafder zijn zonder dat soort troep.quote:Op zondag 4 juni 2023 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
Wie zijn de mafketels die 'eens' hebben gestemd?
De wereld zou niet mooier zijn zonder de muziek van NWA en Dr Dre.
Geloof zorgt voor uitsluiting voor diegene die niet in het zelfde gelooft.quote:
Waarom praat die Ismo zo erg met z'n handen erbij, komt een beetje opgefokt over.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:24 schreef Politicoloog het volgende:
Een ex-rapper werd tegenover een rapper gezet
Die ellende mijd ik dan ook als de pest. Alles na 2005 is bagger.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dit is de ooraids die je op Funx krijgt te horen vandaag de dag:
What's next?quote:Op zondag 4 juni 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb 'eens' gestemd. De muziekindustrie zou een stuk beschaafder zijn zonder dat soort troep.
De meest rare dingen zijn er geprobeerd door oa de kerk om bijvoorbeeld hardrock te verbieden. Het is een vorm van censuur. Ik heb niets met hiphop, maar verbieden gaat mij te ver want dan is het einde zoek.quote:Op zondag 4 juni 2023 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
What's next?
Geen misdaadfilms (Scarface, Goodfellas, etc) omdat die niet 'beschaafd' zijn?
Wu-Tang hier. En aardig wat Tupac.quote:Op zondag 4 juni 2023 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb albums als Straight outta Compton grijsgedraaid op de DiscMan (voor de huidige generatie, toen was het al heel hip dat je door je huis met een telefoon kon rondlopen en gebruikte je zoiets nog om te praten met een ander, een functie die vergeten lijkt, dus had je voor muziek luisteren een ander apparaat waar je dan ronde schijven in moest duwen die heel erg lijken op blu ray schijven, die je misschien nog wel kan herinneren) en Tipper Gore (dat wijf van Al die later bekend werd van zijn leugenachtige film 'An inconvenient truth' (what's in a name...), waardoor nu een generatie bij de psycholoog loopt omdat ze bang zijn dat over 5 jaar hun hut 100 meter onder water staat) had bedacht dat dat zo extreem was dat er een sticker op moest met 'parental warning, explicit lyrics', hetgeen natuurlijk de verkopen ten goede kwam.
Je zou het wellicht niet zeggen als lezer, maar ik ben volstrekt normaal gebleven. Nou ja, functioneel in de maatschappij dan, zonder te moorden, verkrachten, enz.
Dat bestaat toch nog gewoon?quote:Op zondag 4 juni 2023 15:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Waar is het muziekonderwijs gebleven eigenlijk? In mijn tijd kregen we muzieklessen, noten leren erbij en waar komen die stijlen eigenlijk vandaan? Wegbezuinigd.
Bij mij op de basisschool was het weinig meer dan de teksten van wat nummers van Boudewijn de Groot oid leren. Verdronken vlinder; prima nummer maar voor de gemiddelde bijna-puber in de vroege 90's veel te belegen.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Waar is het muziekonderwijs gebleven eigenlijk? In mijn tijd kregen we muzieklessen, noten leren erbij en waar komen die stijlen eigenlijk vandaan? Wegbezuinigd.
Wij kregen dat standaard. Je hoefde niet je zoon of dochter speciaal op muziekles te sturen. Blokfluit begon het mee op de basisschool. Ik vond er niks aan. Een snareninstrument leren bespelen. Leuk om te doen.quote:
Aight. Ik ben van '73. Leuk onderwijs gehad.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool was het weinig meer dan de teksten van wat nummers van Boudewijn de Groot oid leren. Verdronken vlinder; prima nummer maar voor de gemiddelde bijna-puber in de vroege 90's veel te belegen.
Nee, dat stelde niet veel voor.
Misschien een wat progressievere omgeving met meer ruimte voor zelfexpressie.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Aight. Ik ben van '73. Leuk onderwijs gehad.
M'n ouders waren modern te noemen. Ik ben van de technische muziek (Rush, Yes, Pink Floyd), m'n pa jazz instrumentaal, m'n moeder pop-muziek (Madonna-fan, ik ook). Pop echt leuk.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien een wat progressievere omgeving met meer ruimte voor zelfexpressie.
quote:Op zondag 4 juni 2023 08:57 schreef Marsenal het volgende:
IK ZAT IN TRAM 5 EN MIJN PIK STOND STIJF WANT NAAST ME ZAT EEN LEKKER WIJF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
Hier was weinig binding met moderne popcultuur. Geforceerd probeerden ze een beetje mee te komen, met zo'n ECI/Boek & Plaat-gids waar periodiek wat uit besteld kon worden.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
M'n ouders waren modern te noemen. Ik ben van de technische muziek (Rush, Yes, Pink Floyd), m'n pa jazz instrumentaal, m'n moeder pop-muziek (Madonna-fan, ik ook). Pop echt leuk.
Wat je net zei, Boudewijn de Groot. Ben ik ook mee opgegroeid en Robert Long, maar dat is meer tekstueel maatschappijkritisch. Rush heeft dat ook, maar het is technische muziek in combinatie.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hier was weinig binding met moderne popcultuur. Geforceerd probeerden ze een beetje mee te komen, met zo'n ECI/Boek & Plaat-gids.
Muzieklessen begin 2000 hebben mij ver weg van muziek maken gehouden zo vreselijk waren die lessen. Hopelijk is het normaal beter maar ik denk dat zelfs geen muziekles beter was geweest.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een stijl ingestuurd. Niet zo leuk.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Muzieklessen begin 2000 hebben mij ver weg van muziek maken gehouden zo vreselijk waren die lessen. Hopelijk is het normaal beter maar ik denk dat zelfs geen muziekles beter was geweest.
Een stijl ingestuurd?quote:Op zondag 4 juni 2023 15:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Een stijl ingestuurd. Niet zo leuk.
Ogenblikje. Ik wil dit goed verwoorden.quote:
Ah ze hebben je een muziekstijl ingestuurd bedoel je?quote:Op zondag 4 juni 2023 15:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ogenblikje. Ik wil dit goed verwoorden.
Boudewijn de Groot was, ondanks dat de beste man iconische muziek gemaakt heeft en tot het cultureel erfgoed van ons land hoort, inderdaad in de jaren '90 al veel te belegen voor muziekonderwijs aan pubers. De rest van de boomermuziek die ons voorgeschoteld werd was al niet veel beter; verplicht naar Ten CC, Pink Floyd, Beatles enz. moeten luisteren terwijl je op dat moment zelf Green Day, Pennywise, maar ook happy hardcore enz. luisterde zorgde er alleen maar voor dat muziekonderwijs me echt gestolen kon worden.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:19 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Bij mij op de basisschool was het weinig meer dan de teksten van wat nummers van Boudewijn de Groot oid leren. Verdronken vlinder; prima nummer maar voor de gemiddelde bijna-puber in de vroege 90's veel te belegen.
Nee, dat stelde niet veel voor.
M'n ouders' smaak was het type muziek dat in 1999 in de allereerste Top 2000 stond (zoek maar ergens op), ikzelf heb m'n wortels liggen bij de rave/house/proto-eurodance van 1991/1992.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:40 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wellicht hebben ouders een muzieksmaak waarin ze hun kroost willen sturen. Voor hetzelfde geld heeft een kind een andere smaak en gaat liever de eigen weg.
Dit dekt het denk'.
Zie mijn laatste post.quote:Op zondag 4 juni 2023 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah ze hebben je een muziekstijl ingestuurd bedoel je?Nu snap ik em denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |