abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209363488
'Financiële problemen zorgen voor lege magen'

Bij 1,3 miljoen Nederlanders stapelen de problemen zich op, blijkt uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). Mensen zijn steeds minder tevreden over hun leven. Ook het Rode Kruis merkt dit aan het toenemende aantal mensen dat een beroep doet op onder andere de voedselhulp. 'Ik eet zelf niet, zodat m'n kinderen wel kunnen eten' of 'wij eten elke avond hetzelfde, want dat is het goedkoopst' zijn uitspraken die helaas al maanden niet meer nieuw zijn voor ons.

Deze uitspraken zijn te verklaren, want volgens de consumentenbond stegen de basisboodschappen in een half jaar met 15 procent, waardoor nu ook zzp’ers en hoger opgeleiden in de knel komen door de vaste hoge lasten. Het nieuws van vandaag is opnieuw een bevestiging van de signalen die al maanden binnenkomen: voedsel is een sluitpost geworden en steeds meer huishoudens houden te weinig geld over voor voedzaam eten.

Het Rode kruis biedt hulp daar waar de nood het hoogst is. We bereiken maandelijks 20.000 mensen met voedselhulp. Via lokale partners delen we zo’n 17.500 boodschappenkaarten uit per maand en helpen we kinderen door middel van ontbijttassen. Sinds eind maart zorgen we samen met het Jeugd Educatiefonds en het Ministerie van Onderwijs, Cultuur & wetenschap voor maaltijden op school of boodschappenkaarten voor ouders. Het begint bijna normaal te worden, maar het is en blijft onvoorstelbaar dat dit in een rijk land als Nederland nodig is.
blablablabla
pi_209363498
Ik heb het over sociale huur in mijn voorbeeld
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:32:21 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209363505
quote:
2s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:29 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik herken me er ook niet in maar ik voel niet de behoefte dat te pas in elk topic denken te moeten etaleren om mezelf een goed gevoel te geven.
[..]
En dat vind je maar wat mooi, en is ook gewoon je doel om dat soort reacties uit te lokken. Geef nou maar gewoon toe.
Ben je nou gewoon zinnen in mijn quote aan het stoppen om je verhaal aan te sterken?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209363557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:27 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja, daarom doe ik dat ook letterlijk in mijn werk.
Maar als ik daar een voorbeeld van noem begin je direct over de slachtofferrol.
Wat doe je dan? Heb zelf een paar jaar jongerenwerk gedaan in Rotterdam, het viel mij altijd wel op hoe belachelijk slecht veel mensen die toch al amper geld te besteden hadden met geld om konden gaan.

Er was bijvoorbeeld een potje geld dat minima kregen via de Rotterdampas (een initiatief van de gemeente in de strijd tegen armoede (menstruatie-armoede en voor sport en zo) die 250 euro werd vrijwel altijd dan in 1 keer uitgegeven aan een paar Nike Air Max. Of mensen die stug door bleven roken, huisdieren namen en ga zo maar door. Met geld omgaan is wel echt iets wat je moet leren, zeker als je dat van huis uit niet hebt meegekregen.
blablablabla
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:38:02 #5
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209363561


@mascara-klodder wat vind jij hier nou van
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:38:14 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209363564
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het is vooral leuk om mensen te helpen herinneren dat hun mond groter is dan hun dadendrang.
Spreek voor jezelf. Sommige mensen hoeven niet te pochen met hun bezit, of met wat ze doen voor anderen.
quote:
Maar goed, ik neem aan dat je bij deze dus toegeeft dat ik dit nooit gezegd heb. Bedankt.
Wanneer dat het geval is dan val je klaarblijkelijk door de mand en dan zeg jij dat je moet stoppen met posten.

Nog steeds benieuwd door welke mand ik precies gevallen ben, maar daar zullen we wel niks over horen.
Huilen dan.
pi_209363583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 14:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik weet waar je heen wil, maar ik heb te weinig informatie over de uitgaven/vaste lasten om daar een uitspraak over te kunnen doen. Want vergeet kinderen, mensen hier hebben te weinig geld om te eten, dat is tenminste waar dit over gaat, dus als je daar te weinig geld voor hebt, dan heb je ook geen geld voor een wasmachine die ineens kapot gaat, laat staan kinderen die veel meer kosten dan een wasmachine.

En ik vraag me dan af waar dat aan ligt. Ligt dat in alle gevallen aan een te laag inkomen, of ligt het ook aan hoe het uitgavenpatroon is? Nu snap ik best dat dat een weinig populaire mening is want het moet en zal aan allerlei externe factoren liggen en er mag en zal 0,0 eigen verantwoordelijkheid bij zitten. Ik geloof niet dat álle mensen die 'te weinig geld hebben om te eten' puur door externe factoren. Ik denk dat daar heus wel een (flinke?) groep bij zit die, als je hun uitgaven kritisch onder de loep zou nemen, daar toch zelf echt debet aan is.
Natuurlijk is een deel van de armoede ook een gevolg van verkeerde keuzes.

Maar de laatste tijd zijn er toch wel berichten geweest, onder meer van het Nibud, waaruit zou blijken dat er ook een niet onaanzienlijke groep is die gewoon niet meer rond kan komen op basis van het inkomen.

En dus voor die groep, even los van hoe groot die is, wat vind je er dan van? Moeten we echt zorgen dat er een minimumbestaansrecht is in Nederland, waar kinderen bijhoren? Of moeten we de norm zo gaan zetten dat sommige mensen als ze kinderen krijgen maar moeten gaan bedelen?
pi_209363601
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[ afbeelding ]

@:mascara-klodder wat vind jij hier nou van
Dat je een lelijke kleur groen hebt :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209363604
Een hele goedemiddag elite van fok
Sicker than your average.
pi_209363608
Wel heel erg voor de kinderen. Ouders kunnen bijvoorbeeld verkeerde keuzes maken, maar de kinderen zijn altijd het slachtoffer.

Gelukkig, afkloppen, zelf persoonlijk geen last van.
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 15:45:53 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209363630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk is een deel van de armoede ook een gevolg van verkeerde keuzes.

Maar de laatste tijd zijn er toch wel berichten geweest, onder meer van het Nibud, waaruit zou blijken dat er ook een niet onaanzienlijke groep is die gewoon niet meer rond kan komen op basis van het inkomen.

En dus voor die groep, even los van hoe groot die is, wat vind je er dan van? Moeten we echt zorgen dat er een minimumbestaansrecht is in Nederland, waar kinderen bijhoren? Of moeten we de norm zo gaan zetten dat sommige mensen als ze kinderen krijgen maar moeten gaan bedelen?
Ik vind dat als je in een situatie zit waarin je nauwelijks of niet kunt rond komen, dat je daar geen kind aan toe moet voegen. Dat kost namelijk geld en dat had je in de situatie vóór dat kind al niet. Dus nee, een kind dat alleen liefde krijgt gaat dood. Het heeft ook concrete dingen nodig en die dingen kosten geld.

Als je geen auto kunt betalen moet je er geen kopen. Als je geen kind kunt bekostigen zou je er geen moeten nemen, want dat kind, daar moeten dan anderen voor opdraaien. En als 'je' klaagt over dat je niet kunt eten, hoe kom je dan bij het idee dat (nog) een kind toevoegen aan die situatie een goed idee is?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209363647
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat doe je dan? Heb zelf een paar jaar jongerenwerk gedaan in Rotterdam, het viel mij altijd wel op hoe belachelijk slecht veel mensen die toch al amper geld te besteden hadden met geld om konden gaan.

Er was bijvoorbeeld een potje geld dat minima kregen via de Rotterdampas (een initiatief van de gemeente in de strijd tegen armoede (menstruatie-armoede en voor sport en zo) die 250 euro werd vrijwel altijd dan in 1 keer uitgegeven aan een paar Nike Air Max. Of mensen die stug door bleven roken, huisdieren namen en ga zo maar door. Met geld omgaan is wel echt iets wat je moet leren, zeker als je dat van huis uit niet hebt meegekregen.
Die voorbeelden zijn er dat ontken ik niet, mij gaat het om de groep die buiten zijn eigen schuld niet rond kan komen
pi_209363668
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:43 schreef Aberkullie het volgende:
Een hele goedemiddag elite van fok
Ik wilde hierop reageren maar ik hou mijn (grote) mond maar.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:49:22 #14
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209363671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:43 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat je een lelijke kleur groen hebt maar wel een sexy motherfucker bent :)
Ik ben kleurenblind.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209363683
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:08 schreef Nattekat het volgende:

Nee. Laten we het nu even mild houden met ze verschrikkelijk arrogant noemen. Ik heb echt niets tegen mensen die het goed getroffen hebben in hun leven, maar ik kan er bijzonder slecht tegen als ze het er zo dik in wrijven bij hen die dat niet hebben. Laatst was er nog iemand die even stoer zat te doen met z'n 5 huizen die hij verhuurt terwijl ie niet eens in Nederland woont. In een topic over de huizencrisis. Dan ben je echt een gigantische teringlijer.
Het klinkt toch wat jealousy driven.

Mij lijkt praten over verhuren van woningen in een topic over de huizencrisis niet zo abnormaal. Dat zou zo maar eens een heel relevante opmerking geweest kunnen zijn. Maar sommige mensen komt het stoom al uit de oren als je het gore lef hebt om geld te verdienen met het verhuren van huizen. Dat is namelijk een eerste levensbehoefte.

Terwijl Albert Heijn cs de prijzen het afgelopen half jaar maar liefst met 15% de lucht in heeft gejaagd, na zeer prettige coronajaren (zakelijk gezien dan), zonder dat die ondernemers voor weet ik wat voor vuiligheid worden uitgemaakt. Terwijl ik zeker weet dat eten en drinken ook op de lijst van eerste levensbehoeftes staat.
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:52:15 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209363701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vind dat als je in een situatie zit waarin je nauwelijks of niet kunt rond komen, dat je daar geen kind aan toe moet voegen. Dat kost namelijk geld en dat had je in de situatie vóór dat kind al niet. Dus nee, een kind dat alleen liefde krijgt gaat dood. Het heeft ook concrete dingen nodig en die dingen kosten geld.

Als je uitspraken doet als dik gedrukte is het niet heel gek dat het overkomt alsof je zegt dat het niet mogelijk is dat je vóór de geboorte wél geld had, maar dat een paar jaar later toch opeens veranderd is. Er zijn zat mensen die vanuit een goede situatie toch in de bijstand terecht komt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 15:52:30 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363707
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klinkt toch wat jealousy driven.

Mij lijkt praten over verhuren van woningen in een topic over de huizencrisis niet zo abnormaal. Dat zou zo maar eens een heel relevante opmerking geweest kunnen zijn. Maar sommige mensen komt het stoom al uit de oren als je het gore lef hebt om geld te verdienen met het verhuren van huizen. Dat is namelijk een eerste levensbehoefte.

Terwijl Albert Heijn cs de prijzen het afgelopen half jaar maar liefst met 15% de lucht in heeft gejaagd, na zeer prettige coronajaren (zakelijk gezien dan), zonder dat die ondernemers voor weet ik wat voor vuiligheid worden uitgemaakt. Terwijl ik zeker weet dat eten en drinken ook op de lijst van eerste levensbehoeftes staat.
Tuurlijk, label het maar gewoon als jaloezie :')
Manmanman.

Je bent gewoon een enorme eikel als je de voedselbank binnen stapt en dan tegen iedereen gaat zitten opscheppen dat je 5 huizen hebt die je voor enorme woekerprijzen verhuurt. Als je dat niet snapt ben je de zuurstof niet eens waard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209363713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klinkt toch wat jealousy driven.

Mij lijkt praten over verhuren van woningen in een topic over de huizencrisis niet zo abnormaal. Dat zou zo maar eens een heel relevante opmerking geweest kunnen zijn. Maar sommige mensen komt het stoom al uit de oren als je het gore lef hebt om geld te verdienen met het verhuren van huizen. Dat is namelijk een eerste levensbehoefte.

Terwijl Albert Heijn cs de prijzen het afgelopen half jaar maar liefst met 15% de lucht in heeft gejaagd, na zeer prettige coronajaren (zakelijk gezien dan), zonder dat die ondernemers voor weet ik wat voor vuiligheid worden uitgemaakt. Terwijl ik zeker weet dat eten en drinken ook op de lijst van eerste levensbehoeftes staat.
Dat laatste vind ik ook erg storend hoor daar heb ik meer last van dan van die huisjesmelkers
pi_209363714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vind dat als je in een situatie zit waarin je nauwelijks of niet kunt rond komen, dat je daar geen kind aan toe moet voegen. Dat kost namelijk geld en dat had je in de situatie vóór dat kind al niet. Dus nee, een kind dat alleen liefde krijgt gaat dood. Het heeft ook concrete dingen nodig en die dingen kosten geld.

Als je geen auto kunt betalen moet je er geen kopen. Als je geen kind kunt bekostigen zou je er geen moeten nemen, want dat kind, daar moeten dan anderen voor opdraaien. En als 'je' klaagt over dat je niet kunt eten, hoe kom je dan bij het idee dat (nog) een kind toevoegen aan die situatie een goed idee is?
Mijn hemel! Ben jij een politicus geworden ofzo? Je blijft er maar omheen praten.

Ik vraag je simpelweg of je (met mij) van mening bent dat in een rijk land als Nederland het minimumbestaansrecht zo gegarandeerd moet worden dat daar ook nog kinderen bij horen?

Twee mogelijke antwoorden:

Ja.
Nee.
pi_209363720
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ben kleurenblind.
Het vrijdagmiddagborreltopic is in NWS-FB :*
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209363732
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:47 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Die voorbeelden zijn er dat ontken ik niet, mij gaat het om de groep die buiten zijn eigen schuld niet rond kan komen
Ben wel benieuwd hoe groot die groep daadwerkelijk is, in principe (zelfs als je in de schuldsanering zit) zijn er in NL gewoon richtlijnen en berekeningen die je inkomen toetsen en op basis daarvan een minimumnorm vaststellen waarvan je zou moeten rondkomen.

In de bijstand zijn er ook speciale potjes voor wanneer je wasmachine stuk gaat je die alsnog kan laten vervangen.
blablablabla
pi_209363740
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tuurlijk, label het maar gewoon als jaloezie :')
Manmanman.

Je bent gewoon een enorme eikel als je de voedselbank binnen stapt en dan tegen iedereen gaat zitten opscheppen dat je 5 huizen hebt die je voor enorme woekerprijzen verhuurt. Als je dat niet snapt ben je de zuurstof niet eens waard.
Nou ben je weer de doelpalen aan het verzetten.

In een discussie over de woningmarkt kan iemand prima een nuttige bijdrage leveren vanuit zijn ervaring als kleine belegger in vastgoed.

En de manier waarop jij reageert maakt dat het klinkt als... Doe ermee wat je wil.
  donderdag 1 juni 2023 @ 15:55:38 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_209363741
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
Terwijl Albert Heijn cs de prijzen het afgelopen half jaar maar liefst met 15% de lucht in heeft gejaagd, na zeer prettige coronajaren (zakelijk gezien dan), zonder dat die ondernemers voor weet ik wat voor vuiligheid worden uitgemaakt.
Dan heb je Topicreeks: Vakbonden dreigen met lege schappen bij Albert Heijn zeker gemist.
Huilen dan.
pi_209363744
VEM2012 en CoolGuy die het niet met elkaar eens zijn _O_
Het is als een treinongeluk waar je niet van weg kan kijken.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209363756
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe groot die groep daadwerkelijk is, in principe (zelfs als je in de schuldsanering zit) zijn er in NL gewoon richtlijnen en berekeningen die je inkomen toetsen en op basis daarvan een minimumnorm vaststellen waarvan je zou moeten rondkomen.

In de bijstand zijn er ook speciale potjes voor wanneer je wasmachine stuk gaat je die alsnog kan laten vervangen.
Hoe groot die groep is weet ik niet, ik zelf hoor daar net niet bij al moet ik wel flink opletten met de boodschappen, om een voorbeeld te noemen kaas op brood zit er niet meer in
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 15:57:55 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363769
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou ben je weer de doelpalen aan het verzetten.

In een discussie over de woningmarkt kan iemand prima een nuttige bijdrage leveren vanuit zijn ervaring als kleine belegger in vastgoed.

En de manier waarop jij reageert maakt dat het klinkt als... Doe ermee wat je wil.
Niks doelpalen verschuiven, dat is al de hele tijd de kern van mijn betoog. Je leest mijn posts zeer selectief en valt dan over die ene zin. Ook voor jou kan een cursusje begrijpend lezen geen kwaad. Maar goed, huisjesmelkers zijn zielig en die supermarktmanagers zijn het echte kwaad. Huilhuilhuil *dept tranen met bankbiljetten*.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 15:58:15 #27
382129 crew  Donna
pi_209363772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:37 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat doe je dan? Heb zelf een paar jaar jongerenwerk gedaan in Rotterdam, het viel mij altijd wel op hoe belachelijk slecht veel mensen die toch al amper geld te besteden hadden met geld om konden gaan.

Er was bijvoorbeeld een potje geld dat minima kregen via de Rotterdampas (een initiatief van de gemeente in de strijd tegen armoede (menstruatie-armoede en voor sport en zo) die 250 euro werd vrijwel altijd dan in 1 keer uitgegeven aan een paar Nike Air Max. Of mensen die stug door bleven roken, huisdieren namen en ga zo maar door. Met geld omgaan is wel echt iets wat je moet leren, zeker als je dat van huis uit niet hebt meegekregen.
Ik ontken helemaal nergens dat er mensen zijn die slecht (of helemaal niet) met geld om gaan.
Maar ik zie dus ook de andere kant nu heel veel en daarop reageer jij steeds behoorlijk kort door de bocht op mijn voorbeelden.

Budgethulp bij de gemeente doe ik, vrijwillig. Er is in onze gemeente altijd al budgethulp, maar nu extra waarbij mensen laagdrempelig binnen kunnen lopen voor hulp, tips etc. Budgethulp is normaal voornamelijk voor mensen die in de bijstand o.i.d. zitten, maar nu komt dus ook gewoon de werkende mens bij ons binnen.
En een groot deel daarvan is dus van 'kon goed rond komen en een beetje sparen' naar 'kan net niet meer rondkomen' gegaan zonder dat zij gekke dingen doen.

Gezinnen die de pech hadden dat hun energiecontract afliep op de piek en er toen nog geen prijsplafond was. Inkomen NET te hoog voor de energietoeslag. Het stapelde toen een periode voor veel mensen allemaal op. Dit zijn geen mense die hun salaris direct bij de Media Markt en Nike winkel brengen.

Maar ja, die heb je er idd ook tussen. Ik heb het overigens ook moeten leren, niet van thuis meegekregen en inmiddels is het een soort hobby ook. Goed met geld om gaan.
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 15:59:04 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209363780
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mijn hemel! Ben jij een politicus geworden ofzo? Je blijft er maar omheen praten.

Ik vraag je simpelweg of je (met mij) van mening bent dat in een rijk land als Nederland het minimumbestaansrecht zo gegarandeerd moet worden dat daar ook nog kinderen bij horen?

Twee mogelijke antwoorden:

Ja.
Nee.
Hoe bedoel je? Even dat ik je goed snap. Jij vindt dus dat het bestaansminimum zo ingericht moet worden dat als je het absolute bestaansminimum hebt, dat er in dat minimum nog steeds ruimte moet zijn om een kind te kunnen bekostigen, met andere woorden, dat dat bestaansminimum de financiële ruimte biedt om een kind 'te kunnen krijgen' als je die nog niet hebt terwijl je wel het bestaansminimum hebt?

Dan nee, dat vind ik niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209363791
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat laatste vind ik ook erg storend hoor daar heb ik meer last van dan van die huisjesmelkers
Snap ik. Maar daar wil de politiek niets aan doen, want ja... grote ondernemingen. Nee, het zijn de kleine beleggers (vaak ondernemers die geen pensioenregeling hebben en die net als werknemers dan hun pensioenvoorziening deels willen halen uit vastgoedbeleggingen) die een lel van een draai om de oren krijgen van dit kabinet. ALTIJD worden de grote ondernemingen en echte rijken ontzien momenteel. Wereldwijd. Daar ben ik nu eens pissig over.

En dat lukt onder meer doordat die kleine beleggers tot boeven zijn gemaakt. Allemaal huisjesmelkers (terwijl dat een woord is voor iemand als Engel, die panden opkocht, zelf een beetje opknappen tot het goed genoeg is om iemand in te laten wonen en vervolgens de hoofdprijs vragen en niet thuisgeven als er iets stuk gaat, of minimaal repareren).

Interne strijd van het plebs en de powers that be lachen zich kapot, all the way to the bank (die en passant tot de powers that be behoren).
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 16:01:02 #30
382129 crew  Donna
pi_209363800
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:54 schreef Elan het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe groot die groep daadwerkelijk is, in principe (zelfs als je in de schuldsanering zit) zijn er in NL gewoon richtlijnen en berekeningen die je inkomen toetsen en op basis daarvan een minimumnorm vaststellen waarvan je zou moeten rondkomen.

In de bijstand zijn er ook speciale potjes voor wanneer je wasmachine stuk gaat je die alsnog kan laten vervangen.
Die potjes zijn er juist voor de bijstand. Voor Henk iets meer dan Minimumloon niet.
  Moderator donderdag 1 juni 2023 @ 16:01:22 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209363805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:55 schreef mascara-klodder het volgende:
VEM2012 en CoolGuy die het niet met elkaar eens zijn _O_
Het is als een treinongeluk waar je niet van weg kan kijken.
Ik wist niet eens dat dat een ding is. Voor de duidelijkheid; ik heb 0.0 problemen met Vem. Dat je een andere mening hebt dan elkaar wil niet zeggen dat je elkaar de kop in moet slaan of dat je elkaar niet mag (ik spreek dan even voor mezelf en niet voor Vem).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209363811
Je zou er maar zo mee bezig zijn.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_209363818
quote:
Onvergelijkbaar met wat de kleine beleggers aan shit over zich heen hebben gekregen. En nogmaals, het gaat mij niet eens zo zeer om die beleggers. Het gaat om het feit dat steevast de kleine man wordt aangepakt en er een kleine groep is die gewoon altijd vrijuit gaat.
pi_209363824
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:55 schreef mascara-klodder het volgende:
VEM2012 en CoolGuy die het niet met elkaar eens zijn _O_
Het is als een treinongeluk waar je niet van weg kan kijken.
Nou, CoolGuy moet eerst nog kleur bekennen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 16:03:24 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363826
Ik vind het wel mooi hoe iemand die zegt een kleine belegger te zijn het gore lef heeft om te klagen in een topic over armoede. Heeft wat ironisch.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209363828
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik vind dat als je in een situatie zit waarin je nauwelijks of niet kunt rond komen, dat je daar geen kind aan toe moet voegen. Dat kost namelijk geld en dat had je in de situatie vóór dat kind al niet. Dus nee, een kind dat alleen liefde krijgt gaat dood. Het heeft ook concrete dingen nodig en die dingen kosten geld.

Als je geen auto kunt betalen moet je er geen kopen. Als je geen kind kunt bekostigen zou je er geen moeten nemen, want dat kind, daar moeten dan anderen voor opdraaien. En als 'je' klaagt over dat je niet kunt eten, hoe kom je dan bij het idee dat (nog) een kind toevoegen aan die situatie een goed idee is?
Zes op de tien huishoudens komen niet of moeilijk rond
https://nos.nl/artikel/24(...)iet-of-moeilijk-rond

Dat gaat wat worden met de aanwas van nieuwe bevolking.

Ik neem aan dat je dan dus ook ofwel voor grootscheepse immigratie bent, ofwel geen AOW en verpleegzorg hoeft later?
"Pools are perfect for holding water"
pi_209363839
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niks doelpalen verschuiven, dat is al de hele tijd de kern van mijn betoog. Je leest mijn posts zeer selectief en valt dan over die ene zin. Ook voor jou kan een cursusje begrijpend lezen geen kwaad. Maar goed, huisjesmelkers zijn zielig en die supermarktmanagers zijn het echte kwaad. Huilhuilhuil *dept tranen met bankbiljetten*.
Het is niet zo slim om iemand te beschuldigen van slecht lezen en dan zelf met een heel doorzichtige stropop te komen.

Daarnaast: als jouw posts door meerdere mensen niet goed begrepen worden, waar zit dan de rode draad? :W
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:05:55 #38
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209363847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Zes op de tien huishoudens komen niet of moeilijk rond
https://nos.nl/artikel/24(...)iet-of-moeilijk-rond

Dat gaat wat worden met de aanwas van nieuwe bevolking.

Ik neem aan dat je dan dus ook ofwel voor grootscheepse immigratie bent, ofwel geen AOW en verpleegzorg hoeft later?
quote:
"Wat ook heel erg opvalt bij jongeren is dat zij het vaakst aangeven hun gedrag niet te hebben aangepast aan die stijgende kosten", zegt Brink-den Nieuwenboer. "Ook als we kijken naar de houding van jongeren dan zien we dat ze erg gefocust zijn op de korte termijn. Ze geven liever nu geld uit dan te sparen voor onvoorziene omstandigheden."
Uit je bron.

Interessant. @Nattekat wat vind jij hiervan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 16:06:37 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363855
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is niet zo slim om iemand te beschuldigen van slecht lezen en dan zelf met een heel doorzichtige stropop te komen.

Daarnaast: als jouw posts door meerdere mensen niet goed begrepen worden, waar zit dan de rode draad? :W
De enige mensen die mijn post niet begrijpen zijn de mensen die zich aangesproken voelen. Dat zegt ook wel wat.

Er is zelfs nog iemand anders geweest die nogmaals heeft hoe mijn post gelezen moet worden zonder dat ik dat zelf heb hoeven uit te leggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 16:07:16 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363860
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Uit je bron.

Interessant. @:Nattekat wat vind jij hiervan?
Ik doe niet mee aan je geframe.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209363863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 15:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Even dat ik je goed snap. Jij vindt dus dat het bestaansminimum zo ingericht moet worden dat als je het absolute bestaansminimum hebt, dat er in dat minimum nog steeds ruimte moet zijn om een kind te kunnen bekostigen, met andere woorden, dat dat bestaansminimum de financiële ruimte biedt om een kind 'te kunnen krijgen' als je die nog niet hebt terwijl je wel het bestaansminimum hebt?

Dan nee, dat vind ik niet.
Wat ik bedoel (en dat lijkt mij toch heel duidelijk aangezien ik daar meermaals aan refereerde) is dat we een systeem zouden moeten hebben dat als je op het sociaal minimum zit je dan niet geld tekort komt voor essentiële zaken als voedsel zodra je kinderen krijgt.

Ook wel: dat kinderen krijgen niet meer financieel is voorbehouden aan meer welgestelden.

Terug naar de vraagstelling:

Ja.
Nee.
pi_209363870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik wist niet eens dat dat een ding is. Voor de duidelijkheid; ik heb 0.0 problemen met Vem. Dat je een andere mening hebt dan elkaar wil niet zeggen dat je elkaar de kop in moet slaan of dat je elkaar niet mag (ik spreek dan even voor mezelf en niet voor Vem).
Dat mag in dezen zeker ook namens mij in de zin van dat ik er precies hetzelfde in sta.
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:08:53 #43
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209363873
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik doe niet mee aan je geframe.
Ik vraag je naar je mening over een opvallend stuk in het onderzoek, maar das blijkbaar "geframe". Right. Jij bent af :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_209363875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe iemand die zegt een kleine belegger te zijn het gore lef heeft om te klagen in een topic over armoede. Heeft wat ironisch.
Waar doel je nu weer op?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 16:09:41 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363880
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vraag je naar je mening over een opvallend stuk in het onderzoek, maar das blijkbaar "geframe". Right. Jij bent af :)
Dan ben ik maar af, mooi. Ik weet niet waarom ik hier een mening over zou moeten hebben, maar het past wel bij jouw verdere onzin in deze reeks waarbij je probeert te verkopen dat het altijd aan de persoon zelf ligt en niet aan de omstandigheden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209363881
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Snap ik. Maar daar wil de politiek niets aan doen, want ja... grote ondernemingen. Nee, het zijn de kleine beleggers (vaak ondernemers die geen pensioenregeling hebben en die net als werknemers dan hun pensioenvoorziening deels willen halen uit vastgoedbeleggingen) die een lel van een draai om de oren krijgen van dit kabinet. ALTIJD worden de grote ondernemingen en echte rijken ontzien momenteel. Wereldwijd. Daar ben ik nu eens pissig over.

En dat lukt onder meer doordat die kleine beleggers tot boeven zijn gemaakt. Allemaal huisjesmelkers (terwijl dat een woord is voor iemand als Engel, die panden opkocht, zelf een beetje opknappen tot het goed genoeg is om iemand in te laten wonen en vervolgens de hoofdprijs vragen en niet thuisgeven als er iets stuk gaat, of minimaal repareren).

Interne strijd van het plebs en de powers that be lachen zich kapot, all the way to the bank (die en passant tot de powers that be behoren).
Ik snap er als SP-er ook echt helemaal geen ene fuck van wanneer een ondernemer die onder het MKB valt, zegt op de VVD te stemmen.

Mbt verhuurders ... er zitten er genoeg goede tussen. De lui die een prima product leveren, met ditto service, voor een nette prijs. De lui die niet elk jaar maximaal de huur verhogen. De lui die tijdelijke contracten niet aangrijpen voor immense tussentijdse huurverhogingen. Verhuurders die het puntensysteem aanhouden bij het bepalen van de huurprijs.

Maar als je instelling is om optimaal gebruik te maken van schaarste om middels een matig product huurders meer geld afhandig te maken, puur en alleen op de basis dat men immense moeite zal hebben om iets anders te vinden, ja dan ben je imo een parasiet.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 16:10:02 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar doel je nu weer op?
Jouw gehuil dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:10:17 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_209363890
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:03 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe iemand die zegt een kleine belegger te zijn het gore lef heeft om te klagen in een topic over armoede. Heeft wat ironisch.
Jij hebt duizenden euro's in shitcoins gedouwd in de hoop rijk te worden, en nu neem je anderen de maat hier?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 juni 2023 @ 16:11:03 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209363899
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Jij hebt duizenden euro's in shitcoins gedouwd in de hoop rijk te worden, en nu neem je anderen de maat hier?
Kijk, dit is framen. Weer dat leuke verhaaltje dat continu rond gaat in dat treurige kliekje van jou en Elan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209363901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:06 schreef Nattekat het volgende:

De enige mensen die mijn post niet begrijpen zijn de mensen die zich aangesproken voelen. Dat zegt ook wel wat.

O, nu voelde ik mij aangesproken. Not! Heb je nog wat meer te bieden dan kinderachtig op de man spelen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')