Ik heb zelfs de peper en zout stelletjes van Emirates gejat, want Royal Doultonquote:Op woensdag 31 mei 2023 18:46 schreef Irritatie100 het volgende:
In september vlieg ik met mijn vriendin in de Deluxe klasse in de Dreamliner van TUI. Nou krijg je in die klasse ook een verzorgingskit in het vliegtuig, want ik begrijp bestaande uit een koptelefoon, dekentje, kussen, oogmasker en dat soort dingen. Toen ik vroeger nog tot het gepeupel behoorde en gewoon Economy vloog kreeg ik dat nooit, dus ik vraag me af hoe gebruikelijk het is dat je dat soort zaken meeneemt naar huis?![]()
Je schijnt naast die kit ook een koptelefoon, dekentje en kussen te krijgen. Die koptelefoon zal wel TUI-branded zijn en niks bijzonders qua kwaliteit. Sowieso verwacht ik voor de prijs die we betaald hebben geen uitgebreide kit verder, maar het feit dat we loungetoegang, 2-3-2 opstelling ipv 3-4-3, een eigen incheckbalie en fast lane bij de security hebben vind ik al puur genotquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:18 schreef RipCity het volgende:
[..]
HEEL normaal. Meestal gebruik ik het niet eens en neem ik het setje mee. Bij Emirates krijg je ook pyjama etc. die zijn ook fijn voor thuis. Meeste van die setjes worden gesponsord door bedrijven omdat ze hun producten willen slijten aan bepaald publiek. soms krijg je parfum etc. van bvlgari e.d. en veel mensen krijgen er sentimentele gevoelens bij dus kopen dan de grotere versie thuis. win-win.
Note: Als je een Bose noise cancelling koptelefoon oid krijgt mag je die niet mee naar huis meenemen. Maar zal wel niet bij TUI.
Edit: Als het nog steeds zo is als 3 jaar geleden zou ik er niet teveel van verwachten
Oh, jij hebt er ook zo een dusquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mijn vrouw wordt zelfs boos als ik de lotion niet meeneem
Die van Virgin Atlantic zijn ook altijd schattigquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:07 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Ik heb zelfs de peper en zout stelletjes van Emirates gejat, want Royal Doulton
Bij KLM en Emirates iig wel. Bij die laatste kreeg je ook nog een extra matrasje. Dus ik verwacht dat je bij TUI ook gewoon koptelefoon, dekentje en kussen krijgt. Dat heb ik dan weer niet meegenomen overigens, verwacht niet dat ze dat echt op prijs zouden stellenquote:Op woensdag 31 mei 2023 21:13 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Je schijnt naast die kit ook een koptelefoon, dekentje en kussen te krijgen. Die koptelefoon zal wel TUI-branded zijn en niks bijzonders qua kwaliteit. Sowieso verwacht ik voor de prijs die we betaald hebben geen uitgebreide kit verder, maar het feit dat we loungetoegang, 2-3-2 opstelling ipv 3-4-3, een eigen incheckbalie en fast lane bij de security hebben vind ik al puur genot
[..]
Oh, jij hebt er ook zo een dus
Vind jij het interieur van Virgin Atlantic er ook uit zien als een hoerenkast?quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:13 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die van Virgin Atlantic zijn ook altijd schattig
Zo vaak vlieg ik niet business class dat ik een hele verzameling heb helaasquote:Op woensdag 31 mei 2023 22:13 schreef RipCity het volgende:
[..]
Die van Virgin Atlantic zijn ook altijd schattig
Haha dat paarse wel een beetje ja. Wel sympathieke flight crew vergeleken met British. Wat losser en relaxed.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:19 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Vind jij het interieur van Virgin Atlantic er ook uit zien als een hoerenkast?
Dat weet ik niet meer. Ik heb heel vaak BA gevlogen en maar een enkele keer VS.quote:Op woensdag 31 mei 2023 22:29 schreef RipCity het volgende:
[..]
Haha dat paarse wel een beetje ja. Wel sympathieke flight crew vergeleken met British. Wat losser en relaxed.
Ja, fast track security, gewoon borden volgen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 21:06 schreef flipsen het volgende:
Volgende week vlieg iknterug vanaf Schiphol met AirCanada, in Business. Heb je dan ook een aparte rij/priority bij de security eigenlijk? Ik heb geen Privium, zo vaak kom ik niet op SchipholEn iemand ervaring met de lounge van AirCanada?
Schipholquote:Op woensdag 31 mei 2023 19:35 schreef Molo het volgende:
Komende week weer eens vliegen via Schiphol, helaas, zag dat ze nu boekbare slots hebben voor de security.
Dan heb je zeker weten binnen het tijdframe wat zij verstandig vinden je security check.
Maar dat als je dan je vlucht mist, zij niet aansprakelijk zijn.
Mooie spreiding van mensen wel, op mensen hun eigen risico![]()
Stond ook bij dat het 'erg druk' zou worden. Nou, ik ben benieuwd, gezeik altijd
Je hebt er niets meer aan, maar je had in theorie ook naar de Aspire lounge 26 kunnen gaan in het Schengen gedeelte. Had je in eerste instantie de paspoortcontrole niet hoeven doen en dat wat later kunnen doen, tussen 9.00 en 10.00 uur is het druk bij de Schengen-Non Schengen controle daarna niet meer.quote:Op woensdag 7 juni 2023 11:07 schreef flipsen het volgende:
Het was hartstikke rustig. Security ging snel, want priority, paspoortcontrole duurde wat langer want daar moest ik toch in de rij met het gepeupelMaar hooguit 5 minuutjes in de rij. "Op de vloer" is het trouwens wel erg druk vond ik, maar ben ook al lang niet meer op Schiphol geweest.
De Star Alliance lounge is dicht, het alternatief (Frames Cafe) is echt belachelijk. Klein en vooral veel te druk, ik heb bedankt. Privium lounge kwam ik uiteraard (en terecht) niet in. Nu aan de koffie, straks in het vliegtuig krijg ik vast wel wat lekkers. Vlucht naar Toronto vertrekt om 12:15
Het kan zijn dat er een toestelwissel is, de Airbus 330 is er in de -200 en -300 uitvoering bijvoorbeeld en die stoelen zij niet gelijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2023 15:56 schreef Loll het volgende:
Wat kan voor Turkish Airlines een reden zijn om op het allerlaatste moment alle stoel reserveringen te cancelen terwijl ze bij het inchecken wel kunnen aangeven waar je had gereserveerd en op basis daarvan een alternatief aanbieden?
Omdat je niet specifiek bent...quote:Op maandag 19 juni 2023 21:16 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben twee meter lang en behoorlijk breed, pas ik in een transavia vlucht met een 737-800?
Knietjes tegen de stoel ben je vast al gewend?quote:Op maandag 19 juni 2023 21:16 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben twee meter lang en behoorlijk breed, pas ik in een transavia vlucht met een 737-800?
Volgend jaar naar Rabat vliegen, in een Dreamliner 2 jaar geleden zat ik heerlijk.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Knietjes tegen de stoel ben je vast al gewend?
Verder zal het wel meevallen.
Makkelijk, die zijn 40 meter lang hequote:Op maandag 19 juni 2023 21:16 schreef cherrycoke het volgende:
Ik heb bij Transavia nog nooit een vlucht als heerlijk bestempeld.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:21 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Volgend jaar naar Rabat vliegen, in een Dreamliner 2 jaar geleden zat ik heerlijk.
quote:Op maandag 19 juni 2023 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb bij Transavia nog nooit een vlucht als heerlijk bestempeld.
alleen als je kan uitstappen zekerquote:Op maandag 19 juni 2023 21:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb bij Transavia nog nooit een vlucht als heerlijk bestempeld.
In Corona tijd. Half leeg vliegtuig, niemand naast me, niemand voor me die een stoel naar achter duwt, geen onopgevoede kinderen. Genot. Nog nooit zo fijn gevlogen.quote:Op maandag 19 juni 2023 21:36 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
alleen als je kan uitstappen zeker
Zou geen standaard stoel nemenquote:Op maandag 19 juni 2023 21:16 schreef cherrycoke het volgende:
Dat heb ik eigenlijk zelden. Enige keren dat ik het had, was het met Kerona of als het weer echt niet mee zat.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:53 schreef DX11 het volgende:
Vraagje, hoe vaak wijzigen reismaatschappijen vluchten?
Ja ik weet dat ze het "gratis" mogen doen tot 2 weken voor vertrek, maar hoe normaal is het?
Wij hebben in januari geboekt voor september, na een maand werd de retour vlucht gewijzigd, en nu vandaag weer. Eerst 10 uur eerder, nu weer 9 uur later. Top dat we weer ongeveer even veel vakantie uren terug hebben, maar elke keer de huurauto en plannen aanpassen enz is veel gedoe.
Is dit normaal of heb ik gewoon heel erg pech?
Hmm vreemd. Hopelijk blijven ze er nu dan vanaf. 1e keer was nog wel zelfde vlieg maatschappij maar nu de 2e keer is die zelfs veranderd. (pakketreis)quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat heb ik eigenlijk zelden. Enige keren dat ik het had, was het met Kerona of als het weer echt niet mee zat.
Pakketreis, dat klinkt een beetje als niet-lijnvluchten. Had ik erbij moeten zeggen dat ik eigenlijk altijd lijnvluchten pak.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:55 schreef DX11 het volgende:
[..]
Hmm vreemd. Hopelijk blijven ze er nu dan vanaf. 1e keer was nog wel zelfde vlieg maatschappij maar nu de 2e keer is die zelfs veranderd. (pakketreis)
Klopt. De reismaatschappij kiest de vluchten. Toch wel vrij irritant dat ze die gewoon kunnen veranderen met 10 uur (is immers dezelfde dag). Het staat nu op 22:00 terug vliegen, die kunnen ze dus zelfs ook nog naar 01:00 veranderen blijkbaar wat zwaar klote zou zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Pakketreis, dat klinkt een beetje als niet-lijnvluchten. Had ik erbij moeten zeggen dat ik eigenlijk altijd lijnvluchten pak.
Ja, dan heb je soms een beetje de tijd die over is hč. Ik zou zelf niet zo snel zoiets boeken. Vind het helemaal niet fijn vliegen zo'n vlucht en weet liever waar ik aan toe ben qua tijd.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt. De reismaatschappij kiest de vluchten. Toch wel vrij irritant dat ze die gewoon kunnen veranderen met 10 uur (is immers dezelfde dag). Het staat nu op 22:00 terug vliegen, die kunnen ze dus zelfs ook nog naar 01:00 veranderen blijkbaar wat zwaar klote zou zijn.
Lijnvluchten mogen ook gewoon gewijzigd worden tot 2 weken van tevoren.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dan heb je soms een beetje de tijd die over is hč. Ik zou zelf niet zo snel zoiets boeken. Vind het helemaal niet fijn vliegen zo'n vlucht en weet liever waar ik aan toe ben qua tijd.
Het mag, maar het gebeurt voor mijn gevoel niet zo vaak. In elk geval niet 'zomaar'.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 23:10 schreef DX11 het volgende:
[..]
Lijnvluchten mogen ook gewoon gewijzigd worden tot 2 weken van tevoren.
Pakketreizen hebben een hoop voordelen wel hoor. Al is het alleen maar de 10% korting via mijn werkgever, dat scheelt gigantisch.
Dat is tegenwoordig bij vrijwel elke airline als je econ vliegt ja.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:16 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben maar ik vlieg morgen met wizzair en wil nu inchecken. Maar ik kan alleen betaalde stoelen reserveren. Moet ik gewoon wachten met inchecken tot een later moment waarna het automatisch gaat? (Wat een kut maatschappij)
Boeit het echt waar je zit voor de korte vlucht die je waarschijnlijk hebt? Anders zou ik dat gewoon niet doen.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:16 schreef kurk_droog het volgende:
Ik zal het wel gemist hebben maar ik vlieg morgen met wizzair en wil nu inchecken. Maar ik kan alleen betaalde stoelen reserveren. Moet ik gewoon wachten met inchecken tot een later moment waarna het automatisch gaat? (Wat een kut maatschappij)
Mja, als je met kinderen gaat of zo, dan zit je daar wel het liefst bij in de buurt.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boeit het echt waar je zit voor de korte vlucht die je waarschijnlijk hebt? Anders zou ik dat gewoon niet doen.
Daarom vraag ik ook of het belangrijk is.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, als je met kinderen gaat of zo, dan zit je daar wel het liefst bij in de buurt.
Het boeit zeker niet maar ik wil gewoon inchecken en ik kan dus blijkbaar niet verder. Dat kan dan pas op een later moment zeker? Maakt mij niet uit waar ik zit.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Boeit het echt waar je zit voor de korte vlucht die je waarschijnlijk hebt? Anders zou ik dat gewoon niet doen.
Gewoon op de luchthaven inchecken dan.quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het boeit zeker niet maar ik wil gewoon inchecken en ik kan dus blijkbaar niet verder. Dat kan dan pas op een later moment zeker? Maakt mij niet uit waar ik zit.
Kan dat bij Wizz Air & co nog wel zonder bij te betalen?quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon op de luchthaven inchecken dan.
Geen idee beetje onduidelijk: https://wizzair.com/nl-nl(...)checken-en-instappenquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan dat bij Wizz Air & co nog wel zonder bij te betalen?
Je moet daar dus betalen voor je instapkaart. Paar euro dacht ik, maar toch...quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geen idee beetje onduidelijk: https://wizzair.com/nl-nl(...)checken-en-instappen
Ben je wellicht nog te vroeg? Vanaf 24 uur voor vertrek staat erquote:Op woensdag 21 juni 2023 13:26 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het boeit zeker niet maar ik wil gewoon inchecken en ik kan dus blijkbaar niet verder. Dat kan dan pas op een later moment zeker? Maakt mij niet uit waar ik zit.
Best normaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 22:53 schreef DX11 het volgende:
Vraagje, hoe vaak wijzigen reismaatschappijen vluchten?
Is dit normaal of heb ik gewoon heel erg pech?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |