Long covid veroorzaakte voornamelijk vermoeidheidsklachten.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:19 schreef Starhopper het volgende:
Waarom is dit opmerkelijk? We hebben net een pandemie achter de rug. Dit zijn symptomen van longcovid.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Long covid veroorzaakte voornamelijk vermoeidheidsklachten.
Ik had nog niet eerder gehoord dat er zo massaal geheugenklachten ontstonden door long covid.
quote:Langdurige klachten na corona
Mensen met post-COVID hebben vaak klachten als:
-vermoeidheid;
-concentratieproblemen;
-geheugenproblemen;
-kortademigheid;
-overgevoeligheid voor licht en geluid;
-hoofdpijn;
-somberheid/prikkelbaarheid;
-slaapproblemen;
-spierpijn;
-duizeligheid
https://www.rijksoverheid(...)en-corona/post-covid
Den Haag denk ik vooral. Mexicanobakker denkt dat ookquote:Op woensdag 31 mei 2023 10:25 schreef HyperViper het volgende:
Zal wel voornamelijk in de randstad zijn.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus Rutte heeft tóch corona gehad?
Rutte was Patient Zero want die had al lang voor 2020 problemen met zijn geheugen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Den Haag denk ik vooral. Mexicanobakker denkt dat ook
[..]
Stollingsproblemen. Zowel een coronabesmetting als het vaccin geeft bij sommige mensen stollingsproblemen (spike eiwit of delen ervan zorgen voor ontstekingsreactie en gevolg is trombose in haarvaten).quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik had nog niet eerder gehoord dat er zo massaal geheugenklachten ontstonden door long covid.
Ik wel, vaak wel gecombineerd met vermoeidheid.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Moeten we hier serieus op gaan reageren?quote:
quote:10 showed a significant reduction in the incidence of long covid: the odds ratio of developing long covid with one dose of vaccine ranged from 0.22 to 1.03; with two doses, odds ratios were 0.25-1; with three doses, 0.16; and with any dose, 0.48-1.01.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Moeten we hier serieus op gaan reageren?
Ik doe toch maar een poging,
https://bmjmedicine.bmj.com/content/2/1/e000385
[..]
quote:Conclusions
Covid-19 vaccines have saved millions of lives and prevented severe forms of the disease. The effect of the vaccines on preventing or treating long covid, however, was not conclusively established in this review. Many questions need to be answered as a priority, which will require agreed standards for outcomes, improved methods and analysis, better reporting, and application of these questions to current and future studies. This approach is particularly important for ongoing or new trials where consent should be obtained for follow-up of symptoms of long covid.
De follow up research is nog niet binnen, dus tja.quote:
Misschien hersenen aangetast door teveel zuipen omdat we binnen opgehokt waren?quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daarom dus het verbod op alcohol verkoop in de avond!quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hersenen aangetast door teveel zuipen omdat we binnen opgehokt waren?
Nee, maar zoals met alles wat erna corona ineens een flinke stijging is, er wordt met geen woord gerept over de vaccins. Terwijl dat mogelijk ook een oorzaak kan zijn. Als je het niet onderzoekt dan weet je het niet.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je gegevens die wijzen op het tegendeel?
Ik had al wel eens wat gelezen over dat de problemen met het verlies van reuk & smaak te maken hebben met problemen in de hersenen. Dus dat er dan ook problemen met het geheugen ontstaan is misschien niet zo raar.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je dat soort waanideeėn nooit gehad hebt, kun je ze ook niet vergetenquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie ook dat mensen al massaal vergeten zijn hoeveel de overheid en de media gelogen hebben om dictatorial onzinmaatregelen door te drukken en de gezondheid van jongeren en kinderen te schaden.
quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie ook dat mensen al massaal vergeten zijn hoeveel de overheid en de media gelogen hebben om dictatorial onzinmaatregelen door te drukken en de gezondheid van jongeren en kinderen te schaden.
Ik denk door chronisch zuurstoftekort door mondkapjes.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien hersenen aangetast door teveel zuipen omdat we binnen opgehokt waren?
Wellicht is het wel onderzocht maar wordt het nergens belangrijk genoeg geacht om tevermelden in de media.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar zoals met alles wat erna corona ineens een flinke stijging is, er wordt met geen woord gerept over de vaccins. Terwijl dat mogelijk ook een oorzaak kan zijn. Als je het niet onderzoekt dan weet je het niet.
Post 9.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Heb je gegevens die wijzen op het tegendeel?
Zeker. Er zijn nog tienduizenden Nederlanders die nog steeds hun reuk kwijt zijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had al wel eens wat gelezen over dat de problemen met het verlies van reuk & smaak te maken hebben met problemen in de hersenen. Dus dat er dan ook problemen met het geheugen ontstaan is misschien niet zo raar.
Door coronaquote:Op woensdag 31 mei 2023 13:47 schreef Elan het volgende:
Maar waardoor raak je in hemelsnaam je geheugen kwijt
Daar heb ik geen last van gehad,maar ik heb wel geheugenproblemenquote:Op woensdag 31 mei 2023 13:50 schreef Purrito het volgende:
Of het komt door depressie/angst waar veel mensen last van hebben na de nutteloze lockdowns
Maar hoe werkt dat dan in de praktijk? Van de griep of verkoudheid raak je toch ook je geheugen niet kwijt.....quote:
Goeie vraag. Als je erachter komt dan mag je het hier postenquote:Op woensdag 31 mei 2023 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan in de praktijk? Van de griep of verkoudheid raak je toch ook je geheugen niet kwijt.....
Mijn moeder is er een van.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zeker. Er zijn nog tienduizenden Nederlanders die nog steeds hun reuk kwijt zijn.
Je draaft met het jaar verder door, is dat ook een gevolg van vaccinatie of corona?quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat dat met de vermoeidheid te maken kan hebben.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar hoe werkt dat dan in de praktijk? Van de griep of verkoudheid raak je toch ook je geheugen niet kwijt.....
Ja, een koe begint wel te loeien als je moet gaan melken. Daarvoor heb je geen geheugen nodig.quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:25 schreef HyperViper het volgende:
Zal wel voornamelijk in de randstad zijn.
Gewoon kijken of ongevaccineerden die klachten ook hadden na een besmetting. Er zijn er genoeg. Het vaccin kwam pas een jaar na de uitbraak beschikbaar. Ik merkte direct na besmetting en voor eerste prik (maanden later) dat mijn concentratievermogen verminderd was. Dus in mijn geval lijkt de prik er niets mee te maken te hebben.quote:Op woensdag 31 mei 2023 12:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar zoals met alles wat erna corona ineens een flinke stijging is, er wordt met geen woord gerept over de vaccins. Terwijl dat mogelijk ook een oorzaak kan zijn. Als je het niet onderzoekt dan weet je het niet.
Neuh, geen last van gehad. Verveelde me soms, en miste de kroeg, dat was alles.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:50 schreef Purrito het volgende:
Of het komt door depressie/angst waar veel mensen last van hebben na de nutteloze lockdowns
Een biowapen met een incubatietijd van weken en erg wisselende symptomen is nogal nutteloos. Dan neem je gewoon builenpest of zo. Herken je de besmette tegenstanders ook makkelijker.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:11 schreef Akathisia het volgende:
Klinkt wel als iets dat bij een biowapen past.
Waarom is het daarom nutteloos? Lijkt me geheel aan de doelstelling te liggen.quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een biowapen met een incubatietijd van weken en erg wisselende symptomen is nogal nutteloos. Dan neem je gewoon builenpest of zo. Herken je de besmette tegenstanders ook makkelijker.
SPOILER: deel van de samenvatting, Hypothesen over Long CovidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: deel van de samenvatting, belangrijkste bevindingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor een grote groep mensen blijft het bij relatief milde klachten zoals verlies van reuk en smaak, wat lichte brainfog, lichte vermoeidheidsklachten etc. Een ander deel heeft veel zwaardere klachten, waardoor ze niet of nauwelijks nog kunnen functioneren.
Ik ben een van die patiėnten die heel erg ziek is geweest door Postcovid.SPOILER: persoonlijk verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
Klopt, zonder Corona was ik ook niet weer terug op FOK! gegaan. Domme keuzes, slecht brein.nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.![]()
quote:Op woensdag 31 mei 2023 14:37 schreef essnhills het volgende:
In januari van dit jaar is in Nature een groot artikel gepubliceerd over de mogelijke oorzaken van de vele (meer dan 200) klachten die horen bij Long Covid/Postcovidsyndroom.
https://www.nature.com/articles/s41579-022-00846-2
Hierin wordt samengevat wat de hypotheses achter het ziektebeeld is.
C-support (een landelijke organisatie die mensen met Long Covid ondersteunt) heeft hier een Nederlandstalige samenvatting van gemaakt,
https://www.c-support.nu/long-covid-een-multisysteemziekte/SPOILER: deel van de samenvatting, Hypothesen over Long CovidOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: deel van de samenvatting, belangrijkste bevindingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor een grote groep mensen blijft het bij relatief milde klachten zoals verlies van reuk en smaak, wat lichte brainfog, lichte vermoeidheidsklachten etc. Een ander deel heeft veel zwaardere klachten, waardoor ze niet of nauwelijks nog kunnen functioneren.
Ik ben een van die patiėnten die heel erg ziek is geweest door Postcovid.Bedankt voor het delen, hoop dat je er weer helemaal bovenop komt uiteindelijk.SPOILER: persoonlijk verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Meestal na de 4e fles wijn.quote:Op woensdag 31 mei 2023 13:47 schreef Elan het volgende:
Maar waardoor raak je in hemelsnaam je geheugen kwijtMuch like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: