Een geel/blauw trollenfabriekje. Fair game.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Wat is dit nou weer voor een gelul?
Dat doet vandaag de ronde. Ik heb alle nationaliteiten dat al zien zeggen, britten, ozzie's, belgen, etc.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Wat is dit nou weer voor een gelul?
Mensen hebben echt zo gigantisch veel moeite met het verschil tussen een (feitelijke) beschrijving en een normatieve uitspraak. Jij ook bijvoorbeeld. En ook echt cognitieve dissonantie. Dat snap ik ook wel als je zo emotioneel bent, maar dat helpt totaal niet om een rationele discussie te voeren.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:15 schreef TheJanitor het volgende:
Een verdwaalde drone die tegen een flatgebouw aanbotst is natuurlijk niet hetzelfde niveau van terreur als duizenden raketten schieten op allerlei burgerdoelen al meer dan een jaar.
Sommige mensen hier... dAt IS oOK teRReuR
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Delenlill het volgende:
Volgens mij waren geen enkele van die drones uitgerust met een payload. De enige explosie die ik gezien heb was ergens in een weiland. De rest was allemaal schade veroorzaakt door mogelijke brokstukken.
Ik verwacht dat dit gewoon een test was, om te kijken hoe goed de luchtverdediging werkt, en waar de zwakke punten zijn. En om Rusland te laten zien dat zij niet de enigen zijn die de hoofdstad binnen kunnen vliegen.
En dat die drones 200-300 km het land kunnen binnen vliegen zonder opgemerkt te worden is ook opmerkelijk. In één van die filmpjes was de drone erg luid.
Ik ben er nog niet uit of dit door Oekraïne gedaan is, door partizanen of saboteurs, of door Rusland zelf.
CNNquote:The Russian Defense Ministry reported an attack Tuesday involving eight drones, with five of them shot down by air defenses and the other three suppressed by electronic warfare systems.
Some were downed in the elite Moscow suburb of Rublyovka, which is in close proximity to one of President Vladimir Putin’s official residences, Russian lawmaker Alexander Khinshtein said earlier Tuesday.
The drones, which Moscow claims were Ukrainian, that attacked Moscow probed Russia's air defense vulnerabilities, said unmanned aviation expert Denis Fedutinov, who has been quoted frequently by state news agency TASS in the past.
"The aim of the raid was probably to ferret out the Moscow air defenses and reveal their vulnerabilities. Apparently, several objectives were pursued. Primarily, testing various unmanned systems in practice. Secondly, looking at the efficiency of using several drones at a time," he explained, according to TASS.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat doet vandaag de ronde. Ik heb alle nationaliteiten dat al zien zeggen, britten, ozzie's, belgen, etc.
Reactie op het arrestatiebevel wat op die Amerikaan is uitgevaardigd die dat zinnetje eerder tweettequote:
Hou eens op met iedereen emotioneel te noemen waar je niet tegenop kan. Bvdquote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen hebben echt zo gigantisch veel moeite met het verschil tussen een (feitelijke) beschrijving en een normatieve uitspraak. Jij ook bijvoorbeeld. En ook echt cognitieve dissonantie. Dat snap ik ook wel als je zo emotioneel bent, maar dat helpt totaal niet om een rationele discussie te voeren.
Neuh, dat is niet waar. Ik snap de noodzaak alleen niet om te benadrukken dat Oekraine ook aan terreur doet terwijl Rusland het, nou is dat niet te beschrijven in cijfers dus laten we wat willekeurigs zeggen, 100.000x erger doet. En de aggressieve partij is in deze.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen hebben echt zo gigantisch veel moeite met het verschil tussen een (feitelijke) beschrijving en een normatieve uitspraak. Jij ook bijvoorbeeld. En ook echt cognitieve dissonantie. Dat snap ik ook wel als je zo emotioneel bent, maar dat helpt totaal niet om een rationele discussie te voeren.
Beetje emo opmerking dit.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou eens op met iedereen emotioneel te noemen waar je niet tegenop kan. Bvd
Wat mij betreft is het objectief gezien te rechtvaardigen als Rusland jouw hoofdstad ook beschiet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:15 schreef TheJanitor het volgende:
Een verdwaalde drone die tegen een flatgebouw aanbotst is natuurlijk niet hetzelfde niveau van terreur als duizenden raketten schieten op allerlei burgerdoelen al meer dan een jaar.
Dat gevaar wordt schromelijk overdreven, er worden continu Russische rode lijnen overschreden en vervolgens gebeurt er he-le-maal niets.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het objectief gezien te rechtvaardigen als Rusland jouw hoofdstad ook beschiet.
De vraag is echter of het ook wijs is. Want er vindt een sluipende escalatie plaats en maar weinig krachten aan beide zijdes die dit niet aanmoedigen. In Rusland worden critici op escalatie letterlijk Kaltgestellt, in het Westen gecanceld of genegeerd.
Het is een uiterst gevaarlijk spel wat hier gespeeld wordt en wat mij betreft is de kool het sop niet altijd waard.
Het is puur een beschrijving hé. Of het noodzaak is is een waardeoordeel. Daar ga ik niet over.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 21:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet waar. Ik snap de noodzaak alleen niet om te benadrukken dat Oekraine ook aan terreur doet terwijl Rusland het, nou is dat niet te beschrijven in cijfers dus laten we wat willekeurigs zeggen, 100.000x erger doet. En de aggressieve partij is in deze.
En nee, ik ben niet emotioneel.
Dat is typisch het luchtige en onverantwoordelijke denken van veel politici tegenwoordig, dat juist voor die sluipende escalatie heeft gezorgd.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:23 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Dat gevaar wordt schromelijk overdreven, er worden continu Russische rode lijnen overschreden en vervolgens gebeurt er he-le-maal niets.
Daarmee impliceer je dus indirect dat die "escalatie" puur op het konto van westerse politici komt en dat de Russen volkomen weloverwogen en verantwoord handelen. Ik zie het westen eerlijk gezegd juist uitermate behoedzaam en gecalculeerd handelen door steevast enkel de wapentypes te leveren die op dát moment van belang zijn voor de Oekraïners.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is typisch het luchtige en onverantwoordelijke denken van veel politici tegenwoordig, dat juist voor die sluipende escalatie heeft gezorgd.
De user waar je op reageert is ook pro-Rusland. Elke discussie met dat soort kwaadaardige figuren is bij voorbaat nutteloos.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dus indirect dat die "escalatie" puur op het konto van westerse politici komt en dat de Russen volkomen weloverwogen en verantwoord handelen. Ik zie het westen eerlijk gezegd juist uitermate behoedzaam en gecalculeerd handelen door steevast enkel de wapentypes te leveren die op dát moment van belang zijn voor de Oekraïners.
Ik impliceer niks. Ook niet indirect.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daarmee impliceer je dus indirect dat die "escalatie" puur op het konto van westerse politici komt en dat de Russen volkomen weloverwogen en verantwoord handelen. Ik zie het westen eerlijk gezegd juist uitermate behoedzaam en gecalculeerd handelen door steevast enkel de wapentypes te leveren die op dát moment van belang zijn voor de Oekraïners.
Misschien moet je dat even aan Rusland uitleggen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 20:15 schreef TheJanitor het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |