Wat is jouw advies dan?quote:
Gewoon even bellen, langsgaan, en uitleggen hoe het zit. Zijn ouders kunnen onmogelijk de iPhone geopend hebben.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:36 schreef Chinless het volgende:
[..]
Wat is jouw advies dan?
Je kan moeilijk met een honkbalknuppel die medewerker neer knuppelen…
de reden is 'n bolle accu en de "reparateurs" leggen 'n schroefje onder 't scherm en zeggen dat ie open is gemaakt terwijl die nooit is open gemaakt ?quote:Op zondag 28 mei 2023 20:26 schreef 111210 het volgende:
Hier hebben ze ook een foto van mee gestuurd, voor wat dat waard is. Want een schroefje leg je zo ergens neer om er dan een foto van te maken.
Punt 1 kan ik niet zo veel aan doen, was ook niet mijn keuze.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
Punt 1 mediamarkt![]()
Punt 2 telefoon kan wel gerepareerd worden maar niet onder garantie en daar zijn kosten aan verbonden. Dat is toch het eerlijke verhaal TS?
Dat is dus al gedaan, maar de medewerker in de winkel voert gewoon het advies van de reparateur uitquote:Op zondag 28 mei 2023 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gewoon even bellen, langsgaan, en uitleggen hoe het zit. Zijn ouders kunnen onmogelijk de iPhone geopend hebben.
9/10 keer los je zaken op na duidelijk communiceren.
Zou niet weten hoe een schroefje anders tussen een scherm en een moederbordje kan komen in een iphone die helemaal strak gedesigned is.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
de reden is 'n bolle accu en de "reparateurs" leggen 'n schroefje onder 't scherm en zeggen dat ie open is gemaakt terwijl die nooit is open gemaakt ?
Maar dan schrijf je een strakke mail/brief met uitleg dat dit niet kan, genoeg voorbeeld brieven te vinden.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:42 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is dus al gedaan, maar de medewerker in de winkel voert gewoon het advies van de reparateur uit
Nope onmogelijk open geweest. Zelfs ik met wat technische kennis zou mn iphone niet eens open maken, laat staan mn ouders.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan schrijf je een strakke mail/brief met uitleg dat dit niet kan, genoeg voorbeeld brieven te vinden.
Trouwens is die echt niet open geweest? iPhone zitten allemaal merk/lak sign in die dit aantonen.
Het document kwam van een externe partij, zou de naam even moeten checken.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:44 schreef Seven. het volgende:
Doet MediaMarkt zelf de reparatie, of besteden ze het uit aan Dr Mobile of zo?
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komenquote:Op zondag 28 mei 2023 20:44 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zou niet weten hoe een schroefje anders tussen een scherm en een moederbordje kan komen in een iphone die helemaal strak gedesigned is.
Vast omdat Apple slechts een jaar fabrieksgarantie geeft. En de verkopende partij wel gehouden is aan het leveren van een conform product. En dus nu zelf opdraait voor de kosten. Althans, schijnt dat een verkoper ook middels regresrecht de kosten voor een niet conform product kan verhalen op de importeur/fabrikant, maar het zal me niet verbazen als het dan de laatste tefefoon is die ze geleverd krijgen.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komen
Dat.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
En dat.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:44 schreef Eix het volgende:
[..]
Vast omdat Apple slechts een jaar fabrieksgarantie geeft. En de verkopende partij wel gehouden is aan het leveren van een conform product. En dus nu zelf opdraait voor de kosten. Althans, schijnt dat een verkoper ook middels regresrecht de kosten voor een niet conform product kan verhalen op de importeur/fabrikant, maar het zal me niet verbazen als het dan de laatste tefefoon is die ze geleverd krijgen.![]()
Dan beweer jij dat MM je ouders ‘dus’ destijds klaarblijkelijk een refurbished exemplaar hebben geleverd, als zij daarin persisteren, en eist nu nakoming overeenkomst: een gloednieuwe.quote:Op zondag 28 mei 2023 20:42 schreef 111210 het volgende:
[..]
maar mediamarkt beweerd dat de smartphone zelf al eens open gemaakt is wat dus niet zo is.
Dat proberen bedrijven toch constant?quote:Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
Goed geraden, maar mn ouders gelukkig wel, dus die gaan morgen kijken wat die kunnen betekenen.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dus je rechtbijstandverzekering bellen, maar iets zegt mij dat TS die niet heeft.
als het reparatiebedrag laag is dan is de kans groot dat ze de vordering op zich nemen en je ouders het reparatiebedrag uitbetalen.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Goed geraden, maar mn ouders gelukkig wel, dus die gaan morgen kijken wat die kunnen betekenen.
Ging om iets van 300,-quote:Op maandag 29 mei 2023 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als het reparatiebedrag laag is dan is de kans groot dat ze de vordering op zich nemen en je ouders het reparatiebedrag uitbetalen.
Tja het is de telefoon van mn ouders, die zijn gewoon direct naar de klantenservice gegaan met de goede hoop dat het gerepareerd zou worden omdat er garantie op zat.quote:Op maandag 29 mei 2023 18:00 schreef freak1 het volgende:
heb je vooraf foto's gemaakt van de schade\issues?
all in all heb je een lastige casus.
het wordt een "he said she said"
wat je hier kan doen is schriftelijk of via mail duidelijk maken dat je deze uitkomst niet accepteerd. dat de telefoon nooit open is geweest en als er een los schroefje in heeft gezeten deze dan bij de assemblage niet goed is vastgezet.
geef duidelijk aan dat je last had van een bol scherm, dat het leek alsof de accu was uitgezet en dat je zelf geen enkele reparatie werkzaamheden hebt uitgevoerd.
het issue is dat de bewijslast nu bij jou ligt dat je er fatsoenlijk mee bent omgegaan.. fotos dat het scherm bol stond met een gezwollen accu zichtbaar zouden je zeer helpen
Wow, die google reviews liegen er niet om inderdaad.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:54 schreef NaarMensje het volgende:
Dynafix staat wel bekend om hun oplichterspraktijken, dus als ze het daar naartoe sturen zou ik zeker even extra opletten.
Inderdaad wel vaker gezeik van Dynafix voorbij zien komen inderdaad. Of het is zogenaamd "waterschade" of schade wat ze daar zelf veroorzaken.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:54 schreef NaarMensje het volgende:
Dynafix staat wel bekend om hun oplichterspraktijken, dus als ze het daar naartoe sturen zou ik zeker even extra opletten.
phones zijn toch grotendeels gelijmd(en dat krijg je niet zo makkelijk en goed los,dit laaat ook echt wel sporen achter).Verkopen willen ze allemaal,maar als er wat loos is met een product zijn ze van huis.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |