abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209320441
Mn ousers hebben vorig jaar een iPhone gekocht waarvan een paar weken terug het touchscreen het niet meer goed deed.

Bleek dat het scherm bol stond en niet meer strak in de behuizing zat.

Het leek mij alsof de accu was gaan uitzetten.

De telefoon verder niet aangeraakt zijn ze naar de mediamarkt gegaan en de medewerker aldaar dacht het zelfde… een uitgezette accu.

Maar goed dat was speculeren omdat er verder alleen naar de buitenkant gekeken was.

Omdat er 2 jaar garantie op zat is de iPhone naar het reparatie centrum gestuurd en vandaag kwam de uitkomst dat er niet gerepareerd wordt omdat de telefoon volgens het reparatiebedrijf al eens open gemaakt is en het scherm bol stond omdat er een los schroefje onder het touchscreen zat.

Hier hebben ze ook een foto van mee gestuurd, voor wat dat waard is. Want een schroefje leg je zo ergens neer om er dan een foto van te maken.

Ik vind het een vreemd verhaal, ten eerste omdat er geen reden is om een iPhone zelf binnen garantie open te maken.

Maar vooral ook dat schroefje. Het lijkt mij zeer sterk dat er een los schroefje in een iphone rond zwerft en vervolgens het beeldscherm omhoog drukt zonder te beschadigen.

Maar goed het is nu dus het woord van mn ouders tegen dat van de mediamarkt.

Wat nu te doen?
pi_209320558
Rechtsbijstand bellen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_209320579
Recht hebben en recht krijgen ,,, garantie hebben en garantie krijgen is af en toe een harde weg. Gewoon vol op inzitten en even naar de rechter gaan.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_209320617
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
:') :')
Wat is jouw advies dan?

Je kan moeilijk met een honkbalknuppel die medewerker neer knuppelen…
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_209320632
Punt 1 mediamarkt :')
Punt 2 telefoon kan wel gerepareerd worden maar niet onder garantie en daar zijn kosten aan verbonden. Dat is toch het eerlijke verhaal TS?
  zondag 28 mei 2023 @ 20:38:01 #6
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_209320640
Dreigen met aangifte voor oplichting en als ze niet over de brug komen direct aangifte doen. Ook negatieve reviews op internet achterlaten.
pi_209320642
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:36 schreef Chinless het volgende:

[..]
Wat is jouw advies dan?

Je kan moeilijk met een honkbalknuppel die medewerker neer knuppelen…
Gewoon even bellen, langsgaan, en uitleggen hoe het zit. Zijn ouders kunnen onmogelijk de iPhone geopend hebben.

9/10 keer los je zaken op na duidelijk communiceren.
Vakman pur sang
  zondag 28 mei 2023 @ 20:39:36 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209320664
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:26 schreef 111210 het volgende:
Hier hebben ze ook een foto van mee gestuurd, voor wat dat waard is. Want een schroefje leg je zo ergens neer om er dan een foto van te maken.
de reden is 'n bolle accu en de "reparateurs" leggen 'n schroefje onder 't scherm en zeggen dat ie open is gemaakt terwijl die nooit is open gemaakt ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209320697
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
Punt 1 mediamarkt :')
Punt 2 telefoon kan wel gerepareerd worden maar niet onder garantie en daar zijn kosten aan verbonden. Dat is toch het eerlijke verhaal TS?
Punt 1 kan ik niet zo veel aan doen, was ook niet mijn keuze.

Punt 2 klopt, maar er zit 2 jaar garantie op, maar mediamarkt beweerd dat de smartphone zelf al eens open gemaakt is wat dus niet zo is.
pi_209320716
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gewoon even bellen, langsgaan, en uitleggen hoe het zit. Zijn ouders kunnen onmogelijk de iPhone geopend hebben.

9/10 keer los je zaken op na duidelijk communiceren.
Dat is dus al gedaan, maar de medewerker in de winkel voert gewoon het advies van de reparateur uit
pi_209320735
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:39 schreef sturmpie het volgende:

[..]
de reden is 'n bolle accu en de "reparateurs" leggen 'n schroefje onder 't scherm en zeggen dat ie open is gemaakt terwijl die nooit is open gemaakt ?
Zou niet weten hoe een schroefje anders tussen een scherm en een moederbordje kan komen in een iphone die helemaal strak gedesigned is.
  zondag 28 mei 2023 @ 20:44:45 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209320754
Doet MediaMarkt zelf de reparatie, of besteden ze het uit aan Dr Mobile of zo?
Resistance is futile.
pi_209320826
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:42 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat is dus al gedaan, maar de medewerker in de winkel voert gewoon het advies van de reparateur uit
Maar dan schrijf je een strakke mail/brief met uitleg dat dit niet kan, genoeg voorbeeld brieven te vinden.

Trouwens is die echt niet open geweest? iPhone zitten allemaal merk/lak sign in die dit aantonen.
Vakman pur sang
pi_209320992
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dan schrijf je een strakke mail/brief met uitleg dat dit niet kan, genoeg voorbeeld brieven te vinden.

Trouwens is die echt niet open geweest? iPhone zitten allemaal merk/lak sign in die dit aantonen.
Nope onmogelijk open geweest. Zelfs ik met wat technische kennis zou mn iphone niet eens open maken, laat staan mn ouders.

Over die lak/ zegels hebben ze niks gemeld dus dat is ook vreemd ja.

Maar een brief schrijven zou inderdaad een optie zijn.

quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:44 schreef Seven. het volgende:
Doet MediaMarkt zelf de reparatie, of besteden ze het uit aan Dr Mobile of zo?
Het document kwam van een externe partij, zou de naam even moeten checken.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:28:24 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209321545
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:44 schreef 111210 het volgende:

[..]
Zou niet weten hoe een schroefje anders tussen een scherm en een moederbordje kan komen in een iphone die helemaal strak gedesigned is.
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  zondag 28 mei 2023 @ 21:44:05 #16
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_209321872
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komen
Vast omdat Apple slechts een jaar fabrieksgarantie geeft. En de verkopende partij wel gehouden is aan het leveren van een conform product. En dus nu zelf opdraait voor de kosten. Althans, schijnt dat een verkoper ook middels regresrecht de kosten voor een niet conform product kan verhalen op de importeur/fabrikant, maar het zal me niet verbazen als het dan de laatste tefefoon is die ze geleverd krijgen. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 28 mei 2023 @ 22:08:37 #17
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209322277
Probeer 't eens bij Apple zelf.
Die geven 2 jaar garantie als jij bij henzelf koopt.
Misschien coulant als je zegt dat MM loopt te zwammen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209322510
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komen
Dat.
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:44 schreef Eix het volgende:

[..]
Vast omdat Apple slechts een jaar fabrieksgarantie geeft. En de verkopende partij wel gehouden is aan het leveren van een conform product. En dus nu zelf opdraait voor de kosten. Althans, schijnt dat een verkoper ook middels regresrecht de kosten voor een niet conform product kan verhalen op de importeur/fabrikant, maar het zal me niet verbazen als het dan de laatste tefefoon is die ze geleverd krijgen. :')
En dat.
pi_209323175
Lastige zaak soms. Op een vroegere Nokia telefoon was bij een update de. Nederlandse taal er ineens uit. Ik terug naar de winkel en daar zeiden ze me dat garantie enkel geldig is op hardware en niet op software.
Cindy De Vuyst
pi_209323971
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 20:42 schreef 111210 het volgende:

[..]

maar mediamarkt beweerd dat de smartphone zelf al eens open gemaakt is wat dus niet zo is.
Dan beweer jij dat MM je ouders ‘dus’ destijds klaarblijkelijk een refurbished exemplaar hebben geleverd, als zij daarin persisteren, en eist nu nakoming overeenkomst: een gloednieuwe.

Doe dit idd even schriftelijk.
pi_209324816
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komen
Dat proberen bedrijven toch constant?

Overleggen met lager personeel heeft nul komma nul zin. Die volgen gewoon de werkinstructie, procuratie en mogen niks anders.

Meteen met gestrekt been erin. Advocaat inschakelen dus.

Mediamarkt is natuurlijk ook gewoon een kutwinkel, waar ze duidelijk niet investeren in service en kundig personeel. Meer neemt niet weg dat ze hun verplichtingen wel na moeten komen.
pi_209324825
Ook zoiets gehad bij de Mediamarkt. Mij zien ze daar niet meer. Hun service is echt om te huilen.
pi_209325102
hier kom je alleen maar uit met juridische stappen omdat mediamarkt zich schuilt achter dit reparatiebedrijf.

Dus je rechtbijstandverzekering bellen, maar iets zegt mij dat TS die niet heeft.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209325344
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dus je rechtbijstandverzekering bellen, maar iets zegt mij dat TS die niet heeft.
Goed geraden, maar mn ouders gelukkig wel, dus die gaan morgen kijken wat die kunnen betekenen.
pi_209325563
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
Goed geraden, maar mn ouders gelukkig wel, dus die gaan morgen kijken wat die kunnen betekenen.

als het reparatiebedrag laag is dan is de kans groot dat ze de vordering op zich nemen en je ouders het reparatiebedrag uitbetalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209325762
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
als het reparatiebedrag laag is dan is de kans groot dat ze de vordering op zich nemen en je ouders het reparatiebedrag uitbetalen.
Ging om iets van 300,-
pi_209325833
En weer een reden om nooit bij Mediamwerkt te kopen
.
pi_209327498
Dit is de reden dat ik Apple spullen bij Apple zelf koop en laat repareren, dan maar een paar tientjes meer betalen voor een telefoon. Hebben in 1 van hun stores nooit lastig gedaan over iets, een gezwollen accu binnen de garantieperiode betekent daar automatisch gratis vervanging, in het geval van een laptop zelfs de hele topcase (toetsenbord, trackpad) omdat ze dat als 1 onderdeel beschouwen.

Mediamarkt kom ik eigenlijk alleen nog als ze toevallig een leuke deal hebben voor een fysieke game, daar kan weinig aan kapot.
  maandag 29 mei 2023 @ 14:52:07 #29
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_209327707
Even bij een of andere telefoon winkel langs gaan die kunnen het vaak voor klein prijsje goed repareren
pi_209329151
Mediamarkt zit bij Zes goes meen ik, Grappig genoeg ben ik regelmatig in dat reparatiecentrum geweest en hun apple reparatiestuk is compleet ingebakend in het apple ecosysteem. Waarschijnlijk heeft apple het zelf dus afgewezen op basis van de input van de reparerende partij, dus hebben ze volgens hun een "bewijs" dat het probleem door de klant zelf is ontstaan, daar hun gecertificeerde servicecentrum dat stelt.

rechtsbijstand zou kunnen werken, maar ik zou niet heel zeker zijn dat je deze wint. Zeker omdat je na de 6 maanden omgekeerde bewijslast (tegenwoordig 12 maanden) zit.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_209329242
Mediamarkt :') :') :') :')
Nektasjes winkel
Ik zwaai naar dieren.
pi_209329278
Dynafix staat wel bekend om hun oplichterspraktijken, dus als ze het daar naartoe sturen zou ik zeker even extra opletten.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209329366
heb je vooraf foto's gemaakt van de schade\issues?

all in all heb je een lastige casus.

het wordt een "he said she said"

wat je hier kan doen is schriftelijk of via mail duidelijk maken dat je deze uitkomst niet accepteerd. dat de telefoon nooit open is geweest en als er een los schroefje in heeft gezeten deze dan bij de assemblage niet goed is vastgezet.
geef duidelijk aan dat je last had van een bol scherm, dat het leek alsof de accu was uitgezet en dat je zelf geen enkele reparatie werkzaamheden hebt uitgevoerd.

het issue is dat de bewijslast nu bij jou ligt dat je er fatsoenlijk mee bent omgegaan.. fotos dat het scherm bol stond met een gezwollen accu zichtbaar zouden je zeer helpen
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209329826
Vroeger werd alles op waterschade gegooid om maar niet tot gratis reparatie onder garantie over te gaan. Nu dus losse schroefjes!?

Ze proberen het gewoon om onder garantie uit te komen. Schofterig!


Hoe kan een schroefje in godsnaam een bol scherm veroorzaken?
pi_209330517
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 18:00 schreef freak1 het volgende:
heb je vooraf foto's gemaakt van de schade\issues?

all in all heb je een lastige casus.

het wordt een "he said she said"

wat je hier kan doen is schriftelijk of via mail duidelijk maken dat je deze uitkomst niet accepteerd. dat de telefoon nooit open is geweest en als er een los schroefje in heeft gezeten deze dan bij de assemblage niet goed is vastgezet.
geef duidelijk aan dat je last had van een bol scherm, dat het leek alsof de accu was uitgezet en dat je zelf geen enkele reparatie werkzaamheden hebt uitgevoerd.

het issue is dat de bewijslast nu bij jou ligt dat je er fatsoenlijk mee bent omgegaan.. fotos dat het scherm bol stond met een gezwollen accu zichtbaar zouden je zeer helpen
Tja het is de telefoon van mn ouders, die zijn gewoon direct naar de klantenservice gegaan met de goede hoop dat het gerepareerd zou worden omdat er garantie op zat.

Die hebben niet gedacht aan vooraf fotos maken.

Maar morgen gaan ze contact opnemen met rechtsbijstand. Kijken wat daaruit komt.
pi_209330543
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 17:54 schreef NaarMensje het volgende:
Dynafix staat wel bekend om hun oplichterspraktijken, dus als ze het daar naartoe sturen zou ik zeker even extra opletten.
Wow, die google reviews liegen er niet om inderdaad.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 11:52:26 #37
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_209336475
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 17:54 schreef NaarMensje het volgende:
Dynafix staat wel bekend om hun oplichterspraktijken, dus als ze het daar naartoe sturen zou ik zeker even extra opletten.
Inderdaad wel vaker gezeik van Dynafix voorbij zien komen inderdaad. Of het is zogenaamd "waterschade" of schade wat ze daar zelf veroorzaken.

Voet bij stuk houden en zeggen dat ze opdonderen met hun oplichtings praktijken, helemaal als je gewoon garantie hebt.
pi_209337486
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:28 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik vind dat ook 'n heel raar iets, alsof ze er onderuit proberen te komen
phones zijn toch grotendeels gelijmd(en dat krijg je niet zo makkelijk en goed los,dit laaat ook echt wel sporen achter).Verkopen willen ze allemaal,maar als er wat loos is met een product zijn ze van huis.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')