We worden dan het schoothondje van de EUquote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Waarom voorstander? Wat gaat ons dat opleveren?
Nu maak je er een karikatuur van!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je had kindsoldaat kunnen zijn, kunnen werken in een atelier, kopermijn of als schoenpoetser voor 30 cent per dag.
Maar nee, goffer, je moest opgroeien in dat kutte Nederland.
Wat een ellendig leven, ik voel met je mee.
Goh, dat zeiden de Britten ook. Heb je nog meer dooddoeners die in de echte wereld onzin blijken te zijn?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ach, wij Nederlanders zijn goede onderhandelaars. Komt wel goed.
Dingen kunnen altijd beter, mensen zijn van nature nooit tevreden.quote:
Noorderlicht waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:02 schreef Scorpie het volgende:
Die Zweden beginnen het licht te zien blijkbaar.
Welk licht? Niet van de gouden bergen die zijn beloofd door de Brexit voorstanders in ieder geval, want die sunlit uplands zijn nergens te bekennen nadat Brexit een feit is geworden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:02 schreef Scorpie het volgende:
Die Zweden beginnen het licht te zien blijkbaar.
Gelukkig zit het hoofdkantoor al jaren in Nederlandquote:
Ohhh noess we neeed big mommy EUquote:Op zaterdag 27 mei 2023 14:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja want de tijd voor de EU is qua globalisatie echt vergelijkbaar met nu.
Nou ja, de huidige EU is natuurlijk geen schim meer van hoe het ooit is begonnen, dat betrof slechts een autoriteit die de productie van wat grondstoffen zou overzien. Momenteel is het een alles opslurpend supranationalisme geworden, waarbij allerlei beleidsbepalers het liefst zoveel mogelijk invloed naar Brussel willen zien te halen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 15:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dingen kunnen altijd beter, mensen zijn van nature nooit tevreden.
Maar het kan ook slechter.
Mensen vergeten vaak dat Nederland tot de grondleggers van de EU behoorde en daar ook al bijna 70 jaar van mee profiteert.
Het is alsof je je ergert aan een paar staanders midden in de woonkamer en ze daarom maar doorzaagt, zonder te beseffen waarom ze er ooit geplaatst zijn.
[ afbeelding ]
Ik ben voor een nexit.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:58 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar links. Ik ben zo anti-links dat ik zelfs bij het oversteken alleen recht voor me kijk.
Suijkerbuijk, wat vind je er nu eigenlijk zelf van?
Ik ben voor een nexit.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:58 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Ik kijk niet naar links. Ik ben zo anti-links dat ik zelfs bij het oversteken alleen recht voor me kijk.
Suijkerbuijk, wat vind je er nu eigenlijk zelf van?
Die hebben we dus welquote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:39 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt alleen goed onderhandelen wanneer je een sterke onderhandelingspositie hebt. Die hebben we als klein land en economie niet.
We hebben het over het land dat zo veel gelukzoekers binnen heeft gehaald dat je 's avonds niet meer veilig over straat kunt in sommige steden en dat er bendegeweld is in bepaalde wijken.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:45 schreef Hallojo het volgende:
Ik denk dat de Zweden intelligent genoeg zijn om niet in die anti-EU onzin te trappen. Zeker niet nu we in Groot-Brittannië kunnen zien dat een exit slecht uitpakt en de anti-EU mensen vooral onzin verkopen.
Alleen zwakbegaafden zijn voor een vertrek van Nederland uit de EU.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:09 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ben ik een groot voorstander van. Maar zolang onze Mark het voor het zeggen heeft zal dat niet gaan gebeuren.
Nee die hebben we niet. Onze economie heeft een grootte van 1.3 biljoen, die van die de EU zonder ons 24 biljoen. Daarnaast exporteren wij veel meer naar EU landen dan dat wij importeren. Wij hebben de EU dus veel harder nodig dan zij ons.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik ben voor een nexit.
[..]
Die hebben we dus wel
Namelijk de haven
Namelijk de vloeibare gas aansluiting van de eu (die ligt bij ons)
Data kabels komen hier aan land.
Dadelijk overschot aan elektriciteit.
Gas overschot .
Waterstof wat we nu aan bouwen zijn .
Eten voor de eu .
Onze kust waar ze langs moeten.
Nee we hebben heel veel te handel
Dus we moeten ons niet zomaar bang laten maken door de eu.
Aangezien ze nu ook sweden mee bedrijgen.
Nee de eu angst is juist dat landen zoals wij er uit stappen.
Maar nu zo door gaan en letterlijk de bevolking uitknijpen voor dadelijk de eu tax (ja de eerste gaat al komen namelijk co2 op je gas van je huis)
Laat staan wat ze nog meer gaan verzinnen omdat de eu niet levensvatbaar is in de huidige staat.
Vergeet de Baudets van deze wereld niet die de loonlijst staan van Poetin om verdeeldheid binnen Europa te zaaien.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:39 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Alleen zwakbegaafden zijn voor een vertrek van Nederland uit de EU.
De gulden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee die hebben we niet. Onze economie heeft een grootte van 1.3 biljoen, die van die de EU zonder ons 24 biljoen. Daarnaast exporteren wij veel meer naar EU landen dan dat wij importeren.
De haven kan worden vervangen door Antwerpen of Hamburg.
LNG terminals kunnen ook in andere landen worden geplaatst.
Datakabels hebben geen reet met handel te maken.
Gaskraan wordt dichtgedraaid
Ons eten kan ook geproduceerd worden door andere lidstaten en zonder de EU gaan veel boeren hier kapot.
Juist omdat we zoveel handel hebben is een Nexit helemaal niet gunstig voor Nederland.
Wat is jouw idee over de munt die we gaan gebruiken na een Nexit trouwens?
Dat wordt natuurlijk de gulden, en aangezien we did niet meer aan de D-mark kunnen koppelen, koppelen we die aan de Euroquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee die hebben we niet. Onze economie heeft een grootte van 1.3 biljoen, die van die de EU zonder ons 24 biljoen. Daarnaast exporteren wij veel meer naar EU landen dan dat wij importeren. Wij hebben de EU dus veel harder nodig dan zij ons.
De haven kan worden vervangen door Antwerpen of Hamburg.
LNG terminals kunnen ook in andere landen worden geplaatst.
Datakabels hebben geen reet met handel te maken.
Gaskraan wordt dichtgedraaid
Ons eten kan ook geproduceerd worden door andere lidstaten en zonder de EU gaan veel boeren hier kapot.
Juist omdat we zoveel handel hebben is een Nexit helemaal niet gunstig voor Nederland.
Wat is jouw idee over de munt die we gaan gebruiken na een Nexit trouwens?
Geniaalquote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat wordt natuurlijk de gulden, en aangezien we did niet meer aan de D-mark kunnen koppelen, koppelen we die aan de Euro
Dat doet amerika al.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vergeet de Baudets van deze wereld niet die de loonlijst staan van Poetin om verdeeldheid binnen Europa te zaaien.
De gulden aan goud koppelen.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:47 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
De gulden.
Aangezien de euro is gebonden aan vertrouwen onder elkaar en niet gebonden aan goud maaraan waarde van het land.
Kunnen we dus de zelfde spelletje met de gulden doen.
Maar geloof me als wij er uitstappen.
Is duitsland en belgie er ook zo uit.
Bijde zullen echt geen zin hebben om de verlies op te gaan vangen
Kijk zo lang alle landen al dik 22 jaar schijt aan hebben aan hun begroting.
En geen zak hebben gedaan maar wel hun handen op te houden .
Dan word het tijd om eens te gaan bekijken wat we beter kunnen doen.
Blijkbaar geld de eu regels niet voor .
Italië, frankrijk , spanje en wat anderen zooi.
Lekker laten barsten en uit laten zoeken
De waarheid is heel simpel.
De eu is te snel gegaan en met de renteb op -0 te zetten te veel geld rond gepompt voor landen zoals Italië, spanje en frankrijk hun begroting op orde te brengen.
22 jaar de tijd gehad en nu de ene naar de anderen excuses zoeken van corona en oorlog.
Deze landen geven geen zak om de eu en de dag dat ze geen poen meer krijgen en zelfs boetes zal krijgen van de eu .
Zullen hun snelste er uit stappen.
Het zijn uitbuiters meer niet .
quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ik ben voor een nexit.
[..]
Die hebben we dus wel
Namelijk de haven
Namelijk de vloeibare gas aansluiting van de eu (die ligt bij ons)
Data kabels komen hier aan land.
Dadelijk overschot aan elektriciteit.
Gas overschot .
Waterstof wat we nu aan bouwen zijn .
Eten voor de eu .
Onze kust waar ze langs moeten.
Nee we hebben heel veel te handel
Dus we moeten ons niet zomaar bang laten maken door de eu.
Aangezien ze nu ook sweden mee bedrijgen.
Nee de eu angst is juist dat landen zoals wij er uit stappen.
Maar nu zo door gaan en letterlijk de bevolking uitknijpen voor dadelijk de eu tax (ja de eerste gaat al komen namelijk co2 op je gas van je huis)
Laat staan wat ze nog meer gaan verzinnen omdat de eu niet levensvatbaar is in de huidige staat.
Tja, de VS heeft daarin gelijk gekregen. We hadden nooit zo afhankelijk van Rusland moeten worden.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 16:49 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Dat doet amerika al.
Daar hebben we rusland echt niet voor nodig.
Begon al met drijgen van sancties tegen de eu als we de nieuwe gasleiding zullen gaan gebruiken.
De grootse smeerlap is onze grootse vriend .
Usa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |