abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 28 mei 2023 @ 21:34:15 #201
70532 loveli
N
pi_209321645
Oude liefde roest niet..
crap in = crap out
pi_209321689
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:34 schreef loveli het volgende:
Oude liefde roest niet..
Een relatie van een half jaar toen je 15 was is niet serieus te nemen. Zodra ze zometeen alles alleen moet gaan doen, alleen moet betalen.fulltime moet gaan werken gaat ze zich nog wel een keer achter de oren krabben
  zondag 28 mei 2023 @ 21:41:25 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209321786
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:22 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Nou ja zij is vrij zeker van haar zaak dat ze met hem doorwilt. Misschien is het nu tijd om knopen door te hakken en dat ze dan misschien eens gaat beseffen waar ze mee bezig is
Reden genoeg om voor jezelf een leven op te bouwen. Met eigen rekening, eigen woning en eigen werk. De messen komen vanzelf op tafel als de scheiding in gang gezet wordt en dan zullen zij ook een keuze moeten maken. Het laatste wat je wil, is dat je werkgever actief betrokken is bij je echtscheiding.
Resistance is futile.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:42:39 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209321833
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:36 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Een relatie van een half jaar toen je 15 was is niet serieus te nemen. Zodra ze zometeen alles alleen moet gaan doen, alleen moet betalen.fulltime moet gaan werken gaat ze zich nog wel een keer achter de oren krabben
Ga jij dan minder werken, als zij fulltime moet gaan werken?
Resistance is futile.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:47:45 #205
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209321917
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:36 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Veel succces en geluk met wat je keuze ook moge zijn :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209321937
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:42 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ga jij dan minder werken, als zij fulltime moet gaan werken?
Ik had het erover als we uit elkaar gaan dat ze dan wel erachter komt. Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was. We zullen zien wat het brengt. Ga in ieder geval dingen in gang zetten. Ff kijken wat de gezamenlijke kosten zijn en die dan delen totdat alles geregeld is en de rest van mijn loon op een eigen rekening.
pi_209321967
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Veel succces en geluk met wat je keuze ook moge zijn :)
Mijn keuze was eigenlijk af te wachten maar zij gaat hem niet zomaar aan de kant zetten. Denk idd dat ik aan het lijntje wordt gehouden en dat als ik eens knopen doorhak er misschien iets veranderd of niet natuurlijk. Maar ik weet ook niet of ik er klaar voor ben om met haar door te gaan. Eergister zag ik dat ze al een gouden hartje om had hangen vorige week voor de verjaardag gekregen van hem.
  zondag 28 mei 2023 @ 21:55:45 #208
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_209322007
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:52 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Mijn keuze was eigenlijk af te wachten maar zij gaat hem niet zomaar aan de kant zetten. Denk idd dat ik aan het lijntje wordt gehouden en dat als ik eens knopen doorhak er misschien iets veranderd of niet natuurlijk. Maar ik weet ook niet of ik er klaar voor ben om met haar door te gaan. Eergister zag ik dat ze al een gouden hartje om had hangen vorige week voor de verjaardag gekregen van hem.
Dat is wel heel hard. Maar toch kan jij alleen maar beslissen wat je nu gaat doen.

Je kan alle tips hier wel lezen, maar wij kunnen nooit voelen wat jij voelt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 28 mei 2023 @ 22:00:57 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209322117
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 21:50 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Ik had het erover als we uit elkaar gaan dat ze dan wel erachter komt. Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was. We zullen zien wat het brengt. Ga in ieder geval dingen in gang zetten. Ff kijken wat de gezamenlijke kosten zijn en die dan delen totdat alles geregeld is en de rest van mijn loon op een eigen rekening.
Jullie zullen allebei inleveren bij het uit elkaar gaan, maar er is ook best kans dat jullie allebei veel gelukkiger worden na de scheiding. Blijf op zijn minst fatsoenlijk met elkaar omgaan in belang van de kinderen.

Succes!
Resistance is futile.
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 22:28:21 #210
441859 crew  Lenny77
pi_209322668
quote:

[..]
Maar dan ga jij minder werken omdat je dan zelf voor 4 kinderen moet zorgen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Manager PR/Moderator zondag 28 mei 2023 @ 23:24:47 #211
269689 crew  Viv
pi_209323225
quote:

[..]
Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was.
Dat is gewoon gemeen. Jullie hebben ieder op jullie eigen manier bijgedragen aan het huishouden en gezinsleven. Had zij dan liever meer uren willen werken, zodat jij meer thuis had kunnen zijn? Vast niet. :X
pi_209323314
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 22:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Die van 13 en 16 hebben nog overdag een oppas nodig? _O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 28 mei 2023 @ 23:37:34 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209323326
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 23:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Die van 13 en 16 hebben nog overdag een oppas nodig? _O-
Wat vind jij redelijk met kinderen van 16, 13, 13 en 9 dan?
Resistance is futile.
pi_209323363
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2023 23:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
Wat vind jij redelijk met kinderen van 16, 13, 13 en 9 dan?
Ik doelde eigenlijk op overdag thuis zijn voor die kinderen.
Pubers hebben normaliter gewoon ouders die fulltime werken, omdat ze op de middelbare zitten en ook een leven buiten de deur hebben. En omdat ze alleen thuis kunnen zijn.
(Dat veel moeders minder werken is niet omdat het nodig is.) Ik ga wel uit van 9-5 werktijden. Geen idee hoe dat met TS en zijn ex is.

Verder geen idee, geen ervaring mee. :) Moest alleen lachen omdat het klinkt alsof er 4 op de basisschool zitten.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_209324010
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 23:24 schreef Viv het volgende:

[..]
Dat is gewoon gemeen. Jullie hebben ieder op jullie eigen manier bijgedragen aan het huishouden en gezinsleven. Had zij dan liever meer uren willen werken, zodat jij meer thuis had kunnen zijn? Vast niet. :X
Nota bene in het bedrijf van haar bloedeigen ouders, wat een ondankbare slang zeg :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2023 04:03:38 ]
  maandag 29 mei 2023 @ 04:29:58 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209324018
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 23:43 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik doelde eigenlijk op overdag thuis zijn voor die kinderen.
Pubers hebben normaliter gewoon ouders die fulltime werken, omdat ze op de middelbare zitten en ook een leven buiten de deur hebben. En omdat ze alleen thuis kunnen zijn.
(Dat veel moeders minder werken is niet omdat het nodig is.) Ik ga wel uit van 9-5 werktijden. Geen idee hoe dat met TS en zijn ex is.

Verder geen idee, geen ervaring mee. :) Moest alleen lachen omdat het klinkt alsof er 4 op de basisschool zitten.
De zorg voor je gezin behelst sowieso veel meer dan alleen 'oppassen'.

Met 4 kinderen en 1 volwassene, draai je met gemak 2 wasjes per dag. Je badkamer en WC wordt elke dag door 5 personen gebruikt dus die moet ook eigenlijk dagelijks even bijgehouden worden. Dagelijks enorme hoeveelheden moeten koken. Enorme hoeveelheden moeten afwassen (die vaatwasser staat minstens 2x per dag aan, of een flink deel moet alsnog met de hand gedaan worden).

Met zo'n groot gezin ben je met alleen al de dagelijkse dingen zoals eten koken, afwas, was, opruimen zeker 2-3 uur bezig. En dan is er nog schoonmaken (stofzuigen, dweilen, 5 slaapkamers om schoon te maken, 5 bedden om op te maken) wat ook zeker een halve dag per week kost. Er moeten boodschappen gedaan worden, waar je ook zeker 2 uur per week voor uit mag trekken met zo'n groot gezin.

Zonder enige vorm van hulp, zit je al zo aan 30 uur per week, puur om je huishouden dagdagelijks op orde te houden en iedereen in leven en schoon te houden.

Hopelijk helpen de oudste 3 een beetje mee, maar ik garandeer je dat die aangespoord moeten worden. En in die discussies gaat dan nog een hoop tijd zitten. Verder wil je zo nu en dan ook nog de ramen wassen, de kasten uitruimen en schoonmaken, de gordijnen wassen. De kinderen hebben geen rijbewijzen dus zullen ook met enige regelmaat weggebracht moeten worden naar school, sport en hun sociale verplichtingen. Verder wil je er als ouder ook nog bij zijn op de momenten die er toe doen, dus af en toe ff kijken bij de wedstrijden van de jongste nog. Dan is er straks nog het verhaal 'we moeten om de week naar papa' waarvoor gereden moet worden als ze niet meer bij elkaar wonen. En laten we niet vergeten dat een stel pubers nog wel eens de neiging heeft om grenzen bij hun ouders en elkaar op te zoeken, die opvoeding moet er ook nog bij gedaan worden. Kinderen hebben tot ze uit huis gaan ook gewoon nog aandacht nodig, een ouder die met ze praat en naar ze luistert, en die signaleert wanneer het mis gaat. Met een kind van 9 moet je sowieso nog mee om kleding te kopen, en met de oudsten vind je het waarschijnlijk ook wel leuk om af en toe even de stad in te gaan. Dan is er nog het stuk 'onderhoud van je huis en tuin'. Een lekkende kraan repareert zichzelf niet, dat moet geregeld worden of zelf doen. De vuilnisbakken moeten op tijd naar buiten en het gras maait zichzelf ook niet. Fietsen met lekke banden en waarvan de ketting eraf is, die repareren zichzelf niet en dat gebeurt om de klipklap met een stel pubers. Tel voor allerlei fixklusjes, opvoeding en tijd doorbrengen met 4 kinderen ook maar rustig een uur of 8 per week bij op.

Oh ja! Er is ook nog een 9-jarige is die nog niet uren alleen thuis kan blijven. Dus ik vind het enorm kort door te bocht om te zeggen dat zij wel fulltime kan gaan werken met 4 kinderen. Want dan is ze een eerder 80 uur per week bezig, terwijl haar ex dan lekker elke avond kan chillen.

Zelfs al heb je een halve dag per week hulp in de huishouding, laat je de boodschappen bezorgen en regelt je partner het onderhoud, tuin en vuilnis, en ruimen de kinderen al hun eigen zooi op, dan nóg blijft er zo'n 24 uur per week over in zo'n groot gezin. Valt die partner weg, dan komt daar nog eens een paar uurtjes bij voor tuin en vuilnis. En dan begint pas het opvoeden en het geregel er omheen.

Dus deze vraag..

quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2023 22:28 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
..is helemaal niet grappig of gek.

TS kan eigenlijk niet minder gaan werken nu, want dan wordt zijn inkomen verwijtbaar lager en dat neemt een rechter wel mee in het bepalen van kinderalimentatie. Maar dat zij meer dan 21 uur kan werken, dat is geen redelijke verwachting met 4 kinderen.

Dus TS moet op korte termijn kiezen. Co-ouderschap in samenwerking met zijn ex, of alimentatie betalen. Co-ouderschap betekent dat hij ook minder zal moeten werken. Alimentatie betekent dat hij echt flink zal moeten betalen om de zorg voor zijn 4 kinderen uit te besteden aan hun moeder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 29-05-2023 04:38:33 ]
Resistance is futile.
pi_209324269
Ik vind dat zij met de kinderen in het huis moet blijven zitten wel pijnlijk. Hoezo moet zij dat? Waarom kan hij dat niet doen? Maar ja, zo makkelijk gaat dat niet als je je leven als gezin zo hebt ingericht dat de één fulltime werkt en de ander hoofdzakelijk de zorg voor de kinderen heeft.

Je hebt volgens mij twee keuzes, TS, zoals @Seven. al schrijft: je gaat toewerken naar een situatie waarin je co-ouderschap hebt of je accepteert de huidige situatie. Dat zij is vreemdgegaan en geen relatie meer met je wil, ontslaat je niet ineens van je verplichting om voor je gezin te zorgen. Je kinderen hebben een huis, zorg en stabiliteit nodig. Dat maak jij nu voor zover dat gaat mogelijk door haar in het huis met de kinderen te laten blijven.

Ik snap wel dat dat emotioneel ingewikkeld is. Alsof het niet erg genoeg is dat zij bij je weg wil, ben je ook meteen uit je eigen huis 'gezet' en kun je je kinderen misschien niet meer met dezelfde frequentie en vanzelfsprekendheid zien. Daarom zou ik me in jouw situatie denk ik richten op die co-ouderschapsituatie. Je wordt gek als je af gaat wachten wat zij gaat doen, dus kun je beter aan de slag door een zo goed mogelijk leven voor jezelf te creëren. Dat betekent waarschijnlijk minder werken, misschien wel ander werk zoeken, de stappen in gang zetten die nodig zijn om jullie levens te ontvlechten (via mediator dan wel advocaat) en voor jezelf zorgen door goed te blijven eten, slapen en bewegen.

Eenvoudig zal het niet zijn, want 23 jaar is niet niets. Ik snap dat de knop niet ineens omgaat. Er wordt hier in het topic best makkelijk over gesproken, maar je kunt je hele leven toch niet ineens opnieuw uitvinden terwijl je bovendien nog aan het verwerken bent dat zij bij je weg wil? Ik heb ooit een relatie beëindigd toen ik er helemaal klaar mee was. Dat is makkelijker, want dan kun je je op de toekomst richten. Jij zit nog vast in heden en verleden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator maandag 29 mei 2023 @ 08:21:40 #218
269689 crew  Viv
pi_209324308
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2023 04:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

TS kan eigenlijk niet minder gaan werken nu, want dan wordt zijn inkomen verwijtbaar lager en dat neemt een rechter wel mee in het bepalen van kinderalimentatie.
Geldt dat ook als de reden om minder te werken is zodat co-ouderschap mogelijk wordt voor hem, in plaats van een omgangsregeling van 2 weekenden per maand? :{
pi_209324374
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 08:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Geldt dat ook als de reden om minder te werken is zodat co-ouderschap mogelijk wordt voor hem, in plaats van een omgangsregeling van 2 weekenden per maand? :{
Het lijkt me heel belangrijk om hier advies over in te winnen. Wat ik ervan heb begrepen, is dat hij geen verwijtbaar inkomensverlies heeft als hij gelijkwaardig voor de kinderen wil zorgen. Zie Minder werken om meer te zorgen voor de kinderen, is dat verwijtbaar inkomensverlies?
  maandag 29 mei 2023 @ 08:40:55 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209324439
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 08:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen van niet.. :{

Maar bij co-ouderschap betaal je natuurlijk sowieso geen alimentatie als je 50/50 doet.
Resistance is futile.
  maandag 29 mei 2023 @ 08:44:28 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209324463
TS, werkt zij ook in het familiebedrijf?

Op zich.. opa en oma zullen waarschijnlijk wel bereid zijn om mee te denken als werkgever als TS en hun dochter kiezen voor co-ouderschap. Dus wat dat betreft is minder uren gaan werken vast wel bespreekbaar.

Met je ex en ex-schoonouders in het familiebedrijf werken lijkt mij persoonlijk eindeloos gecompliceerd, zeker als er een nieuwe partner in beeld komt.
Resistance is futile.
  maandag 29 mei 2023 @ 08:52:59 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209324520
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 23:01 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Ik laat alle keuzes aan haar. Als zij bij hem wilt blijven mag ze dat gewoon doen. Er spelen nog veel meer zaken. Het is voor jullie ook uiteraard lastig in te schatten. Het verhaal is veel complexer dan dit. Vorig jaar heeft ze nog borstkanker gehad dat we samen helemaal hebben meegemaakt.
Hahahahahahahahahaha!
Wake-up call: daar heeft ze jouw toestemming niet voor nodig!

(#spuit11 Sorry, I was late to this party! )

quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 19:00 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Ze is nog steeds bij die ander en ik zit nog bij mijn ouders. Laatste keer dat ik haar zag was eergister en toen heb ik gezegd ik laat je met rust en misschien kun je dan eens een beetje nadenken. Als we samen verder zouden gaan ga ik haar leven niet meer bepalen en meer liefde geven. Ook veel meer communiceren is een voornemen. Maar eerst maar eens afwachten of ze tot inkeer komt want daar lijkt het niet op.
Laat haar idd met rust. Als ze ooit terug komt dan heeft dat echt wel tijd nodig.
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2023 19:17 schreef Tallie1982 het volgende:

[..]
Ze is een geweldig persoon. Daarom wil ik haar ook niet kwijt.
Zo geweldig klinkt ze niet hoor... ze heeft je al 2x bedonderd... is dat echt wat je wil?
Uit respect voor jezelf zou je hier nu echt klaar mee moeten zijn!

[ Bericht 25% gewijzigd door BE op 29-05-2023 08:59:59 ]
  Manager PR/Moderator maandag 29 mei 2023 @ 09:02:21 #223
269689 crew  Viv
pi_209324571
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 08:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het lijkt me heel belangrijk om hier advies over in te winnen. Wat ik ervan heb begrepen, is dat hij geen verwijtbaar inkomensverlies heeft als hij gelijkwaardig voor de kinderen wil zorgen. Zie Minder werken om meer te zorgen voor de kinderen, is dat verwijtbaar inkomensverlies?
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2023 08:40 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen van niet.. :{

Maar bij co-ouderschap betaal je natuurlijk sowieso geen alimentatie als je 50/50 doet.
Ah okay, leek me al heel onrechtvaardig anders. :) Bij een scheiding zouden beide ouders de kans moeten krijgen om hun leven opnieuw in te richten qua werk, daar zijn de kinderen ook bij gebaat.
pi_209324586
TS, ik begrijp de achtbaan waar je in zit.
Mijn relatie van ongeveer dezelfde lengte eindige ook met een affaire en gemixte signalen. En ik heb zo'n beetje alles gedaan wat ik ieder ander af zou raden. Ik heb gehuilt, gesmeekt, geschreeuwt. Ik heb mezelf compleet voor lul gezet, ben zelfs op komen draven toen hij al ergens anders woonde en zijn relatie met die ander over was. Omdat hij wel wat steun kon gebruiken en een 'leuke' tijd wilde (en niets meer). Ik heb veelste veel vast gehouden en daarmee mezelf schade en schande aangegaan.
En ook hij heeft zichzelf schade en schande aangegaan, is zichzelf nog erger kwijt geraakt in al dat gedoe.

Het voelt alsof de grond onder je voeten wegvalt, je echt alles kwijt raakt. Maar dat is niet zo beste Ts.
Zet het echt uit elkaar gaan in werking, hou op met hopen. Het fundament is kapot, het komt nooit meer goed.
Dit geleur maakt het alleen maar erger. Geloof me, ik weet het uit ervaring.

Je praat over haar rust geven, maar geef jezelf rust. Je verlangt naar iets dat er niet meer is. Dat er al eigenlijk heel lang niet meer is.

De gemixte signalen die je ziet zijn niets meer dan dat zij ook niet weet hoe en wat en ergens iets in haar terug Wil naar die veilige en fijne plek die er ooit was. Maar die is er niet meer. Dat geld voor beiden
Jij bent niet slecht, zij is niet slecht, het is gewoon fucked up allemaal nu.
En dat blijft het tot jullie er een werkelijke streep onder zetten.

Daarna is het niet gelijk allemaal prima.
Het doet pijn, het doet godvergeten veel pijn. Je moet opnieuw beginnen, je moet een erg groot deel van je leven achter je laten. Je gaat jezelf afvragen hoe je jezelf zo hebt gedragen. Als een zielig hoopje mens. Je gaat boos zijn, verdrietig zijn, je gaat momenten hebben waarop je gewoon even niet weet hoe nu verder.

Maar het komt goed. En dat begint bij neem afstand, ga echt uit elkaar.

Ik wens je heel veel sterkte. Deze fase is loodzwaar. Het is een soort van rouw, alleen is die ander er nog.
Rouw om wat je al kwijt bent lieve TS. Gun jezelf dat, want dat ooent de weg naar verder gaan.
pi_209324591
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2023 09:02 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Ah okay, leek me al heel onrechtvaardig anders. :) Bij een scheiding zouden beide ouders de kans moeten krijgen om hun leven opnieuw in te richten, daar zijn de kinderen ook bij gebaat.
Uit de link die ik vermeldde, wordt wel duidelijk dat dit een betrekkelijk recente praktijk is (een uitspraak uit 2016). Gelukkig is dit veranderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')