Een relatie van een half jaar toen je 15 was is niet serieus te nemen. Zodra ze zometeen alles alleen moet gaan doen, alleen moet betalen.fulltime moet gaan werken gaat ze zich nog wel een keer achter de oren krabbenquote:
Reden genoeg om voor jezelf een leven op te bouwen. Met eigen rekening, eigen woning en eigen werk. De messen komen vanzelf op tafel als de scheiding in gang gezet wordt en dan zullen zij ook een keuze moeten maken. Het laatste wat je wil, is dat je werkgever actief betrokken is bij je echtscheiding.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:22 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Nou ja zij is vrij zeker van haar zaak dat ze met hem doorwilt. Misschien is het nu tijd om knopen door te hakken en dat ze dan misschien eens gaat beseffen waar ze mee bezig is
Ga jij dan minder werken, als zij fulltime moet gaan werken?quote:Op zondag 28 mei 2023 21:36 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Een relatie van een half jaar toen je 15 was is niet serieus te nemen. Zodra ze zometeen alles alleen moet gaan doen, alleen moet betalen.fulltime moet gaan werken gaat ze zich nog wel een keer achter de oren krabben
Veel succces en geluk met wat je keuze ook moge zijnquote:Op zondag 28 mei 2023 21:36 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Een relatie van een half jaar toen je 15 was is niet serieus te nemen. Zodra ze zometeen alles alleen moet gaan doen, alleen moet betalen.fulltime moet gaan werken gaat ze zich nog wel een keer achter de oren krabben
Ik had het erover als we uit elkaar gaan dat ze dan wel erachter komt. Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was. We zullen zien wat het brengt. Ga in ieder geval dingen in gang zetten. Ff kijken wat de gezamenlijke kosten zijn en die dan delen totdat alles geregeld is en de rest van mijn loon op een eigen rekening.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:42 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ga jij dan minder werken, als zij fulltime moet gaan werken?
Mijn keuze was eigenlijk af te wachten maar zij gaat hem niet zomaar aan de kant zetten. Denk idd dat ik aan het lijntje wordt gehouden en dat als ik eens knopen doorhak er misschien iets veranderd of niet natuurlijk. Maar ik weet ook niet of ik er klaar voor ben om met haar door te gaan. Eergister zag ik dat ze al een gouden hartje om had hangen vorige week voor de verjaardag gekregen van hem.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Veel succces en geluk met wat je keuze ook moge zijn
Dat is wel heel hard. Maar toch kan jij alleen maar beslissen wat je nu gaat doen.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:52 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Mijn keuze was eigenlijk af te wachten maar zij gaat hem niet zomaar aan de kant zetten. Denk idd dat ik aan het lijntje wordt gehouden en dat als ik eens knopen doorhak er misschien iets veranderd of niet natuurlijk. Maar ik weet ook niet of ik er klaar voor ben om met haar door te gaan. Eergister zag ik dat ze al een gouden hartje om had hangen vorige week voor de verjaardag gekregen van hem.
Jullie zullen allebei inleveren bij het uit elkaar gaan, maar er is ook best kans dat jullie allebei veel gelukkiger worden na de scheiding. Blijf op zijn minst fatsoenlijk met elkaar omgaan in belang van de kinderen.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:50 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ik had het erover als we uit elkaar gaan dat ze dan wel erachter komt. Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was. We zullen zien wat het brengt. Ga in ieder geval dingen in gang zetten. Ff kijken wat de gezamenlijke kosten zijn en die dan delen totdat alles geregeld is en de rest van mijn loon op een eigen rekening.
Maar dan ga jij minder werken omdat je dan zelf voor 4 kinderen moet zorgen?quote:Op zondag 28 mei 2023 21:50 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ik had het erover als we uit elkaar gaan dat ze dan wel erachter komt. Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was. We zullen zien wat het brengt. Ga in ieder geval dingen in gang zetten. Ff kijken wat de gezamenlijke kosten zijn en die dan delen totdat alles geregeld is en de rest van mijn loon op een eigen rekening.
Dat is gewoon gemeen. Jullie hebben ieder op jullie eigen manier bijgedragen aan het huishouden en gezinsleven. Had zij dan liever meer uren willen werken, zodat jij meer thuis had kunnen zijn? Vast niet.quote:Op zondag 28 mei 2023 21:50 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ik heb altijd 40u per week gewerkt al 17 jaar lang. Zij werkte parttime en zorgde voor de kinderen. Dat houdt ze me nu nog voor dat ik er te weinig voor de kinderen was.
Die van 13 en 16 hebben nog overdag een oppas nodig?quote:Op zondag 28 mei 2023 22:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dan ga jij minder werken omdat je dan zelf voor 4 kinderen moet zorgen?
Wat vind jij redelijk met kinderen van 16, 13, 13 en 9 dan?quote:Op zondag 28 mei 2023 23:35 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die van 13 en 16 hebben nog overdag een oppas nodig?
Ik doelde eigenlijk op overdag thuis zijn voor die kinderen.quote:Op zondag 28 mei 2023 23:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat vind jij redelijk met kinderen van 16, 13, 13 en 9 dan?
Nota bene in het bedrijf van haar bloedeigen ouders, wat een ondankbare slang zegquote:Op zondag 28 mei 2023 23:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Dat is gewoon gemeen. Jullie hebben ieder op jullie eigen manier bijgedragen aan het huishouden en gezinsleven. Had zij dan liever meer uren willen werken, zodat jij meer thuis had kunnen zijn? Vast niet.
De zorg voor je gezin behelst sowieso veel meer dan alleen 'oppassen'.quote:Op zondag 28 mei 2023 23:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op overdag thuis zijn voor die kinderen.
Pubers hebben normaliter gewoon ouders die fulltime werken, omdat ze op de middelbare zitten en ook een leven buiten de deur hebben. En omdat ze alleen thuis kunnen zijn.
(Dat veel moeders minder werken is niet omdat het nodig is.) Ik ga wel uit van 9-5 werktijden. Geen idee hoe dat met TS en zijn ex is.
Verder geen idee, geen ervaring mee.Moest alleen lachen omdat het klinkt alsof er 4 op de basisschool zitten.
..is helemaal niet grappig of gek.quote:Op zondag 28 mei 2023 22:28 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar dan ga jij minder werken omdat je dan zelf voor 4 kinderen moet zorgen?
Geldt dat ook als de reden om minder te werken is zodat co-ouderschap mogelijk wordt voor hem, in plaats van een omgangsregeling van 2 weekenden per maand?quote:Op maandag 29 mei 2023 04:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
TS kan eigenlijk niet minder gaan werken nu, want dan wordt zijn inkomen verwijtbaar lager en dat neemt een rechter wel mee in het bepalen van kinderalimentatie.
Het lijkt me heel belangrijk om hier advies over in te winnen. Wat ik ervan heb begrepen, is dat hij geen verwijtbaar inkomensverlies heeft als hij gelijkwaardig voor de kinderen wil zorgen. Zie Minder werken om meer te zorgen voor de kinderen, is dat verwijtbaar inkomensverlies?quote:Op maandag 29 mei 2023 08:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Geldt dat ook als de reden om minder te werken is zodat co-ouderschap mogelijk wordt voor hem, in plaats van een omgangsregeling van 2 weekenden per maand?
Ik mag toch hopen van niet..quote:Op maandag 29 mei 2023 08:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Geldt dat ook als de reden om minder te werken is zodat co-ouderschap mogelijk wordt voor hem, in plaats van een omgangsregeling van 2 weekenden per maand?
Hahahahahahahahahaha!quote:Op zaterdag 27 mei 2023 23:01 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ik laat alle keuzes aan haar. Als zij bij hem wilt blijven mag ze dat gewoon doen. Er spelen nog veel meer zaken. Het is voor jullie ook uiteraard lastig in te schatten. Het verhaal is veel complexer dan dit. Vorig jaar heeft ze nog borstkanker gehad dat we samen helemaal hebben meegemaakt.
Laat haar idd met rust. Als ze ooit terug komt dan heeft dat echt wel tijd nodig.quote:Op zondag 28 mei 2023 19:00 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ze is nog steeds bij die ander en ik zit nog bij mijn ouders. Laatste keer dat ik haar zag was eergister en toen heb ik gezegd ik laat je met rust en misschien kun je dan eens een beetje nadenken. Als we samen verder zouden gaan ga ik haar leven niet meer bepalen en meer liefde geven. Ook veel meer communiceren is een voornemen. Maar eerst maar eens afwachten of ze tot inkeer komt want daar lijkt het niet op.
Zo geweldig klinkt ze niet hoor... ze heeft je al 2x bedonderd... is dat echt wat je wil?quote:Op zondag 28 mei 2023 19:17 schreef Tallie1982 het volgende:
[..]
Ze is een geweldig persoon. Daarom wil ik haar ook niet kwijt.
quote:Op maandag 29 mei 2023 08:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt me heel belangrijk om hier advies over in te winnen. Wat ik ervan heb begrepen, is dat hij geen verwijtbaar inkomensverlies heeft als hij gelijkwaardig voor de kinderen wil zorgen. Zie Minder werken om meer te zorgen voor de kinderen, is dat verwijtbaar inkomensverlies?
Ah okay, leek me al heel onrechtvaardig anders.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet..![]()
Maar bij co-ouderschap betaal je natuurlijk sowieso geen alimentatie als je 50/50 doet.
Uit de link die ik vermeldde, wordt wel duidelijk dat dit een betrekkelijk recente praktijk is (een uitspraak uit 2016). Gelukkig is dit veranderd.quote:Op maandag 29 mei 2023 09:02 schreef Viv het volgende:
[..]
[..]
Ah okay, leek me al heel onrechtvaardig anders.Bij een scheiding zouden beide ouders de kans moeten krijgen om hun leven opnieuw in te richten, daar zijn de kinderen ook bij gebaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |