abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209305549
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 18:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je mag bestaande voorraad opmaken.
Nouuu dat van die rietjes en bestek is inmiddels wel verlopen.
pi_209305553
In andere landen neemt niemand zn eigen boodschappentas mee, hangen gewoon gratis plastic tasjes bij de kassa's waar je je boodschapjes in kunt doen.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209305634
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 18:29 schreef nils_22 het volgende:
In andere landen neemt niemand zn eigen boodschappentas mee, hangen gewoon gratis plastic tasjes bij de kassa's waar je je boodschapjes in kunt doen.
"Andere landen" is een ruim begrip.

Kenia bijvoorbeeld niet, daar is een verbod op gratis tasjes.
Bali ook niet.

Al ruim 100 landen hebben maatregelen tegen wegwerp plastic, van een verbod op gratis tasjes tot een verbod op plastic bestek, etc.

En uiteraard zijn er ook landen die nog niets doen. Maar dat aantal wordt ieder jaar kleiner.
pi_209305655
Ik heb trouwens standaard enkele vorkjes in m'n auto liggen omdat er geen vorkjes meer bij de slaatjes zitten...
En zo af en toe is zo'n ding toch wel lekker.
pi_209305665
Prima als daarmee de afvalberg verkleind en het voor minder zwerfafval zorgt. De lokale snackbar hier gebruikt al jaren gerecycled papier en karton als verpakking. Ook wel best, maar zorgt niet voor minder zwerfafval.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Spellchecker zaterdag 27 mei 2023 @ 18:43:09 #131
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209305693
quote:
Sja.

Dat komt daar ook nog wel.
  zaterdag 27 mei 2023 @ 19:07:14 #132
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_209305942
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Was het niet in België waar ze vroeger al met een pan naar de frituur gingen?
Dat heb ik als kind ook in Nederland wel bij de snackbar gezien.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_209305959
quote:
Ik neem wel mijn eigen boodschappentas mee, ik vind dat zonde 0,50 cent voor een tasje.

Dus bij mij helpt het eigenlijk wel.
pi_209305982
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:50 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Het wordt echt hoe langer, hoe gekker in dit land. Compleet doorgeslagen die milieugekte.
En nog steeds gaat nooit de discussie over consuMINDEREN maar over alle kapitalistische lusten in stand houden, maar "groen". (zonnepanelen en warmtepomp bij je te grote woning, SUV EV van minimaal 2 ton in gewicht en je bent lekker klimaatneutraal hoor!)
pi_209306043
quote:
Er is ook een Afrikaans land waar helemaal geen plastic tasjes meer zijn, ik weet niet meer welke. Het ambitieniveau hoeft ook weer niet zo heel laag te zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_209341836
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:16 schreef Wantie het volgende:
Ik kan me een onderzoek herinneren van jaren terug over een koffiemok vs wegwerp koffiebekers.
Daar bleek uit dat je de mok minimaal 5 x moest gebruiken voordat je hem afwastte, om dezelfde hoeveelheid hulpbronnen te verbruiken.
Zo'n verhaal ken ik ook, maar ik kan geen bron terugvinden.

Ondertussen nemen zowel wereldbevolking als consumptie toe.
Ook de bezorging van eten, met allerlei wegwerpspul, neemt alleen maar toe.
Daarnaast blijft ook de bevolking in Nederland groeien.

Ik denk niet dat deze symboolpolitiek daar tegenop kan.

Gelukkig zijn ook de plastic zakjes voor de consument op de groenteafdeling bijna verboden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:23:30 #137
13309 nostra
ask why
pi_209342028
Om moedeloos van te worden, dit soort ineffectief geneuzel.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:27:18 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209342065
quote:
Dus wat nu? Wat wil je zeggen?

Dat die landen goed bezig zijn of zo? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209342070
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is vaak een levensfase, beetje stoer en onverschillig zijn hoort er bij.

Over het algemeen gooien mensen hun zooi niet op straat of in een perkje.
En anders moet er maar wat vaker afval geraapt worden, goede manier om een taakstraf in te vullen.
Misschien dat een boete van €300,- ze minder stoer en onverschillig kan maken.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_209342145
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Omdat Nederlanders gierig zijn. Een plastic bakje is lekker goedkoop. Zo'n bordje en bestek moet je ook weer afwassen en dat is teveel moeite.
Ik denk dat loonkosten een vrij groot deel van de prijs vormen.
pi_209342165
Kunnen ze met dergelijke prijsophogingen niet gewoon het biologisch afbreekbare alternatief verplicht stellen?
Dat is er vrijwel altijd wel maar het is duurder dan gewoon plastic (/verpakking).
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:39:02 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209342197
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:56 schreef BMW1993 het volgende:
In Frankrijk krijg je binnen in het McDonald's restaurant enkel nog maar deze meuk, die je ook nog eens moet inleveren.

Uiteindelijk moet McDonald's en al die anderen ketens dit ook weer afwassen in de vaatwasser, dus extra energiegebruik... terwijl je die bakjes friet en bekers van karton gewoon kan recyclen .. Dit is nog slechter voor het 'klimaat' ....

[ link | afbeelding ]

In India, China, Afrika, het Midden Oosten.. Doen ze hier niet aan mee, dus we zijn in West Europa weer lekker in ons eentje de wereld aan het verbeteren, dankzij Kaag, Dijsselbloem en al die anderen die het liefst het leven van de gewone burger zo moeilijk mogelijk maken... :{
Waarom niet gewoon op een bord zoals in een normaal restaurant?
The End Times are wild
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:46:50 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209342299
Het is trouwens erg kortzichtig te denken dat we al die plastic troep echt nodig hebben. In de jaren 70 nog was er nauwelijks plastic. Toen kon je ook gewoon eten en boodschappen doen.
Je kunt gewoon van een aardewerken bord eten, net als thuis, en uit een glas drinken. Je neemt een boodschappentas mee naar de winkel. Nasi bij de Chinees haal je in een pan. Thuisbezorgd kan ook in een soort pan, die je dan overschept n je eigen vaatwerk.

Het is de totale luiheid en gemakzucht, gesteund door de plasticfabriekanten, die mensen laat denken dat het nodig is. Niet dus.
The End Times are wild
pi_209342370
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 20:46 schreef LXIV het volgende:
Het is trouwens erg kortzichtig te denken dat we al die plastic troep echt nodig hebben. In de jaren 70 nog was er nauwelijks plastic. Toen kon je ook gewoon eten en boodschappen doen.
Je kunt gewoon van een aardewerken bord eten, net als thuis, en uit een glas drinken. Je neemt een boodschappentas mee naar de winkel. Nasi bij de Chinees haal je in een pan. Thuisbezorgd kan ook in een soort pan, die je dan overschept n je eigen vaatwerk.

Het is de totale luiheid en gemakzucht, gesteund door de plasticfabriekanten, die mensen laat denken dat het nodig is. Niet dus.
Jij bent zeker 21? Dat je denkt dat in de jaren 70 nog geen afhaalplastic bestond _O-
  dinsdag 30 mei 2023 @ 20:57:15 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209342403
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 20:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Jij bent zeker 21? Dat je denkt dat in de jaren 70 nog geen afhaalplastic bestond _O-
Ik was er bij toen. En ik zeg niet dat het niet bestond, het was alleen veel minder
The End Times are wild
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:09:53 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_209342552
In de jaren 70 bracht de melkboer nog melk in glazen flessen aan de deur en nam de lege flessen mee. Frisdrank werd nauwelijks gedronken, maar altijd uit een glazen fles. Je nam inderdaad je pan mee naar de chinees. Friet kreeg je in een zakje. Afhaal was er nauwelijks. Er was geen Action met bergen zeer goedkoop Chinees plastic speelgoed. Lego was van plastic, maar dat heb ik nu nog. Er werd sowieso veel minder rommel gekocht.
The End Times are wild
  Spellchecker dinsdag 30 mei 2023 @ 21:13:34 #147
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209342581
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 21:09 schreef LXIV het volgende:
In de jaren 70 bracht de melkboer nog melk in glazen flessen aan de deur en nam de lege flessen mee. Frisdrank werd nauwelijks gedronken, maar altijd uit een glazen fles. Je nam inderdaad je pan mee naar de chinees. Friet kreeg je in een zakje. Afhaal was er nauwelijks. Er was geen Action met bergen zeer goedkoop Chinees plastic speelgoed. Lego was van plastic, maar dat heb ik nu nog. Er werd sowieso veel minder rommel gekocht.
En verkocht.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 21:43:06 #148
13309 nostra
ask why
pi_209342922
Gelukkig hebben we wel een mooie deal met de Italianen om hun plastic te verbranden, want dat levert mooi wat centjes op en scheiden is te veel gedoe en kost geld.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_209343496
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 22:06 schreef HSG het volgende:

[..]
Laver la vaisselle n'augmente pas les coûts de main-d'œuvre. Ou ils prennent juste un lave-vaisselle. Pourquoi est-ce possible en Allemagne ou en France, par exemple ?
Kunnen ze beweren maar is gewoon niet waar, ook een vaatwasser moet in- en uitgeruimd worden.
De horeca in Frankrijk en Duitsland heeft meer aanloop dan in Nederland, en draait vaak ook in de middag een fatsoenlijke omzet in tegenstelling tot horeca in Nederland.
Nederlanders leven minder buiten de deur dan Fransen en Duitsers.
pi_216794040
Plan gaat waarschijnlijk weer terug gedraaid worden *O*
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')