Als het massaal niet wordt opgepakt is het niet de norm, he.quote:"Doel van de wetgeving is hergebruik. Dat is de norm. Wij zien dat die norm niet wordt opgepakt."
El Grecoquote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef Marsenal het volgende:
Als ik een pita gyros bij de el greco haal om 2 uur 's nachts vraag ik ook altijd of hij het in mn tupperware wil doen, wel zo netjes.
Recyclen kost ook energie. Daarnaast moeten de weggegooide bakjes, bekers etc. eerst als afval worden vervoerd en verwerkt. Verder scheiden mensen vaak niet goed bij fastfoodrestaurants waardoor de recyclebaarheid van de afvalstromen naar beneden gaat.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:56 schreef BMW1993 het volgende:
In Frankrijk krijg je binnen in het McDonald's restaurant enkel nog maar deze meuk, die je ook nog eens moet inleveren.
Uiteindelijk moet McDonald's en al die anderen ketens dit ook weer afwassen in de vaatwasser, dus extra energiegebruik... terwijl je die bakjes friet en bekers van karton gewoon kan recyclen .. Dit is nog slechter voor het 'klimaat' ....
[ link | afbeelding ]
In India, China, Afrika, het Midden Oosten.. Doen ze hier niet aan mee, dus we zijn in West Europa weer lekker in ons eentje de wereld aan het verbeteren, dankzij Kaag, Dijsselbloem en al die anderen die het liefst het leven van de gewone burger zo moeilijk mogelijk maken...
Heb je het nieuws van gisteren niet gehoord ?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:56 schreef BMW1993 het volgende:
In India, China, Afrika, het Midden Oosten.. Doen ze hier niet aan mee, dus we zijn in West Europa weer lekker in ons eentje de wereld aan het verbeteren, dankzij Kaag, Dijsselbloem en al die anderen die het liefst het leven van de gewone burger zo moeilijk mogelijk maken...
In een restaurant lever je toch ook je borden, bestek en glazen weer in?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:56 schreef BMW1993 het volgende:
In Frankrijk krijg je binnen in het McDonald's restaurant enkel nog maar deze meuk, die je ook nog eens moet inleveren.
Echt slechter voor het klimaat? Bij het afwassen hoef je niet iets opnieuw te produceren. Dat scheelt dus enorm in de belasting voor het milieu.quote:Uiteindelijk moet McDonald's en al die anderen ketens dit ook weer afwassen in de vaatwasser, dus extra energiegebruik... terwijl je die bakjes friet en bekers van karton gewoon kan recyclen .. Dit is nog slechter voor het 'klimaat' ....
Over het algemeen is Frankrijk een fijner land om in te leven dan China, Afrika en India. Zo'n slecht voorbeeld is het dus niet.quote:[ link | afbeelding ]
Nee, die borden laat ik op tafel staan, het afruimen is de taak van het personeel.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In een restaurant lever je toch ook je borden, bestek en glazen weer in?
Dat gaat iig niet naar een goed doel. We zijn dus gewoon de grote bedrijven aan het spekken.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:24 schreef PS. het volgende:
Gaat ook zo heerlijk werken op thuisbezorgd, ik zie het al weer voor me.
Je besteld voor 12,50 eten
+0,25 euro transactiekosten Ideal (geen 1 zaak die dat doet in NL, alleen thuisbezorgd)
+0,30 euro plastic tasje (Is nu al zo, krijg alleen het eten altijd in een papieren tas)
+0,15 euro statiegeld (Terwijl je een blikje uit het buitenland krijgt bij heel veel zaken, die je nergens kan inleveren)
+0.50 euro plasticbakjes toeslag (terwijl je een durum, broodje of turkse pizza besteld in alufolie)
En waar blijft dat geld uiteindelijk? Tja...
O, uit dat onderzoek kun je vast citeren?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:16 schreef Wantie het volgende:
Ik kan me een onderzoek herinneren van jaren terug over een koffiemok vs wegwerp koffiebekers.
Daar bleek uit dat je de mok minimaal 5 x moest gebruiken voordat je hem afwastte, om dezelfde hoeveelheid hulpbronnen te verbruiken.
https://www.milieucentraa(...)of%20papier%20pakken.quote:Als je je stenen of glazen mok energiezuinig afwast (dus niet onder de warm stromende kraan) wint deze het van steeds een wegwerpbekertje van plastic of papier pakken.
https://zustainabox.nl/wegwerpkoffiebeker-duurzaamheid/quote:Een afwasbare mok van aardewerk die je langer dan een jaar gebruikt is beter voor het milieu dan een wegwerpkoffiebeker.
Dat zie je al gebeuren bij McDonalds?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, uit dat onderzoek kun je vast citeren?
[..]
https://www.milieucentraa(...)of%20papier%20pakken.
[..]
https://zustainabox.nl/wegwerpkoffiebeker-duurzaamheid/
Waarschijnlijk vooral omdat de paupers het meejatten uit de MacDonald's.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:28 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Nee, die borden laat ik op tafel staan, het afruimen is de taak ven het personeel.
Daarbij zit er geen statiegeld op die borden, dus je kunt na het eten direct naar buiten lopen, bij de McDonald's moet je straks weer terug naar de kassa om het statiegeld terug te vragen.. Het hele principe van 'fastfood' verdwijnt zo wel een beetje.
Misschien gaan ze tegoedbonnen invoeren voor de volgende bestelling.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:24 schreef PS. het volgende:
Gaat ook zo heerlijk werken op thuisbezorgd, ik zie het al weer voor me.
Je besteld voor 12,50 eten
+0,25 euro transactiekosten Ideal (geen 1 zaak die dat doet in NL, alleen thuisbezorgd)
+0,30 euro plastic tasje (Is nu al zo, krijg alleen het eten altijd in een papieren tas)
+0,15 euro statiegeld (Terwijl je een blikje uit het buitenland krijgt bij heel veel zaken, die je nergens kan inleveren)
+0.50 euro plasticbakjes toeslag (terwijl je een durum, broodje of turkse pizza besteld in alufolie)
En waar blijft dat geld uiteindelijk? Tja...
Neee neeeeeee neeeeeequote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:41 schreef maily het volgende:
[..]
misschien gaan ze tegoedbonnen invoeren voor de volgende bestelling.
quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:42 schreef PS. het volgende:
[..]
Neee neeeeeee neeeeee
Dit zei je niet![]()
[ afbeelding ]
Ondertussen in Kuwaitquote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Ondertussen, in India:
[ afbeelding ]
Maar nee hoor, wij gaan hier de wereld redden met onze papieren rietjes en recycle bakjes
Ach, iemand moet beginnen met het goede voorbeeld geven.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Ondertussen, in India:
[ afbeelding ]
Maar nee hoor, wij gaan hier de wereld redden met onze papieren rietjes en recycle bakjes
In Frankrijk krijg je bakjes die je moet inleveren.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:46 schreef ipa84 het volgende:
Dit schiet wel erg door hoor. Ik zie me niet echt met een tas vol bakjes naar de snackbar gaan. Gaat dit in heel de EU gelden?
Dan kan je net zo goed die zooi daar op eten. De enige reden waarom ik naar een snackbar ga is omdat ik geen zin heb om te koken en geen zin heb om uitgebreid naar een restaurant te gaan. Wat een onzin weer.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:47 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
In Frankrijk krijg je bakjes die je moet inleveren.
Het feit dat onze rivieren en beekjes niet uitpuilen met plastic is al het goede voorbeeld. Dit is compleet onnodig.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, iemand moet beginnen met het goede voorbeeld geven.
Dan is het statiegeld dus niet hoog genoeg. Gewoon 2 euro per blikje van maken. Je krijgt het toch terug.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:48 schreef deedeetee het volgende:
Zal wel net zo gaan als met de blikjes : betalen en dan wordt het gewoon weggooit.
Tja, mensen doen het toch echt allemaal zelf.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:54 schreef Fleischmeister het volgende:
9 van de 10 keer is het een impulsieve actie als ik een junkfood toko binnenstap, verwachten ze nu echt dat mensen zich op die mogelijkheid voorbereiden door eigen bakjes mee te nemen? Tuurlijk niet. Kortom, alles wordt in de praktijk gewoon duurder zonder dat er verder iets verandert. Lekker graaien.
Ik moet wel zeggen dat ik echt ontzettend giftig word van rondslingerend afval, bijvoorbeeld wat je veel ziet hij macdondalds filialen. Het ergste is dat er een kliko dichtbij is.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Goede maatregelen
Hebben we helemaal te danken aan vieze asociale tokkies die troep overal neerpleuren.
Dan ruimen kinderen of zwervers het wel op voor wat geld.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 22:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik echt ontzettend giftig word van rondslingerend afval, bijvoorbeeld wat je veel ziet hij macdondalds filialen. Het ergste is dat er een kliko dichtbij is.
Maar die paar cent gaat mensen er niet toe bewegen het niet zo te blijven dumpen.
Dus omdat ze er in India een smerige troep van maken moet dat hier ook maar?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 21:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Ondertussen, in India:
[ afbeelding ]
Welke troep hebben we nu dan?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus omdat ze er in India een smerige troep van maken moet dat hier ook maar?
Wat een mentaliteit.
Ja en mensen leveren die zooi in grote getale niet in ook nog dus volgens mij werkt het sterk averechts...quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:56 schreef BMW1993 het volgende:
Uiteindelijk moet McDonald's en al die anderen ketens dit ook weer afwassen in de vaatwasser, dus extra energiegebruik... terwijl je die bakjes friet en bekers van karton gewoon kan recyclen .. Dit is nog slechter voor het 'klimaat' ....
[ link | afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |