abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209385116
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 18:17 schreef NedKelly het volgende:

Hebben jullie tips voor planten tegen de zon kunnen, tegen de hitte, niet heel snel giga groot gaan worden door de combi zon en hitte en ook niet te veel verzorging vergen. Ik kan me voorstellen dat ik dan op meer lavendel uitkom, maar misschien zijn er nog andere (mediterraanse) planten die het goed doen?
Afrikaanse lelie doet het bij mij in de kas goed.

Net als sommige kruiden trouwens: bieslook en de colaplant. M'n colaplant is enorm - op een behapbare manier :+ - en ziet er heel fraai uit. Bij deze planten moet je denk ik wel regelmatig water geven.

Bieslook door colaplant heen:

[ Bericht 7% gewijzigd door Claudia_x op 03-06-2023 10:35:57 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209391487
Er zijn bloeiers in de voorpostzegel *O*
Veel akelei met nu 2 bloeiers erbij:
Duizendschoon

Damastbloem

En een flinke plant citroenmelisse!
pi_209391882
Cool.
Ik had vandaag thee van blaadjes citroenmelisse en munt. Ik ging ze stekken en de blaadjes die van de daarvoor geplukte steeltjes af moesten heb ik voor thee gebruikt.

Gisteren kregen we een adoptieplant van de buren, die hadden ze gekregen toen ze hier kwamen wonen, maar na 3 locaties te hebben geprobeerd was de buuf er klaar mee, ik denk dat hij niet kleurig genoeg is. Is ook niet helemaal wat voor mij, maar ach, voorlopig ruimte zat in de kale tuin, dus we zullen er goed voor zorgen en tzt ook wel weer weggeven. Het is een bolletje op stam, volgens mij een viburnum tinus ofzo.
pi_209395181
Dank voor de tips, binnenkort maar wat uitzoeken bij het tuincentrum.
pi_209395311
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:27 schreef NedKelly het volgende:
Dank voor de tips, binnenkort maar wat uitzoeken bij het tuincentrum.
De Gamma heeft momenteel een actie: vier Afrikaanse lelies voor 9,99 euro.
pi_209395319
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:53 schreef Blues het volgende:
Er zijn bloeiers in de voorpostzegel *O*
Veel akelei met nu 2 bloeiers erbij:
Duizendschoon
[ afbeelding ]
Damastbloem
[ afbeelding ]

En een flinke plant citroenmelisse![ afbeelding ]

Goed uitkijken met de citroenmelisse, want die woekert.
pi_209395371
Opvolgposting:

quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2023 16:42 schreef Claudia_x het volgende:
[...]

Tot slot een vraag: weet iemand wat dit voor plant is? De rare vorm komt doordat ik 'em heb verplaatst en de takken gingen hangen. (Dat verplaatsen zou een stomme zet zijn als het onkruid blijkt te zijn. :+)

De plant bloeit, dus ik weet nu zeker dat het een walstroleeuwenbek is:

Op de achtergrond wordt de bloemenweide mooier en mooier. Op dit moment zijn er nog vooral ratelaars (geel) te zien, maar de orchideeën (paars) zijn net begonnen met bloeien:

pi_209395422
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2023 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb deze plant gekocht. Planten eigenlijk, er zitten zo 15 stekken in de pot. Het zou Agastache Mango Tango zijn, dropplant dus.

[ afbeelding ]

De bladeren lijken alleen niet op dropplant. Wat zou dit kunnen zijn? Het is iets bijvriendelijks in elk geval. Ik heb hem bij een imker gekocht die sinds kort ook in de biologische bijenplanten zit. Het heeft denk ik niet veel zin om hen te mailen helaas.

Ik had mijn zinnen wel op die Mango Tango gezet eigenlijk -O-
Heb je het mysterie al opgelost?
  zondag 4 juni 2023 @ 09:39:12 #109
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209395503
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heb je het mysterie al opgelost?
Nee, daar ben ik niet meer aan toe gekomen. Ik heb de plant(en) dagelijks een plons water gegeven maar het viel er steeds zo doorheen. Gisteren wilde ik de plantjes in individuele potten zetten. Maar ze braken bijna af, zo verdord waren ze. Ik heb dus eerst de boel een uur in een emmer water gezet. Straks eens kijken of er al iets mee te beginnen is.

Ik heb trouwens vorige week een ministukje paardenstaart ergens gevonden. Het is daar zeer voedzame grond dus ik had het niet verwacht. Ik hou het goed in de gaten.
Spoilers!
pi_209395556
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:39 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb trouwens vorige week een ministukje paardenstaart ergens gevonden. Het is daar zeer voedzame grond dus ik had het niet verwacht. Ik hou het goed in de gaten.
Bij mij zit paardenstaart ook niet alleen op arme grond. Het patroon lijkt eerder te zijn: waar er ruimte voor is en waar zon is, is paardenstaart.

Wat ik bewonderenswaardig vind aan paardenstaart, is dat een spriet die je weghaalt de volgende dag alweer 6-10 cm lang kan zijn. Dat maakt plukken en wieden volstrekt futiel.
  zondag 4 juni 2023 @ 09:58:44 #111
420541 Twieki
Immer Intelligent
pi_209395690
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bij mij zit paardenstaart ook niet alleen op arme grond. Het patroon lijkt eerder te zijn: waar er ruimte voor is en waar zon is, is paardenstaart.

Wat ik bewonderenswaardig vind aan paardenstaart, is dat een spriet die je weghaalt de volgende dag alweer 6-10 cm lang kan zijn. Dat maakt plukken en wieden volstrekt futiel.
Het is helemaal een drama als die troep tussen je stenen groeit zoals bij mij aan de voorkant. Krijg je nooit meer weg, tenzij je de boel afgraaft. Ben absoluut geen liefhebber van chemische bestrijdingsmiddelen, maar Paardenstaart... Daar zet ik mijn principes wel even voor opzij.
Op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:28:30 schreef Stofje het volgende:
Held. Thanks. Godverdomme.
pi_209395847
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:58 schreef Twieki het volgende:

[..]
Het is helemaal een drama als die troep tussen je stenen groeit zoals bij mij aan de voorkant. Krijg je nooit meer weg, tenzij je de boel afgraaft. Ben absoluut geen liefhebber van chemische bestrijdingsmiddelen, maar Paardenstaart... Daar zet ik mijn principes wel even voor opzij.
Dat probleem heb ik ook gehad. Als je op deze foto inzoomt, zie je achter de witte bank de dikke pakken paardenstaart door de tegels groeien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een tijd geprobeerd er elke week met de bosmaaier overheen te gaan, maar het bleef gewoon teruggroeien. Uiteindelijk heb ik de tegels weggehaald en ben ik er met een stofkam doorheen gegaan:

Dat gaat nog steeds goed:

Op één uitzondering na: de rand die grenst aan de border, op de onderste foto rechts. Daar komt nog steeds paardenstaart door de halfverharding in op. Ik heb die border nu weggehaald en vervangen door gras. De rand heb ik afgedekt met plastic om paardenstaart te laten afsterven. Ik doe m'n uiterste best om het zonder chemische bestrijdingsmiddelen op te lossen.
pi_209396983
Er staat iets in de tuin waarvan plantnet zegt dat het een kleine Teunisbloem zou moeten zijn.
Nou, laat dat klein maar weg, die komt tot halverwege de schutting 😅

Het wachten is dus op 13 juni lees ik :+

quote:
Rond zijn naamdag op 13 juni, bloeit de eerste teunisbloem, vandaar. Die bloei gaat door tot september en soms zelfs oktober. Aan het eind van het seizoen heeft één enkele plant vele honderden bloemen geproduceerd!
  zondag 4 juni 2023 @ 12:43:17 #114
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_209396992
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat probleem heb ik ook gehad. Als je op deze foto inzoomt, zie je achter de witte bank de dikke pakken paardenstaart door de tegels groeien:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een tijd geprobeerd er elke week met de bosmaaier overheen te gaan, maar het bleef gewoon teruggroeien. Uiteindelijk heb ik de tegels weggehaald en ben ik er met een stofkam doorheen gegaan:

[ afbeelding ]

Dat gaat nog steeds goed:

[ afbeelding ]

Op één uitzondering na: de rand die grenst aan de border, op de onderste foto rechts. Daar komt nog steeds paardenstaart door de halfverharding in op. Ik heb die border nu weggehaald en vervangen door gras. De rand heb ik afgedekt met plastic om paardenstaart te laten afsterven. Ik doe m'n uiterste best om het zonder chemische bestrijdingsmiddelen op te lossen.
Roundup doet wonderen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_209397647
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:42 schreef Blues het volgende:
Er staat iets in de tuin waarvan plantnet zegt dat het een kleine Teunisbloem zou moeten zijn.

[ afbeelding ]

[..]

Teunisbloemen vind ik leuk! Ik vrees dat ik ze hier voor onkruid aanzie en in een vroeg stadium weghaal. Twee jaar geleden heb ik ze wel nog gezien:

Ik zal volgend jaar beter opletten.
  zondag 4 juni 2023 @ 14:42:30 #116
43653 sigme
Veraan
pi_209397889
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 12:42 schreef Blues het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Kleine Teunisbloem heeft kleine bloempjes. Het spectaculaire van teunisbloem is dat je de bloemen kan *zien* opengaan. ‘sAvonds kijken!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 4 juni 2023 @ 14:57:23 #117
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_209398044
*vraagje*

We zijn hier in huis bar slecht in tuinieren. Hebben daarom veel tegels in de tuinen (en kunstgras) :')

Nu wil ik beginnen met kleine stukjes in de achtertuin aanpakken. We hebben één hoek in de volle felle brandzon en één hoek in de eeuwige schaduw :+

Ik wil in beide hoeken iets maken. Een border/bak met planten/bloemen oid. Ik heb echt geen idee. De hete zonplek kan 150x50 cm worden maximaal, en de schaduwplek 100x40 cm ongeveer.

Heeft iemand tips/inspiratie/ideeën? Ik kom bij googlen niet veel verder dan lavendel, dropplant en duizendblad voor de zon zijde, dus sta open voor suggesties O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_209399865
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:57 schreef tombolafan het volgende:
*vraagje*

We zijn hier in huis bar slecht in tuinieren. Hebben daarom veel tegels in de tuinen (en kunstgras) :')

Nu wil ik beginnen met kleine stukjes in de achtertuin aanpakken. We hebben één hoek in de volle felle brandzon en één hoek in de eeuwige schaduw :+

Ik wil in beide hoeken iets maken. Een border/bak met planten/bloemen oid. Ik heb echt geen idee. De hete zonplek kan 150x50 cm worden maximaal, en de schaduwplek 100x40 cm ongeveer.

Heeft iemand tips/inspiratie/ideeën? Ik kom bij googlen niet veel verder dan lavendel, dropplant en duizendblad voor de zon zijde, dus sta open voor suggesties O+
Wat leuk dat je je tegeltuin wat groener wilt maken! Ben je bereid om kunstgras weg te halen? Dat gaat denk ik al een enorm verschil maken. Als je gras hebt, committeer je jezelf wel aan ongeveer één keer per week maaien (met uitzondering van de wintermaanden), maar er kan in mijn optiek niets op tegen de geur van versgemaaid gras. En je zorgt er dan meteen voor dat het water goed weg kan lopen.

Ben je tevreden met de hoeveelheid schaduw in je tuin? Zo niet, dan zou een eerste stap kunnen zijn om na te denken over een kleine boom of struik die schaduw biedt.

Dan zit je met de kwestie border versus bak. Een voordeel aan een bak is dat je minder hoeft te bukken bij het tuinieren. Ik ben zelf geen fan van bakken: planten drogen snel uit en doen het bovendien vaak beter in de volle grond. Wat je zou kunnen doen is dat je met een kleine border begint en je die langzaam wat uitbreidt naarmate het tuinieren bevalt en je er lol in krijgt. Zo kun je je tuin geleidelijk ontwikkelen.

Als je planten selecteert, is het handig om te weten wat voor soort grond je hebt: veen, klei, zand? Kies planten waarvan je leest dat ze het goed doen in jouw grond. Als je het jezelf makkelijk wilt maken, kun je een borderpakket kopen voor zon of schaduw. Dan heb je meteen een mooie combinatie van planten.

Dit zijn enkele van mijn favoriete planten voor de zon.

Met stip op één staat rudbeckia, vooral de gele. Dit is rudbeckia fulgida 'Goldsturm'. Het is een heel gemakkelijke plant die weelderig bloeit in de late zomer.

Siergras stipa tenuissima 'Ponytails'. Vangt altijd het licht mooi. Heeft weinig onderhoud nodig (één keer per jaar snoeien) en is het hele jaar door mooi.

Pennisetum. Zie de opmerkingen bij het vorige siergras.

Kerrieplant. Contrasteert met andere planten vanwege het grijsgroene blad. Bloeit mooi (subtiel geel). Je kunt de plant makkelijk stekken: knip een tak eraf en steek de tak in de grond. Is ook een heel makkelijke plant die weinig onderhoud nodig heeft.

Wolfsmelk. Dit is euphorbia characias wulfenii. Er zijn veel verschillende soorten wolfsmelken. Sommige hebben rood blad, andere zijn geschikt voor natte grond. Alle wolfsmelken die ik ken zijn mooi en makkelijk. Sommige worden vrij fors. Dat is fijn, want dan hoef je minder onkruid te verwijderen.

Brem: makkelijk, groeit snel, bloeit weelderig in de lente. Wordt al gauw een soort struik. Je moet erop letten dat je de plant elk jaar op het juiste moment flink snoeit.

Geraniums, die je op deze foto rondom de opgaande plant ziet staan. Dit is geranium 'rozanne', mijn favoriet omdat die lang en weelderig bloeit. Geraniums kunnen ook in de halfschaduw staan.

Salvia. Dit is salvia nemorosa 'Mainacht'. De plant had bij mij even nodig om op gang te komen, maar de opgaande vorm is mooi en uitgebloeid zijn de bloemen ook nog fraai. Op de voorgrond linksonder zie je nepeta racemosa 'Walker's Low' staan, kattenkruid. Ik heb er geen goede foto van omdat ik de plant kort heb (vorig jaar in het najaar geplant). Nu valt me op dat de plant in die border de show steelt: salvia moet nog uitlopen, maar kattenkruid bloeit al weelderig.

Voor de (half-)schaduw:

Brunnera macrophylla 'Jack Frost' gecombineerd met varens. Het blad van bunnera is fraai. Vaak wordt voor de schaduw hosta aanbevolen, maar hosta's hebben doorgaans te lijden onder slakkenvraat. Mijn brunnera is nog nooit aangevreten en het blad is minstens zo mooi. Varens mogen sowieso niet ontbreken in de schaduw. Let er wel op dat brunnera een beetje zon nodig heeft. Weinig planten zijn geschikte voor volledige schaduw.

In mijn vorige tuin had ik een combinatie van hosta, heuchera en vrouwenmantel staan. Van hosta heb ik al gezegd dat dat niet goed beviel. Heuchera en vrouwenmantel bevielen wel. Vrouwenmantel is een beetje een saai plantje, maar regendruppels op de plant zijn spectaculair. En heuchera heb je tegenwoordig in allerlei warme kleuren. Beide planten bloeien, maar je neemt ze vooral vanwege het blad.

Verder raad ik je aan om wat oude OP's te bekijken die ik heb opgesteld. In de OP heb ik op een rij gezet welke planten bij Fok'ers het vaakst voorkwamen in een bepaald deel van deze reeks. Vaak zijn dat favoriete planten. Je krijgt dan meteen een beeld van wat in welke periode bloeit en wat goede combinaties zijn. En in de tuin van @Seven. zie je goed wat voor mooie schaduwplanten er zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 04-06-2023 17:08:11 ]
  zondag 4 juni 2023 @ 16:55:39 #119
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_209399951
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat leuk dat je je tegeltuin wat groener wilt maken! Ben je bereid om kunstgras weg te halen? Dat gaat denk ik al een enorm verschil maken. Als je gras hebt, committeer je jezelf wel aan ongeveer één keer per week maaien (met uitzondering van de wintermaanden), maar er kan in mijn optiek niets op tegen de geur van versgemaaid gras. En je zorgt er dan meteen voor dat het water goed weg kan lopen.

Ben je tevreden met de hoeveelheid schaduw in je tuin? Zo niet, dan zou een eerste stap kunnen zijn om na te denken over een kleine boom of struik die schaduw biedt.

Dan zit je met de kwestie border versus bak. Een voordeel aan een bak is dat je minder hoeft te bukken bij het tuinieren. Ik ben zelf geen fan van bakken: planten drogen snel uit en doen het bovendien vaak beter in de volle grond. Wat je zou kunnen doen is dat je met een kleine border begint en je die langzaam wat uitbreidt naarmate het tuinieren bevalt en je er lol in krijgt. Zo kun je je tuin geleidelijk ontwikkelen.

Als je planten selecteert, is het handig om te weten wat voor soort grond je hebt: veen, klei, zand? Kies planten waarvan je leest dat ze het goed doen in jouw grond. Als je het jezelf makkelijk wilt maken, kun je een borderpakket kopen voor zon of schaduw. Dan heb je meteen een mooie combinatie van planten.

Dit zijn enkele van mijn favoriete planten voor de zon.

[ afbeelding ]
Met stip op één staat rudbeckia, vooral de gele. Dit is rudbeckia fulgida 'Goldsturm'. Het is een heel gemakkelijke plant die weelderig bloeit in de late zomer.

[ afbeelding ]
Siergras stipa tenuissima 'Ponytails'. Vangt altijd het licht mooi. Heeft weinig onderhoud nodig (één keer per jaar snoeien) en is het hele jaar door mooi.

[ afbeelding ]
Pennisetum. Zie de opmerkingen bij het vorige siergras.

[ afbeelding ]
Kerrieplant. Contrasteert met andere planten vanwege het grijsgroene blad. Bloeit mooi (subtiel geel). Je kunt de plant makkelijk stekken: knip een tak eraf en steek de tak in de grond. Is ook een heel makkelijke plant die weinig onderhoud nodig heeft.

[ afbeelding ]
Wolfsmelk. Dit is euphorbia characias wulfenii. Er zijn veel verschillende soorten wolfsmelken. Sommige hebben rood blad, andere zijn geschikt voor natte grond. Alle wolfsmelken die ik ken zijn mooi en makkelijk. Sommige worden vrij fors. Dat is fijn, want dan hoef je minder onkruid te verwijderen.

[ afbeelding ]
Brem: makkelijk, groeit snel, bloeit weelderig in de lente. Wordt al gauw een soort struik. Je moet erop letten dat je de plant elk jaar op het juiste moment flink snoeit.

[ afbeelding ]
Geraniums, die je op deze foto rondom de opgaande plant ziet staan. Dit is geranium 'rozanne', mijn favoriet omdat die lang en weelderig bloeit. Geraniums kunnen ook in de halfschaduw staan.

[ afbeelding ]
Salvia. Dit is salvia nemorosa 'Mainacht'. De plant had bij mij even nodig om op gang te komen, maar de opgaande vorm is mooi en uitgebloeid zijn de bloemen ook nog fraai. Op de voorgrond linksonder zie je nepeta racemosa 'Walker's Low' staan, kattenkruid. Ik heb er geen goede foto van omdat ik de plant kort heb (vorig jaar in het najaar geplant). Nu valt me op dat de plant in die border de show steelt: salvia moet nog uitlopen, maar kattenkruid bloeit al weelderig.

Voor de (half-)schaduw:

[ afbeelding ]
Brunnera macrophylla 'Jack Frost' gecombineerd met varens. Het blad van bunnera is fraai. Vaak wordt voor de schaduw hosta aanbevolen, maar hosta's hebben doorgaans te lijden onder slakkenvraat. Mijn brunnera is nog nooit aangevreten en het blad is minstens zo mooi. Varens mogen sowieso niet ontbreken in de schaduw. Let er wel op dat brunnera een beetje zon nodig heeft. Weinig planten zijn geschikte voor volledige schaduw.

Verder raad ik je aan om wat oude OP's te bekijken die ik heb opgesteld. In de OP heb ik op een rij gezet welke planten bij Fok'ers het vaakst voorkwamen in een bepaald deel van deze reeks. Vaak zijn dat favoriete planten. Je krijgt dan meteen een beeld van wat in welke periode bloeit en wat goede combinaties zijn. En in de tuin van @:Seven. zie je goed wat voor mooie schaduwplanten er zijn.
Bedankt voor je uitgebreide post!

Ik ga zeker de oude topics/OP's eens teruglezen O+

Kunstgras eruit krijg ik (voorlopig) er niet door denk ik (en vind ik zelf nogal heftig ook :+ ) maar misschien later :7

Stomme vraag misschien, maar kan ik een border maken op de tegels? :? Dus niet de tegels verwijderen maar er gewoon bovenop gaan plaatsen? :D
pi_209399959
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2023 14:42 schreef sigme het volgende:

Kleine Teunisbloem heeft kleine bloempjes. Het spectaculaire van teunisbloem is dat je de bloemen kan *zien* opengaan. ‘sAvonds kijken!
Dank, ga ik doen *O*
pi_209400036
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 16:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitgebreide post!

Ik ga zeker de oude topics/OP's eens teruglezen O+

Kunstgras eruit krijg ik (voorlopig) er niet door denk ik (en vind ik zelf nogal heftig ook :+ ) maar misschien later :7

Stomme vraag misschien, maar kan ik een border maken op de tegels? :? Dus niet de tegels verwijderen maar er gewoon bovenop gaan plaatsen? :D
Zou ik niet doen. Ik zou bijvoorbeeld één tegel of een paar tegels eruit wippen. Anders is het lastig voor een plant om goed te wortelen. Er zijn wel planten die ermee om kunnen gaan. Vooral rotsplanten houden ervan om op of bij tegels te groeien.

Een groot deel van mijn achtertuin bestaat uit plastic met daarop puin en een dunne laag aarde. Wat grappig is om te zien, is dat sommige planten daar enorm in gedijen. Het is er bijvoorbeeld altijd heel nat, wat logisch is omdat het water niet weg kan lopen. Dus planten die graag nat staan, hebben het er naar hun zin. Maar je bent dan wel veel beperkter in je plantenkeuze.

Je kunt natuurlijk een bak op tegels maken. Als de bak hoog genoeg is, zullen veel planten het prima doen. Ik zou dan wel planten kiezen die tegen droogte kunnen.
  zondag 4 juni 2023 @ 17:15:49 #122
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_209400156
Dank, ik neem het allemaal mee :Y

Eerst maar eens trampoline verkopen en konijnenhok verplaatsen.

De planten wordt een zomervakantie project denk ik :D

Eerst een plan maken en alles bouwen na alle informatie doorgelezen te hebben *O*
pi_209400222
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:15 schreef tombolafan het volgende:

Eerst een plan maken en alles bouwen na alle informatie doorgelezen te hebben *O*
Bedenk ook dat een warme week zonder regen geen goed moment is om aan te planten. Plant liever in een week met regen waarin de zon niet zo heel fel schijnt. De beste periode om te planten is zelfs de herfst.

Niet dat ik me daaraan houd. Ik (ver)plant gerust als het warm is, maar dan improviseer ik schaduw door bijvoorbeeld een tuinstoel voor de plant te zetten en ik geef twee keer per dag water aan de voet.
pi_209400306

Ik ben ook fan van de Teunisbloem. Een belangrijke voedselbron voor vele nachtvlinders O+
pi_209400612
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 17:15 schreef tombolafan het volgende:

Kijk voor inspiratie ook eens bij diverse webwinkels/kwekerijen naar hun borderpakketten, zo heb je bijvoorbeeld bij Yarinde een uitgebreid aanbod https://www.yarinde.nl/bo(...)ZEAAYASABEgJAqfD_BwE. Hoef je niet perse daar te bestellen, veel planten kun je ook bij je lokale tuincentrum/kwekerij vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')