abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2023 @ 22:25:37 #226
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_209493707
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 18:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Leuk, een groen dakterras!

Een aantal planten die ik het allermooist vind, groeien juist graag op een droge, zonnige plek. Denk aan stipa dat ik net liet zien en ook zonnehoed, spoorbloem, kerrieplant, muurbloem en salvia.

Hier doet de vlinderstruik trouwens ook nog niets. Ik vind 'em er niet zo florissant bijstaan dit jaar. Vanaf juli zou die moeten gaan bloeien. Ik vind dat op dit moment moeilijk om me voor te stellen.
Het hangt een beetje van de kleur af hoe snel ze bloeien is mijn ervaring.
Heb ze van paars, rood, roze tot flower power.sinds 2 dagen komen overal toppen op, op 1 plant na. Helaas heb ik ze van de winter allemaal verplaatst dus weet niet welke pot welke kleur is.

De planten die je noemt zijn inderdaad ook geschikt voor hier maar ik heb het liefst grote struiken in de potten IVM buren die anders naar binnen kijken.
De vlinderstruiken blijven, mits je de uitgebloeide toppen wegknipt, bloeien tot oktober. (Mits lekker weer haha.)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 13 juni 2023 @ 12:37:41 #227
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209497485
https://www.gelderlander.(...)ten-ook-op~a75069b2/

Toch wel gaaf zo, die tuin O+ .
Iemand enig idee hoe je wel water in je tuin kan verwerken zonder de eindeloze sloot muggen die je er gratis bij krijgt? ;(
pi_209497694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:37 schreef bleiblei het volgende:

Iemand enig idee hoe je wel water in je tuin kan verwerken zonder de eindeloze sloot muggen die je er gratis bij krijgt? ;(
Muggen komen toch alleen eitjes leggen in stilstaand water? Dus water in beweging houden zou mijn idee zijn.
pi_209498713
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:59 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Muggen komen toch alleen eitjes leggen in stilstaand water? Dus water in beweging houden zou mijn idee zijn.
Ik zou een fontein nemen. Bij mijn vijver zie ik trouwens nooit muggen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209498742
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 22:25 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]
Het hangt een beetje van de kleur af hoe snel ze bloeien is mijn ervaring.
Heb ze van paars, rood, roze tot flower power.sinds 2 dagen komen overal toppen op, op 1 plant na. Helaas heb ik ze van de winter allemaal verplaatst dus weet niet welke pot welke kleur is.

De planten die je noemt zijn inderdaad ook geschikt voor hier maar ik heb het liefst grote struiken in de potten IVM buren die anders naar binnen kijken.
De vlinderstruiken blijven, mits je de uitgebloeide toppen wegknipt, bloeien tot oktober. (Mits lekker weer haha.)
Ah ja, dat is begrijpelijk. Maar met een teil met tulpen en wat potten met muurbloem en spoorbloem heb je een nog langer deel van het jaar kleur!
pi_209498768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 12:37 schreef bleiblei het volgende:

De mensen die ik ken met een vijver hebben eigenlijk helemaal niet meer muggen dan anderen. Want in een vijver zitten visjes, kikkers, salamanders en allerlei ander leven dat graag muggenlarven snackt. Volgens mij komen muggen eerder uit emmers enzo, waar geen natuurlijke vijanden zitten.

Zie ook hier.
pi_209498804
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:03 schreef yinu het volgende:

[..]
De mensen die ik ken met een vijver hebben eigenlijk helemaal niet meer muggen dan anderen. Want in een vijver zitten visjes, kikkers, salamanders en allerlei ander leven dat graag muggenlarven snackt. Volgens mij komen muggen eerder uit emmers enzo, waar geen natuurlijke vijanden zitten.

Zie ook hier.
Klinkt logisch. Ik heb hier een tijdje een structurele plas water gehad in een verzakt deel van de tuin en daar hadden we wel veel last van muggen.
pi_209499210
quote:
7s.gif Op zondag 11 juni 2023 14:50 schreef Seven. het volgende:
Update van m'n groene muur:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Aardbeien en sla gaan als een gek. We gebruiken de aardbeien ook om mijn zoon te leren praten. Hij is laat met praten, maar voor aardbeien wil hij ineens wél voor het eerst actief gebruik maken van zijn woordenschat. 'Kom buiten' zegt hij dan. Er blijven weinig aardbeien over voor ons :') . En hij weet precies welke het rijpst is.

Verder mooie tulp achtige bloem, geen idee meer wat ik ook alweer geplant had :+ .
Helemaal gemist. Wat leuk! Ben benieuwd wat voor bloem dat is.
pi_209501237
Er zijn weer 2 bloeisels in de voorpostzegel *O* *O*
Plantnet zegt: rolklaver en damastbloem
  Moderator dinsdag 13 juni 2023 @ 21:22:44 #235
5428 crew  miss_sly
pi_209502775
Ik heb een vraag.
Ik heb een hele mooie dwergsering, vorig jaar in de grond gezet. Stond bij mijn moeder in een pot en hoefde ook niet te groeien.

a4dec3049234872194d761e61296344c2dfb37c4.jpg?1686684022

Verhuizing is goed gegaan, hij bloeide prachtig even geleden.
Nu is hij uitgebloeid.
883c1dcb116bc7d78df2a6153a8aaaf81d048820.jpg?1686684066

En nu zitten al die uitgedroogde bloemen en takjes er nog in. Mijn moeder zei dat ze niets deed ermee en ze liet zitten. Ik zou het fijn vinden als de struik nog iets hoger en groter wordt.

Toch de uitgebloeide bloemen met takjes eruit knippen? Doet dat nog iets voor de groei en bloei volgend jaar?

De witte sering met grote bloemen heb ik van de uitgebloeide bloemen ontdaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209503590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 15:03 schreef yinu het volgende:

[..]

Zie ook hier.
Wij hebben een grote vijver en inderdaad weinig muggen. En als ze er wel zijn dan worden ze gegeten door de 10 zwaluwen die besloten hebben op onze boerderij te wonen.
pi_209513820
'De tuinen van Appeltern' heet vanaf heden 'Appeltern Adventure Gardens'.
pi_209517809
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Idiote benaming. Gaan ze er een pretpark van maken?
‘Experience garden’ is zeker van de lijst gevallen.
Vergelijkbaar met Kunstmuseum o|O ooit in een museum zonder kunst geweest?
Voorheen Het Haags gemeentemuseum.

In de zin van gevestigde namen en instituten anders benoemen .
Afgezien van de kosten van logo’s, briefhoofden etc.
Nieuwe kleding met logo? voor de tuinlieden en medewerkers.
#woke
pi_209517834
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 01:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
ooit in een museum zonder kunst geweest?

Ja, heel vaak. Er zijn denk ik haast meer musea zonder kunst dan met kunst.
pi_209518671
quote:

[..]

#woke
Kunstmuseum. _O-

Hier staat meer over waarom de naam is veranderd. Ik sprak de oprichter een paar jaar geleden en uit dat gesprek werd me duidelijk dat ze het moeilijk hadden, toen door corona. Op zich vind ik het een goed idee om meer vermaak voor kinderen toe te voegen. Wij lieten onze kinderen thuis toen we ernaartoe gingen, want een dag langs tuinen slenteren wilde ik ze niet aandoen. Het lijkt me alleen niet zo handig om expliciet 'leren kan ook leuk zijn' te zeggen. :+

Maar zo'n natuurspeeltuin kan geweldig zijn. Alleen die naam... ;(
  Spellchecker donderdag 15 juni 2023 @ 08:32:47 #241
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209518690
quote:
9s.gif Op woensdag 14 juni 2023 21:08 schreef Claudia_x het volgende:
Wtf ... :X
Jammer ...
pi_209518701
quote:

[..]

#woke
Ik dacht gelijk aan een verzameling giftige en niet giftige planten door elkaar. Proeven staat vrij.
  donderdag 15 juni 2023 @ 08:38:05 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209518735
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 02:07 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Ja, heel vaak. Er zijn denk ik haast meer musea zonder kunst dan met kunst.
Ik ook. KGB museum, middeleeuwse bouwwerken, bijenmuseum, etc.

Adventure Gardens :'(
Spoilers!
  Spellchecker donderdag 15 juni 2023 @ 08:41:25 #244
197773 crew  maily
pi_209518758
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Kunstmuseum. _O-

Hier staat meer over waarom de naam is veranderd. Ik sprak de oprichter een paar jaar geleden en uit dat gesprek werd me duidelijk dat ze het moeilijk hadden, toen door corona. Op zich vind ik het een goed idee om meer vermaak voor kinderen toe te voegen. Wij lieten onze kinderen thuis toen we ernaartoe gingen, want een dag langs tuinen slenteren wilde ik ze niet aandoen. Het lijkt me alleen niet zo handig om expliciet 'leren kan ook leuk zijn' te zeggen. :+

[ afbeelding ]

Maar zo'n natuurspeeltuin kan geweldig zijn. Alleen die naam... ;(
Al die kleine beestjes helpen, en meneer staat daar de teken uit te dagen met zijn opgerolde broekspijpen :')
pi_209518842
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:41 schreef maily het volgende:

[..]
Al die kleine beestjes helpen, en meneer staat daar de teken uit te dagen met zijn opgerolde broekspijpen :')
:D!

Misschien kunnen we ons opgeven als klankbordgroep. :7
  Spellchecker donderdag 15 juni 2023 @ 08:57:42 #246
197773 crew  maily
pi_209518852
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2023 08:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D!

Misschien kunnen we ons opgeven als klankbordgroep. :7
Ik dacht heeeel even dat het Freek Vonk was maar gelukkig niet.
pi_209519358
Ik had de naamsverandering via tuinontwerpers op instagram onlangs al meegekregen , echt, wat een idiote naam.

De geum bloeit mooi knaloranje, de lavendel staat er prachtig bij en diverse andere planten staan op het punt van bloeien. Het wordt nu echt zomer in de tuin. De braakliggende grond van de achtertuin staat grotendeels vol met kamille, wat een kadootje O+
pi_209519585
Ik zag het ook ja, van Appeltern. Ik vind het ook jammer, alsof alles altijd maar spannend en leuk voor kinderen moet zijn. Als dit echt een poging is om slechte tijden te boven te komen lijkt het mij niet zo’n goede strategie. Want pretparken zijn er genoeg en een tuin wordt nooit een echt pretpark.
pi_209520193
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 juni 2023 21:22 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag.
Ik heb een hele mooie dwergsering, vorig jaar in de grond gezet. Stond bij mijn moeder in een pot en hoefde ook niet te groeien.

[ afbeelding ]

Verhuizing is goed gegaan, hij bloeide prachtig even geleden.
Nu is hij uitgebloeid.
[ afbeelding ]

En nu zitten al die uitgedroogde bloemen en takjes er nog in. Mijn moeder zei dat ze niets deed ermee en ze liet zitten. Ik zou het fijn vinden als de struik nog iets hoger en groter wordt.

Toch de uitgebloeide bloemen met takjes eruit knippen? Doet dat nog iets voor de groei en bloei volgend jaar?

De witte sering met grote bloemen heb ik van de uitgebloeide bloemen ontdaan.
Heeft niemand een tip voor @miss_sly? Ik heb zelf helaas geen sering, maar ik zou zeggen dat je alleen de uitgebloeide bloemen eruit snoeit en niet meer dan dat. Een snel rondje internet leert me dat je de sering snoeit om 'em klein te houden en jij wil het tegenovergestelde.De sering gaat volgend jaar bloeien op de nieuwe scheuten die nu worden gevormd, dus die moet je in ieder geval niet snoeien.

Bloemen eruit snoeien doe je bij veel planten om zaadvorming te voorkomen en een nieuwe bloei te stimuleren. Dat lijkt bij de sering ook te kunnen, dus dat pleit ervoor om de bloemen eruit te knippen. Als het daar nu te laat voor is, zou je de uitgebloeide bloemen waarschijnlijk ook kunnen laten zitten.
  donderdag 15 juni 2023 @ 11:40:53 #250
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209520385
Nouja volgens mij blijft een dwergsering juist klein, toch? Die van ons worden ook niet groter dan +/- 50-60cm.

Onze gewone sering is al ruim 1,60m. En die staat er een jaar korter.

Ze heten niet voor iets dwerg sering ;) .
Zelfde trouwens met de kleine vlinderstruiken. Is ook een specifieke soort doe laag blijft. Itt. De gewone die ik afgelopen voorjaar kort geknipt heb en nu al op dik een meter zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')