Precies, even de gasbrander er op! En als het mee zit is'tie zo weer los!quote:
quote:
De bout of het omliggende deel? Bout is staal (neem ik aan) de bak is aluminium. Aluminium zet meer uit, toch?quote:Op vrijdag 26 mei 2023 06:21 schreef Chandler het volgende:
[..]
Precies, even de gasbrander er op! En als het mee zit is'tie zo weer los!
De bout is natuurlijk een veel kleiner oppervlak om te verwarmen.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 07:50 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
De bout of het omliggende deel? Bout is staal (neem ik aan) de bak is aluminium. Aluminium zet meer uit, toch?
Als je een moer en een bout los wil krijgen, verhit je specifiek de moer. Je wil dat de moer een beetje uitzet.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:23 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De bout is natuurlijk een veel kleiner oppervlak om te verwarmen.
Dank u, dat is een heldere uitleg. Ik ga er eens mee aan de slag dit weekend, eerst de gasbrander maar eens op zien te diepen.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 08:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Als je een moer en een bout los wil krijgen, verhit je specifiek de moer. Je wil dat de moer een beetje uitzet.
In het geval van de TS, zou ik inderdaad de bout verwarmen, maar deze komt dan pas los als hij weer is afgekoeld.
Koop een centerpunt bij de gammaquote:Op zondag 28 mei 2023 00:26 schreef J.B. het volgende:
Update: gasbrander en een uitdraaiset hebben geen soelaas geboden, het blijft muurvast zitten. Ik ga de bouten moeten uitboren, hoe en wat moet ik even bekijken want ik heb het nooit eerder gedaan.
Denk je dat er een moer aan zit? Ik zou eerder verwachten dat de metalen plaat eronder van schroefdraad voorzien is, en de bout daarin vast gedraaid is. Als er een moer was zou hij geprobeerd hebben die los te draaien.quote:Op maandag 29 mei 2023 07:00 schreef Watuntrik het volgende:
Omdat de boor 2mm groter is dan de 6mm schagt zal die met de moer aan de andere kant er vanzelf uitvallen wanneer je door de boutkop heen bent.
Goed punt! Maar dat dacht ik wel maar wordt inderdaad niet vermeld, zit die moer er niet.dan ligt het voor de hand dat die er niet uit kan vallen en dat uitboren dan misschien niet de beste optie is. Leek mij een logische aanname dat wanneer je aan uitboren denkt dat je dan niet met een stuk bout in een boutgat achter blijft.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denk je dat er een moer aan zit? Ik zou eerder verwachten dat de metalen plaat eronder van schroefdraad voorzien is, en de bout daarin vast gedraaid is. Als er een moer was zou hij geprobeerd hebben die los te draaien.
Er zit inderdaad geen moer aan, in de aluminium kuip zit schroefdraad. Vandaar dat ik eraan dacht naar een metaalbedrijf te gaan en een moer op het restant van de bouten te laten lassen, zodat ik dan grip heb en de bout eruit zou kunnen draaien. De bout steekt overigens wel onder uit de kuip, ik zal er straks even een foto van maken.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Denk je dat er een moer aan zit? Ik zou eerder verwachten dat de metalen plaat eronder van schroefdraad voorzien is, en de bout daarin vast gedraaid is. Als er een moer was zou hij geprobeerd hebben die los te draaien.
Volgens mij zitten er geen blindklinkmoeren in en zit de schroefdraad gewoon in het aluminium.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:17 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Goed punt! Maar dat dacht ik wel maar wordt inderdaad niet vermeld, zit die moer er niet.dan ligt het voor de hand dat die er niet uit kan vallen en dat uitboren dan misschien niet de beste optie is. Leek mij een logische aanname dat wanneer je aan uitboren denkt dat je dan niet met een stuk bout in een boutgat achter blijft.
Een plaat wordt anders niet snel van schroefdraad voorzien anders is het wel behoorlijke dikke plaat. In een plaat of een dunwandige buis van een BBQ onderstel zitten meestal blindklinkmoeren. Die zou je ook nog kunnen uitboren en nieuwe plaatsen. Maar dan heb je wel weer extra gereedschap nodig.
Maargoed dit is dan weer luchtkastelen bouwen op incomplete informatie.
Zo, ik ben erin geslaagd een foto te maken. De bouten zitten dus vast met schroefdraad in de aluminium bak, niet met een moer.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:17 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Goed punt! Maar dat dacht ik wel maar wordt inderdaad niet vermeld, zit die moer er niet.dan ligt het voor de hand dat die er niet uit kan vallen en dat uitboren dan misschien niet de beste optie is. Leek mij een logische aanname dat wanneer je aan uitboren denkt dat je dan niet met een stuk bout in een boutgat achter blijft.
Een plaat wordt anders niet snel van schroefdraad voorzien anders is het wel behoorlijke dikke plaat. In een plaat of een dunwandige buis van een BBQ onderstel zitten meestal blindklinkmoeren. Die zou je ook nog kunnen uitboren en nieuwe plaatsen. Maar dan heb je wel weer extra gereedschap nodig.
Maargoed dit is dan weer luchtkastelen bouwen op incomplete informatie.
Omdat ik graag wil vermijden dat ik de bak waar de bout in zit sloopquote:Op maandag 29 mei 2023 10:18 schreef Dusthor92 het volgende:
Het is al een paar keer gezegd maar waarom zo moeilijk doen?
Boor hem gewoon uit
Ja je moet t zelf weten natuurlijk, maar dat valt reuze mee hoor. Klein beginnen en steeds groter boren.quote:Op maandag 29 mei 2023 15:55 schreef J.B. het volgende:
[..]
Zo, ik ben erin geslaagd een foto te maken. De bouten zitten dus vast met schroefdraad in de aluminium bak, niet met een moer.
[ afbeelding ]
[..]
Omdat ik graag wil vermijden dat ik de bak waar de bout in zit sloop
Preciesquote:Op maandag 29 mei 2023 16:23 schreef Watuntrik het volgende:
Maar als je die dan geheel uitboort dan is er alsnog niets gesloopt, zet je er daarna een nieuw boutje met een moertje er in en klaar.
Tip: koop HSS-S boren. Dan heb je er later nog wat aan. Gaan iets langer mee dan de HSS-R.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:46 schreef J.B. het volgende:
Dat heb het net even geprobeerd, maar ik ga eerst een fatsoenlijke set metaalboren moeten kopen want er gebeurde niet veel. Wordt vervolgd, wel pas over twee weken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |