Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Nou ja, hij had iets van 3 seconden de tijd, dat is niet veel. Als je een normaal persoon bent en geen psychopaat bent en je denkt in die 3 seconden dat de messentrekker is uitgeschakeld dan laat je hem verder met rust. Dus ik begrijp het welquote:Op donderdag 25 mei 2023 17:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?
Omdat je dan de kans hebt hem dood te schoppen en dan mag je in Nederland maar hopen dat je wegkomt met noodweerexcesquote:Op donderdag 25 mei 2023 17:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?
Dat zou voor mij geen reden zijn om iemand met een dodelijk wapen die het op jouw gemunt heeft, weer op te laten staan.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je dan de kans hebt hem dood te schoppen en dan mag je in Nederland maar hopen dat je wegkomt met noodweerexces
godsammequote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves
Het slachtoffer vergat ook nog dat zijn vrienden eigenlijk helemaal niet zijn vrienden zijn, zo te zien.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Daar lijkt het best wel op jaquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:16 schreef Solotovski het volgende:
Misschien hadden die gastjes zijn pet en tasje wel gejat?
Beste stad, aldus onderzoek.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:23 schreef monkyyy het volgende:
Dit hoort bij het leven in de grote stad.
Dit. Met z'n drieën kun je zo'n gast toch makkelijk aan?quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het slachtoffer vergat ook nog dat zijn vrienden eigenlijk helemaal niet zijn vrienden zijn, zo te zien.
Die man kan niet vechten en is ook nog eens in zijn eentje. Vroeger, lang geleden, pakten autochtonen ook wel eens een mes. Deze messentrekker is dus duidelijk goed geïntegreerdquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:12 schreef Buikbrein het volgende:
Al zouden we dagelijks, tienmaal worden geconfronteerd met beelden van "dagelijkse prikken", dan nòg blijven de grenzen open, dan nòg bewapenen we onszelf niet, dan nòg blijft het Linkse geluid en het paternalistisch denken van "opvoeden" vol aanwezig.
Sommige mensen snappen het helaas pas als het hen, of een familielid overkomt.
Ik ging voorheen graag uit, maar blijf al jaren liever weg uit de grote steden en massa events. Niet uit paranoia, en deels omdat ik ouder wordt, maar ben echt allergisch voor (het zien van) geweld. Helaas, heb ik als een dwaas toch gekeken naar dit filmpjezweet staat al op mn rug, wat een rotsituatie.. dat zn "maten" ook niet helpen, ik weet helaas hoe dat voelt. Zeer klote
Lekker liegen om te polariseren.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat je dan de kans hebt hem dood te schoppen en dan mag je in Nederland maar hopen dat je wegkomt met noodweerexces
Que?quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lekker liegen om te polariseren.
Kapitale fout. Hij had 'm finaal KO kunnen schoppen nadat hij hem neer hoekte. Maar dan zul je in Nederland wel straf krijgen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Hij had 3 seconden, niet veel om te overwegen wat te doen. Elk normaal mens die geen psychopaat is laat iemand die zo'n faceplant doet met rust ipv m gelijk te soccerkicken tegen z'n hoofd, dus eigenlijk valt er hem niet veel te verwijten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kapitale fout. Hij had 'm finaal KO kunnen schoppen nadat hij hem neer hoekte.
Die andere kerel had een mes. Dan kun je 'm maar beter lang genoeg uitschakelen om je uit de voeten te maken.quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hij had 3 seconden, niet veel om te overwegen wat te doen. Elk normaal mens die geen psychopaat is laat iemand die zo'n faceplant doet met rust ipv m gelijk te soccerkicken tegen z'n hoofd, dus eigenlijk valt er hem niet veel te verwijten.
In zo'n geval is het wel gepast om zijn schedel in een baan om de Aarde te schoppen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Als ik daar had gestaan, en die messentrekker zou zijn mes voor een vriend van mij getrokken hebben, dan had die messentrekker zo ongeveer 15 a 20 seconden daarna een fiets op zijn hoofd gekregen. En ik zou op hem blijven inschoppen tot het idee om zijn mes proberen terug te pakken verdwijnt. Als dat idee dan pas uit zijn hoofd verdwijnt wanneer hij bewusteloos is, dan moet dat dan maar.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:18 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Dit. Met z'n drieën kun je zo'n gast toch makkelijk aan?
Er komen genoeg mensen weg met noodweerexces hoor. Hier op dit filmpje was het 100% duidelijk. Als de dader doodgeschopt was geweest, was het slachtoffer vrijuit gegaan. Je moet alleen stoppen zo gauw de bedreiging weg is. Maar zo lang de dader het mes vast blijft houden, ben je in doodsgevaar. En ik zou je aanraden dat doodsgevaar niet te onderschatten, en de dader net zo lang op zijn hoofd te blijven schoppen totdat hij het mes loslaat.quote:
Zo lang de dader zijn mes vasthoudt is hij levensgevaarlijk. Dus hij had hem inderdaad finaal KO kunnen schoppen zonder meer gevolgen dan een paar uurtjes van zijn tijd voor de rechter, om uit te leggen dat de dader jou wilde steken en dat je voelde dat je in levensgevaar was.quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kapitale fout. Hij had 'm finaal KO kunnen schoppen nadat hij hem neer hoekte. Maar dan zul je in Nederland wel straf krijgen.
Ah zo, ik word alleen meteen beticht van liegen en polariseren en daar heb ik het niet zo op.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 15:44 schreef RetepV het volgende:
[..]
Er komen genoeg mensen weg met noodweerexces hoor. Hier op dit filmpje was het 100% duidelijk. Als de dader doodgeschopt was geweest, was het slachtoffer vrijuit gegaan. Je moet alleen stoppen zo gauw de bedreiging weg is. Maar zo lang de dader het mes vast blijft houden, ben je in doodsgevaar. En ik zou je aanraden dat doodsgevaar niet te onderschatten, en de dader net zo lang op zijn hoofd te blijven schoppen totdat hij het mes loslaat.
Precies. Dit is het zichtbare verschil tussen vechtsport en zelfverdediging. Het lijkt erop dat dit slachtoffer wel ervaring heeft met het eerste en niet met het tweede.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Een tevreden roker is geen onruststoker.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:20 schreef sturmpie het volgende:
ik had gewoon die gast 'n sigaret gegeven. dan was ie blij en geen probleem.
Die dader ziet er volgens mij behoorlijk nederlands uit. Die drie gastjes lijken mij wel marokanen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:39 schreef BokitoHarambe het volgende:
Zijn geen Nederlanders. Nee, ook geen marokkanen. Wat boeit 't?
Armklem of choke en lekker laten slapen. Vreemd dat ie niet verder gaat op de grond.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:21 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of hij dat mes wel gezien heeft voordat hij hem hoekte. Anders draai je je toch niet zo achteloos om. Dat was zo'n domme move.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
Armklem of choke en lekker laten slapen. Vreemd dat ie niet verder gaat op de grond.
Je gelooft toch zelf niet dat het bij een sigaret zou blijven? Geef je een sigaret, dan wil ie het pakje, geef je het pakje dan wil ie 5 euro en dan al je geld.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:20 schreef sturmpie het volgende:
ik had gewoon die gast 'n sigaret gegeven. dan was ie blij en geen probleem.
hij is wel erg agressief ventje om 'n mes te trekken als je geen sigaret krijgt. misschien is hij als kind heel erg verwend geweest en is dit 'n negatief effect ten gevolge van 'n verwende jeugd.
misschien heeft z'n moeder aambeien en werd hij er indirect door gepijnigd
Ik kan me dat in dit geval niet voorstellen eigenlijk. Als hij dat van plan was, had hij niet zomaar drie van die gastjes aangesproken. Dan kun je je toch wel lelijk verkijken of je het daar van gaat winnen in je eentje, ook al heb je een mes bij je.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:01 schreef Managarm het volgende:
Je gelooft toch zelf niet dat het bij een sigaret zou blijven? Geef je een sigaret, dan wil ie het pakje, geef je het pakje dan wil ie 5 euro en dan al je geld.
Die dader loopt ook in zijn eentje naar die groep. Hij wist op dat moment nog niet dat die vrienden niet zouden helpen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Toen ik nog rookte, konden ze ook echt een sigaret vragen met zo een blik in de ogen van "jaaaaaa, ik zou het ook maar geven als ik jou was, want anders gaan er hier vervelende dingen gebeuren.."quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef ems. het volgende:
Dat hele wildvreemden vragen om een sigaret heb ik ook nooit begrepen. Misschien als je bij een avondje stappen buiten staat omdat je dan toch soort van gemeenschappelijk iets is maar een random op straat?
Toen ik nog actief sigaretten rookte ben ik ook weleens bedreigd omdat ik geen zin had om sigaretten uit te delen aan een groepje mocro's
Echt een enorm slecht filmpje. Ten eerste mogen de combat instructors zelf niet voor de KO gaan, ten tweede zijn het allemaal mma-achtige technieken. Ja, dat werkt niet als je tegen iemand met een mes vecht.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Supertoevallig krijg ik in m'n YT recommendations dit filmpje over YT self defense instructors die hun skills testen tegen een tegenstander met een stift wat een mes moet voorstellen. Zoals te verwachten wordt iedereen lekgeprikt en niemand overleeft het.
Dus ook al heb je 20 jaar vechtsporten getrained, tegen een tegenstander die weet wat hij doet met een mes ben je alsnog dood (ok, de tegenstander met het mes is hier ook een vechtsporter met 20 jaar ervaring wat op straat niet reeel is).
Wat ik mijn leerlingen altijd voor zo'n situatie bijbreng, is de kraanvogelschopquote:Op woensdag 31 mei 2023 12:47 schreef Richestorags het volgende:
Echt een enorm slecht filmpje. Ten eerste mogen de combat instructors zelf niet voor de KO gaan, ten tweede zijn het allemaal mma-achtige technieken. Ja, dat werkt niet als je tegen iemand met een mes vecht.
Tegen iemand met een mes moet je smerig vechten en met voorwerpen gaan gooien die zich aandienen (asbakken, glas, fietsen) om zo de afstand tussen jou en de aanvaller te bewaren en het liefst weg te rennen. Als de aanvaller dichtbij komt en jij ongewapend bent, kan je het vaak vergeten inderdaad. In ieder geval ga je gewond raken. Je kan het wel winnen echter, zeker omdat een ongetraind persoon zich alleen op het mes richt en daarmee zichzelf kwetsbaarder maakt voor een goede hoek (zoals we in het filmpje zagen) of een goede lowkick die hem onderuit haalt. Een getrainde mesvechter prikt je echter volledig lek. Die slaat je namelijk met zijn andere hand terwijl jij je op het mes focust of wisselt van hand. Ook snijdt hij je arm open als je toevallig zijn arm beetpakt / blokt en prikt je vervolgens lek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |