abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:02:05 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209277963
https://www.telegraaf.nl/(...)eekpartij-om-sigaret

AMSTERDAM - De politie is op zoek naar een man die in oktober vorig jaar een andere man zou hebben neergestoken nadat hij geen sigaret kreeg. In de hoop de identiteit van de man te kunnen achterhalen heeft de politie de beelden gedeeld.

De verdachte benadert op 30 oktober 2022 rond 2.10 uur ’s nachts een groepje mannen. Hij vraagt hen op zeer dwingende wijze om een sigaret. Nadat hem die wordt geweigerd mondt het al snel uit in een woordenwisseling, waarna geduw en getrek volgt. De verdachte trekt een mes en probeert meerdere keren een van de mannen uit het groepje neer te steken. De man verweert zich maar loopt uiteindelijk toch een steekwond in zijn been op. Hij kan ontkomen na de steekpartij.

Op onderstaande beelden is te zien dat de verdachte na de steekpartij het tasje en de pet van het slachtoffer meeneemt.

De politie roept mensen die de man (her)kennen op zich te melden via 0900-8844, of door contact op te nemen met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000. De politie meldt verder dat de beelden ook worden gedeeld in de omgeving van Den Haag omdat er aanwijzingen zijn dat de verdachte mogelijk uit die omgeving komt.



twitter
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:04:34 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209278000
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
pi_209278188
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:24:29 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209278244
Supertoevallig krijg ik in m'n YT recommendations dit filmpje over YT self defense instructors die hun skills testen tegen een tegenstander met een stift wat een mes moet voorstellen. Zoals te verwachten wordt iedereen lekgeprikt en niemand overleeft het.

Dus ook al heb je 20 jaar vechtsporten getrained, tegen een tegenstander die weet wat hij doet met een mes ben je alsnog dood (ok, de tegenstander met het mes is hier ook een vechtsporter met 20 jaar ervaring wat op straat niet reeel is).



[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 25-05-2023 17:30:01 ]
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:26:38 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209278269
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?
Nou ja, hij had iets van 3 seconden de tijd, dat is niet veel. Als je een normaal persoon bent en geen psychopaat bent en je denkt in die 3 seconden dat de messentrekker is uitgeschakeld dan laat je hem verder met rust. Dus ik begrijp het wel
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 25 mei 2023 @ 17:26:50 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209278274
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?
Omdat je dan de kans hebt hem dood te schoppen en dan mag je in Nederland maar hopen dat je wegkomt met noodweerexces
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209278419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat je dan de kans hebt hem dood te schoppen en dan mag je in Nederland maar hopen dat je wegkomt met noodweerexces
Dat zou voor mij geen reden zijn om iemand met een dodelijk wapen die het op jouw gemunt heeft, weer op te laten staan.
Tuurlijk is het voor mij nu makkelijk praten maar ik vind dat het slachtoffer wel erg rustig reageert nadat hij hem neerhoekt. Of hij heeft misschien niet gezien dat hij een mes in z'n hand had :?
pi_209278471
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves
godsamme :')
Google is your friend, abuse your friends
pi_209278627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Het slachtoffer vergat ook nog dat zijn vrienden eigenlijk helemaal niet zijn vrienden zijn, zo te zien.
pi_209278882
Al zouden we dagelijks, tienmaal worden geconfronteerd met beelden van "dagelijkse prikken", dan nòg blijven de grenzen open, dan nòg bewapenen we onszelf niet, dan nòg blijft het Linkse geluid en het paternalistisch denken van "opvoeden" vol aanwezig.

Sommige mensen snappen het helaas pas als het hen, of een familielid overkomt.

Ik ging voorheen graag uit, maar blijf al jaren liever weg uit de grote steden en massa events. Niet uit paranoia, en deels omdat ik ouder wordt, maar ben echt allergisch voor (het zien van) geweld. Helaas, heb ik als een dwaas toch gekeken naar dit filmpje :D zweet staat al op mn rug, wat een rotsituatie.. dat zn "maten" ook niet helpen, ik weet helaas hoe dat voelt. Zeer klote
pi_209278956
Misschien hadden die gastjes zijn pet en tasje wel gejat?
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  donderdag 25 mei 2023 @ 18:23:42 #12
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_209279107
Dit hoort bij het leven in de grote stad.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_209279148
quote:
10s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:16 schreef Solotovski het volgende:
Misschien hadden die gastjes zijn pet en tasje wel gejat?
Daar lijkt het best wel op ja :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 25 mei 2023 @ 18:30:23 #14
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_209279206
Allemaal buitenlandse seks & drugstoeristen. Ga je nooit meer iets over horen.
pi_209279227
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:23 schreef monkyyy het volgende:
Dit hoort bij het leven in de grote stad.
Beste stad, aldus onderzoek.
pi_209279886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het slachtoffer vergat ook nog dat zijn vrienden eigenlijk helemaal niet zijn vrienden zijn, zo te zien.
Dit. Met z'n drieën kun je zo'n gast toch makkelijk aan?
pi_209279908
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:12 schreef Buikbrein het volgende:
Al zouden we dagelijks, tienmaal worden geconfronteerd met beelden van "dagelijkse prikken", dan nòg blijven de grenzen open, dan nòg bewapenen we onszelf niet, dan nòg blijft het Linkse geluid en het paternalistisch denken van "opvoeden" vol aanwezig.

Sommige mensen snappen het helaas pas als het hen, of een familielid overkomt.

Ik ging voorheen graag uit, maar blijf al jaren liever weg uit de grote steden en massa events. Niet uit paranoia, en deels omdat ik ouder wordt, maar ben echt allergisch voor (het zien van) geweld. Helaas, heb ik als een dwaas toch gekeken naar dit filmpje :D zweet staat al op mn rug, wat een rotsituatie.. dat zn "maten" ook niet helpen, ik weet helaas hoe dat voelt. Zeer klote
Die man kan niet vechten en is ook nog eens in zijn eentje. Vroeger, lang geleden, pakten autochtonen ook wel eens een mes. Deze messentrekker is dus duidelijk goed geïntegreerd
  donderdag 25 mei 2023 @ 19:20:51 #18
396386 sturmpie
for night & nature
pi_209279924
ik had gewoon die gast 'n sigaret gegeven. dan was ie blij en geen probleem.

hij is wel erg agressief ventje om 'n mes te trekken als je geen sigaret krijgt. misschien is hij als kind heel erg verwend geweest en is dit 'n negatief effect ten gevolge van 'n verwende jeugd.

misschien heeft z'n moeder aambeien en werd hij er indirect door gepijnigd
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_209280329
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Omdat je dan de kans hebt hem dood te schoppen en dan mag je in Nederland maar hopen dat je wegkomt met noodweerexces
Lekker liegen om te polariseren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 25 mei 2023 @ 20:30:26 #20
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209280963
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Lekker liegen om te polariseren.
Que?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209281001
Haha, de messenzwaaier heeft een homotasje.
pi_209282058
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Kapitale fout. Hij had 'm finaal KO kunnen schoppen nadat hij hem neer hoekte. Maar dan zul je in Nederland wel straf krijgen. :+
  donderdag 25 mei 2023 @ 21:59:37 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209282134
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Kapitale fout. Hij had 'm finaal KO kunnen schoppen nadat hij hem neer hoekte.
Hij had 3 seconden, niet veel om te overwegen wat te doen. Elk normaal mens die geen psychopaat is laat iemand die zo'n faceplant doet met rust ipv m gelijk te soccerkicken tegen z'n hoofd, dus eigenlijk valt er hem niet veel te verwijten.
pi_209282527
Doodeng dat dat soort idioten gewoon los lopen.
blablablabla
pi_209282622
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hij had 3 seconden, niet veel om te overwegen wat te doen. Elk normaal mens die geen psychopaat is laat iemand die zo'n faceplant doet met rust ipv m gelijk te soccerkicken tegen z'n hoofd, dus eigenlijk valt er hem niet veel te verwijten.
Die andere kerel had een mes. Dan kun je 'm maar beter lang genoeg uitschakelen om je uit de voeten te maken.
pi_209282760
Mannetje sloeg wel goed van zich af, als die ander geen mes had gehad, had hij hem wss de hele straat doorgeslagen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209282833
Zijn geen Nederlanders. Nee, ook geen marokkanen. Wat boeit 't?
pi_209283485
Waarom nu pas vrijgeven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 25 mei 2023 @ 23:45:27 #29
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209283516
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
In zo'n geval is het wel gepast om zijn schedel in een baan om de Aarde te schoppen.
Om te voorkomen dattie nog een keer steekt natuurlijk.
pi_209290557
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:18 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Dit. Met z'n drieën kun je zo'n gast toch makkelijk aan?
Als ik daar had gestaan, en die messentrekker zou zijn mes voor een vriend van mij getrokken hebben, dan had die messentrekker zo ongeveer 15 a 20 seconden daarna een fiets op zijn hoofd gekregen. En ik zou op hem blijven inschoppen tot het idee om zijn mes proberen terug te pakken verdwijnt. Als dat idee dan pas uit zijn hoofd verdwijnt wanneer hij bewusteloos is, dan moet dat dan maar.

Hij moet zich realiseren dat op het moment dat hij een mes trekt, dat mes van mij is. Hij is het al kwijt, hij mag het alleen nog wel even vasthouden totdat hij het los laat. Beste voor hem is om dat meteen te doen. Maar hij mag van mij nog wel proberen het nog een tijdje vast te houden. Maar des te langer hij het nog wil vasthouden, des te langer hij daarna in het ziekenhuis zal moeten verblijven.

Ik zou er niet zo als een waardeloze homo sapiens met mijn handen in mijn zakken bij blijven staan kijken hoe iemand mijn vriend probeert te steken. Zeker niet als de dader in zijn eentje is.
pi_209290603
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Que?
Er komen genoeg mensen weg met noodweerexces hoor. Hier op dit filmpje was het 100% duidelijk. Als de dader doodgeschopt was geweest, was het slachtoffer vrijuit gegaan. Je moet alleen stoppen zo gauw de bedreiging weg is. Maar zo lang de dader het mes vast blijft houden, ben je in doodsgevaar. En ik zou je aanraden dat doodsgevaar niet te onderschatten, en de dader net zo lang op zijn hoofd te blijven schoppen totdat hij het mes loslaat.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:45:08 #32
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209290610
Wat een fijn en veilig idee dat iemand met een zodanig kort lontje dat hij mensen neersteekt om een sigaret in oktober nu al gezocht wordt. Hoe spel je urgentie?
pi_209290621
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kapitale fout. Hij had 'm finaal KO kunnen schoppen nadat hij hem neer hoekte. Maar dan zul je in Nederland wel straf krijgen. :+
Zo lang de dader zijn mes vasthoudt is hij levensgevaarlijk. Dus hij had hem inderdaad finaal KO kunnen schoppen zonder meer gevolgen dan een paar uurtjes van zijn tijd voor de rechter, om uit te leggen dat de dader jou wilde steken en dat je voelde dat je in levensgevaar was.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 15:48:34 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209290641
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:44 schreef RetepV het volgende:

[..]
Er komen genoeg mensen weg met noodweerexces hoor. Hier op dit filmpje was het 100% duidelijk. Als de dader doodgeschopt was geweest, was het slachtoffer vrijuit gegaan. Je moet alleen stoppen zo gauw de bedreiging weg is. Maar zo lang de dader het mes vast blijft houden, ben je in doodsgevaar. En ik zou je aanraden dat doodsgevaar niet te onderschatten, en de dader net zo lang op zijn hoofd te blijven schoppen totdat hij het mes loslaat.
Ah zo, ik word alleen meteen beticht van liegen en polariseren en daar heb ik het niet zo op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:53:04 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_209290687
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Precies. Dit is het zichtbare verschil tussen vechtsport en zelfverdediging. Het lijkt erop dat dit slachtoffer wel ervaring heeft met het eerste en niet met het tweede.

Bij zelfverdediging is het zaak om een mesaanval af te weren en er dan vandoor te gaan zodra het veilig is (of voor een mesaanval al weg te komen als je het ziet aankomen). Als je niet weg kunt omdat hij je vastpakt of omdat je bijvoorbeeld in een kleine ruimte staat, dan is het zaak om door te gaan totdat hij niet meer kan aanvallen met het mes.

Om te blijven wachten bij een aanvaller met een mes die je neer hebt gehoekt is onverstandig, maar ik geef het iemand te doen in zo'n situatie met alle adrenaline om dan de goede beslissing te nemen.
pi_209339746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:20 schreef sturmpie het volgende:
ik had gewoon die gast 'n sigaret gegeven. dan was ie blij en geen probleem.
Een tevreden roker is geen onruststoker.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_209339833
Dat hele wildvreemden vragen om een sigaret heb ik ook nooit begrepen. Misschien als je bij een avondje stappen buiten staat omdat je dan toch soort van gemeenschappelijk iets is maar een random op straat?

Toen ik nog actief sigaretten rookte ben ik ook weleens bedreigd omdat ik geen zin had om sigaretten uit te delen aan een groepje mocro's :')
Conscience do cost.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:02:21 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209340662
Dat 'slachtoffer' uit dat groepje is wel de eerste die handtastelijk wordt en hem een low kick geeft.

Daaropvolgend trekt de dader pas een mes en gaat verhaal halen.

En als dat gastje hem neerhoekt, draait hij zich 'chill' om alsof het klaar is waarbij hij niet eens de dader met zijn mes in het oog houdt 8)7

Toen de dader op de grond lag had hij hem kunnen overmeesteren en zijn mes afhandig kunnen maken. Ze waren immers met zijn drieen.

Maar beter wordt je niet handtastelijk met opdringerige figuren en deel je ook geel lowkick uit richting agressieve mensen; net zoals je in een vuurwerkfabriek geen sigaretje moet opsteken.

Daarnaast was hij bij mij aan het verkeerde adres geweest, want ik rook niet :{w

Misschien heeft dat gastje zelfs wel geluk gehad want als die boy een vuurwapen bij zich had gedragen, dan had hij dat wss ook gebruikt.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:47 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209341076
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 22:39 schreef BokitoHarambe het volgende:
Zijn geen Nederlanders. Nee, ook geen marokkanen. Wat boeit 't?
Die dader ziet er volgens mij behoorlijk nederlands uit. Die drie gastjes lijken mij wel marokanen.
pi_209343485
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:21 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat snap ik niet helemaal. Als iemand je aanvalt met een mes en je krijgt hem op de grond, dan trap je hem vervolgens toch net zo hard dat hij niet meer opstaat?
Armklem of choke en lekker laten slapen. Vreemd dat ie niet verder gaat op de grond.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 30 mei 2023 @ 22:37:45 #42
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209343705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
Armklem of choke en lekker laten slapen. Vreemd dat ie niet verder gaat op de grond.
Ik vraag me zelfs af of hij dat mes wel gezien heeft voordat hij hem hoekte. Anders draai je je toch niet zo achteloos om. Dat was zo'n domme move.

Wellicht verwacht je ook niet dat iemand in zo'n situatie gelijk een mes trekt.
  woensdag 31 mei 2023 @ 10:49:28 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209347227
Stel voor dat die boy je gewoon moedwillig zou willen beroven en met dat mes op je afkomt. Ik geloof niet dat het dan de moeite waard zou zijn om voor je portemonaie te vechten.
pi_209347339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:20 schreef sturmpie het volgende:
ik had gewoon die gast 'n sigaret gegeven. dan was ie blij en geen probleem.

hij is wel erg agressief ventje om 'n mes te trekken als je geen sigaret krijgt. misschien is hij als kind heel erg verwend geweest en is dit 'n negatief effect ten gevolge van 'n verwende jeugd.

misschien heeft z'n moeder aambeien en werd hij er indirect door gepijnigd
Je gelooft toch zelf niet dat het bij een sigaret zou blijven? Geef je een sigaret, dan wil ie het pakje, geef je het pakje dan wil ie 5 euro en dan al je geld.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:11:27 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209347427
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:01 schreef Managarm het volgende:
Je gelooft toch zelf niet dat het bij een sigaret zou blijven? Geef je een sigaret, dan wil ie het pakje, geef je het pakje dan wil ie 5 euro en dan al je geld.
Ik kan me dat in dit geval niet voorstellen eigenlijk. Als hij dat van plan was, had hij niet zomaar drie van die gastjes aangesproken. Dan kun je je toch wel lelijk verkijken of je het daar van gaat winnen in je eentje, ook al heb je een mes bij je.

Plus voor hetzelfde geld hebben die drie gastjes ook een mes, dat had hij ook van tevoren niet kunnen weten en dan heb je in 1x wel een probleem.
pi_209348198
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Het slachtoffer heeft wel een paar goede moves en je ziet dat ie vechtsport ervaring heeft. Hij hoekt de dader zelfs neer maar vergeet hem te ontwapenen waardoor die hem weer kan aanvallen
Die dader loopt ook in zijn eentje naar die groep. Hij wist op dat moment nog niet dat die vrienden niet zouden helpen.

Dan wil je wel heel graag een sigaret.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_209348215
quote:
8s.gif Op dinsdag 30 mei 2023 17:55 schreef ems. het volgende:
Dat hele wildvreemden vragen om een sigaret heb ik ook nooit begrepen. Misschien als je bij een avondje stappen buiten staat omdat je dan toch soort van gemeenschappelijk iets is maar een random op straat?

Toen ik nog actief sigaretten rookte ben ik ook weleens bedreigd omdat ik geen zin had om sigaretten uit te delen aan een groepje mocro's :')
Toen ik nog rookte, konden ze ook echt een sigaret vragen met zo een blik in de ogen van "jaaaaaa, ik zou het ook maar geven als ik jou was, want anders gaan er hier vervelende dingen gebeuren.."

Dus wat dat betreft is stoppen ook goed voor je gezondheid ;)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:47:36 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_209348279
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Supertoevallig krijg ik in m'n YT recommendations dit filmpje over YT self defense instructors die hun skills testen tegen een tegenstander met een stift wat een mes moet voorstellen. Zoals te verwachten wordt iedereen lekgeprikt en niemand overleeft het.

Dus ook al heb je 20 jaar vechtsporten getrained, tegen een tegenstander die weet wat hij doet met een mes ben je alsnog dood (ok, de tegenstander met het mes is hier ook een vechtsporter met 20 jaar ervaring wat op straat niet reeel is).

Echt een enorm slecht filmpje. Ten eerste mogen de combat instructors zelf niet voor de KO gaan, ten tweede zijn het allemaal mma-achtige technieken. Ja, dat werkt niet als je tegen iemand met een mes vecht.

Tegen iemand met een mes moet je smerig vechten en met voorwerpen gaan gooien die zich aandienen (asbakken, glas, fietsen) om zo de afstand tussen jou en de aanvaller te bewaren en het liefst weg te rennen. Als de aanvaller dichtbij komt en jij ongewapend bent, kan je het vaak vergeten inderdaad. In ieder geval ga je gewond raken. Je kan het wel winnen echter, zeker omdat een ongetraind persoon zich alleen op het mes richt en daarmee zichzelf kwetsbaarder maakt voor een goede hoek (zoals we in het filmpje zagen) of een goede lowkick die hem onderuit haalt. Een getrainde mesvechter prikt je echter volledig lek. Die slaat je namelijk met zijn andere hand terwijl jij je op het mes focust of wisselt van hand. Ook snijdt hij je arm open als je toevallig zijn arm beetpakt / blokt en prikt je vervolgens lek.
  woensdag 31 mei 2023 @ 12:53:22 #49
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209348331
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 12:47 schreef Richestorags het volgende:
Echt een enorm slecht filmpje. Ten eerste mogen de combat instructors zelf niet voor de KO gaan, ten tweede zijn het allemaal mma-achtige technieken. Ja, dat werkt niet als je tegen iemand met een mes vecht.

Tegen iemand met een mes moet je smerig vechten en met voorwerpen gaan gooien die zich aandienen (asbakken, glas, fietsen) om zo de afstand tussen jou en de aanvaller te bewaren en het liefst weg te rennen. Als de aanvaller dichtbij komt en jij ongewapend bent, kan je het vaak vergeten inderdaad. In ieder geval ga je gewond raken. Je kan het wel winnen echter, zeker omdat een ongetraind persoon zich alleen op het mes richt en daarmee zichzelf kwetsbaarder maakt voor een goede hoek (zoals we in het filmpje zagen) of een goede lowkick die hem onderuit haalt. Een getrainde mesvechter prikt je echter volledig lek. Die slaat je namelijk met zijn andere hand terwijl jij je op het mes focust of wisselt van hand. Ook snijdt hij je arm open als je toevallig zijn arm beetpakt / blokt en prikt je vervolgens lek.
Wat ik mijn leerlingen altijd voor zo'n situatie bijbreng, is de kraanvogelschop :7

  woensdag 31 mei 2023 @ 13:09:18 #50
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_209348475
Roken? We lossen het samen wel op.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')