abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:35:45 #1
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209275279
Gisterenmiddag is er bij mij aan de carport gewerkt door een extern bedrijf - Hierbij heb ik de auto 3 meter verderop weggezet zodat de installateurs hun ding konden doen. 's avonds de auto weer weggezet onder de carport en vanochtend had ik een platte band. Oorzaak: dikke spijker.

In hoeverre is dit nu dikke pech voor mij, of kan ik het bedrijf aansprakelijk stellen voor de kosten van een nieuwe band? Ik ben niet van plan hier een groot juridisch ding van te maken, maar ik ga wel met dit bedrijf bekijken wat de mogelijkheden zijn. Iemand tips of vergelijkbare ervaringen?
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209275318
Gewoon een prop erin knallen, klaar.
pi_209275418
Als jij kan aantonen dat zij die spijker daar gebben neergelegd en aantoonbaar kan maken dat dit nalatig is dan kan je hun aansprakelijk stellen.

Maar wellicht hebben een stel olifanten vanacht wel die spijker daar achtergelaten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_209275862
Triest als je dat bedrijf aansprakelijk zou gaan stellen. Bovendien is het niet aantoonbaar. En als ze daar gewerkt hebben, had je ook wel goed kunnen kijken of er niks was achter gebleven bij het vegen. Als het zo'n dikke spijker is had je hem wel zien liggen.
pi_209275909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 13:29 schreef bloodymary1 het volgende:
had je ook wel goed kunnen kijken of er niks was achter gebleven bij het vegen.
Dit raad ik overigens iedereen aan! Dat gestink en jeuk anders.
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 14:29:32 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209276531
Dit is....is dit echt?
Breitling - Instruments for Professionals
  Spellchecker donderdag 25 mei 2023 @ 14:38:37 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209276670
Ik zou ervan balen dat ik niet eerst even een korte inspectie had gedaan voor ik m'n auto terugzette en de band op eigen kosten vervangen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_209276686
Man man man

Dichtstbijzijnde garage ramt je d'r een prop in voor een tientje. Of je zorgt dat je zelf zo'n setje hebt.
pi_209276735
Ik weet niet wat er juridisch mogelijk is maar geen haar op mn hoofd die eraan zou denken om iemand hiervoor aansprakelijk te stellen. Is toch een gevalletje pech?

Deze post maken kost net zoveel tijd als een prop erin prikken denk ik dan bij mezelf.... Zeker als je de spijker ziet zitten.
  donderdag 25 mei 2023 @ 14:56:45 #11
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_209276814
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als jij kan aantonen dat zij die spijker daar gebben neergelegd en aantoonbaar kan maken dat dit nalatig is dan kan je hun aansprakelijk stellen.

Maar wellicht hebben een stel olifanten vanacht wel die spijker daar achtergelaten
Kaboutertjes hebben hier ook nog wel eens een handje van.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_209277285
Dus jij hebt je band lek gereden op een spijker die daar per ongeluk is achtergebleven en wilt met het bedrijf kijken naar de mogelijkheden voor een nieuwe band? Wow.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_209277332
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:35 schreef Kaizen_ het volgende:
Gisterenmiddag is er bij mij aan de carport gewerkt door een extern bedrijf - Hierbij heb ik de auto 3 meter verderop weggezet zodat de installateurs hun ding konden doen. 's avonds de auto weer weggezet onder de carport en vanochtend had ik een platte band. Oorzaak: dikke spijker.

In hoeverre is dit nu dikke pech voor mij, of kan ik het bedrijf aansprakelijk stellen voor de kosten van een nieuwe band? Ik ben niet van plan hier een groot juridisch ding van te maken, maar ik ga wel met dit bedrijf bekijken wat de mogelijkheden zijn. Iemand tips of vergelijkbare ervaringen?
Ik zou bij de bestuurder van het voertuig, of de eigenaar van de parkeerplaats aankloppen.
pi_209277394
Ik snap hem ergens wel. Veel van die werklui vergeten altijd dat opruimen en geen janboel achterlaten ook onderdeel van het werk is.

Anderzijds is dit het gezeik niet waard.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 16:28:12 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209277620
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 16:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik snap hem ergens wel. Veel van die werklui vergeten altijd dat opruimen en geen janboel achterlaten ook onderdeel van het werk is.

Anderzijds is dit het gezeik niet waard.
Geen janboel is wat anders dan 1 spijker. Het ontslaat je daarnaast niet van je eigen verantwoordelijkheid om te kijken of alles ook netjes is achter gelaten.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 25 mei 2023 @ 16:59:38 #16
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209277916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 16:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Anderzijds is dit het gezeik niet waard.
Mee eens - Ik ga het wel aankaarten bij het bedrijf, heb sowieso nog email contact met ze. Als ze het begrijpen en (gedeeltelijk) willen compenseren, super. Zoniet, dan houdt het daar ook op.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209278058
Man man man :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 17:27:02 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209278278
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 16:59 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Mee eens - Ik ga het wel aankaarten bij het bedrijf, heb sowieso nog email contact met ze. Als ze het begrijpen en (gedeeltelijk) willen compenseren, super. Zoniet, dan houdt het daar ook op.
Dus je gaat het roepen in de hoop dat ze met een grijpstuiver komen om te compenseren wat je zelf hebt veroorzaakt door je verantwoordelijkheid niet te nemen?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 25 mei 2023 @ 17:43:16 #19
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209278515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:27 schreef CoolGuy het volgende:
Dus je gaat het roepen in de hoop dat ze met een grijpstuiver komen om te compenseren wat je zelf hebt veroorzaakt door je verantwoordelijkheid niet te nemen?
Je weet wat ze zeggen: Money makes the world go round.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Moderator donderdag 25 mei 2023 @ 18:16:54 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209278975
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:43 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Je weet wat ze zeggen: Money makes the world go round.
Ja, dat klopt.

Ze zeggen ook 'neem verantwoordelijkheid voor je eigen shit'. Of ga jij ook naar de supermarkt, en dan roepen dat anderen je boodschappen moeten betalen omdat jij je portemonnee bent vergeten?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209279296
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 16:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen janboel is wat anders dan 1 spijker. Het ontslaat je daarnaast niet van je eigen verantwoordelijkheid om te kijken of alles ook netjes is achter gelaten.
Nee dat is de taak van de werklui.
Hier in de straat ook flikkert een containerboer een sloot glas en andere zooi op de stoep tijdens het ophalen van een puin container. En denk maar niet dat het opgeruimd wordt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209279313
quote:
1s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:19 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Ja, je hebt toch geen stront in je ogen of wel dan?

Hij vraagt toch gewoon om advies. Met je bijdehante dit is.. is dit echt?
Ja mod onwaardig idd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209279349
Zou het wel even aankaarten, en misschien wel korting op je factuur vragen door dit.

De werkplek schoon achterlaten hoort dit ook bij. Jij zit nu met de gebakken peren, onnodig, omdat ze niet goed opgeruimd hebben. Het is niet jouw verantwoording om alles na te zoeken.
pi_209280052
Ik zou het wel terloops melden bij het bedrijf maar niet om vergoeding vragen.
pi_209280747
was het wel een houten carport? anders zullen ze echt geen spijkers gebruiken.
pi_209282655
Kan ook op de parkeerplaats hebben gelegen hè.
pi_209283180
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 20:16 schreef _VoiD_ het volgende:
was het wel een houten carport? anders zullen ze echt geen spijkers gebruiken.
En een houten carport wordt wel in elkaar gespijkerd?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_209283630
Beetje spijkers op laag water zoeken dit. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 09:06:05 #29
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209285106
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 19:31 schreef qajariaq het volgende:
Ik zou het wel terloops melden bij het bedrijf maar niet om vergoeding vragen.
Precies - Ik heb het aangekaart, samen met een paar andere punten zoals sigarretten peuken in de voortuin en een kleine beschadiging die ze echt superkarig 'gemaakt' hebben.

Heb geen vergoeding gevraagd, maar ze mogen wel weten dat de afhandeling in het algemeen niet positief is geweest.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209287995
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:06 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Precies - Ik heb het aangekaart, samen met een paar andere punten zoals sigarretten peuken in de voortuin en een kleine beschadiging die ze echt superkarig 'gemaakt' hebben.

Heb geen vergoeding gevraagd, maar ze mogen wel weten dat de afhandeling in het algemeen niet positief is geweest.
Wat een ongelofelijke zeikerd ben jij zeg. Ik heb te doen met dat bedrijf en hun werknemers dat ze bij zulke mensen moeten gaan werken. Bij mij krijgen ze altijd lekker koffie of fris en worstenbroodjes tussen de middag. En geen gezeik over een paar peuken in de voortuin die ik zelf ook in 30 seconden heb opgeruimd.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:00:40 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209288232
Ik wil wel even een ander geluid laten horen en aangeven dat imo TS geen ‘ongelooflijke zeikerd’ is. Hij heeft feedback gegeven over wat hij niet prettig vond. Dat is zijn goed recht. Hij heeft verder niks geeist, in termen van vergoeding of compensatie.

De andere partij kan met die feedback doen wat ze willen. Stel ze zouden aanbieden een klein bedrag ter compensatie van de rekening te halen of alleen maar simpel aangeven dat het punten zijn waar ze beter op gaan letten, dan zou TS ze misschien nog eens inhuren. Blijft het stil, dan gaat het bedrijf er waarschijnlijk terecht vanuit dat ze geen klussen meer krijgen van TS.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:25:37 #32
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209288674
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een ongelofelijke zeikerd ben jij zeg. Ik heb te doen met dat bedrijf en hun werknemers dat ze bij zulke mensen moeten gaan werken. Bij mij krijgen ze altijd lekker koffie of fris en worstenbroodjes tussen de middag. En geen gezeik over een paar peuken in de voortuin die ik zelf ook in 30 seconden heb opgeruimd.
Wow, ongelovelijk lief ben jij zeg! Ik wordt helemaal warm van binnen.

En nu even serieus, want wat een zwart/witte aannames maak jij hier zeg. De installateurs hebben 's middags ook een lekker bakje koffie bij mij gedronken. Toffe sfeer en ook relaxte gasten. Maar heeft weinig meerwaarde om dat hier in de post weg te zetten. Daarnaast heb jij geen idee hoe de beschadiging eruit ziet waarover ik zeer ontevreden ben.

Overigens, vind jij het normaal dat er peuken in de voortuin worden gegooid? Dit zie ik niet als normaal en dit kaart ik dan ook aan. Als ik dit had gezien terwijl de installateurs nog bezig waren, had ik wel een asbak voor ze gepakt, maar ik was er helaas niet bij. (Je gaat het niet geloven, maar ik heb de peuken ook in dertien seconden weggegooid, heb er zelfs geen jurist voor ingeschakeld)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209288704
Dat je hier überhaupt een topic voor opent, dat zegt al meer dan genoeg.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:41:41 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209288946
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat je hier überhaupt een topic voor opent, dat zegt al meer dan genoeg.
Dit vind ik nou zeiken. Dergelijke conclusies trekken over de persoon van TS op grond van de vraag die TS stelt.

Ik had het me vast ook afgevraagd, in zijn geval. En ik zou ook benieuwd zijn geweest of zo'n bedrijf verzekerd is voor dit soort dingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209289037
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 15:54 schreef baskick het volgende:
Dus jij hebt je band lek gereden op een spijker die daar per ongeluk is achtergebleven en wilt met het bedrijf kijken naar de mogelijkheden voor een nieuwe band? Wow.
blijven nederlanders he :)
pi_209289559
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:00 schreef Lienekien het volgende:
Hij heeft verder niks geeist, in termen van vergoeding of compensatie.
Nou ... in eerste instantie waren zijn intenties wel ietsiepietsie anders, getuige ook zijn woorden:
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 17:43 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Je weet wat ze zeggen: Money makes the world go round.
en uit de OP:
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:35 schreef Kaizen_ het volgende:
of kan ik het bedrijf aansprakelijk stellen voor de kosten van een nieuwe band?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:40:45 #37
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209289869
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:19 schreef r_one het volgende:
Nou ... in eerste instantie waren zijn intenties wel ietsiepietsie anders, getuige ook zijn woorden:

True - Dat was inderdaad mijn eerste ingeving. Heb het er thuis even over gehad - En natuurlijk een aantal reacties hier in gedachten gehouden, ik open niet voor niets een topic. :)
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:41:03 #38
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_209289874
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Dat je hier überhaupt een topic voor opent, dat zegt al meer dan genoeg.
Lekker glaasje azijn erbij - Fijn weekend!
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_209289914
Wat een onzin dit zeg,
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:44:42 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209289928
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:19 schreef r_one het volgende:

[..]
Nou ... in eerste instantie waren zijn intenties wel ietsiepietsie anders, getuige ook zijn woorden:
[..]
en uit de OP:
[..]

Als je nou geen benul hebt, dan kan je daar toch gewoon een vraag over stellen? Maar mensen grijpen dat kennelijk al aan om iemand maar direct af te branden.

Hij heeft zich de antwoorden vervolgens ook ter harte genomen en alleen zijn feedback gegeven, niets geeist. Maar nee, afbranden zullen we.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209290001
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je nou geen benul hebt, dan kan je daar toch gewoon een vraag over stellen? Maar mensen grijpen dat kennelijk al aan om iemand maar direct af te branden.

Hij heeft zich de antwoorden vervolgens ook ter harte genomen en alleen zijn feedback gegeven, niets geeist. Maar nee, afbranden zullen we.
Ik brand niemand af maar als je een lans voor hem wilt breken, stel het dan ook niet rooskleuriger voor.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:58:29 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209290072
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:51 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik brand niemand af maar als je een lans voor hem wilt breken, stel het dan ook niet rooskleuriger voor.
Ik stel niks rooskleuriger voor.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209290143
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik stel niks rooskleuriger voor.
Dan verschillen wij van inzicht.

Ik doelde op zijn aanvankelijke intenties, niet onlogisch dat TS daar -terecht- bepaalde reacties op kreeg.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:11:55 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_209290233
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Dan verschillen wij van inzicht.

Ik doelde op zijn aanvankelijke intenties, niet onlogisch dat TS daar -terecht- bepaalde reacties op kreeg.
Op de op zich neutrale vraag: ‘kan ik het bedrijf daarvoor aansprakelijk stellen’ kwam al snel het waardeoordeel dat het triest zou zijn als TS dit zou proberen.

In het argument dat het moeilijk aantoonbaar zou zijn, lees ik dan wel weer indirect dat het bedrijf op zich wel aansprakelijk zou kunnen zijn.

Of dit niet gewoon een verzekeringsgevalletje voor het bedrijf zou zijn, lees ik niks.

Toch wel jammer dat dit WGR-topic niet gewoon feitelijk kon blijven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_209290303
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Op de op zich neutrale vraag: ‘kan ik het bedrijf daarvoor aansprakelijk stellen’ kwam al snel het waardeoordeel dat het triest zou zijn als TS dit zou proberen.

In het argument dat het moeilijk aantoonbaar zou zijn, lees ik dan wel weer indirect dat het bedrijf op zich wel aansprakelijk zou kunnen zijn.

Of dit niet gewoon een verzekeringsgevalletje voor het bedrijf zou zijn, lees ik niks.

Toch wel jammer dat dit WGR-topic niet gewoon feitelijk kon blijven.
Je vergeet post #19.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:25:23 #46
499834 Boze_Loopeend
Gaarne verwijderen
pi_209291989
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, dat klopt.

Ze zeggen ook 'neem verantwoordelijkheid voor je eigen shit'. Of ga jij ook naar de supermarkt, en dan roepen dat anderen je boodschappen moeten betalen omdat jij je portemonnee bent vergeten?
Eigen verantwoordelijkheid. Dus jij wil zeggen dat het bedrijf geen enkele verantwoordelijkheid had, om na de werkzaamheden te kijken of ze netjes al het materiaal hebben opgeruimd.

Stel dat een medewerker een spijker liet vallen, en te lui was om deze op te rapen had hij dat ook kunnen melden aan ts.

Ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar in plaats van allemaal over TS te vallen. Zijn er zat andere interpretaties mogelijk.
Graag dit account verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')