Maar wel een zodanig geprogrammeerd algoritme.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:10 schreef sturmpie het volgende:
Nova gewoon lekker laten doen, 't is uiteindelijk 'n algoritme oid
Eerst neukenquote:Op donderdag 25 mei 2023 17:09 schreef Centenbak het volgende:
[..]
hihihihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vogeltesdans toch je maakt me altijd blij wanneer gaan we trouwen? 🤣🤣🤣🤣
misschien is ie zo geprogrammeerd geen grappen te maken over islamitische groepen om problemen te voorkomenquote:Op donderdag 25 mei 2023 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En probeer dat nu eens met marokkanen of turken.
En dat is precies mijn punt. Want waarom zou je de ene bevolkingsgroep wel belachelijk mogen maken en de ander niet (hint: dat mag niet, art 1 van de grondwet).quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:36 schreef sturmpie het volgende:
[..]
misschien is ie zo geprogrammeerd geen grappen te maken over islamitische groepen om problemen te voorkomen
jij vind dat 'n ai-chatbot zich 100% aan de regeltjes moet houden en consequent moet zijn, maar 't gaat hier over intelligentie en als je 'n b'tje je verstand gebruikt dan ga je geen grappen maken over groepen waarvan je weet dat er represailles tegenover staan, al zal dat hier op Fok! wel mee vallen, voorzichtigheid is geboden en dat is wat Nova doet. ik vind 't ergens wel 'n menselijke reactie dat Nova geen grappen wil maken over islamitische groepen en omdat 't menselijk overkomt is 't niet perfect want de mens is niet perfect, mensen maken fouten. ook 'n chatbox die door mensen is geprogrammeerd doet gewoon wat de mensen geprogrammeerd hebben dus zul je 't moeten zoeken bij de ontwerpers/programmeurs van Nova en daar je probleem neerleggenquote:Op donderdag 25 mei 2023 17:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dat is precies mijn punt. Want waarom zou je de ene bevolkingsgroep wel belachelijk mogen maken en de ander niet (hint: dat mag niet, art 1 van de grondwet).
Dat de ene groep misschien wat langere tenen heeft dan de ander is niet ons probleem. Ze hebben zich maar aan te passen aan nationale wetgeving. En een als zodanig geprogrammeerde ai heeft die ongelijkheid zeker niet te faciliteren. Want wat in die ai zit is door mensen ingevoerd - en die hebben zich gewoon aan de wet te houden.
Dan moet je je eigen ai chatbot gebruiken.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jij vind dat 'n ai-chatbot zich 100% aan de regeltjes moet houden en consequent moet zijn,
Jouw punt is dus dat een bevolkingsgroep blijkbaar meer mag dan een ander, omdat er vanuit een soort zelfaangemeten gekwetstheid consequenties kunnen ontstaan?quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
jij vind dat 'n ai-chatbot zich 100% aan de regeltjes moet houden en consequent moet zijn, maar 't gaat hier over intelligentie en als je 'n b'tje je verstand gebruikt dan ga je geen grappen maken over groepen waarvan je weet dat er represailles tegenover staan, al zal dat hier op Fok! wel mee vallen, voorzichtigheid is geboden en dat is wat Nova doet. ik vind 't ergens wel 'n menselijke reactie dat Nova geen grappen wil maken over islamitische groepen en omdat 't menselijk overkomt is 't niet perfect want de mens is niet perfect, mensen maken fouten. ook 'n chatbox die door mensen is geprogrammeerd doet gewoon wat de mensen geprogrammeerd hebben dus zul je 't moeten zoeken bij de ontwerpers/programmeurs van Nova en daar je probleem neerleggen
ik vroeg ooit aan Nova: Nova, ik verveel me, kan jij me helpen.
ik kreeg geen antwoord.
Nee, want hij reageert ook zo op Duitsersquote:Op donderdag 25 mei 2023 17:36 schreef sturmpie het volgende:
[..]
misschien is ie zo geprogrammeerd geen grappen te maken over islamitische groepen om problemen te voorkomen
Dit, oud nieuws:quote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2023 06:33 schreef Danny het volgende:
[..]
ChatGPT vertelt zonder problemen moppen over belgen, hollanders, duitsers etc (met vooral blanke burgers), maar niet over turken, marokkanen, surinamers etc terwijl het allemaal gewoon nationaliteiten zijn en de grappen veelal gebaseerd zijn op stereotypen. ChatGPT vertelt zonder problemen moppen over domme mannen, maar schiet in een woke preek zodra je een mop over domme vrouwen vraagt. In dat opzicht is het een prima afspiegeling van de huidige samenleving. Dat dan weer wel.
[..]
Oud nieuws of niet, het mag niet. Er mag geen onderscheid gemaakt worden op nationaliteit of afkomst. Ook niet door een ai. Want die is gemaakt door mensen.quote:
ik herinner me in Frankrijk 'n gevalletje van 'n spotprent dat 'n moslim daar verhaal ging halen.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
De enige consequenties die onstaan zouden die van het strafrecht moeten zijn. Gewoon de bak in als je je niet weet te gedragen. Je hebt je lange tenen maar achter de voordeur te houden.
Kortom, jij vindt triggerbaarheid dus belangrijker dan wetgeving? Dat is net het hele probleem. De wet is er om de samenleving in goede banen te leiden. Niet wat elke snowflake of agressieveling vindt.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:38 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik herinner me in Frankrijk 'n gevalletje van 'n spotprent dat 'n moslim daar verhaal ging halen.
je moet 'n b'tje schipperen in 't leven Vogeltjesdans, je kan niet alles met 'n schaartje knippen of op 't regeltje leven. er is altijd 'n grijs gebied.
Nova is zo geprogrammeerd dat 't moslims niet wil beledigen. Belgen die kunnen wel tegen 'n grapje, 't is nog nooit voorgekomen dat Belgen massaal agressief worden vanwege 'n belgenmop. Bij moslims is dat wel 't geval dus daar passen mensen zich aan aan.
Jij vind dat spotprenten over Mohammed geen probleem zijn ookal trigger je daar moslims mee die agressief gedrag gaan vertonen tegen de mensen die dergelijke spotprents uiten, zelfs met moord. als je dat weet, dan zeg jij: ja maar er is strafrecht. dus jij vind 't ok om moslims te triggeren tot moord via spotprenten omdat er zoiets is als strafrecht.
geef je iedere week 'n spotprent uit dan wordt er iedere week iemand vermoord, en jij vind dat ok omdat strafrecht. je creërt via spotprenten moordenaars, dat is niet wat de samenleving wil.
Kijk, laten we 't omdraaien naar Nederland, als andere landen ons als achterlijk en dom wegzetten en dat wereldwijd via spotprenten uiten dan heb je ook kans dat er 'n Nederlander in verweer komt en de uitgevers van die spotprenten aanvalt.
't komt er heel simpel op neer: je moet niet iemand uitlokken
open er 'n topic over, dan zullen we zien wie wat vind
open er een topic overquote:Op donderdag 25 mei 2023 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kortom, jij vindt triggerbaarheid dus belangrijker dan wetgeving? Dat is net het hele probleem. De wet is er om de samenleving in goede banen te leiden. Niet wat elke snowflake of agressieveling vindt.
Mooi voorbeeld zijn de krakers. Gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. Of die achterlijke idioten die banden lek steken vanwege het milieu. Of transgender propaganda bij kinderen van 6.
Ik vind dat we veel te ver zijn doorgeschoten in 'dat moet allemaal maar kunnen'. Een goed functionerende samenleving werkt op basis van regels, niet op basis van individueel 'ik wil zonodig wat anders' ego gedrag dat ongevraagd aan de meerderheid wordt opgelegd.
't schijnt wel dat krakers ook rechten hebben in bijv. 'n land als UK.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mooi voorbeeld zijn de krakers. Gewoon met je poten van andermans spullen afblijven.
dat is vernieling/vandalisme, daar staat volgens de wet straf op.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Of die achterlijke idioten die banden lek steken vanwege het milieu.
dat is ronduit ziek, dat zou verboden moeten worden. maar dat is weer zo'n grijs gebied, de vraag is: overtreed je de wet ? je kan iets opdringen maar of dat wettelijk verboden is dat moet via de wet duidelijk gemaakt worden en als daar (nog) geen wet voor is dan is 't grijs gebied.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Of transgender propaganda bij kinderen van 6.
onze samenleving barst van de regeltjes.quote:Op donderdag 25 mei 2023 18:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik vind dat we veel te ver zijn doorgeschoten in 'dat moet allemaal maar kunnen'. Een goed functionerende samenleving werkt op basis van regels, niet op basis van individueel 'ik wil zonodig wat anders' ego gedrag dat ongevraagd aan de meerderheid wordt opgelegd.
Komt omdat Belgen de grap wel kunnen waarderen en pareren met een tegengrap. Hiervoor is juist intelligentie nodig, wat de authentieke Belg dus wel heeft.quote:Op donderdag 25 mei 2023 05:49 schreef einzeinz het volgende:
Ik vind dat TS gelijk heeft.
Maar in het echt is het ook zo, racisme mag vaak maar in 1 richting. Wij mogen nooit discrimineren maar bv. West-Europeanen moeten alles zomaar slikken.
TS, vraag eens een mop over een gekke Duitser? Waarschijnlijk doet Nova volop mee, vraag daarna iets over 'neger' en het kot is te klein!
En is je lul laten zien aan kleine meisjes in ter Apel geen uitlokking?quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:07 schreef sturmpie het volgende:
[..]
't schijnt wel dat krakers ook rechten hebben in bijv. 'n land als UK.
[..]
dat is vernieling/vandalisme, daar staat volgens de wet straf op.
[..]
dat is ronduit ziek, dat zou verboden moeten worden. maar dat is weer zo'n grijs gebied, de vraag is: overtreed je de wet ? je kan iets opdringen maar of dat wettelijk verboden is dat moet via de wet duidelijk gemaakt worden en als daar (nog) geen wet voor is dan is 't grijs gebied.
[..]
onze samenleving barst van de regeltjes.
jij vind dat spotprentjes geen probleem zijn en dat agressors achter de tralies moeten. dat gebeurt ook. maar de agressor uitlokken met spotprenten dat is ook niet netjes. als je weet dat je mensen gaat irriteren dat is uitlokking bij voorbedachte rade.
uitlokking is denk ik ook wel 'n onderwerp in de wet, als iemand uitgelokt wordt tot agressie dan zal de straf lager uitvallen dan als er geen uitlokking is.
wat zit je nou te zeuren, je lul laten zien in 't openbaar is strafbaar.quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
En is je lul laten zien aan kleine meisjes in ter Apel geen uitlokking?
jij hebt duidelijk 'n moslimprobleemquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Daarbij zijn spotprenten van alle tijden. Zodra mensen konden tekenen ontstonden die al. Daar hoeft een langetenengroep zich nu niet ineens aan te gaan storen om daarmee om extra priveleges te gaan schreeuwen.
Zelfde reactie als de eerste keer met Duitsers, Nova vind het ongepast.quote:Op donderdag 25 mei 2023 17:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En probeer dat nu eens met marokkanen of turken.
Wie haalt er nu de moslims bij?quote:Op donderdag 25 mei 2023 19:15 schreef sturmpie het volgende:
[..]
wat zit je nou te zeuren, je lul laten zien in 't openbaar is strafbaar.
[..]
jij hebt duidelijk 'n moslimprobleem
quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wie haalt er nu de moslims bij?
jij doelt op moslims die spotprenten niet kunnen verdragenquote:Op donderdag 25 mei 2023 19:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Daar hoeft een langetenengroep zich nu niet ineens aan te gaan storen om daarmee om extra priveleges te gaan schreeuwen.
Jij begon over spotprenten.quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
[..]
jij doelt op moslims die spotprenten niet kunnen verdragen
Iets met 50 cent?quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:50 schreef Marsenal het volgende:
Dit is nog niks, ik ben al weken bezig er een antisemitische grap uit te trekken, dat wijf geeft geen sjoege.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |