België telt niet, dat is zo dichtbij huis.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Stond zelfs in dubio, maar ik nam geen enkel risico
Ik heb getwijfeld over België
Sletten uitwonen in Miamiquote:
Daar kan ik een heel eind in meegaan!quote:Op donderdag 25 mei 2023 20:52 schreef slashdotter3 het volgende:
New Sealand
Canada
Zweden
Alle drie vanwege de duizenden kilometers aan ongerepte natuur waar geen mens woont waar je doorheen kan rijden met af een toe een wandeltocht naar een iconische berg/vallei/waterval/meer
De VS zou vet zijn vanwege alle natuurparken en iconische plaatsen die we kennen van de Amerikaanse geschiedenis en cultuur.
Ik vraag me wel eens af hoe Zuid Amerika zou zijn geweest als het niet door de Spanjaarden maar door de Engelsen zou zijn gecoloniseerd met hun cultuur, normen en waarden. Hong Kong, Singapore en de Falkland eilanden zijn prachtig uitgepakt. Het MiddenOosten (Israel en Irak) niet maar dat blijft altijd een apart verhaal.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:20 schreef cherrycoke het volgende:
Canada, Australia, Spanje, ergens waar ik de taal spreek en een goed inkomen kan hebben, zou bijvoorbeeld nooit voor zuid amerika gaan.
Tsja. Is ook een beetje "achteraf is het mooi wonen".quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af hoe Zuid Amerika zou zijn geweest als het niet door de Spanjaarden maar door de Engelsen zou zijn gecoloniseerd met hun cultuur, normen en waarden. Hong Kong, Singapore en de Falkland eilanden zijn prachtig uitgepakt. Het MiddenOosten (Israel en Irak) niet maar dat blijft altijd een apart verhaal.
India is er op vooruitgegaan en er zijn genoeg mensen die zeggen dat het onder het bewind van de UK beter was.
Zuid Afrika was ook door hun gekoloniseerd en was een heel goed land geworden (de straten waren schoon, er was werk voor iedereen, weinig criminaliteit, weinig corruptie, etc...). Nu is het een shithole geworden en ook daar verlangen de mensen terug naar de oude apartheid tijden. Een bekende uitspraak is: 2nd rank citizen in a first world country en nu is het een 1 rank citizen in a third world country
quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:42 schreef Marsenal het volgende:
Canada, de natuur, de afstanden, prachtig land. En een cultuur waar ik in mee kan komen, ook qua werk.
Ik ben wel eens op de Falkland-eilanden geweest, daar zou ik als ik oud wordt wel gelukzalig in mn slaap kunnen wegzakken. Dat eilandleven zoals die mensen dat hebben, daar werd ik wel melancholisch van.
Jaaaa! Prachtig eiland!quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:42 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben wel eens op de Falkland-eilanden geweest, daar zou ik als ik oud word wel gelukzalig in mn slaap kunnen wegzakken. Dat eilandleven zoals die mensen dat hebben, daar werd ik wel melancholisch van.
Ik dacht dat Hawaii daar onderdeel van wasquote:Op woensdag 24 mei 2023 23:14 schreef Oostblokkert het volgende:
USA zou ook nog kunnen, alleen de staat moet ik nog over nadenken.
Toch is mijn vriendin vanuit Canada hierheen gekomen vanwege de werkcultuur. Ik sluit iig niet uit dat ik, dan al niet tijdelijk, in Canada zal wonen. Of ergens anders op de wereld.quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:42 schreef Marsenal het volgende:
Canada, de natuur, de afstanden, prachtig land. En een cultuur waar ik in mee kan komen, ook qua werk.
Ik ben wel eens op de Falkland-eilanden geweest, daar zou ik als ik oud word wel gelukzalig in mn slaap kunnen wegzakken. Dat eilandleven zoals die mensen dat hebben, daar werd ik wel melancholisch van.
Zeker, daar zou ik ook niet gelukkig van worden, maar als je zoals TS zegt 'moet' emigreren, dan komen de meesten toch wel in een land waar ze niemand kennenquote:Op donderdag 25 mei 2023 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch is mijn vriendin vanuit Canada hierheen gekomen vanwege de werkcultuur. Ik sluit iig niet uit dat ik, dan al niet tijdelijk, in Canada zal wonen. Of ergens anders op de wereld.
Die afstanden zie ik wel een beetje als een nadeel, want je woont of in een stad, of overal ver vandaan. En familie woont over het algemeen vrij ver uit elkaar voor zover ik dat gezien heb.
Ik bedoel dat families ver uit elkaar wonen in Canada. Haar familie woont net als de mijne verspreid door het land. In mijn geval is dat 100 km, in hun geval zit er 3000 km tussen. Dat is toch andere koek.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:00 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Zeker, daar zou ik ook niet gelukkig van worden, maar als je zoals TS zegt 'moet' emigreren, dan komen de meesten toch wel in een land waar ze niemand kennen![]()
Wat was er aan de Nederlandse werkcultuur dat ze die verkoos boven de Canadese?
Israel... das een aparte keus, hoezo dat?quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:16 schreef TLC het volgende:
Ik heb een tijdje mogen wonen in Ierland en Canada, dat was een prachtige ervaring![]()
Nu zou ik toch kiezen voor Zweden, Noorwegen of Israel.
Vanwege de vele Bijbelse plekken en elke dag een lekker zonnetje is ook niet verkeerdquote:Op donderdag 25 mei 2023 22:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Israel... das een aparte keus, hoezo dat?
Dat is waar, heb gelijk een lijstje opgevraagd bij ClaudeInstant AI:quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:27 schreef TLC het volgende:
Vanwege de vele Bijbelse plekken en elke dag een lekker zonnetje is ook niet verkeerd
Bali en Hawaï zijn geen landen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 23:14 schreef Oostblokkert het volgende:
Top 3 realistisch:
- Spanje
- Oostblok (en niets met Rusland)
- Denemarken
Top 3 droom:
- Bali
- Hawaï
- Colombia
Van jullie?
Dacht dat alleen amerikanen dachten dat Bali een land is. Is weliswaar het grootste eiland dat van origine een kleine moslimbevolking heeft en nogal tolerant vergeleken met de meeste andere eilanden maar een Nederlander moet toch weten dat het Indonesië is.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bali en Hawaï zijn geen landen.
(Oostblok ook niet, maar ok)
Het is waar je heen zou willen gaan, niet naar welk land.quote:Op donderdag 25 mei 2023 22:54 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Bali en Hawaï zijn geen landen.
(Oostblok ook niet, maar ok)
In Nederland zijn de afstanden natuurlijk extreem klein.quote:Op donderdag 25 mei 2023 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toch is mijn vriendin vanuit Canada hierheen gekomen vanwege de werkcultuur. Ik sluit iig niet uit dat ik, dan al niet tijdelijk, in Canada zal wonen. Of ergens anders op de wereld.
Die afstanden zie ik wel een beetje als een nadeel, want je woont of in een stad, of overal ver vandaan. En familie woont over het algemeen vrij ver uit elkaar voor zover ik dat gezien heb.
Japanquote:Op woensdag 24 mei 2023 23:14 schreef Oostblokkert het volgende:
Top 3 realistisch:
- Spanje
- Oostblok (en niets met Rusland)
- Denemarken
Top 3 droom:
- Bali
- Hawaï
- Colombia
Van jullie?
Ja waarom niet ?quote:
Zou je kunnen emigreren naar Zuid Korea? Gewoon als vraag in zijn algemeenheid bedoeld. Volgens mij mag je daar nog niet eens de grens over toch?quote:
Waarom zou dat niet mogen/kunnen? Ben je niet in de war met Noord-Korea?quote:Op zaterdag 27 mei 2023 12:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zou je kunnen emigreren naar Zuid Korea? Gewoon als vraag in zijn algemeenheid bedoeld. Volgens mij mag je daar nog niet eens de grens over toch?
Shit jaquote:Op zaterdag 27 mei 2023 13:04 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen/kunnen? Ben je niet in de war met Noord-Korea?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |