Ik voel gewoon je pijn hier in en ik snap je (en ik denk dat een heleboel mensen het snappen). Ik heb vandaag een heel goed gesprek gehad met iemand en die benadrukte nog eens dat elk mens zijn onzekerheden heeft en dingen niet lekker gaan. Ook de mensen die in onze ogen overal met gemak doorheen rollen.quote:Op donderdag 7 september 2023 08:41 schreef Bottoms_up het volgende:
De meeste kinderen komen waarschijnlijk wel goed terecht, maar welke weg volgen ze soms? Ik ga mijn peuter met een bang hart naar school sturen. Mijn gevoelige jongen, met zijn favoriete kleur roze. Die zo moeilijk voor zichzelf opkomt. Die onderaan de groeicurve bungelt in een land waar lang zijn zo'n ding is.
Ik moet bekennen dat ik mij daar wel zorgen over maak. Niet over het eindpunt, dat komt wel goed. Maar waar moet hij eerst door? Misschien komt het omdat ik zelf niet het makkelijkste parcours heb gehad op dat vlak. Ik weet het niet.
En nee, je kan een kind natuurlijk niet voor alles beschermen. Maar het idee dat hij misschien door hetzelfde moet valt mij gewoon zwaar.
Vanaf 125quote:Op donderdag 7 september 2023 11:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Je bent niet alleen. Ik vind opsomlijstjes van kunstjes ook maar matig interessant. Binnen een bepaalde context is ontwikkeling nog wel interessant.
Vanaf welke leeftijd worden die peuters eigenlijk makkelijker? Ik neem mij elke vrije dag voor om een milde zenmoeder te zijn en nu is het nog voor 12 en heb ik al shit geroepen als "We plakken geen boterhammen op elkaars schouder!".
Als ze naar school gaanquote:Op donderdag 7 september 2023 11:41 schreef Bottoms_up het volgende:
Je bent niet alleen. Ik vind opsomlijstjes van kunstjes ook maar matig interessant. Binnen een bepaalde context is ontwikkeling nog wel interessant.
Vanaf welke leeftijd worden die peuters eigenlijk makkelijker? Ik neem mij elke vrije dag voor om een milde zenmoeder te zijn en nu is het nog voor 12 en heb ik al shit geroepen als "We plakken geen boterhammen op elkaars schouder!".
Want dan zijn het geen peuters meer, bedoel je toch? Dan worden het kleuters waartegen je dezelfde soort dingen moet zeggen.quote:
Dat is exact wat ik bedoeldequote:Op donderdag 7 september 2023 12:11 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Want dan zijn het geen peuters meer, bedoel je toch? Dan worden het kleuters waartegen je dezelfde soort dingen moet zeggen.
Hoe krijg je ze zover dat ze überhaupt een hapje proeven? Aapie WEIGERT het gewoon, zo irritantquote:Op donderdag 7 september 2023 13:45 schreef Tink89 het volgende:
Ik houd van etenstijd <3 Als we friet eten. Of pannenkoeken. Of aardappelkroketjes met dinonuggets. Of pasta-in-drie-kleuren-met-rode-saus-apart-en-niet-erdoor. Maar anders kan ik er niet zo veel mee nee. Dat gejammer, gejengel, gezeur en niet-eten-en-honger-hebben.
Mijn modus: ze moeten alles proeven. Geen kutkleinmuizenhapje, maar echt proeven. En niet lekker, dan maar een boterham met iets gezonds. Ik heb er echt alleen mezelf mee als ik ze met honger naar bed breng.
Ze krijgen niks anders tot ze een hap geproefd hebben. Ik kondig bij het uit school/bso/kdv halen al aan wat we eten en we 'spreken af' dat ze proeven. Het werkt heus niet altijd, maar vaak wel.quote:Op donderdag 7 september 2023 14:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe krijg je ze zover dat ze überhaupt een hapje proeven? Aapie WEIGERT het gewoon, zo irritantLaatst heb ik hem kunnen chanteren met een stukje worst als hij iets zou proeven, dat werkte eenmalig. Verder kaken stijf op elkaar
Ik haat het naar bed brengen. Niet het ritueel zelf maar het gezeur er omheen. Wegrennen, op bed springen, wegrennen, spartelen als een vis, wegrennen en dan de smoesjes als hij eenmaal in bed ligt. Nog 1 slokje water? (x 5) Vragen om tv kijken, deur niet op een kier maar beetje open (snapt het woord kier niet) etc. Ik word er horendol van. Laatst kon ik me niet meer inhouden en snauwde ik naar hem. Ik kan er echt niet tegen dat continue rekken en uitproberen
Ik vertelde laatst met mijn standaard sarcastische smoelwerk dat kinderen alles wat voor het tiende jaar gebeurt toch vergeten dus dat mijn schreeuwen naar mijn gup niet erg was.quote:Op donderdag 7 september 2023 14:27 schreef SQ het volgende:
Ik snauw 45 keer per dag trouwens. Voel je daar vooral niet schuldig om he. Mensen zijn mensen. Moeders ook.
Ik houd van je verhelderende berichten. Ik denk dat iedereen heel veel mensen hier toch even heel gelukkig van worden,quote:Op donderdag 7 september 2023 14:27 schreef SQ het volgende:
Ik snauw 45 keer per dag trouwens. Voel je daar vooral niet schuldig om he. Mensen zijn mensen. Moeders ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |