Je afvragen of het er in zijn geheel uit zal komen of dat het verteerd wordt.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
Even iets anders, moet je nog iets doen als je peuter zo'n babybel kaasje met waslaag en al naar binnen heeft geschrokt?
Wachten tot hij het uitpoept...quote:Op woensdag 6 september 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
Even iets anders, moet je nog iets doen als je peuter zo'n babybel kaasje met waslaag en al naar binnen heeft geschrokt?
😄😅🥲quote:Op woensdag 6 september 2023 17:18 schreef SQ het volgende:
Je kunt vanaf een jaar of zes pas zeggen of ze daadwerkelijk HB zijn, dan kan het pas 'getest' worden. Maar het is natuurlijk ook meer dan alleen IQ en 'hoe slim een kind is'. Tot die tijd spreek je van een voorsprong. Ik zie dat mijn dochter ook voorloopt nu in vergelijking met wat ze zou 'moeten' kunnen en weten, maar geen idee hoe dat over twee jaar is. Ze is wel veel op zoek naar informatie en hoe dingen werken, dat leg ik dan gewoon uit. Wat ze er mee doet, is aan haar. Maar, het blijft een lastig onderwerp.quote:Op woensdag 6 september 2023 17:16 schreef Smart_ass het volgende:
En dat doet er natuurlijk niet aan af dat er heus ècht hele slimme en hoogbegaafde kinderen zijn, dat weet ik. Maar we hebben het hier over 2/3-jarige peuters.
Bedankt om het zo mooi te formuleren. Dit is ook mijn gevoel maar ik wilde het niet zo cru neerzetten omdat het misschien aan mij lag (hormonaal deze week).quote:Op woensdag 6 september 2023 20:47 schreef B.ertha het volgende:
Eens. Ik wilde bijna iets gaan typen over mijn zoon met duidelijke achterstanden maar werd al weerhouden door opmerkingen als "achterlopen bestaat niet, met 4-6 zijn ze allemaal gelijk". Nu het ineens weer gaat over wie er waar in voorloopt (waar het echt al heel vaak over gaat) is die zin helemaal weg. Er is voor mij al zo weinig herkenning dat ik soms denk maar gewoon helemaal te stoppen met fok. Alleen maar confronterend.
PS mijn zoon zit met ambulante begeleiding op een gewoon kdv maar twee dagen per week is daarin echt de max. Als hij niet bijna vier werd, ging hij misschien toch naar een speciaal kdv alleen die kindjes zijn nog wel zichtbaar een graadje erger dus dat weerhoudt ons. Hij gaat dan naar een SBO en speciale bso. Overigens is hij qua spraak inderdaad helemaal bijgetrokken (behalve dat hij dan bijzondere dingen zegt) maar qua motoriek zal hij alle mijlpalen traag halen en nooit voldoendes halen voor gym.
Voor als je straks naar zwemles en dergelijke gaat kijken: ga op zoek naar een goede juf die niet alleen naar motoriek kijkt, maar vooral helpt met het overleven in het water. Dat heeft hier twee keer heel goed gewerkt. Motorisch ziet het er niet uit, maar ze zijn veilig in het water en dat was het uitgangspunt. En het is zo ontzettend goed voor hun zelfvertrouwen als iemand zo met ze bezig gaat en het beste eruit weet te halen!quote:Op woensdag 6 september 2023 20:47 schreef B.ertha het volgende:
Eens. Ik wilde bijna iets gaan typen over mijn zoon met duidelijke achterstanden maar werd al weerhouden door opmerkingen als "achterlopen bestaat niet, met 4-6 zijn ze allemaal gelijk". Nu het ineens weer gaat over wie er waar in voorloopt (waar het echt al heel vaak over gaat) is die zin helemaal weg. Er is voor mij al zo weinig herkenning dat ik soms denk maar gewoon helemaal te stoppen met fok. Alleen maar confronterend.
PS mijn zoon zit met ambulante begeleiding op een gewoon kdv maar twee dagen per week is daarin echt de max. Als hij niet bijna vier werd, ging hij misschien toch naar een speciaal kdv alleen die kindjes zijn nog wel zichtbaar een graadje erger dus dat weerhoudt ons. Hij gaat dan naar een SBO en speciale bso. Overigens is hij qua spraak inderdaad helemaal bijgetrokken (behalve dat hij dan bijzondere dingen zegt) maar qua motoriek zal hij alle mijlpalen traag halen en nooit voldoendes halen voor gym.
Ik vind het rot dat je je zo voelt. Bij mij steekt het ook wel een beetje wanneer ik lees dat een 6 jarige haar C diploma heeft gehaald terwijl de mijne van 9 (nog) niet verder komt dan dan haar A diploma. Of dat kinderen van 3 al los kunnen fietsen terwijl we hier met 7 jaar nog naast haar moesten hollen. Haar juf zei in groep 2 al dat ze nooit een sportster zou gaan worden. Voor de rest geen achterstanden, dus misschien ligt het een beetje anders dan bij jou, maar ik snap je welquote:Op woensdag 6 september 2023 20:47 schreef B.ertha het volgende:
Mocht je het wel willen delen: ik vind het net zo interessant om de updates te lezen over kinderen die een niet-standaard ontwikkeling doormaken. Ik ben wel benieuwd welke extra ondersteuning een SBO biedt.quote:Op woensdag 6 september 2023 20:47 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb heel bewust de meeste gezegd omdat ik heus weet dat er kinderen zijn bij wie het wel anders gaat. Maar uiteindelijk komt het bij de meeste kinderen ook wel in orde. Helaas is dat inderdaad niet bij iedereen het geval. En ik vind dat je daar gewoon je ruimte voor mag nemen hier om het daar over te hebben, misschien komt er dan ook meer los vanuit anderen?quote:Op woensdag 6 september 2023 20:47 schreef B.ertha het volgende:
Ik moest trouwens net aan deze post denken. Bubbles begint nu ook eindelijk een beetje Engels te praten maar met super Nederlandse tongval ofzo, echt hilarischquote:Op dinsdag 5 september 2023 23:44 schreef Aure het volgende:
Hier eentje die je de oren van je kop kletst in zowel het Nederlands als Engels, komisch vind ik dat laatste. Dat pikt ie vooral op van YouTube kids en z'n broer (die tweetalig onderwijs krijgt). Heb verder niet het idee dat ie voorloopt ofzo, gewoon lekker gemiddeld. Helemaal prima.
En deze wordt ook lekker vaak geknuffeld. Hoewel het tegenwoordig wel een beetje een papa's kindje is. Daar geef je dan 2 jaar borstvoeding voor![]()
quote:Op woensdag 6 september 2023 23:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik moest trouwens net aan deze post denken. Bubbles begint nu ook eindelijk een beetje Engels te praten maar met super Nederlandse tongval ofzo, echt hilarisch. Hond is “dak” bijvoorbeeld
.
quote:Op woensdag 6 september 2023 23:38 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ik moest trouwens net aan deze post denken. Bubbles begint nu ook eindelijk een beetje Engels te praten maar met super Nederlandse tongval ofzo, echt hilarisch. Hond is “dak” bijvoorbeeld
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |