abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:53:21 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:49 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik bedoel natuurlijk niet minder dan het contract van 3 jaar geleden :P Maar wel een hoop minder dan de huidige prijzen gemiddeld.

Kans is groter dat het blijft zakken denk ik, dan dat het weer veel omhoog gaat.
Ik denk dat richting de winter gas weer duurder wordt en dus elektra ook. Maar das koffiedik kijken. Misschien doe ik er beter aan om variabel te gaan zitten, maar dat wil ik niet, want ik wil gewoon weten wat ik betaal voor X tijd en klaar. Als het achter in de 20ct zou zijn zou ik misschien wel 3 jaar vast zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Het is een gok, en je weet achteraf of je er goedkoper mee uit bent, maar ik vind gemoedsrust belangrijker dan nu 2ct minder betalen maar in de winter eventueel 5 cent meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209254996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:48 schreef freak1 het volgende:

[..]
deze moet je me uitleggen.
ik ben klant met een contract met variabele tarieven. ze hebben mij al als klant en ik kan met 1 druk op de knop naar een ander.
dan komt er een tariefaanpassing per 1 juli ivm variabel contract dus 2 maal per jaar tarief aanpassing.
de customer acquisition costs voor mij zijn 0. ik ben immers klant.
de customer acquisition costs voor een nieuwe klant zijn hoog, immers, je moet ze verleiden.
dan is het toch in ieders belang om een bestaande klant te behouden?

ja ik snap het concept van een nieuwe klant een signing bonus te geven van geld, een tablet of wat dan ook. maar bij je tariefaanpassing nieuwe klanten standaard 5 cent per kWh minder te laten betalen dan een reeds bestaande klant volg ik niet. dat is geen lokkertje, dat is dom zakendoen. ik heb namelijk geen enkele verdere binding met Engie, terwijl Engie van mij weet dat ik netjes betaal, afspraken nakom en hoeveel ik verbruik. van die eventueel nieuwe klant weten ze helemaal niets.. dus ik ben het niet helemaal met je eens dat het een lokkertje zou zijn, kun je me die uitleggen?
De signing bonus is de korting, tablets e.d. mogen niet meer :P
Als ze vaste klanten hetzelfde tarief bieden wat is het lokkertje voor nieuwe klanten vanuit een concurrentiepositie dan nog waard ?
blablablabla
pi_209255016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat richting de winter gas weer duurder wordt en dus elektra ook. Maar das koffiedik kijken. Misschien doe ik er beter aan om variabel te gaan zitten, maar dat wil ik niet, want ik wil gewoon weten wat ik betaal voor X tijd en klaar. Als het achter in de 20ct zou zijn zou ik misschien wel 3 jaar vast zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Het is een gok, en je weet achteraf of je er goedkoper mee uit bent, maar ik vind gemoedsrust belangrijker dan nu 2ct minder betalen maar in de winter eventueel 5 cent meer.
Het is inderdaad ook een gok. Ik moet ook zeggen dat ik mij altijd liet verleiden door een welkomstaanbieding, korting op je maandelijkse kosten, 300 euro bol.com cadeaukaart, enz. Het scheelde hooguit een paar tientjes per jaar, en natuurlijk vooral elk jaar overstappen.

Maar nu gaat zelfs een jaarcontract al om honderden, tot voor sommige mensen wel duizenden euro's

Die gok is meer gegaan van een tientje op rood, tot 200 euro op rood.
pi_209255047
Welke is nu de goedkoopste nog steeds Energiedirect?
blablablabla
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:14:36 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209255247
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef Elan het volgende:
Welke is nu de goedkoopste nog steeds Energiedirect?
Dat hangt toch van je situatie af en heb je 800 energievergelijkers voor om de goedkoopste voor jouw situatie eruit te hengelen?
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 19:18:00 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209255295
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:59 schreef PS. het volgende:

[..]
Het is inderdaad ook een gok. Ik moet ook zeggen dat ik mij altijd liet verleiden door een welkomstaanbieding, korting op je maandelijkse kosten, 300 euro bol.com cadeaukaart, enz. Het scheelde hooguit een paar tientjes per jaar, en natuurlijk vooral elk jaar overstappen.

Maar nu gaat zelfs een jaarcontract al om honderden, tot voor sommige mensen wel duizenden euro's

Die gok is meer gegaan van een tientje op rood, tot 200 euro op rood.
Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb al jaren mijn prijzen vast staan want nogmaals, gemoedsrust vind ik belangrijker dan het onderste uit de kan te hebben. Dus als ik nu zou kunnen tekenen voor 28ct, dan is dat 7ct meer dan nu, maar dan zou ik het direct 3 jaar vast zetten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209255531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef PS. het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.

Die gaan ze met de huidige prijzen echt wel weer benaderen, en misschien zelf nog wat minder wat nu nog niet uit kan.

Men is heel fanatiek opzoek naar callcenter medewerkers...
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad :'(
Gelukkig krassen ze nog snel op
pi_209255544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:33 schreef Adames het volgende:

[..]
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad :'(
Gelukkig krassen ze nog snel op
Oh dus u betaald liever veel te veel?
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 19:40:37 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209255667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:33 schreef Adames het volgende:

[..]
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad :'(
Gelukkig krassen ze nog snel op
Daar zeg ik altijd direct geen interesse tegen. Ik ga mijn energieprijzen niet bij een of andere nozem aan de deur afsluiten.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 21:49:22 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209257629
Hmm, ik ga Greenchoice denk ik maar eens in de gaten houden. Daar heb ik wel een goed gevoel bij en die zijn nu voor een jaar vast al een paar cent goedkoper dan het aanbod dat ik kreeg van Engie.

Maar...we gaan eens eerst op vakantie, als we terug zijn is 1 juni al ruim voorbij, en dan eens kijken hoe of wat.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:02:45 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258472
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Elan het volgende:
Wat is dat toch voor idioterie dat mensen menen rechte te hebben op dezelfde aanbiedingen te als nieuwe klanten omdat ze 'vaste klant' zijn van een toko.

Het is toch duidelijk dat dat lokkertjes zijn?
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, ik ga Greenchoice denk ik maar eens in de gaten houden. Daar heb ik wel een goed gevoel bij en die zijn nu voor een jaar vast al een paar cent goedkoper dan het aanbod dat ik kreeg van Engie.

Maar...we gaan eens eerst op vakantie, als we terug zijn is 1 juni al ruim voorbij, en dan eens kijken hoe of wat.
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
pi_209258624
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Ja dan ga je lekker naar de volgende, die nu wat nieuws bied en komt je volgend jaar weer bij ons. Hebben we meer aan dan klanten die elk jaar denken korting af te kunnen dwingen.

Ik werk toevallig voor een telecom/internet aanbieder, en men denkt alles naar te kunnen eisen omdat een toevallig een jaartje klant waren.

Meestal hebben ze dan 1 jaar een contract gehad, waarvan ze een half jaar de helft korting kregen, en dat verwachten ze dan meteen het jaar er op weer _O-

En dan op de dag van de overname van de nieuwe provider bellen dat je vaste diensten niet meer werken.

Nee die zijn overgenomen he dikke kuthoer beste ex-klant, belt u maar naar die maatschappij :D
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 23:20:19 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209258626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:07 schreef ISVV het volgende:

[..]
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
Dom is het sowieso niet, maar het is koffiedik kijken. Er zijn die mensen die zeggen dat het door die boetes goedkoper gaat worden en ook meerjarige contracten gaat brengen. Je kunt ook zeggen dat omdat die boetes dan hoog zijn, je niet meer weg kunt zonder hoge boetekosten en ze het dus ook niet zo goedkoop hoeven te maken want wat ga je doen dan?

Ik denk zelf het eerste. Daarnaast, wat dit gewoon betekent is dat dat je van tevoren goed moet nadenken, en accepteren dat als je blijkbaar prijs X goed vond, je niet zomaar kunt wisselen omdat partij B met lagere prijs Y komt. Keuzes hebben consequenties.

Ik ga er vanuit dat ook langere contracten niet < 30ct zullen zijn, en indien wel is dat een meevaller. Maar het kan ook zijn dat de prijzen alsnog zo hoog zijn dat je beter voor 1 juni een jaartje had kunnen doen want dan kun je nog tegen de oude boetebedragen overstappen als je iets goedkoper vindt.

Dat is de gok. Keuzes hebben consequenties. Altijd.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:20:30 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:07 schreef ISVV het volgende:

[..]
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
Zijn contract loopt toch tot 1 juli? Dan hoef je qua boete vrijwel nergens meer rekening mee te houden.
Of bedoel je de nieuwe hogere boete voor contracten vanaf 1 juni?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258650
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.

Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
blablablabla
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:24:08 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja dan ga je lekker naar de volgende, die nu wat nieuws bied en komt je volgend jaar weer bij ons. Hebben we meer aan dan klanten die elk jaar denken korting af te kunnen dwingen.

Ik werk toevallig voor een telecom/internet aanbieder, en men denkt alles naar te kunnen eisen omdat een toevallig een jaartje klant waren.

Meestal hebben ze dan 1 jaar een contract gehad, waarvan ze een half jaar de helft korting kregen, en dat verwachten ze dan meteen het jaar er op weer _O-

En dan op de dag van de overname van de nieuwe provider bellen dat je vaste diensten niet meer werken.

Nee die zijn overgenomen he dikke kuthoer beste ex-klant, belt u maar naar die maatschappij :D
Nee, een klant waarvan je weet dat je altijd betaald krijgt en die trouw is heb je meer aan dan Pietje die dit jaar klant bij X is en volgend jaar klant bij Y is omdat hij voor een dubbeltje eerste rang wil zitten, maar als jij als leverancier liever een jaartje Pietje hebt dan mij nog 5 jaar als klant dan vind ik dat ook prima joh, dan ben ik weg, maar als ik weg ga omdat je liever een jaartje Pietje hebt dan de zekerheid die ik als trouwe klant bied, dan kom ik ook niet meer terug. Die zekerheid heb je dan iig wel.

En ik ben echt heel stug daarin. Als ik bij je wegga omdat je me kennelijk liever niet als klant houdt maar de eerste beste knuppel waarvan je niet eens weet of hij zijn rekeningen betaalt wel graag als klant hebt, voor een jaartje, dan kom ik ook gewoon niet meer terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dom is het sowieso niet, maar het is koffiedik kijken. Er zijn die mensen die zeggen dat het door die boetes goedkoper gaat worden en ook meerjarige contracten gaat brengen. Je kunt ook zeggen dat omdat die boetes dan hoog zijn, je niet meer weg kunt zonder hoge boetekosten en ze het dus ook niet zo goedkoop hoeven te maken want wat ga je doen dan?

Ik denk zelf het eerste. Daarnaast, wat dit gewoon betekent is dat dat je van tevoren goed moet nadenken, en accepteren dat als je blijkbaar prijs X goed vond, je niet zomaar kunt wisselen omdat partij B met lagere prijs Y komt. Keuzes hebben consequenties.

Ik ga er vanuit dat ook langere contracten niet < 30ct zullen zijn, en indien wel is dat een meevaller. Maar het kan ook zijn dat de prijzen alsnog zo hoog zijn dat je beter voor 1 juni een jaartje had kunnen doen want dan kun je nog tegen de oude boetebedragen overstappen als je iets goedkoper vindt.

Dat is de gok. Keuzes hebben consequenties. Altijd.
En ook niet te lang wachten. Als er richting het najaar toch weer forse prijsstijgingen komen zal dat wel vrij abrupt doorgevoerd gaan worden neg als vorig jaar. Het kan dan dus zomaar zijn dat je je beoogde deal niet meer kan krijgen is of veel duurder.
blablablabla
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 23:28:19 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209258683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:25 schreef Elan het volgende:

[..]
En ook niet te lang wachten. Als er richting het najaar toch weer forse prijsstijgingen komen zal dat wel vrij abrupt doorgevoerd gaan worden neg als vorig jaar. Het kan dan dus zomaar zijn dat je je beoogde deal niet meer kan krijgen is of veel duurder.
Ja maar ik zit tot 1 juli sowieso nog onder contract. Dus ik zal in de komende maand wel een keuze maken want ik denk dat als greenchoice nu al met 37ct komt voor 1 jaar, dat dat voor 2 of zelfs 3 jaar lager is, ik zou denken (maar dat gevoel is nergens op gebaseerd dus kan fout zijn) net boven de 30ct.

Dat zal dan richting hartje zomer nog wel iets lager worden en dan weer naar boven.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:28:19 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.

Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Als mijn Ziggo contract afloopt dan bel ik altijd even en dan krijg ik weer een prima deal.

Ik zat net bij Vattenfall te kijken maar die heeft nog geen vaste contracten, dus daar heb ik nu geen zin in.
Overigens, als Powerpeers mij gewoon geïnformeerd had wat de variabele tarieven waren na afloop van mijn contract dan was ik daar ook gewoon gebleven, maar ze lieten helemaal niets weten aan het eind van mijn contractperiode, en met een of ander BS verhaal dat ik ingevuld had dat ik daar geen melding van wilde hebben, terwijl er ingelogd en wel duidelijk stond dat ik wel een nieuw aanbod wilde hebben.

Dan niet hè.... toen ben ik dus naar Eneco gegaan, en gezien ik een vast contract wil, alleen groene stroom, uit NL en vrij van biomassa is de keuze vrij beperkt, en verwacht ik dat ik gewoon een vast contract bij Eneco afsluit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 23:30:18 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209258710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als mijn Ziggo contract afloopt dan bel ik altijd even en dan krijg ik weer een prima deal.

Ik zat net bij Vattenfall te kijken maar die heeft nog geen vaste contracten, dus daar heb ik nu geen zin in.
Overigens, als Powerpeers mij gewoon geïnformeerd had wat de variabele tarieven waren na afloop van mijn contract dan was ik daar ook gewoon gebleven, maar ze lieten helemaal niets weten aan het eind van mijn contractperiode, en met een of ander BS verhaal dat ik ingevuld had dat ik daar geen melding van wilde hebben, terwijl er ingelogd en wel duidelijk stond dat ik wel een nieuw aanbod wilde hebben.

Dan niet hè.... toen ben ik dus naar Eneco gegaan, en gezien ik een vast contract wil, alleen groene stroom, uit NL en vrij van biomassa is de keuze vrij beperkt, en verwacht ik dat ik gewoon een vast contract bij Eneco afsluit.
Ziggo kan van mij het heen en weer krijgen. Ik stap fijn over naar T-Mobile glasvezel tzt, is ook nog eens een stuk goedkoper.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209258728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, een klant waarvan je weet dat je altijd betaald krijgt en die trouw is heb je meer aan dan Pietje die dit jaar klant bij X is en volgend jaar klant bij Y is omdat hij voor een dubbeltje eerste rang wil zitten, maar als jij als leverancier liever een jaartje Pietje hebt dan mij nog 5 jaar als klant dan vind ik dat ook prima joh, dan ben ik weg, maar als ik weg ga omdat je liever een jaartje Pietje hebt dan de zekerheid die ik als trouwe klant bied, dan kom ik ook niet meer terug. Die zekerheid heb je dan iig wel.

En ik ben echt heel stug daarin. Als ik bij je wegga omdat je me kennelijk liever niet als klant houdt maar de eerste beste knuppel waarvan je niet eens weet of hij zijn rekeningen betaalt wel graag als klant hebt, voor een jaartje, dan kom ik ook gewoon niet meer terug.
Ik heb het dan ook niet over trouwe vaste klanten, maar klanten die elk jaar een gigantische korting verwachten. Die ga je gewoon niet krijgen. Je wil toch ook een stukje service?

Ik heb het dan over een vaste internetaansluiting. Natuurlijk wel wat anders als een energiecontract. Want waar je het ook afsluit: er is daar geen sprake van service meer of minder als je zonder stroom zit.

Bij internet/tv/mobiel is dat wel wat anders. Als jij bij een grote aanbieder zit zoals Ziggo/kpn/Vodafone kun je de klantenservice 24/7 bereiken, kunnen ze je bij een storing thuis een 4G internetbundel onbeperkt aanbieden, wanneer je door je mobiele data heen gaat bieden ze lagere snelheid aan ipv fors betalen voor elke extra mb.

Ik vind het allemaal de moeite niet waard, maar bij energie voorheen juist wel.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:33:09 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ziggo kan van mij het heen en weer krijgen. Ik stap fijn over naar T-Mobile glasvezel tzt, is ook nog eens een stuk goedkoper.
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.
Daarbij heb ik helemaal geen zin in dat gezeik met die TV van T-mobile, en het beperkte zender-aanbod.

Toen we in Amersfoort wel glasvezel hadden voor internet en vaste telefonie (Jonaz) hadden we nog steeds Ziggo voor TV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.

Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Hoe kom je in aanmerking voor dat programma?
pi_209258754
Z
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.
Daarbij heb ik helemaal geen zin in dat gezeik met die TV van T-mobile, en het beperkte zender-aanbod.

Toen we in Amersfoort wel glasvezel hadden voor internet en vaste telefonie (Jonaz) hadden we nog steeds Ziggo voor TV.
Zijn die prijzen al duidelijk
Groot fan van User Wotte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')