abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209246660
Welkom in het topic over de energietarieven die door het dak zijn gegaan. Bespreek hier je tarieven, tips, mooie aanbiedingen en de gevolgen van het prijsplafond voor je eigen situatie.

Energieprijzen


Bron


Bron

Vanaf 1 januari lagere energierekening door verruimd prijsplafond
Vanaf 1 januari 2023 geldt een prijsplafond op energie voor alle huishoudens en andere kleinverbruikers. Voor gas wordt het maximale tarief ¤ 1,45 per kuub tot een verbruik van 1.200 kuub. Voor elektriciteit wordt het maximale tarief verlaagd tot ¤ 0,40 per KWh en het maximale verbruik verhoogd tot 2.900 kWh. Voor het energieverbruik boven het plafond betalen huishoudens en andere kleinverbruikers het tarief zoals opgenomen in het energiecontract. Voor november en december ontvangen huishoudens een vaste korting op de energierekening van ¤ 190 per maand. Lees meer

Aanvulling Vallon:
Voor stadsverwarming wordt het maximale tarief ¤ 47,38 per gigajoule (GJ) tot en met een verbruik van 37 GJ.

Verdeling energieplafond per maand




  dinsdag 23 mei 2023 @ 00:51:06 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209246715
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 00:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dit jaar zit ik al zwaar negatief. Ik heb geen idee hoe ik qua warmtepomp uit kom, maar mijn salderingsperiode stopt rond Sint Maarten. Dit jaar zit ik op -300kwh, met een totale opwek van 2.2mwh. Zelfs al haal ik de 6000kwh op jaarbasis niet... Dan nog heb ik denk ik een teruglevering. Met plus minus 1000 m3 op jaarbasis verbruik...

Zelfs mild bijbetalen is prima, ik stook nu ook hoger. Ik ga het wel zien. Overstappen voor teruglevering for ik volgend jaar wel. Dan heb ik ook een beeld van mijn winter verbruik.
Ik zat voor dit jaar ook al negatief, maar voor vorig jaar (03-09-2022 t/m 31-12-2022) zat ik in de plus qua kosten, dus de plus van vorig jaar is nu gecompenseerd.
Qua kosten that is, qua salderen moet ik nog eea wegwerken, maar daar heb ik wel vertrouwen in, dus dan lekker een jaarcontract per 01-07-2023, per half jaar van 1 juli tot 1 januari en andersom zit ik altijd in de in de min, zowel qua kosten als qua verbruik minus teruglevering.

Herstel: ik zie dat ik voor dit jaar qua teruglevering ook nog niet hoger zit dan qua afname.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 23-05-2023 00:57:08 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209252930
Energiedirect aanbod ontvangen:

Stroom: ¤0,3989 per Kwh 1 jaar vast
Gas: ¤1,4275 per m3 1 jaar vast

:W :W
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 16:29:37 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209253038
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Energiedirect aanbod ontvangen:

Stroom: ¤0,3989 per Kwh 1 jaar vast
Gas: ¤1,4275 per m3 1 jaar vast

:W :W
Waar ga je wel heen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209253066
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Waar ga je wel heen?
Even bekijken, wacht sowieso af tot Juni is ingegaan. Eens zien of de tarieven dan nog verder gaan dalen als de opzegboetes dan stijgen. Nu hangt het een beetje op de ¤ 1,31/1,33 voor gas en ¤ 0,35 voor stroom.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209253089
net het meest hallucitante gesprek met ENgie gehad.

ik zit nu bij Engie, variabel tarief. betaal nu 0.73 euro de kWh, geen gas. prima, in principe lever ik meer terug dan dat ik afneem, en Engie is een van de partijen die bijzonder veel betaald voor de teruglevering.
nu komt mijn prijsaanpassing voor Juli. vanaf 1 juli ga ik betalen 0.43 euro de kWh. kijk ik op de site van Engie, en kijk ik op vaste contracten, kom ik rond de 0.38 euro per kWh uit.
en dan denk ik, toch ff bellen
na een uur in de wacht te staan krijg je iemand aan de lijn.
uiteraard netjes en beleefd want kan me voorstellen dat die wat naar hun hoofd geslingerd krijgen op een dag..
maar mijn casus, we zeiken niet over wat ik nu betaal, het gaat me om per 1 juli. als ik een nieuw variabel tarief afsluit, ga ik 0.38 betalen. blijf ik als klant bij jullie dan verlagen jullie per 1 juli naar 0.43. hoe zit dat? waarom krijg ik als nieuwe klant 5 cent de kWh "korting" ten opzichte van bestaande klanten?
na een half uur eromheen draaien en vage meldingen van, u kan tussentijds niet een tarief wijzigen (wil ik ook niet) en we kunnen u een vast contract aanbieden (prima doe maar, oh wacht, dat is een jaar 0.43 vast) was de utieindelijke uitkomst.
"bestaande klanten vallen in tariefklasse D, en dat is 0.43 per kWh, nieuwe klanten vallen in C, dat is 0.38. daar zit het verschil".
oftewel, nieuwe klanten krijgen lagere prijzen, trouwe klanten kunnen de tyfus krijgen. ben even minder gecharmeerd.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 16:36:14 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209253126
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Even bekijken, wacht sowieso af tot Juni is ingegaan. Eens zien of de tarieven dan nog verder gaan dalen. Nu hangt het een beetje op de ¤ 1,31/1,33 voor gas en ¤ 0,35 voor stroom.
Mja, ik kreeg een aanbod van 38ct bij Engie, terwijl Oxxio (maar daar ga ik niet heen) op 35ct zit. Ik vraag me af in hoeverre de tarieven gaan dalen vanaf 1 juni. Ik weet wel dat dat het idee is, maar eens zien wat er gebeurt.

Wat trouwens wel bijzonder is....of misschien ook niet, geen idee, ik had een 2 weken geleden Engie aan de telefoon. Niet voor mezelf, voor iemand anders, en die wilde een vast contract maar dat kon nog niet want 1 juni blabla.

Wat zegt die vrouw aan de telefoon? Dat het 'zo zou kunnen zijn' (lees: gaat gebeuren) dat het vóór 1 januari 2025 zo is dat ze de tarieven voor op opbrengst zonnepanelen mogen aanpassen. Oftewel, zij beweert dus dat het mogelijk zou kunnen gaan zijn (lees: gaat gebeuren (imho)) dat een afgenomen kWh 38ct kost, maar een terug geleverde kWh 35ct, oftewel, netto zou me dat dan 3 cent kosten, én dat ze dit dan mogen doen tijdens het contract. Oftewel, ze mogen dat dan eenzijdig aanpassen, want aangezien ik dan voor dat contract getekend zou hebben ben ik dan ook akkoord gegaan met dat zij die mogelijkheid hebben.

Ik vond dit een vreemd verhaal, maar zij gaf aan dat de mogelijkheid daarvoor ook in het contract is opgenomen. Iemand die hier meer van weet?
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 16:37:45 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209253151
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:34 schreef freak1 het volgende:
net het meest hallucitante gesprek met ENgie gehad.

ik zit nu bij Engie, variabel tarief. betaal nu 0.73 euro de kWh, geen gas. prima, in principe lever ik meer terug dan dat ik afneem, en Engie is een van de partijen die bijzonder veel betaald voor de teruglevering.
nu komt mijn prijsaanpassing voor Juli. vanaf 1 juli ga ik betalen 0.43 euro de kWh. kijk ik op de site van Engie, en kijk ik op vaste contracten, kom ik rond de 0.38 euro per kWh uit.
en dan denk ik, toch ff bellen
na een uur in de wacht te staan krijg je iemand aan de lijn.
uiteraard netjes en beleefd want kan me voorstellen dat die wat naar hun hoofd geslingerd krijgen op een dag..
maar mijn casus, we zeiken niet over wat ik nu betaal, het gaat me om per 1 juli. als ik een nieuw variabel tarief afsluit, ga ik 0.38 betalen. blijf ik als klant bij jullie dan verlagen jullie per 1 juli naar 0.43. hoe zit dat? waarom krijg ik als nieuwe klant 5 cent de kWh "korting" ten opzichte van bestaande klanten?
na een half uur eromheen draaien en vage meldingen van, u kan tussentijds niet een tarief wijzigen (wil ik ook niet) en we kunnen u een vast contract aanbieden (prima doe maar, oh wacht, dat is een jaar 0.43 vast) was de utieindelijke uitkomst.
"bestaande klanten vallen in tariefklasse D, en dat is 0.43 per kWh, nieuwe klanten vallen in C, dat is 0.38. daar zit het verschil".
oftewel, nieuwe klanten krijgen lagere prijzen, trouwe klanten kunnen de tyfus krijgen. ben even minder gecharmeerd.
Dat is alsnog een vreemd verhaal, want ik ben een bestaande klant, en ik krijg in de app een aanbod van 38ct per kWh. Volgens jouw uitleg val ik in D, maar ik krijg een aanbod uit C, terwijl ik géén nieuwe klant ben. Iets klopt er niet aan dat verhaal.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209253254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is alsnog een vreemd verhaal, want ik ben een bestaande klant, en ik krijg in de app een aanbod van 38ct per kWh. Volgens jouw uitleg val ik in D, maar ik krijg een aanbod uit C, terwijl ik géén nieuwe klant ben. Iets klopt er niet aan dat verhaal.
de mail die ik ontving:
Je hebt een energiecontract met variabele tarieven. Per 1 juli 2023 wijzigen de tarieven van jouw contract. We informeren je graag over de nieuwe tarieven.
Jouw nieuwe tarieven
In de tabel vind je de nieuwe tarieven per kWh. Voor meer informatie verwijzen wij naar de toelichting onderaan deze e-mail.

Huidig Per 1 juli 2023
Elektriciteit enkel
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,66398
¤ 0,51153

¤ 0,42705*
¤ 0,2746
Elektriciteit dubbel (normaal)
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,73495
¤ 0,58251
¤ 0,45884*
¤ 0,3064
Elektriciteit dubbel (dal)
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,58801
¤ 0,43556
¤ 0,40018*
¤ 0,24774
Vaste leveringskosten
Per aansluiting per dag, incl. btw ¤ 0,22329 ¤ 0,22329
*Dit zijn de tarieven die je straks betaalt per kWh, inclusief 21% btw.

Als je zonnepanelen hebt en meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Dit heet netto teruglevering. Voor de stroom die je teruglevert, ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het leveringstarief exclusief energiebelasting en btw.

Huidig Per 1 juli 2023
Netto teruglevering enkel ¤ 0,42275 ¤ 0,22694
Netto teruglevering dubbel (normaal) ¤ 0,48141 ¤ 0,25322
Netto teruglevering dubbel (dal) ¤ 0,35997 ¤ 0,20474
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 16:47:35 #10
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209253301
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:44 schreef freak1 het volgende:

[..]
de mail die ik ontving:
Je hebt een energiecontract met variabele tarieven. Per 1 juli 2023 wijzigen de tarieven van jouw contract. We informeren je graag over de nieuwe tarieven.
Jouw nieuwe tarieven
In de tabel vind je de nieuwe tarieven per kWh. Voor meer informatie verwijzen wij naar de toelichting onderaan deze e-mail.

Huidig Per 1 juli 2023
Elektriciteit enkel
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,66398
¤ 0,51153

¤ 0,42705*
¤ 0,2746
Elektriciteit dubbel (normaal)
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,73495
¤ 0,58251
¤ 0,45884*
¤ 0,3064
Elektriciteit dubbel (dal)
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,58801
¤ 0,43556
¤ 0,40018*
¤ 0,24774
Vaste leveringskosten
Per aansluiting per dag, incl. btw ¤ 0,22329 ¤ 0,22329
*Dit zijn de tarieven die je straks betaalt per kWh, inclusief 21% btw.

Als je zonnepanelen hebt en meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Dit heet netto teruglevering. Voor de stroom die je teruglevert, ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het leveringstarief exclusief energiebelasting en btw.

Huidig Per 1 juli 2023
Netto teruglevering enkel ¤ 0,42275 ¤ 0,22694
Netto teruglevering dubbel (normaal) ¤ 0,48141 ¤ 0,25322
Netto teruglevering dubbel (dal) ¤ 0,35997 ¤ 0,20474
Ik zeg niet dat je liegt. Ik zeg dat de uitleg die je schijnbaar hebt gekregen vreemd is als ik het leg naast het verlengaanbod wat ik nu heb gekregen, terwijl ik vaste klant ben.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209253408
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat je liegt. Ik zeg dat de uitleg die je schijnbaar hebt gekregen vreemd is als ik het leg naast het verlengaanbod wat ik nu heb gekregen, terwijl ik vaste klant ben.
nee en zo pak ik het ook niet op..
ik deelde simpelweg het aanbod.. ik vind het bizar... heb ook aanbod vast contract gekregen maar dat was gewoon dezelfde prijs..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 17:44:17 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209254046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 16:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is alsnog een vreemd verhaal, want ik ben een bestaande klant, en ik krijg in de app een aanbod van 38ct per kWh. Volgens jouw uitleg val ik in D, maar ik krijg een aanbod uit C, terwijl ik géén nieuwe klant ben. Iets klopt er niet aan dat verhaal.
Maar hadden ze daar voor mensen die per saldo terugleveren niet heel andere tarieven dan voor mensen die per saldo stroom afnemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209254170
Wat is dat toch voor idioterie dat mensen menen rechte te hebben op dezelfde aanbiedingen te als nieuwe klanten omdat ze 'vaste klant' zijn van een toko.

Het is toch duidelijk dat dat lokkertjes zijn?
blablablabla
pi_209254206
@CoolGuy ga je nou wel of niet je tarieven vast laten zetten, want waar je eerst nogal stellig was dat je dat ging doen wil je nu weer afwachten dan?
blablablabla
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:15:31 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254415
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:58 schreef Elan het volgende:
@:Coolguy ga je nou wel of niet je tarieven vast laten zetten, want waar je eerst nogal stellig was dat je dat ging doen wil je nu weer afwachten dan?
Ja natuurlijk, maar pas na 1 juni.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209254484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja natuurlijk, maar pas na 1 juni.
Heeft dat met die boetes te maken, verwacht men dat de tarieven daardoor verder dalen?
Ik heb flexibel en ga ook vast zitten, volgend jaar zie ik dan wel.
blablablabla
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:33:28 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Heeft dat met die boetes te maken, verwacht men dat de tarieven daardoor verder dalen?
Ik heb flexibel en ga ook vast zitten, volgend jaar zie ik dan wel.
Dat verwacht men ja. En ik wil hem dan 2 jaar vast zetten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209254730
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat verwacht men ja. En ik wil hem dan 2 jaar vast zetten.
Komen er gegarandeerd 2-jarige contracten aan of is dat een gokje dat je neemt?

Energiebedrijven zullen toch ook wel twee keer nadenken voor ze zoiets aanbieden. Tenzij ze echt een dalende trend zien, maar waarom zou en dan vastzetten....
blablablabla
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:40:03 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254738
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:21 schreef Elan het volgende:

[..]
Heeft dat met die boetes te maken, verwacht men dat de tarieven daardoor verder dalen?
Ik heb flexibel en ga ook vast zitten, volgend jaar zie ik dan wel.
Maar officieel loopt mijn contract pas af op 1 juli en dus heb ik nog een dikke maand de tijd. Het maakt me ook niet uit om over te stappen maar ik ga niet naar een Oxxio of gelijksoortig iets.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:41:53 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254765
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:39 schreef Elan het volgende:

[..]
Komen er gegarandeerd 2-jarige contracten aan of is dat een gokje dat je neemt?

Energiebedrijven zullen toch ook wel twee keer nadenken voor ze zoiets aanbieden. Tenzij ze echt een dalende trend zien, maar waarom zou en dan vastzetten....
Ik denk dat er ook wel 3 jarige contracten komen. 2 weet ik niet. Het is op 1 juli nog 1,5 jaar tot 1 Jan 2025, waarop de afbouw saldering zou moeten beginnen. Ik gok dat de terugleververgoeding dan een manier van concurreren wordt.

Maar 1,5 jarige contracten zijn er niet denk ik, 1 is te kort en 3 te lang, dus dan maar 2, dan loopt dat nog een half jaar als we op 1 Jan 2025 zijn, en dan kan ik dan kijken wat voor foefjes er met die nieuwe situatie uitgehaald wordt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209254807
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook wel 3 jarige contracten komen. 2 weet ik niet. Het is op 1 juli nog 1,5 jaar tot 1 Jan 2025, waarop de afbouw saldering zou moeten beginnen. Ik gok dat de terugleververgoeding dan een manier van concurreren wordt.

Maar 1,5 jarige contracten zijn er niet denk ik, 1 is te kort en 3 te lang, dus dan maar 2, dan loopt dat nog een half jaar als we op 1 Jan 2025 zijn, en dan kan ik dan kijken wat voor foefjes er met die nieuwe situatie uitgehaald wordt.
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.

Die gaan ze met de huidige prijzen echt wel weer benaderen, en misschien zelf nog wat minder wat nu nog niet uit kan.

Men is heel fanatiek opzoek naar callcenter medewerkers...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2023 18:45:20 ]
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:47:35 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254848
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef PS. het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.

Die gaan ze met de huidige prijzen echt wel weer benaderen, en misschien zelf nog wat minder wat nu nog niet uit kan.

Men is heel fanatiek opzoek naar callcenter medewerkers...
Zo'n contract heb ik. Ik betaal 21ct per kwh, dat zie ik niet zo snel terug komen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209254863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Elan het volgende:
Wat is dat toch voor idioterie dat mensen menen rechte te hebben op dezelfde aanbiedingen te als nieuwe klanten omdat ze 'vaste klant' zijn van een toko.

Het is toch duidelijk dat dat lokkertjes zijn?
deze moet je me uitleggen.
ik ben klant met een contract met variabele tarieven. ze hebben mij al als klant en ik kan met 1 druk op de knop naar een ander.
dan komt er een tariefaanpassing per 1 juli ivm variabel contract dus 2 maal per jaar tarief aanpassing.
de customer acquisition costs voor mij zijn 0. ik ben immers klant.
de customer acquisition costs voor een nieuwe klant zijn hoog, immers, je moet ze verleiden.
dan is het toch in ieders belang om een bestaande klant te behouden?

ja ik snap het concept van een nieuwe klant een signing bonus te geven van geld, een tablet of wat dan ook. maar bij je tariefaanpassing nieuwe klanten standaard 5 cent per kWh minder te laten betalen dan een reeds bestaande klant volg ik niet. dat is geen lokkertje, dat is dom zakendoen. ik heb namelijk geen enkele verdere binding met Engie, terwijl Engie van mij weet dat ik netjes betaal, afspraken nakom en hoeveel ik verbruik. van die eventueel nieuwe klant weten ze helemaal niets.. dus ik ben het niet helemaal met je eens dat het een lokkertje zou zijn, kun je me die uitleggen?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_209254868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zo'n contract heb ik. Ik betaal 21ct per kwh, dat zie ik niet zo snel terug komen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik bedoel natuurlijk niet minder dan het contract van 3 jaar geleden :P Maar wel een hoop minder dan de huidige prijzen gemiddeld.

Kans is groter dat het blijft zakken denk ik, dan dat het weer veel omhoog gaat.
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:53:15 #25
382129 crew  Donna
pi_209254922
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Zo'n contract heb ik. Ik betaal 21ct per kwh, dat zie ik niet zo snel terug komen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik hoop mee. Ook 21ct hier.
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 18:53:21 #26
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209254926
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:49 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik bedoel natuurlijk niet minder dan het contract van 3 jaar geleden :P Maar wel een hoop minder dan de huidige prijzen gemiddeld.

Kans is groter dat het blijft zakken denk ik, dan dat het weer veel omhoog gaat.
Ik denk dat richting de winter gas weer duurder wordt en dus elektra ook. Maar das koffiedik kijken. Misschien doe ik er beter aan om variabel te gaan zitten, maar dat wil ik niet, want ik wil gewoon weten wat ik betaal voor X tijd en klaar. Als het achter in de 20ct zou zijn zou ik misschien wel 3 jaar vast zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Het is een gok, en je weet achteraf of je er goedkoper mee uit bent, maar ik vind gemoedsrust belangrijker dan nu 2ct minder betalen maar in de winter eventueel 5 cent meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209254996
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:48 schreef freak1 het volgende:

[..]
deze moet je me uitleggen.
ik ben klant met een contract met variabele tarieven. ze hebben mij al als klant en ik kan met 1 druk op de knop naar een ander.
dan komt er een tariefaanpassing per 1 juli ivm variabel contract dus 2 maal per jaar tarief aanpassing.
de customer acquisition costs voor mij zijn 0. ik ben immers klant.
de customer acquisition costs voor een nieuwe klant zijn hoog, immers, je moet ze verleiden.
dan is het toch in ieders belang om een bestaande klant te behouden?

ja ik snap het concept van een nieuwe klant een signing bonus te geven van geld, een tablet of wat dan ook. maar bij je tariefaanpassing nieuwe klanten standaard 5 cent per kWh minder te laten betalen dan een reeds bestaande klant volg ik niet. dat is geen lokkertje, dat is dom zakendoen. ik heb namelijk geen enkele verdere binding met Engie, terwijl Engie van mij weet dat ik netjes betaal, afspraken nakom en hoeveel ik verbruik. van die eventueel nieuwe klant weten ze helemaal niets.. dus ik ben het niet helemaal met je eens dat het een lokkertje zou zijn, kun je me die uitleggen?
De signing bonus is de korting, tablets e.d. mogen niet meer :P
Als ze vaste klanten hetzelfde tarief bieden wat is het lokkertje voor nieuwe klanten vanuit een concurrentiepositie dan nog waard ?
blablablabla
pi_209255016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik denk dat richting de winter gas weer duurder wordt en dus elektra ook. Maar das koffiedik kijken. Misschien doe ik er beter aan om variabel te gaan zitten, maar dat wil ik niet, want ik wil gewoon weten wat ik betaal voor X tijd en klaar. Als het achter in de 20ct zou zijn zou ik misschien wel 3 jaar vast zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Het is een gok, en je weet achteraf of je er goedkoper mee uit bent, maar ik vind gemoedsrust belangrijker dan nu 2ct minder betalen maar in de winter eventueel 5 cent meer.
Het is inderdaad ook een gok. Ik moet ook zeggen dat ik mij altijd liet verleiden door een welkomstaanbieding, korting op je maandelijkse kosten, 300 euro bol.com cadeaukaart, enz. Het scheelde hooguit een paar tientjes per jaar, en natuurlijk vooral elk jaar overstappen.

Maar nu gaat zelfs een jaarcontract al om honderden, tot voor sommige mensen wel duizenden euro's

Die gok is meer gegaan van een tientje op rood, tot 200 euro op rood.
pi_209255047
Welke is nu de goedkoopste nog steeds Energiedirect?
blablablabla
  dinsdag 23 mei 2023 @ 19:14:36 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209255247
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef Elan het volgende:
Welke is nu de goedkoopste nog steeds Energiedirect?
Dat hangt toch van je situatie af en heb je 800 energievergelijkers voor om de goedkoopste voor jouw situatie eruit te hengelen?
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 19:18:00 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209255295
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:59 schreef PS. het volgende:

[..]
Het is inderdaad ook een gok. Ik moet ook zeggen dat ik mij altijd liet verleiden door een welkomstaanbieding, korting op je maandelijkse kosten, 300 euro bol.com cadeaukaart, enz. Het scheelde hooguit een paar tientjes per jaar, en natuurlijk vooral elk jaar overstappen.

Maar nu gaat zelfs een jaarcontract al om honderden, tot voor sommige mensen wel duizenden euro's

Die gok is meer gegaan van een tientje op rood, tot 200 euro op rood.
Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb al jaren mijn prijzen vast staan want nogmaals, gemoedsrust vind ik belangrijker dan het onderste uit de kan te hebben. Dus als ik nu zou kunnen tekenen voor 28ct, dan is dat 7ct meer dan nu, maar dan zou ik het direct 3 jaar vast zetten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209255531
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef PS. het volgende:

[..]
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.

Die gaan ze met de huidige prijzen echt wel weer benaderen, en misschien zelf nog wat minder wat nu nog niet uit kan.

Men is heel fanatiek opzoek naar callcenter medewerkers...
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad :'(
Gelukkig krassen ze nog snel op
pi_209255544
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:33 schreef Adames het volgende:

[..]
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad :'(
Gelukkig krassen ze nog snel op
Oh dus u betaald liever veel te veel?
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 19:40:37 #34
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209255667
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 19:33 schreef Adames het volgende:

[..]
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad :'(
Gelukkig krassen ze nog snel op
Daar zeg ik altijd direct geen interesse tegen. Ik ga mijn energieprijzen niet bij een of andere nozem aan de deur afsluiten.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 21:49:22 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209257629
Hmm, ik ga Greenchoice denk ik maar eens in de gaten houden. Daar heb ik wel een goed gevoel bij en die zijn nu voor een jaar vast al een paar cent goedkoper dan het aanbod dat ik kreeg van Engie.

Maar...we gaan eens eerst op vakantie, als we terug zijn is 1 juni al ruim voorbij, en dan eens kijken hoe of wat.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:02:45 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258472
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Elan het volgende:
Wat is dat toch voor idioterie dat mensen menen rechte te hebben op dezelfde aanbiedingen te als nieuwe klanten omdat ze 'vaste klant' zijn van een toko.

Het is toch duidelijk dat dat lokkertjes zijn?
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258529
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, ik ga Greenchoice denk ik maar eens in de gaten houden. Daar heb ik wel een goed gevoel bij en die zijn nu voor een jaar vast al een paar cent goedkoper dan het aanbod dat ik kreeg van Engie.

Maar...we gaan eens eerst op vakantie, als we terug zijn is 1 juni al ruim voorbij, en dan eens kijken hoe of wat.
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
pi_209258624
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Ja dan ga je lekker naar de volgende, die nu wat nieuws bied en komt je volgend jaar weer bij ons. Hebben we meer aan dan klanten die elk jaar denken korting af te kunnen dwingen.

Ik werk toevallig voor een telecom/internet aanbieder, en men denkt alles naar te kunnen eisen omdat een toevallig een jaartje klant waren.

Meestal hebben ze dan 1 jaar een contract gehad, waarvan ze een half jaar de helft korting kregen, en dat verwachten ze dan meteen het jaar er op weer _O-

En dan op de dag van de overname van de nieuwe provider bellen dat je vaste diensten niet meer werken.

Nee die zijn overgenomen he dikke kuthoer beste ex-klant, belt u maar naar die maatschappij :D
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 23:20:19 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209258626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:07 schreef ISVV het volgende:

[..]
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
Dom is het sowieso niet, maar het is koffiedik kijken. Er zijn die mensen die zeggen dat het door die boetes goedkoper gaat worden en ook meerjarige contracten gaat brengen. Je kunt ook zeggen dat omdat die boetes dan hoog zijn, je niet meer weg kunt zonder hoge boetekosten en ze het dus ook niet zo goedkoop hoeven te maken want wat ga je doen dan?

Ik denk zelf het eerste. Daarnaast, wat dit gewoon betekent is dat dat je van tevoren goed moet nadenken, en accepteren dat als je blijkbaar prijs X goed vond, je niet zomaar kunt wisselen omdat partij B met lagere prijs Y komt. Keuzes hebben consequenties.

Ik ga er vanuit dat ook langere contracten niet < 30ct zullen zijn, en indien wel is dat een meevaller. Maar het kan ook zijn dat de prijzen alsnog zo hoog zijn dat je beter voor 1 juni een jaartje had kunnen doen want dan kun je nog tegen de oude boetebedragen overstappen als je iets goedkoper vindt.

Dat is de gok. Keuzes hebben consequenties. Altijd.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:20:30 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:07 schreef ISVV het volgende:

[..]
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
Zijn contract loopt toch tot 1 juli? Dan hoef je qua boete vrijwel nergens meer rekening mee te houden.
Of bedoel je de nieuwe hogere boete voor contracten vanaf 1 juni?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258650
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.

Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
blablablabla
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:24:08 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja dan ga je lekker naar de volgende, die nu wat nieuws bied en komt je volgend jaar weer bij ons. Hebben we meer aan dan klanten die elk jaar denken korting af te kunnen dwingen.

Ik werk toevallig voor een telecom/internet aanbieder, en men denkt alles naar te kunnen eisen omdat een toevallig een jaartje klant waren.

Meestal hebben ze dan 1 jaar een contract gehad, waarvan ze een half jaar de helft korting kregen, en dat verwachten ze dan meteen het jaar er op weer _O-

En dan op de dag van de overname van de nieuwe provider bellen dat je vaste diensten niet meer werken.

Nee die zijn overgenomen he dikke kuthoer beste ex-klant, belt u maar naar die maatschappij :D
Nee, een klant waarvan je weet dat je altijd betaald krijgt en die trouw is heb je meer aan dan Pietje die dit jaar klant bij X is en volgend jaar klant bij Y is omdat hij voor een dubbeltje eerste rang wil zitten, maar als jij als leverancier liever een jaartje Pietje hebt dan mij nog 5 jaar als klant dan vind ik dat ook prima joh, dan ben ik weg, maar als ik weg ga omdat je liever een jaartje Pietje hebt dan de zekerheid die ik als trouwe klant bied, dan kom ik ook niet meer terug. Die zekerheid heb je dan iig wel.

En ik ben echt heel stug daarin. Als ik bij je wegga omdat je me kennelijk liever niet als klant houdt maar de eerste beste knuppel waarvan je niet eens weet of hij zijn rekeningen betaalt wel graag als klant hebt, voor een jaartje, dan kom ik ook gewoon niet meer terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258665
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dom is het sowieso niet, maar het is koffiedik kijken. Er zijn die mensen die zeggen dat het door die boetes goedkoper gaat worden en ook meerjarige contracten gaat brengen. Je kunt ook zeggen dat omdat die boetes dan hoog zijn, je niet meer weg kunt zonder hoge boetekosten en ze het dus ook niet zo goedkoop hoeven te maken want wat ga je doen dan?

Ik denk zelf het eerste. Daarnaast, wat dit gewoon betekent is dat dat je van tevoren goed moet nadenken, en accepteren dat als je blijkbaar prijs X goed vond, je niet zomaar kunt wisselen omdat partij B met lagere prijs Y komt. Keuzes hebben consequenties.

Ik ga er vanuit dat ook langere contracten niet < 30ct zullen zijn, en indien wel is dat een meevaller. Maar het kan ook zijn dat de prijzen alsnog zo hoog zijn dat je beter voor 1 juni een jaartje had kunnen doen want dan kun je nog tegen de oude boetebedragen overstappen als je iets goedkoper vindt.

Dat is de gok. Keuzes hebben consequenties. Altijd.
En ook niet te lang wachten. Als er richting het najaar toch weer forse prijsstijgingen komen zal dat wel vrij abrupt doorgevoerd gaan worden neg als vorig jaar. Het kan dan dus zomaar zijn dat je je beoogde deal niet meer kan krijgen is of veel duurder.
blablablabla
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 23:28:19 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209258683
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:25 schreef Elan het volgende:

[..]
En ook niet te lang wachten. Als er richting het najaar toch weer forse prijsstijgingen komen zal dat wel vrij abrupt doorgevoerd gaan worden neg als vorig jaar. Het kan dan dus zomaar zijn dat je je beoogde deal niet meer kan krijgen is of veel duurder.
Ja maar ik zit tot 1 juli sowieso nog onder contract. Dus ik zal in de komende maand wel een keuze maken want ik denk dat als greenchoice nu al met 37ct komt voor 1 jaar, dat dat voor 2 of zelfs 3 jaar lager is, ik zou denken (maar dat gevoel is nergens op gebaseerd dus kan fout zijn) net boven de 30ct.

Dat zal dan richting hartje zomer nog wel iets lager worden en dan weer naar boven.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:28:19 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258684
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.

Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Als mijn Ziggo contract afloopt dan bel ik altijd even en dan krijg ik weer een prima deal.

Ik zat net bij Vattenfall te kijken maar die heeft nog geen vaste contracten, dus daar heb ik nu geen zin in.
Overigens, als Powerpeers mij gewoon geïnformeerd had wat de variabele tarieven waren na afloop van mijn contract dan was ik daar ook gewoon gebleven, maar ze lieten helemaal niets weten aan het eind van mijn contractperiode, en met een of ander BS verhaal dat ik ingevuld had dat ik daar geen melding van wilde hebben, terwijl er ingelogd en wel duidelijk stond dat ik wel een nieuw aanbod wilde hebben.

Dan niet hè.... toen ben ik dus naar Eneco gegaan, en gezien ik een vast contract wil, alleen groene stroom, uit NL en vrij van biomassa is de keuze vrij beperkt, en verwacht ik dat ik gewoon een vast contract bij Eneco afsluit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 23 mei 2023 @ 23:30:18 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_209258710
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als mijn Ziggo contract afloopt dan bel ik altijd even en dan krijg ik weer een prima deal.

Ik zat net bij Vattenfall te kijken maar die heeft nog geen vaste contracten, dus daar heb ik nu geen zin in.
Overigens, als Powerpeers mij gewoon geïnformeerd had wat de variabele tarieven waren na afloop van mijn contract dan was ik daar ook gewoon gebleven, maar ze lieten helemaal niets weten aan het eind van mijn contractperiode, en met een of ander BS verhaal dat ik ingevuld had dat ik daar geen melding van wilde hebben, terwijl er ingelogd en wel duidelijk stond dat ik wel een nieuw aanbod wilde hebben.

Dan niet hè.... toen ben ik dus naar Eneco gegaan, en gezien ik een vast contract wil, alleen groene stroom, uit NL en vrij van biomassa is de keuze vrij beperkt, en verwacht ik dat ik gewoon een vast contract bij Eneco afsluit.
Ziggo kan van mij het heen en weer krijgen. Ik stap fijn over naar T-Mobile glasvezel tzt, is ook nog eens een stuk goedkoper.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_209258728
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, een klant waarvan je weet dat je altijd betaald krijgt en die trouw is heb je meer aan dan Pietje die dit jaar klant bij X is en volgend jaar klant bij Y is omdat hij voor een dubbeltje eerste rang wil zitten, maar als jij als leverancier liever een jaartje Pietje hebt dan mij nog 5 jaar als klant dan vind ik dat ook prima joh, dan ben ik weg, maar als ik weg ga omdat je liever een jaartje Pietje hebt dan de zekerheid die ik als trouwe klant bied, dan kom ik ook niet meer terug. Die zekerheid heb je dan iig wel.

En ik ben echt heel stug daarin. Als ik bij je wegga omdat je me kennelijk liever niet als klant houdt maar de eerste beste knuppel waarvan je niet eens weet of hij zijn rekeningen betaalt wel graag als klant hebt, voor een jaartje, dan kom ik ook gewoon niet meer terug.
Ik heb het dan ook niet over trouwe vaste klanten, maar klanten die elk jaar een gigantische korting verwachten. Die ga je gewoon niet krijgen. Je wil toch ook een stukje service?

Ik heb het dan over een vaste internetaansluiting. Natuurlijk wel wat anders als een energiecontract. Want waar je het ook afsluit: er is daar geen sprake van service meer of minder als je zonder stroom zit.

Bij internet/tv/mobiel is dat wel wat anders. Als jij bij een grote aanbieder zit zoals Ziggo/kpn/Vodafone kun je de klantenservice 24/7 bereiken, kunnen ze je bij een storing thuis een 4G internetbundel onbeperkt aanbieden, wanneer je door je mobiele data heen gaat bieden ze lagere snelheid aan ipv fors betalen voor elke extra mb.

Ik vind het allemaal de moeite niet waard, maar bij energie voorheen juist wel.
  dinsdag 23 mei 2023 @ 23:33:09 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209258736
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ziggo kan van mij het heen en weer krijgen. Ik stap fijn over naar T-Mobile glasvezel tzt, is ook nog eens een stuk goedkoper.
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.
Daarbij heb ik helemaal geen zin in dat gezeik met die TV van T-mobile, en het beperkte zender-aanbod.

Toen we in Amersfoort wel glasvezel hadden voor internet en vaste telefonie (Jonaz) hadden we nog steeds Ziggo voor TV.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_209258745
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.

Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Hoe kom je in aanmerking voor dat programma?
pi_209258754
Z
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2023 23:33 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.
Daarbij heb ik helemaal geen zin in dat gezeik met die TV van T-mobile, en het beperkte zender-aanbod.

Toen we in Amersfoort wel glasvezel hadden voor internet en vaste telefonie (Jonaz) hadden we nog steeds Ziggo voor TV.
Zijn die prijzen al duidelijk
Gino ♥
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')