Ik zat voor dit jaar ook al negatief, maar voor vorig jaar (03-09-2022 t/m 31-12-2022) zat ik in de plus qua kosten, dus de plus van vorig jaar is nu gecompenseerd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 00:33 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dit jaar zit ik al zwaar negatief. Ik heb geen idee hoe ik qua warmtepomp uit kom, maar mijn salderingsperiode stopt rond Sint Maarten. Dit jaar zit ik op -300kwh, met een totale opwek van 2.2mwh. Zelfs al haal ik de 6000kwh op jaarbasis niet... Dan nog heb ik denk ik een teruglevering. Met plus minus 1000 m3 op jaarbasis verbruik...
Zelfs mild bijbetalen is prima, ik stook nu ook hoger. Ik ga het wel zien. Overstappen voor teruglevering for ik volgend jaar wel. Dan heb ik ook een beeld van mijn winter verbruik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 23-05-2023 00:57:08 ]
Waar ga je wel heen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Energiedirect aanbod ontvangen:
Stroom: ¤0,3989 per Kwh 1 jaar vast
Gas: ¤1,4275 per m3 1 jaar vast
Even bekijken, wacht sowieso af tot Juni is ingegaan. Eens zien of de tarieven dan nog verder gaan dalen als de opzegboetes dan stijgen. Nu hangt het een beetje op de ¤ 1,31/1,33 voor gas en ¤ 0,35 voor stroom.quote:
Mja, ik kreeg een aanbod van 38ct bij Engie, terwijl Oxxio (maar daar ga ik niet heen) op 35ct zit. Ik vraag me af in hoeverre de tarieven gaan dalen vanaf 1 juni. Ik weet wel dat dat het idee is, maar eens zien wat er gebeurt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even bekijken, wacht sowieso af tot Juni is ingegaan. Eens zien of de tarieven dan nog verder gaan dalen. Nu hangt het een beetje op de ¤ 1,31/1,33 voor gas en ¤ 0,35 voor stroom.
Dat is alsnog een vreemd verhaal, want ik ben een bestaande klant, en ik krijg in de app een aanbod van 38ct per kWh. Volgens jouw uitleg val ik in D, maar ik krijg een aanbod uit C, terwijl ik géén nieuwe klant ben. Iets klopt er niet aan dat verhaal.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:34 schreef freak1 het volgende:
net het meest hallucitante gesprek met ENgie gehad.
ik zit nu bij Engie, variabel tarief. betaal nu 0.73 euro de kWh, geen gas. prima, in principe lever ik meer terug dan dat ik afneem, en Engie is een van de partijen die bijzonder veel betaald voor de teruglevering.
nu komt mijn prijsaanpassing voor Juli. vanaf 1 juli ga ik betalen 0.43 euro de kWh. kijk ik op de site van Engie, en kijk ik op vaste contracten, kom ik rond de 0.38 euro per kWh uit.
en dan denk ik, toch ff bellen
na een uur in de wacht te staan krijg je iemand aan de lijn.
uiteraard netjes en beleefd want kan me voorstellen dat die wat naar hun hoofd geslingerd krijgen op een dag..
maar mijn casus, we zeiken niet over wat ik nu betaal, het gaat me om per 1 juli. als ik een nieuw variabel tarief afsluit, ga ik 0.38 betalen. blijf ik als klant bij jullie dan verlagen jullie per 1 juli naar 0.43. hoe zit dat? waarom krijg ik als nieuwe klant 5 cent de kWh "korting" ten opzichte van bestaande klanten?
na een half uur eromheen draaien en vage meldingen van, u kan tussentijds niet een tarief wijzigen (wil ik ook niet) en we kunnen u een vast contract aanbieden (prima doe maar, oh wacht, dat is een jaar 0.43 vast) was de utieindelijke uitkomst.
"bestaande klanten vallen in tariefklasse D, en dat is 0.43 per kWh, nieuwe klanten vallen in C, dat is 0.38. daar zit het verschil".
oftewel, nieuwe klanten krijgen lagere prijzen, trouwe klanten kunnen de tyfus krijgen. ben even minder gecharmeerd.
de mail die ik ontving:quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is alsnog een vreemd verhaal, want ik ben een bestaande klant, en ik krijg in de app een aanbod van 38ct per kWh. Volgens jouw uitleg val ik in D, maar ik krijg een aanbod uit C, terwijl ik géén nieuwe klant ben. Iets klopt er niet aan dat verhaal.
Ik zeg niet dat je liegt. Ik zeg dat de uitleg die je schijnbaar hebt gekregen vreemd is als ik het leg naast het verlengaanbod wat ik nu heb gekregen, terwijl ik vaste klant ben.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:44 schreef freak1 het volgende:
[..]
de mail die ik ontving:
Je hebt een energiecontract met variabele tarieven. Per 1 juli 2023 wijzigen de tarieven van jouw contract. We informeren je graag over de nieuwe tarieven.
Jouw nieuwe tarieven
In de tabel vind je de nieuwe tarieven per kWh. Voor meer informatie verwijzen wij naar de toelichting onderaan deze e-mail.
Huidig Per 1 juli 2023
Elektriciteit enkel
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,66398
¤ 0,51153
¤ 0,42705*
¤ 0,2746
Elektriciteit dubbel (normaal)
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,73495
¤ 0,58251
¤ 0,45884*
¤ 0,3064
Elektriciteit dubbel (dal)
Incl. btw, incl. energiebelasting
Incl. btw, excl. energiebelasting
¤ 0,58801
¤ 0,43556
¤ 0,40018*
¤ 0,24774
Vaste leveringskosten
Per aansluiting per dag, incl. btw ¤ 0,22329 ¤ 0,22329
it zijn de tarieven die je straks betaalt per kWh, inclusief 21% btw.
Als je zonnepanelen hebt en meer opwekt dan je verbruikt, lever je stroom terug aan het net. Dit heet netto teruglevering. Voor de stroom die je teruglevert, ontvang je een vergoeding die gelijk is aan het leveringstarief exclusief energiebelasting en btw.
Huidig Per 1 juli 2023
Netto teruglevering enkel ¤ 0,42275 ¤ 0,22694
Netto teruglevering dubbel (normaal) ¤ 0,48141 ¤ 0,25322
Netto teruglevering dubbel (dal) ¤ 0,35997 ¤ 0,20474
nee en zo pak ik het ook niet op..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je liegt. Ik zeg dat de uitleg die je schijnbaar hebt gekregen vreemd is als ik het leg naast het verlengaanbod wat ik nu heb gekregen, terwijl ik vaste klant ben.
Maar hadden ze daar voor mensen die per saldo terugleveren niet heel andere tarieven dan voor mensen die per saldo stroom afnemen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat is alsnog een vreemd verhaal, want ik ben een bestaande klant, en ik krijg in de app een aanbod van 38ct per kWh. Volgens jouw uitleg val ik in D, maar ik krijg een aanbod uit C, terwijl ik géén nieuwe klant ben. Iets klopt er niet aan dat verhaal.
Ja natuurlijk, maar pas na 1 juni.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:58 schreef Elan het volgende:
@:Coolguy ga je nou wel of niet je tarieven vast laten zetten, want waar je eerst nogal stellig was dat je dat ging doen wil je nu weer afwachten dan?
Heeft dat met die boetes te maken, verwacht men dat de tarieven daardoor verder dalen?quote:
Dat verwacht men ja. En ik wil hem dan 2 jaar vast zetten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft dat met die boetes te maken, verwacht men dat de tarieven daardoor verder dalen?
Ik heb flexibel en ga ook vast zitten, volgend jaar zie ik dan wel.
Komen er gegarandeerd 2-jarige contracten aan of is dat een gokje dat je neemt?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat verwacht men ja. En ik wil hem dan 2 jaar vast zetten.
Maar officieel loopt mijn contract pas af op 1 juli en dus heb ik nog een dikke maand de tijd. Het maakt me ook niet uit om over te stappen maar ik ga niet naar een Oxxio of gelijksoortig iets.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Heeft dat met die boetes te maken, verwacht men dat de tarieven daardoor verder dalen?
Ik heb flexibel en ga ook vast zitten, volgend jaar zie ik dan wel.
Ik denk dat er ook wel 3 jarige contracten komen. 2 weet ik niet. Het is op 1 juli nog 1,5 jaar tot 1 Jan 2025, waarop de afbouw saldering zou moeten beginnen. Ik gok dat de terugleververgoeding dan een manier van concurreren wordt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Komen er gegarandeerd 2-jarige contracten aan of is dat een gokje dat je neemt?
Energiebedrijven zullen toch ook wel twee keer nadenken voor ze zoiets aanbieden. Tenzij ze echt een dalende trend zien, maar waarom zou en dan vastzetten....
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook wel 3 jarige contracten komen. 2 weet ik niet. Het is op 1 juli nog 1,5 jaar tot 1 Jan 2025, waarop de afbouw saldering zou moeten beginnen. Ik gok dat de terugleververgoeding dan een manier van concurreren wordt.
Maar 1,5 jarige contracten zijn er niet denk ik, 1 is te kort en 3 te lang, dus dan maar 2, dan loopt dat nog een half jaar als we op 1 Jan 2025 zijn, en dan kan ik dan kijken wat voor foefjes er met die nieuwe situatie uitgehaald wordt.
Zo'n contract heb ik. Ik betaal 21ct per kwh, dat zie ik niet zo snel terug komen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.
Die gaan ze met de huidige prijzen echt wel weer benaderen, en misschien zelf nog wat minder wat nu nog niet uit kan.
Men is heel fanatiek opzoek naar callcenter medewerkers...
deze moet je me uitleggen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Elan het volgende:
Wat is dat toch voor idioterie dat mensen menen rechte te hebben op dezelfde aanbiedingen te als nieuwe klanten omdat ze 'vaste klant' zijn van een toko.
Het is toch duidelijk dat dat lokkertjes zijn?
Ik bedoel natuurlijk niet minder dan het contract van 3 jaar geleden Maar wel een hoop minder dan de huidige prijzen gemiddeld.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo'n contract heb ik. Ik betaal 21ct per kwh, dat zie ik niet zo snel terug komen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik hoop mee. Ook 21ct hier.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zo'n contract heb ik. Ik betaal 21ct per kwh, dat zie ik niet zo snel terug komen. Maar ik hoop dat je gelijk hebt.
Ik denk dat richting de winter gas weer duurder wordt en dus elektra ook. Maar das koffiedik kijken. Misschien doe ik er beter aan om variabel te gaan zitten, maar dat wil ik niet, want ik wil gewoon weten wat ik betaal voor X tijd en klaar. Als het achter in de 20ct zou zijn zou ik misschien wel 3 jaar vast zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:49 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk niet minder dan het contract van 3 jaar geleden Maar wel een hoop minder dan de huidige prijzen gemiddeld.
Kans is groter dat het blijft zakken denk ik, dan dat het weer veel omhoog gaat.
De signing bonus is de korting, tablets e.d. mogen niet meerquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:48 schreef freak1 het volgende:
[..]
deze moet je me uitleggen.
ik ben klant met een contract met variabele tarieven. ze hebben mij al als klant en ik kan met 1 druk op de knop naar een ander.
dan komt er een tariefaanpassing per 1 juli ivm variabel contract dus 2 maal per jaar tarief aanpassing.
de customer acquisition costs voor mij zijn 0. ik ben immers klant.
de customer acquisition costs voor een nieuwe klant zijn hoog, immers, je moet ze verleiden.
dan is het toch in ieders belang om een bestaande klant te behouden?
ja ik snap het concept van een nieuwe klant een signing bonus te geven van geld, een tablet of wat dan ook. maar bij je tariefaanpassing nieuwe klanten standaard 5 cent per kWh minder te laten betalen dan een reeds bestaande klant volg ik niet. dat is geen lokkertje, dat is dom zakendoen. ik heb namelijk geen enkele verdere binding met Engie, terwijl Engie van mij weet dat ik netjes betaal, afspraken nakom en hoeveel ik verbruik. van die eventueel nieuwe klant weten ze helemaal niets.. dus ik ben het niet helemaal met je eens dat het een lokkertje zou zijn, kun je me die uitleggen?
Het is inderdaad ook een gok. Ik moet ook zeggen dat ik mij altijd liet verleiden door een welkomstaanbieding, korting op je maandelijkse kosten, 300 euro bol.com cadeaukaart, enz. Het scheelde hooguit een paar tientjes per jaar, en natuurlijk vooral elk jaar overstappen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat richting de winter gas weer duurder wordt en dus elektra ook. Maar das koffiedik kijken. Misschien doe ik er beter aan om variabel te gaan zitten, maar dat wil ik niet, want ik wil gewoon weten wat ik betaal voor X tijd en klaar. Als het achter in de 20ct zou zijn zou ik misschien wel 3 jaar vast zetten, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Het is een gok, en je weet achteraf of je er goedkoper mee uit bent, maar ik vind gemoedsrust belangrijker dan nu 2ct minder betalen maar in de winter eventueel 5 cent meer.
Dat hangt toch van je situatie af en heb je 800 energievergelijkers voor om de goedkoopste voor jouw situatie eruit te hengelen?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:00 schreef Elan het volgende:
Welke is nu de goedkoopste nog steeds Energiedirect?
Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb al jaren mijn prijzen vast staan want nogmaals, gemoedsrust vind ik belangrijker dan het onderste uit de kan te hebben. Dus als ik nu zou kunnen tekenen voor 28ct, dan is dat 7ct meer dan nu, maar dan zou ik het direct 3 jaar vast zetten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Het is inderdaad ook een gok. Ik moet ook zeggen dat ik mij altijd liet verleiden door een welkomstaanbieding, korting op je maandelijkse kosten, 300 euro bol.com cadeaukaart, enz. Het scheelde hooguit een paar tientjes per jaar, en natuurlijk vooral elk jaar overstappen.
Maar nu gaat zelfs een jaarcontract al om honderden, tot voor sommige mensen wel duizenden euro's
Die gok is meer gegaan van een tientje op rood, tot 200 euro op rood.
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehadquote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:44 schreef PS. het volgende:
[..]
Vergeet niet dat er nu nog duizenden zitten onder een vorig 3-jarig contract, waarbij ze peanuts betalen tov nu.
Die gaan ze met de huidige prijzen echt wel weer benaderen, en misschien zelf nog wat minder wat nu nog niet uit kan.
Men is heel fanatiek opzoek naar callcenter medewerkers...
Oh dus u betaald liever veel te veel?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:33 schreef Adames het volgende:
[..]
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad
Gelukkig krassen ze nog snel op
Daar zeg ik altijd direct geen interesse tegen. Ik ga mijn energieprijzen niet bij een of andere nozem aan de deur afsluiten.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:33 schreef Adames het volgende:
[..]
De eerste energieverkopers heb ik alweer aan de deur gehad
Gelukkig krassen ze nog snel op
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 17:55 schreef Elan het volgende:
Wat is dat toch voor idioterie dat mensen menen rechte te hebben op dezelfde aanbiedingen te als nieuwe klanten omdat ze 'vaste klant' zijn van een toko.
Het is toch duidelijk dat dat lokkertjes zijn?
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 21:49 schreef CoolGuy het volgende:
Hmm, ik ga Greenchoice denk ik maar eens in de gaten houden. Daar heb ik wel een goed gevoel bij en die zijn nu voor een jaar vast al een paar cent goedkoper dan het aanbod dat ik kreeg van Engie.
Maar...we gaan eens eerst op vakantie, als we terug zijn is 1 juni al ruim voorbij, en dan eens kijken hoe of wat.
Ja dan ga je lekker naar de volgende, die nu wat nieuws bied en komt je volgend jaar weer bij ons. Hebben we meer aan dan klanten die elk jaar denken korting af te kunnen dwingen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Dom is het sowieso niet, maar het is koffiedik kijken. Er zijn die mensen die zeggen dat het door die boetes goedkoper gaat worden en ook meerjarige contracten gaat brengen. Je kunt ook zeggen dat omdat die boetes dan hoog zijn, je niet meer weg kunt zonder hoge boetekosten en ze het dus ook niet zo goedkoop hoeven te maken want wat ga je doen dan?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:07 schreef ISVV het volgende:
[..]
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
Zijn contract loopt toch tot 1 juli? Dan hoef je qua boete vrijwel nergens meer rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:07 schreef ISVV het volgende:
[..]
I.v.m. de boete is het toch juist beter om vóór de eerste over te stappen, of zeg ik nu wat doms?
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan betekent het dus dat je je trouwe klanten niet hoeft te behouden, als je nieuwe klanten een betere deal geeft.
Deze redenatie maakt dat ik ook geen KPN abonnement heb, want KPN flikte dat met mobiele abonnementen ook.
Prima, als je wilt dat ik geen klant blijf (en ik ben in principe een trouwe klant, ik loop niet weg voor een paar euro verschil met de concurrent) dan moet je dat lekker doen.
Nee, een klant waarvan je weet dat je altijd betaald krijgt en die trouw is heb je meer aan dan Pietje die dit jaar klant bij X is en volgend jaar klant bij Y is omdat hij voor een dubbeltje eerste rang wil zitten, maar als jij als leverancier liever een jaartje Pietje hebt dan mij nog 5 jaar als klant dan vind ik dat ook prima joh, dan ben ik weg, maar als ik weg ga omdat je liever een jaartje Pietje hebt dan de zekerheid die ik als trouwe klant bied, dan kom ik ook niet meer terug. Die zekerheid heb je dan iig wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:19 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja dan ga je lekker naar de volgende, die nu wat nieuws bied en komt je volgend jaar weer bij ons. Hebben we meer aan dan klanten die elk jaar denken korting af te kunnen dwingen.
Ik werk toevallig voor een telecom/internet aanbieder, en men denkt alles naar te kunnen eisen omdat een toevallig een jaartje klant waren.
Meestal hebben ze dan 1 jaar een contract gehad, waarvan ze een half jaar de helft korting kregen, en dat verwachten ze dan meteen het jaar er op weer
En dan op de dag van de overname van de nieuwe provider bellen dat je vaste diensten niet meer werken.
Nee die zijn overgenomen he dikke kuthoer beste ex-klant, belt u maar naar die maatschappij
En ook niet te lang wachten. Als er richting het najaar toch weer forse prijsstijgingen komen zal dat wel vrij abrupt doorgevoerd gaan worden neg als vorig jaar. Het kan dan dus zomaar zijn dat je je beoogde deal niet meer kan krijgen is of veel duurder.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dom is het sowieso niet, maar het is koffiedik kijken. Er zijn die mensen die zeggen dat het door die boetes goedkoper gaat worden en ook meerjarige contracten gaat brengen. Je kunt ook zeggen dat omdat die boetes dan hoog zijn, je niet meer weg kunt zonder hoge boetekosten en ze het dus ook niet zo goedkoop hoeven te maken want wat ga je doen dan?
Ik denk zelf het eerste. Daarnaast, wat dit gewoon betekent is dat dat je van tevoren goed moet nadenken, en accepteren dat als je blijkbaar prijs X goed vond, je niet zomaar kunt wisselen omdat partij B met lagere prijs Y komt. Keuzes hebben consequenties.
Ik ga er vanuit dat ook langere contracten niet < 30ct zullen zijn, en indien wel is dat een meevaller. Maar het kan ook zijn dat de prijzen alsnog zo hoog zijn dat je beter voor 1 juni een jaartje had kunnen doen want dan kun je nog tegen de oude boetebedragen overstappen als je iets goedkoper vindt.
Dat is de gok. Keuzes hebben consequenties. Altijd.
Ja maar ik zit tot 1 juli sowieso nog onder contract. Dus ik zal in de komende maand wel een keuze maken want ik denk dat als greenchoice nu al met 37ct komt voor 1 jaar, dat dat voor 2 of zelfs 3 jaar lager is, ik zou denken (maar dat gevoel is nergens op gebaseerd dus kan fout zijn) net boven de 30ct.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:25 schreef Elan het volgende:
[..]
En ook niet te lang wachten. Als er richting het najaar toch weer forse prijsstijgingen komen zal dat wel vrij abrupt doorgevoerd gaan worden neg als vorig jaar. Het kan dan dus zomaar zijn dat je je beoogde deal niet meer kan krijgen is of veel duurder.
Als mijn Ziggo contract afloopt dan bel ik altijd even en dan krijg ik weer een prima deal.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.
Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Ziggo kan van mij het heen en weer krijgen. Ik stap fijn over naar T-Mobile glasvezel tzt, is ook nog eens een stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als mijn Ziggo contract afloopt dan bel ik altijd even en dan krijg ik weer een prima deal.
Ik zat net bij Vattenfall te kijken maar die heeft nog geen vaste contracten, dus daar heb ik nu geen zin in.
Overigens, als Powerpeers mij gewoon geïnformeerd had wat de variabele tarieven waren na afloop van mijn contract dan was ik daar ook gewoon gebleven, maar ze lieten helemaal niets weten aan het eind van mijn contractperiode, en met een of ander BS verhaal dat ik ingevuld had dat ik daar geen melding van wilde hebben, terwijl er ingelogd en wel duidelijk stond dat ik wel een nieuw aanbod wilde hebben.
Dan niet hè.... toen ben ik dus naar Eneco gegaan, en gezien ik een vast contract wil, alleen groene stroom, uit NL en vrij van biomassa is de keuze vrij beperkt, en verwacht ik dat ik gewoon een vast contract bij Eneco afsluit.
Ik heb het dan ook niet over trouwe vaste klanten, maar klanten die elk jaar een gigantische korting verwachten. Die ga je gewoon niet krijgen. Je wil toch ook een stukje service?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, een klant waarvan je weet dat je altijd betaald krijgt en die trouw is heb je meer aan dan Pietje die dit jaar klant bij X is en volgend jaar klant bij Y is omdat hij voor een dubbeltje eerste rang wil zitten, maar als jij als leverancier liever een jaartje Pietje hebt dan mij nog 5 jaar als klant dan vind ik dat ook prima joh, dan ben ik weg, maar als ik weg ga omdat je liever een jaartje Pietje hebt dan de zekerheid die ik als trouwe klant bied, dan kom ik ook niet meer terug. Die zekerheid heb je dan iig wel.
En ik ben echt heel stug daarin. Als ik bij je wegga omdat je me kennelijk liever niet als klant houdt maar de eerste beste knuppel waarvan je niet eens weet of hij zijn rekeningen betaalt wel graag als klant hebt, voor een jaartje, dan kom ik ook gewoon niet meer terug.
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ziggo kan van mij het heen en weer krijgen. Ik stap fijn over naar T-Mobile glasvezel tzt, is ook nog eens een stuk goedkoper.
Hoe kom je in aanmerking voor dat programma?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.
Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Zijn die prijzen al duidelijkquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.
Daarbij heb ik helemaal geen zin in dat gezeik met die TV van T-mobile, en het beperkte zender-aanbod.
Toen we in Amersfoort wel glasvezel hadden voor internet en vaste telefonie (Jonaz) hadden we nog steeds Ziggo voor TV.
Mja maar met die variabele prijzen ben je denk ik niet goedkoper uit. Ik ben nog steeds bereid om over de laatste 5 jaar te berekenen wat me die jaren per jaar gekost hebben aan energie. Als jij dat ook doet kunnen we vergelijken. Zegt in het grote geheel niets natuurlijk maar een micro onderzoekje is wel geinig op zich.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Vrijwel alle aanbieders flikken dat. Wissel elk jaar van provider Ziggo naar Kpn en terug. Scheelt honderden euro's op jaarbasis.
Om een beetje ontopic te blijven heeft Vattenfall wel een loyaliteitsprogramma, je krijgt maximaal 25% korting op je stroom. Maar alsnog ben je voordeliger uit als je overstapt.
Hoe kan dat? Want ik betaal bij Ziggo doodleuk 72,5 euro en daar komt nu 6,5 euro bij ofzo. Dan betaal ik dus 79 euro. Doe ik Tmobile glasvezel 1 gbit en tv met extra zenderpakket en 1 tv box en cloud opnemen dan kom ik volgens mij op 53 euro uit. Dat vind ik de moeite wel.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier niet, T-mobile vraagt hier een vermogen voor een snel glasvezel abonnement, andere providers ook trouwens.
Daarbij heb ik helemaal geen zin in dat gezeik met die TV van T-mobile, en het beperkte zender-aanbod.
Toen we in Amersfoort wel glasvezel hadden voor internet en vaste telefonie (Jonaz) hadden we nog steeds Ziggo voor TV.
Wij betalen ¤ 103 aan Ziggo.... en de glasvezelverbinding bij T-mobile die ik zou willen kost ook ¤ 60 per maand (ex TV), wel de eerste 8 maanden korting, dus binnenkort maar eens even weer bellen met Ziggo, het is immers al bijna weer 2 jaar geleden dat we verhuisden.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:39 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe kan dat? Want ik betaal bij Ziggo doodleuk 72,5 euro en daar komt nu 6,5 euro bij ofzo. Dan betaal ik dus 79 euro. Doe ik Tmobile glasvezel 1 gbit en tv met extra zenderpakket en 1 tv box en cloud opnemen dan kom ik volgens mij op 53 euro uit. Dat vind ik de moeite wel.
Oh, dat ligt er al, is gewoon aangelegd toen het huis gebouwd was, alleen jammer dat die KPN lul mijn Ziggo modem even verplaatst heeft zodat hij dat glasvezel aansluitpunt kon plaatsen waar hij hem wilde hebben en niet waar ik hem wilde hebben.... was ook echt niet gebeurd als ik thuis was geweest.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
voor glasvezel
wij krijgen het pas in 2024
Wij ergens in het najaar dit jaar, maar ik kan nu al bestellen en gaat dan in zodra we hier aangesloten zijn. Heb dat gisteren nog bij mekaar geklikt op hun website.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
voor glasvezel
wij krijgen het pas in 2024
Je krijgt na elk jaar dat je klant bent 5% korting op je stroomtarief met een maximum van 25% .quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:34 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Hoe kom je in aanmerking voor dat programma?
We hebben ook nog voor ¤ 35 mobiele abonnementen, en dat zijn dus alleen de kosten voor mobiele telefonie, niet voor de aflossing van een telefoon ofzo.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:49 schreef Icegiant het volgende:
Wat een bedragen. Het is eigenlijk niet gek dat steeds meer mensen niet meer kunnen rondkomen.
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wij ergens in het najaar dit jaar, maar ik kan nu al bestellen en gaat dan in zodra we hier aangesloten zijn. Heb dat gisteren nog bij mekaar geklikt op hun website.
oh ik was laatst aan het kijken en kon het niet vindenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat ligt er al, is gewoon aangelegd toen het huis gebouwd was, alleen jammer dat die KPN lul mijn Ziggo modem even verplaatst heeft zodat hij dat glasvezel aansluitpunt kon plaatsen waar hij hem wilde hebben en niet waar ik hem wilde hebben.... was ook echt niet gebeurd als ik thuis was geweest.
is en blijft een keuze natuurlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:49 schreef Icegiant het volgende:
Wat een bedragen. Het is eigenlijk niet gek dat steeds meer mensen niet meer kunnen rondkomen.
Oh wist ik niet (zit zelf ook bij Vattenfall) dus leuk. Heb gekozen voor die partij vanwege teruglevertariefquote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je krijgt na elk jaar dat je klant bent 5% korting op je stroomtarief met een maximum van 25% .
Ik weet niet hoe het nu is, maar dan moet je dat vaste klanten voordeel wel soort van "aan zetten".quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:59 schreef Icegiant het volgende:
[..]
Oh wist ik niet (zit zelf ook bij Vattenfall) dus leuk. Heb gekozen voor die partij vanwege teruglevertarief
De prijzen van de pakketten? Want dat kan ik wel voor je posten morgen, want die prijzen zijn voor jou niet anders dan voor mij.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
[..]
oh ik was laatst aan het kijken en kon het niet vinden
koop sowieso een iptvtje als hier glasvezel ligt
ben echt benieuwd naar de prijzen heb nu 100mb voor twee tientjes denk ik
Zeker wel, als ik de T-mobile tarieven hier bekijk dan liggen die hier hoger dan op ons oude adres, daar zit bij 100 Mbit/s ¤ 10 per maand tussen en bij 1 Gbit/s zit daar ¤ 15 per maand tussen, na die eerste maanden voor de stuntprijs.quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
De prijzen van de pakketten? Want dat kan ik wel voor je posten morgen, want die prijzen zijn voor jou niet anders dan voor mij.
Bijzonder. Als ik mijn adres op geef dan kom ik op dezelfde prijzen uit als een paar maanden geleden. Maar toen kreeg ik op mijn gegevens nog niet beschikbaar, dus gebruikte ik een adres in Arnhem. Die prijzen waren exact gelijk aan wat ik gisteren zag op mn eigen gegevens.quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeker wel, als ik de T-mobile tarieven hier bekijk dan liggen die hier hoger dan op ons oude adres, daar zit bij 100 Mbit/s ¤ 10 per maand tussen en bij 1 Gbit/s zit daar ¤ 15 per maand tussen, na die eerste maanden voor de stuntprijs.
Oude adres:
100 Mbit/s ¤ 35
400 Mbit/s ¤ 40
1 Gbit/s ¤ 45
Huidige adres:
100 Mbit/s ¤ 45
400 Mbit/s ¤ 55
1 Gbit/s ¤ 60
Dus ik ben benieuwd wat T-mobile jou voor tarieven voorschotelt.
En mind you, ik kan in 20 minuten op mijn oude adres zijn zonder te hard te hebben gereden, niet dat we aan de andere kant van het land zijn gaan zitten ofzo, wel een andere provincie en dus andere gemeente.
Maar heb je dan de prijzen zoals bij mijn oude adres of bij mijn huidige adres?quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Bijzonder. Als ik mijn adres op geef dan kom ik op dezelfde prijzen uit als een paar maanden geleden. Maar toen kreeg ik op mijn gegevens nog niet beschikbaar, dus gebruikte ik een adres in Arnhem. Die prijzen waren exact gelijk aan wat ik gisteren zag op mn eigen gegevens.
Oude adres.quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar heb je dan de prijzen zoals bij mijn oude adres of bij mijn huidige adres?
Toch raar, dat ik op nog geen 20 km zulke verschillen heb?quote:
quote:Glasvezel internet is (nog) niet beschikbaar op je adres.
Ja dat kreeg ik eerst ook altijd. Maar omdat ik prijzen wilde weten gebruikte ik dus een adres in Arnhem. Inmiddels kan ik wel mijn eigen adres gebruiken ook al ligt hier nog geen glasvezel, maar ik kan het dus nu vooruit bestellen. Daar staat dan bij dat hier vanaf het najaar glasvezel beschikbaar moet zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik dacht ook checken wat T-mobile hier doet. Heb nu goedkoop kpn glasvezel, dat scheelde ongeveer de helft van de prijs t.o.v. veel trager internet + tv van Ziggo.
Maar helaas:
[..]
Ja alleen héb ik dus glasvezel. Blijkbaar bieden zij geen contracten aan, maar dat is wel wat anders dan dat het niet beschikbaar is.quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja dat kreeg ik eerst ook altijd. Maar omdat ik prijzen wilde weten gebruikte ik dus een adres in Arnhem. Inmiddels kan ik wel mijn eigen adres gebruiken ook al ligt hier nog geen glasvezel, maar ik kan het dus nu vooruit bestellen. Daar staat dan bij dat hier vanaf het najaar glasvezel beschikbaar moet zijn.
Oh! Dat begreep ik verkeerd. Dan zal T-Mobile bij jou idd geen glasvezel aanbieden. En als je nu een glasvezel heck doet in het algemeen, welke aanbieders heb je dan wel?quote:Op woensdag 24 mei 2023 07:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja alleen héb ik dus glasvezel. Blijkbaar bieden zij geen contracten aan, maar dat is wel wat anders dan dat het niet beschikbaar is.
quote:Op woensdag 24 mei 2023 08:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh! Dat begreep ik verkeerd. Dan zal T-Mobile bij jou idd geen glasvezel aanbieden. En als je nu een glasvezel heck doet in het algemeen, welke aanbieders heb je dan wel?
Weird. Kpn geeft m wel, maar de vergelijkers zeggen nope.quote:Geen glasvezel op jouw adres
Op jouw adres, xxxx, is geen glasvezel beschikbaar.
Nee. Als het nodig is dat ik mijn provider moet bellen dan is het tijd om op te stappen 😅quote:
Okquote:Op woensdag 24 mei 2023 12:36 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Nee. Als het nodig is dat ik mijn provider moet bellen dan is het tijd om op te stappen 😅
Ik wil juist zo min mogelijk met de bedrijven te maken hebben. Ik neem een dienst af, die dienst moet werken. Verder wil ik je (het bedrijf) niet horen of zien 🤷♂️
Als je je mobiele telefonie ook oversluit heb je voor iets van 50¤ en gigabit en oneindig telefonie.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 23:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij betalen ¤ 103 aan Ziggo.... en de glasvezelverbinding bij T-mobile die ik zou willen kost ook ¤ 60 per maand (ex TV), wel de eerste 8 maanden korting, dus binnenkort maar eens even weer bellen met Ziggo, het is immers al bijna weer 2 jaar geleden dat we verhuisden.
zegt weinig, als je een 1kamer appartement hebt en daar 300 in de maand voor aan Vattenfall aftikt krijg je idd terug.quote:
Volgens de app krijg ik ook geld terug, 4xx euro, mijn jaar is over een dikke maand om, maar als het nog goed weer wordt/blijft, dan wordt dat bedrag nog wel een stukje hoger.quote:
Ik betaal altijd meer, om de wintermaanden te compenseren en om een naheffing te voorkomen.quote:
Dat doen heel veel mensen, maar geld terug krijgen zegt dus eigenlijk niet zoveel.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:10 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik betaal altijd meer, om de wintermaanden te compenseren en om een naheffing te voorkomen.
Dat is correct, want dan krijg je dus geld terug wat geld is dat je zelf eerder teveel betaald hebt maar wat je niet verbruikt hebt.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doen heel veel mensen, maar geld terug krijgen zegt dus eigenlijk niet zoveel.
Het is toch lekker als je ruim ¤ 1000 terugkrijgt. Dat maakt onder de streep op jaarbasis natuurlijk best wel wat goed en doet je extra beseffen dat het opletten qua stoken toch zeker wel z'n vruchten af kan werpen.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat doen heel veel mensen, maar geld terug krijgen zegt dus eigenlijk niet zoveel.
Uiteraard, daar zeg ik toch ook niets van?quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch lekker als je ruim ¤ 1000 terugkrijgt. Dat maakt onder de streep op jaarbasis natuurlijk best wel wat goed en doet je extra beseffen dat het opletten qua stoken toch zeker wel z'n vruchten af kan werpen.
Maar dat is wel geld dat je gewoon eerder zelf hebt vooruit betaald. Als je dan vervolgens dat verbruik niet hebt, dan krijg je een deel van dat geld weer terug. Dat is logisch. Natuurlijk opletten qua stoken heeft zin.quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch lekker als je ruim ¤ 1000 terugkrijgt. Dat maakt onder de streep op jaarbasis natuurlijk best wel wat goed en doet je extra beseffen dat het opletten qua stoken toch zeker wel z'n vruchten af kan werpen.
Jep en daarin gaan wij zeker 50% minder verbruik qua gas halen en 10-15% qua stroom. En ja, afgelopen winter was dat soms best doorbikkelen met extra dekens/kleding in huis.quote:
Wat gaat er eigenlijk mis bij de leveranciers, specifiek bij de administratie, om van 8 cent naar 39 cent te gaan? Ik vind het vergezocht allemaal.quote:Volgens het PBL is de elektriciteitsprijs dan 4,4 cent per kWh. Zon- en windenergie komen in kosten steeds dichter bij elkaar te liggen. In 2023 kost windenergie op zee minder dan vijf cent per kWh; wind op land tussen de 4 en 7 cent; en grootschalige zonnestroom 5 tot 8 cent per kWh.
Belastingquote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:10 schreef Klik het volgende:
[..]
Wat gaat er eigenlijk mis bij de leveranciers, specifiek bij de administratie, om van 8 cent naar 39 cent te gaan? Ik vind het vergezocht allemaal.
Als het kan wil ik dan even samen naar groene energie kijken, want het valt me op dat bestaande windmolenparken precies hetzelfde werken in 2020 als in 2030. Hoe kan een prijsverhoging dan doorgang vinden? Ik bedoel, bovenstaande 4 punten Belasting+Onkosten+Winstmarge+Risicoopslag waren altijd al in de prijs verrekend. Transport distributie klantenbestand+(eventueel stijging) blijft hetzelfde.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Belasting
Onkosten
Winstmarge
Risicoopslag
Onkosten zijn gestegen. Personeel is duurder en locaties zijn duurder. Zo is ook transport dus duurder geworden.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 10:19 schreef Klik het volgende:
[..]
Als het kan wil ik dan even samen naar groene energie kijken, want het valt me op dat bestaande windmolenparken precies hetzelfde werken in 2020 als in 2030. Hoe kan een prijsverhoging dan doorgang vinden? Ik bedoel, bovenstaande 4 punten Belasting+Onkosten+Winstmarge+Risicoopslag waren altijd al in de prijs verrekend. Transport distributie klantenbestand+(eventueel stijging) blijft hetzelfde.
Het bijbouwen van nieuwe windmolens en nieuwe varianten met grotere bladen + grotere hoogte compenseert voor onkosten. Kern energie is ook zo een voorbeeld, die draaien nu 4000% rendement. Wij betalen dat en ik begrijp niet waarom (ik heb vast contract, maar dan nog).quote:Op vrijdag 26 mei 2023 11:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Onkosten zijn gestegen. Personeel is duurder en locaties zijn duurder. Zo is ook transport dus duurder geworden.
Maar een deel risico is ook de inkoop van energie als de windmolens niet leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |