Niet echt, alleen dat Van Basten een overstap naar buitenland zou afraden.quote:
Wat had je dan verwacht? Dat een speler de huidige trainer zou afbranden in de pers, dat deden ze met Schreuder niet eens.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:18 schreef Harderwijk190 het volgende:
[..]
Niet echt, alleen dat Van Basten een overstap naar buitenland zou afraden.
En dat Timber ook zijn vuist diep in Heitinga heeft zitten. Bijna geen enkele speler of journalist wil dat er te veel bij Ajax veranderd en lekker op deze weg verder te gaan. Ze houden allemaal hun hand boven elkaars hoofd. Het begint een beetje lachwekkend te worden.
Nee dat verwacht ik ook niet. Maar iedereen spreekt zich echt wel te opvallend uit dat Heitinga moet blijven. Lijkt ook wel gewoon omdat Heitinga een rookie/softie is en simpelweg geen harde keuzes durft te maken. Dat vinden spelers fijn natuurlijk, omdat zij dan sneller meer speeltijd krijgen. Eigenlijk precies hetzelfde als Schreuder. Af en toe wisselen en hopen dat iedereen tevreden blijft.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht? Dat een speler de huidige trainer zou afbranden in de pers, dat deden ze met Schreuder niet eens.
Wij zien alleen de wedstrijden, ik zie het ook nog niet in Heitinga maar er komt wel meer bij kijken, daar heeft de TD wel een beter beeld van lijkt me.
Wel een beetje onzin wat je stelt over dat softie, hij maakt juist wel keuzes, maar of het de juiste zijn is de vraag.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:37 schreef Harderwijk190 het volgende:
[..]
Nee dat verwacht ik ook niet. Maar iedereen spreekt zich echt wel te opvallend uit dat Heitinga moet blijven. Lijkt ook wel gewoon omdat Heitinga een rookie/softie is en simpelweg geen harde keuzes durft te maken. Dat vinden spelers fijn natuurlijk, omdat zij dan sneller meer speeltijd krijgen. Eigenlijk precies hetzelfde als Schreuder. Af en toe wisselen en hopen dat iedereen tevreden blijft.
En journalisten als Mike Verweij en Freek Janssen hebben praten alleen maar mee en zijn niet heel kritisch omdat ze dan meer interviews met spelers krijgen of vrienden zijn met Heitinga zelf. Zo werkt het gewoon.
Laten we hopen dat Mislintat hier niks van aantrekt en gewoon zijn plan doordrukt en niet zijn oren laat hangen aan Van de Sar die wel heel erg pro Heitinga (Overmars zag het overigens niet zitten in Heitinga als hoofdtrainer). Anders verliest hij direct ook weer zijn geloofwaardigheid.
Mike: laat maar.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:37 schreef Harderwijk190 het volgende:
[..]
En journalisten als Mike Verweij en Freek Janssen hebben praten alleen maar mee en zijn niet heel kritisch omdat ze dan meer interviews met spelers krijgen of vrienden zijn met Heitinga zelf. Zo werkt het gewoon.
Kudus is een hele goede voetballer zonder overzicht. Dus wat mij betreft mag hij ook weg. Wel het liefst het onderste uit de kan halen zodat Sven wat meer speelruimte krijgt.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:33 schreef Black-Death het volgende:
Ben er uiteindelijk niet heel rouwig om als Kudus voor 40 mio vertrekt. Te onbetrouwbaar etc.
Goed gezegd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:46 schreef dimmak het volgende:
[..]
Kudus is een hele goede voetballer zonder overzicht. Dus wat mij betreft mag hij ook weg. Wel het liefst het onderste uit de kan halen zodat Sven wat meer speelruimte krijgt.
Eens.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
100 miljoen voor die 2 is voor Ajax gewoon een meer dan prima deal.
Dat zou hij nu zelf moeten zijn voor Hato.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:03 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Eens.
Hopelijk kunnen we Timber behouden. Ervare centrale verdediger ernaast en die gaat opbloeien.
Ik heb niets tegen Heitinga maar ik vind het nogal vreemd dat de grootste club van het land proefkonijn speelt van een onervaren trainer, als tussenpaus tot eind dit seizoen nog wel begrijpelijk maar ze moeten wel enorm van hem overtuigd zijn als ze ook volgend seizoen met hem in zee gaan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:45 schreef manny het volgende:
[..]
Mike: laat maar.
Freek: valt me vies tegen. prima dat Johny de boel moest overnemen en de selectie niet zelf heeft samengesteld, maar je mag toch kritisch zijn en benoemen dat er geen enkel tactisch plan lijkt te zijn, en dat je Heitinga nooit kan betrappen op iets van uitleg / tactisch inzicht dan wel het idee dat ie daadwerkelijk weet hoe hij een tegenstander gaan aanpakken op de best mogelijke manier.
Maar goed, Freek bleef ook Schreuder tot het bittere eind verdedigen.
Vraag het me af. Timber lijkt me persoonlijk wel iemand die nu sneller kiest voor een transfer dan trouw blijven aan Ajax. Hij ziet ook dat het team kwalitatief tegen de ondergrens aan zit nu, zeker als er nog een paar vertrekken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:03 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Eens.
Hopelijk kunnen we Timber behouden. Ervare centrale verdediger ernaast en die gaat opbloeien.
Heitinga is gewoon nog veel te junior voor deze rol nu. Die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, want anders ligt hij binnen 3 maanden in het nieuwe seizoen op straat met een zelfde deuk in zijn imago als de Boer na zijn zeperds bij Inter en Crystal. Komen ze nooit meer bovenop.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:45 schreef manny het volgende:
[..]
Mike: laat maar.
Freek: valt me vies tegen. prima dat Johny de boel moest overnemen en de selectie niet zelf heeft samengesteld, maar je mag toch kritisch zijn en benoemen dat er geen enkel tactisch plan lijkt te zijn, en dat je Heitinga nooit kan betrappen op iets van uitleg / tactisch inzicht dan wel het idee dat ie daadwerkelijk weet hoe hij een tegenstander gaan aanpakken op de best mogelijke manier.
Maar goed, Freek bleef ook Schreuder tot het bittere eind verdedigen.
Het gaat me niet eens zo zeer om hem maar om Ajax, waarom zou je het risico nemen, 1 keer geen CL kan wel maar als je het volgend seizoen ook verneukt gaat het wel hard met de reserves plus dat de concurrenten wel die premie pakken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heitinga is gewoon nog veel te junior voor deze rol nu. Die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen, want anders ligt hij binnen 3 maanden in het nieuwe seizoen op straat met een zelfde deuk in zijn imago als de Boer na zijn zeperds bij Inter en Crystal. Komen ze nooit meer bovenop.
Kudus ga je niet missen itt tot Timber en Alvarez. Al vind ik Timber ook een bizar matig seizoen spelen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:23 schreef Scorpie het volgende:
Wel een totale leegloop dan.
Timber
Alvarez
Kudus
En dan Tadic die een andere rol (zou moeten) krijgen.
Dan hou je maar weinig echte sterkhouders over.
misschien loopt er nog wat bij Rangers voor achterinquote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kudus ga je niet missen itt tot Timber en Alvarez. Al vind ik Timber ook een bizar matig seizoen spelen.
Hoeveel ervaring hadden Michels, Beenhakker, de Mos, Koeman en van Basten op het hoogste niveau?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 11:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen Heitinga maar ik vind het nogal vreemd dat de grootste club van het land proefkonijn speelt van een onervaren trainer, als tussenpaus tot eind dit seizoen nog wel begrijpelijk maar ze moeten wel enorm van hem overtuigd zijn als ze ook volgend seizoen met hem in zee gaan.
Even los wat er aan trainers beschikbaar is en ook naar Ajax zou willen, van Bosz weten we dat maar dan hou ik liever Heitinga.
Schotse vriend van me vond het vreselijk dat Bassey werd weggekocht. Noemde hem hun superman.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:55 schreef aTypisch het volgende:
[..]
misschien loopt er nog wat bij Rangers voor achterin
Waanzinnig succes was die Van Basten inderdaad.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel ervaring hadden Michels, Beenhakker, de Mos, Koeman en van Basten op het hoogste niveau?
En de anderen hebben ook geen carriere gemaaktquote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Waanzinnig succes was die Van Basten inderdaad.
Die Kudus speelde na de winterstop gewoon op halve kracht en was nog 1 van de beteren.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 12:50 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kudus ga je niet missen itt tot Timber en Alvarez. Al vind ik Timber ook een bizar matig seizoen spelen.
Precies daarom ga je er weinig aan missen en dan heb ik het nog niet gehad over die oogkleppen en het buiten spel staan.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die Kudus speelde na de winterstop gewoon op halve kracht en was nog 1 van de beteren.
Wat een instelling
Die moet je uberhaupt niet houdenquote:
Andere tijden sport met tong80, Michels was natuurlijk top, dat komt niet zo vaak voor, Beenhakker en de Mos hadden wel ervaring voor ze bij Ajax begonnen, dat is toch wat anders dan bij Ajax beginnen, Koeman ook trouwens, Van Basten wat minder en ook het bewijs dat een topspeler niet zomaar een toptrainer is.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoeveel ervaring hadden Michels, Beenhakker, de Mos, Koeman en van Basten op het hoogste niveau?
Weet ik allemaal. Cruijff had ook geen ervaring vóór Ajax. Het gaat er mij om dat Heitinga als uniek voorbeeld wordt gezien. Zo'n Heitinga, Beenhakker en de Mos waren op het juiste moment op de juiste plaats. Zoals Advocaat overkwam bij Oranje. Helaas zit je er daarna 30/40 jaar mee opgescheept en zorgen ze voor meer ellende dan succes voor Nederland. Het is allemaal zo opportunistisch als de neten. Ten Hag haalde succes met de door de ontslagen Marcel Keizer opgeleide spelers. Doordat Feijenoord geen geld had om de afkoopsom van van Bronkhorst te betalen, nadat-ie 7 keer op rij had verloren, bleef ie zitten en werd een jaar later kampioen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Andere tijden sport met tong80, Michels was natuurlijk top, dat komt niet zo vaak voor, Beenhakker en de Mos hadden wel ervaring voor ze bij Ajax begonnen, dat is toch wat anders dan bij Ajax beginnen, Koeman ook trouwens, Van Basten wat minder en ook het bewijs dat een topspeler niet zomaar een toptrainer is.
Natuurlijk kan het goed aflopen met Heitinga maar ik vind het gewoon een gok die je op dit niveau niet moet maken en door Keizer opgeleide spelers? Hoe kom je daar nou weer bij.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet ik allemaal. Cruijff had ook geen ervaring vóór Ajax. Het gaat er mij om dat Heitinga als uniek voorbeeld wordt gezien. Zo'n Heitinga, Beenhakker en de Mos waren op het juiste moment op de juiste plaats. Zoals Advocaat overkwam bij Oranje. Helaas zit je er daarna 30/40 jaar mee opgescheept en zorgen ze voor meer ellende dan succes voor Nederland. Het is allemaal zo opportunistisch als de neten. Ten Hag haalde succes met de door de ontslagen Marcel Keizer opgeleide spelers. Doordat Feijenoord geen geld had om de afkoopsom van van Bronkhorst te betalen, nadat-ie 7 keer op rij had verloren, bleef ie zitten en werd een jaar later kampioen.
De Ligt en co speelden onder keizer in de jeugd.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het goed aflopen met Heitinga maar ik vind het gewoon een gok die je op dit niveau niet moet maken en door Keizer opgeleide spelers? Hoe kom je daar nou weer bij.
Nee, Keizer deed jong Ajax toen De Ligt al bij het eerste zat en werd toen door Bergkampgod hoofdtrainer gemaakt, weer een ex topspeler die de boel niet goed inschatte.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Ligt en co speelden onder keizer in de jeugd.
Verder vind ik het ook vreselijk dat Heitinga trainer is bij m'n club. Ik ben inmiddels totaal lethargisch geworden met van der Sar, Maurice Hendrix, die Duitser, het ontslag van Bogarde, niet waarderen van Reiziger, Schreuder en John als hoofdtrainers. Het zal allemaal wel. Ik laat de passie hier over aan jou, Klaasweetniks en Calland.
Je zou het bijna vergeten, maar Van Basten deed wel vier jaar Oranje incl. twee eindtoernooien voordat hij bij Ajax 1 begon.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Andere tijden sport met tong80, Michels was natuurlijk top, dat komt niet zo vaak voor, Beenhakker en de Mos hadden wel ervaring voor ze bij Ajax begonnen, dat is toch wat anders dan bij Ajax beginnen, Koeman ook trouwens, Van Basten wat minder en ook het bewijs dat een topspeler niet zomaar een toptrainer is.
'Weer'? Wie nog meer ? Molenaar? Swart? Cruijff? Keizer? Ling? Jonk? Hulsoff? Succes met de hockeyer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee, Keizer deed jong Ajax toen De Ligt al bij het eerste zat en werd toen door Bergkampgod hoofdtrainer gemaakt, weer een ex topspeler die de boel niet goed inschatte.
Je bedoelt 'lang'?quote:
Die blijft ook een beetje op eenzelfde niveau hangen in Brugge.quote:
Welke rol dan? Nieuwe AD? Heb niet het gevoel dat Sar snel gewipt gaat worden..quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat Ajax organisatorisch weer van de grond af moet worden opgebouwd en als ze slim zijn trekken ze Jordi Cruijff aan.
AD, of desnoods verzinnen ze iets tussen AD en TD om de boel op poten te zetten maar Jordi kent in ieder geval de Nederlandse cultuur, lijkt competent en heeft bij Barcelona een kijkje in de keuken kunnen nemen.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:53 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Welke rol dan? Nieuwe AD? Heb niet het gevoel dat Sar snel gewipt gaat worden..
Denk dat Van Basten het als coach bij een topclub misschien makkelijker had gehad, in de top van de eredivisie is het veel gecompliceerder omdat je nauwelijks kan doorselecteren, spelers snel vertrekken etc.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:32 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je zou het bijna vergeten, maar Van Basten deed wel vier jaar Oranje incl. twee eindtoernooien voordat hij bij Ajax 1 begon.
Wat een onzin, ze hebben net allemaal nieuwe mensen aangetrokken.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:53 schreef -XOR- het volgende:
Het is in ieder geval duidelijk dat Ajax organisatorisch weer van de grond af moet worden opgebouwd en als ze slim zijn trekken ze Jordi Cruijff aan.
Wanneer maak je de gok wel, Tarado.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 14:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het goed aflopen met Heitinga maar ik vind het gewoon een gok die je op dit niveau niet moet maken en door Keizer opgeleide spelers? Hoe kom je daar nou weer bij.
Maar je weet toch nooit zeker of een trainer succesvol gaat zijn. Ik had echt niet verwacht dat Ten Hag het zo goed zou doen.quote:
Dat weet je nooit maar Ten Hag had toch wel een aardig trackrecord voor hij bij Ajax kwam en mede door hem zijn er weer grote stappen gezet ook commercieel en financieel, ga je dan het risico nemen dat je weer een paar stappen terug moet doen met een onervaren trainer?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:16 schreef Houniet het volgende:
[..]
Maar je weet toch nooit zeker of een trainer succesvol gaat zijn. Ik had echt niet verwacht dat Ten Hag het zo goed zou doen.
Nee. En die sloeg in de media ook vaak een modderfiguur, zeker in het begin. Maar je had wel altijd het idee dat ie met een plan bezig was, hij had het over de manier waarop ze voetbalden, wat er beter kon, waarom in bepaalde fases het niet goed ging, wat het idee achter bepaalde keuzes is, etc etc. In andere woorden: een trainer.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 16:16 schreef Houniet het volgende:
[..]
Maar je weet toch nooit zeker of een trainer succesvol gaat zijn. Ik had echt niet verwacht dat Ten Hag het zo goed zou doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |