Je had ze ook weg kunnen laten rennen. Maar goed het is oorlog dus heel erg zit ik er ook niet mee.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:29 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Zoals vroeger zit er ook nu een risico aan het helpen van militairen. Dan maak je een onderscheid tussen passief burger zijn, en actief meedoen in het conflict. De arme rus voelde misschien dat hij geen keus had, maar hij heeft er zelf voor gekozen. En heeft dat nu bekocht.
quote:
Nee, daar lijkt het niet op. Russen beginnen onderling te matten met elkaar. Interne aangelegenheid dus, het westen en Oekraïne hebben hier niets mee te maken.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Joh dit is toch gewoon een Oekraïnse splintergroep die onder andere vlag aan het vechten is.
Het zijn ook geen 200k doden, maar get totaal aantal dat permanent niet meer ingezet kan worden.quote:Op maandag 22 mei 2023 10:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar wat is "uitschakeld". Een soldaat die zijn been kwijt raakt is ook uitgeschakeld. 200.000 doden lijkt mij sterk overdreven.
Daar geloof ik dan weer niets vanquote:Op maandag 22 mei 2023 13:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
[..]
Nee, daar lijkt het niet op. Russen beginnen onderling te matten met elkaar. Interne aangelegenheid dus, het westen en Oekraïne hebben hier niets mee te maken.
Iemand waarvan het onwaarschijnlijk is dat hij binnen x aantal tijd nog kan vechten deze oorlog.quote:Op maandag 22 mei 2023 10:55 schreef HSG het volgende:
[..]
Maar wat is "uitschakeld". Een soldaat die zijn been kwijt raakt is ook uitgeschakeld. 200.000 doden lijkt mij sterk overdreven.
Als Rusland troepen terug moet trekken om Belgorod te 'beschermen' kan dat positief uitpakken voor Oekraïne.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:20 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar wat is het praktisch nut ?
Zal wel weer een storm in een glas water zijn verder.
Nee, joh. Dit zijn gewoon wat mensen die toevallig wapens en pantservoertuigen hebben gevonden ergens in een weiland.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer niets van.
Dit is vermoed ik net zo een Russische aangelegenheid als dat de herrie in de Donbas 9 jaar geleden een puur Oekraïnse gelegenheid was.
En zeker geen false flag voor de Russen. Het komt ze bijzonder slecht uit. Met Bachmut hadden ze momentum om wat te vieren (vanuit hun point of view) en het moraal weer omhoog te krikken. Dat wordt nu totaal door hun neus geboord.
Het is gewoon een groep die als eenheid al langere tijd meevecht met de Oekraiense troepen in Oekraine. Ze zijn niet onbekend ofzoquote:Op maandag 22 mei 2023 13:45 schreef bleiblei het volgende:
Kortom, ik zet mijn geld in op.een Russisch anti-Kremlin clubje met hulp vanuit Oekraïne om te voorkomen dat Bachmut een kantelpunt wordt voor de Russen waar ze de troepen mee opgepept krijgen.
Wel een bazenactie. Zeker als het ook nog lukt om op de 25ste Bachmut flink onder vuur te leggen zodat er absoluut niets te vieren blijkt.
Je zou bijna denken dat ze deze operatie al maanden in de planning hadden, maar dat het wachten was op de val van Bachmut. Een beetje stoken, kapot maken wat je kapot kunt maken, en dan weer terug.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer niets van.
Dit is vermoed ik net zo een Russische aangelegenheid als dat de herrie in de Donbas 9 jaar geleden een puur Oekraïnse gelegenheid was.
En zeker geen false flag voor de Russen. Het komt ze bijzonder slecht uit. Met Bachmut hadden ze momentum om wat te vieren (vanuit hun point of view) en het moraal weer omhoog te krikken. Dat wordt nu totaal door hun neus geboord.
Natuurlijk. Lees ook dat het aangestuurd wordt door Oekraïne, dus zal van het positieve uitgaan.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als Rusland troepen terug moet trekken om Belgorod te 'beschermen' kan dat positief uitpakken voor Oekraïne.
Het kan ook gewoon een gecoördineerde aanval zijn samen met het offensief.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:47 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ze deze operatie al maanden in de planning hadden, maar dat het wachten was op de val van Bachmut. Een beetje stoken, kapot maken wat je kapot kunt maken, en dan weer terug.
Nee hoor, er is al een referendum geweest. 93,7% stemde vóór afscheiding van rusland.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:38 schreef inslagenreuring het volgende:
Joh dit is toch gewoon een Oekraïnse splintergroep die onder andere vlag aan het vechten is.
FSB'er, las ik.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer zijn het wel militairen of net zoals vroeger in NL meer politie/burgers.
Maar ik zie wel geprepareerde voertuigen. Die koop je niet bij de lokale toyotadealer…quote:Op maandag 22 mei 2023 13:19 schreef Momo het volgende:
Ik zie veel beelden voorbij vliegen, waarschijnlijk ook een deel neppe, maar dit zijn toch Russische rebellen, geen Oekrainers?
Die hebben ze gewoon gevonden.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik zie wel geprepareerde voertuigen. Die koop je niet bij de lokale toyotadealer…
Zullen ze wel uit een of ander depot hebben gehaald. Dat schijnt zelfs met BUK lanceerinstallaties te kunnen gebeuren. Heb ik van horen zeggen.quote:Op maandag 22 mei 2023 13:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar ik zie wel geprepareerde voertuigen. Die koop je niet bij de lokale toyotadealer…
quote:Op maandag 22 mei 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zullen ze wel uit een of ander depot hebben gehaald. Dat schijnt zelfs met BUK lanceerinstallaties te kunnen gebeuren. Heb ik van horen zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |