quote:Wat is het voedingsadvies voor vlees?
Het advies is om niet meer dan 500 gram vlees per week te eten, waarvan maximaal 300 gram rood vlees, zoals rundvlees en varkensvlees. Dit is inclusief vleeswaren. Onbewerkt mager vlees staat in de Schijf van Vijf. Het advies is om een keer per week vis te eten en een of meerdere dagen per week vegetarisch te eten. Als vleesvervanger kun je peulvruchten, tofu, tempé of ei nemen of ongezouten noten.
Denk dat er weinig mensen zijn die wel vlees eten maar niet boven deze hoeveelheid komen. Ik ga daar zelf vaak flink overheen in ieder geval..quote:In dit verband benadrukken de onderzoekers dat wanneer de dagelijkse inname van vlees minder dan 75 gram is, er geen aanwijzingen zijn dat dit ongezond is
Dat. Weinig nieuws dus...quote:Op zondag 21 mei 2023 09:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van het Voedingscentrum, dus minder dan 75 gram per dag is gewoon het advies maar TS probeert het te verpakken als een advies meer vlees te eten.
https://www.voedingscentr(...)tarisch%20te%20eten.
[..]
Krijg ik toch een beetje het gevoel bij dat de vleesindustrie dit onderzoek mogelijk gemaakt heeft...quote:Ook vinden ze dat de vee- en pluimveeindustrie essentieel is voor het welzijn van onze samenleving
Hoeveel van de mensen die hier nu ijverig naar gaan verwijzen zitten hieronder?quote:In dit verband benadrukken de onderzoekers dat wanneer de dagelijkse inname van vlees minder dan 75 gram is, er geen aanwijzingen zijn dat dit ongezond is.
Toch weer buitengewoon opmerkelijk dat jij direct over ideologieën begint maar de overduidelijke ideologie uit de OP van deze TS onbesproken laatquote:Op zondag 21 mei 2023 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
De waarheid komt altijd boven water zo blijkt. Vlees is dan natuurlijk ook hartstikke gezond. Het is uiteraard wel belangrijk selectief te zijn in wat je kiest qua vlees, maar het idee dat je beter geen vlees (en/of zuivel) kunt eten is een leugen, voortkomende uit een ideologie.
Een advies hè ik eet graag een flink stuk vlees, wat een ander daar van vindt zal mij worst wezenquote:Op zondag 21 mei 2023 09:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van het Voedingscentrum, dus minder dan 75 gram per dag is gewoon het advies maar TS probeert het te verpakken als een advies om meer vlees te eten.
[..]
Ondanks dat je reactie inhoudelijk vlees noch vis was, heb je met een flauwe woordspeling alsnog gehakt gemaakt van dit topicquote:Op zondag 21 mei 2023 09:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Een advies hè ik eet graag een flink stuk vlees, wat een ander daar van vindt zal mij worst wezen
Daarom zal vlees toegevoegd worden aan je CO2 budget.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:50 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Een advies hè ik eet graag een flink stuk vlees, wat een ander daar van vindt zal mij worst wezen
Waar ik moeite mee heb, is de toon: je moet niet meer dan 75 gram. Alsof vlees eten wel kan, maar toch een risico heeft.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Van het Voedingscentrum, dus minder dan 75 gram per dag is gewoon het advies maar TS probeert het te verpakken als een advies om meer vlees te eten.
[..]
Gewoon goed vlees is zeker gezond… maar tegenwoordig zit er genoeg rommel aan toegevoegd of spuiten ze die beesten vol met medicatie… tja dan is je vlees ook verrot.quote:Op zondag 21 mei 2023 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
De waarheid komt altijd boven water zo blijkt. Vlees is dan natuurlijk ook hartstikke gezond. Het is uiteraard wel belangrijk selectief te zijn in wat je kiest qua vlees, maar het idee dat je beter geen vlees (en/of zuivel) kunt eten is een leugen, voortkomende uit een ideologie.
Heb je het stuk gelezen?quote:Op zondag 21 mei 2023 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
Zelfs deze kritische onderzoekers zeggen dit ook. Is dat dan een ideologie, of wijst al het onderzoek daar gewoon op?quote:Op zondag 21 mei 2023 10:09 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waar ik moeite mee heb, is de toon: je moet niet meer dan 75 gram. Alsof vlees eten wel kan, maar toch een risico heeft.
Wat natuurlijk onzin is, omdat je gelijk vlees vervangende producten moet toevoegen. Vlees is veel efficienter qua voedingsstoffen dan alle noten, pitten bij elkaar.
Er zit duidelijk een ideologie (geen vlees eten) achter de manier van verwoorden, dat is prima , maar niet zuiver.
Net als de andere groep, helemaal doorslaat dat alles dan gelijk onzin is.... Voordelen van minder vlees eten is niet voor de persoon zelf maar voor een dier (wat dan mogelijk niet zal leiden (alsof dieren in de vrije natuur vredigleven leiden)), voor de natuur (minder afval stoffen, maar wie zegt dat als je geen veetilt hebt er minder afval stoffen in de grond komen, het uit dunnen van de grote kuddes komt door menselijk jagen en niet door roofdieren, aangezien de meeste kuddes zelf op roofdieren jagen). etc.
De vee- en pluimveeindustrie essentieel is voor het welzijn in onze samenleving? Die mega-uitstoot van ammoniak uit varkensstallen is essentieel? En die slachthuizen vol laagbetaalde arbeidsimmigranten bevorderen het wel welzijn in de samenleving?quote:Op zondag 21 mei 2023 09:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ook vinden ze dat de vee- en pluimveeindustrie essentieel is voor het welzijn van onze samenleving en dat ze niet op de knieën moeten worden gedwongen door reductionisme of fanatieke onderwerping aan bepaalde overtuigingen.
Voedingscentrum vertrouwenquote:Op zondag 21 mei 2023 09:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het punt is dat 75 mg een erg arbitraire getal is en dat dit voortkomt uit een ideologie van minderen (want alles moet minder en kleiner in Nederland) of eigen helemaal geen vlees eten. Vraagje: waarom 75mg voor een volwassen man van 1,50m maar ook voor een van 2,10m? Waarom het zelfde voor een man die zeer zwaar fysiek werk levert als voor een administratief medewerker bij een gemeente? Waarom 75 mg voor iemand die ook dagelijks noten eet, en als iemand 150 mg wil eten, wat kan hij dan het beste laten staan? etc..... Waarom wordt er geen minimum geformuleerd? (omdat maatschappelijke consensus is, dat je zonder zou moeten kunnen, mits voldoende alternatieven).quote:Op zondag 21 mei 2023 10:25 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Zelfs deze kritische onderzoekers zeggen dit ook. Is dat dan een ideologie, of wijst al het onderzoek daar gewoon op?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 27% gewijzigd door Korenfok op 21-05-2023 11:03:33 ]
Ga lekker klankkasten tussen je vegagekkies in de vegakerk. Hou je religie voor je.quote:Op zondag 21 mei 2023 10:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De vee- en pluimveeindustrie essentieel is voor het welzijn in onze samenleving? Die mega-uitstoot van ammoniak uit varkensstallen is essentieel? En die slachthuizen vol laagbetaalde arbeidsimmigranten bevorderen het wel welzijn in de samenleving?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |