Of ze verkopen vanaf nu de TGT inhoud voor sterk gereduceerde prijs in de winkel zelf.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 09:59 schreef Felixa het volgende:
Ja verdomd! Jammer hoor, ik heb ooit twee pakketten weten te bemachtigen en die waren elke keer fantastisch. Hopelijk komen ze weer terug.
Staan die tasjes er de hele dag of alleen 's ochtends tot het op is? Ik heb in de verste verte geen Lidl in de buurt en kwam alleen voor de boxen en moest dan een eind omrijden vanuit mijn werk met de bus.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 11:46 schreef Zana het volgende:
Ze hebben nu bij de Lidl een stelling in de winkel met tasjes voor 3 ¤. De inhoud van mijn eerste tasje was wel minder dan in de tgtg dozen van eerder. Moet je ook alsnog geluk hebben dat het er staat als je net in de winkel bent. Voordeel je kunt wel een beetje spieken wat erin zit.
Geen idee hoe elke winkel dit doet. Mijn zoon was rond het middaguur en toen stonden er 3 tasjes. Vandaag heb ik alleen de lege stelling in de winkel gezien en bij een andere winkel stond de lege stelling na de kassa. Ze hebben nu ook de bakken vervangen voor de 25 en 50 cent producten...daar moet je ook "geluk" hebben, heel vaak ligt daar niets in, en nu met al die vakantiegangers hier in de buurt wordt de kans waarschijnlijk nog kleiner.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:29 schreef Felixa het volgende:
[..]
Staan die tasjes er de hele dag of alleen 's ochtends tot het op is? Ik heb in de verste verte geen Lidl in de buurt en kwam alleen voor de boxen en moest dan een eind omrijden vanuit mijn werk met de bus.
Ja! Ik dacht dat het aan mij lag. Jammer hoorquote:
Kak. Ik ga 's ochtends niet voor de winkeldeur liggen voor zo'n tasje.... (denk ik)quote:Wanneer zijn de tasjes te vinden?
De nieuwe verspil me niet tasjes van Lidl staan direct bij het openen van de winkel klaar. Je vindt ze in een verrijdbaarrek, samen met de broden van gister. Deze zijn voor 25 cent te koop. De verspil me niet tasjes kosten 3 euro per stuk. Het is belangrijk om te weten dat het gaat om een ‘wie het eerst komt, wie het eerst maalt’ syteem en de tasjes kunnen dus niet worden gereserveerd.
https://www.ad.nl/economi(...)erspilling~a9ade5d3/quote:Lidl verkoopt gebutste groenten en fruit voor minder geld, in strijd tegen voedselverspilling
Supermarktketen Lidl komt met een speciaal groente- en fruittasje om voedselverspilling tegen te gaan. In de zak zitten gebutste tomaten, bananen en andere groente- en fruitsoorten, die anders zouden worden weggegooid. Klanten betalen 3 euro voor een zak van 4 kilogram.
Jurriaan Nolles 11-07-23, 06:00 Laatste update: 08:30
Quirine de Weerd, hoofd duurzaamheid bij Lidl, ziet dat het gedrag van de klant verandert: ,,Vroeger wilden mensen misschien niet zo snel gezien worden bij de koopjeshoek, maar dat is tegenwoordig wel veranderd. Het is juist hip om voedsel dat anders zou worden weggegooid te kopen.’’
In de groente- en fruittas van Lidl zitten bijvoorbeeld wat rimpeligere tomaten dan klanten gewend zijn of iets rijpere bananen, die desondanks nog prima geschikt zijn voor consumptie. Verantwoordelijken van de versafdeling zouden ze normaal gesproken uit de winkel weren, maar bieden ze nu goedkoper aan. Klanten betalen ongeveer nog een derde van het normale bedrag.
Groente met een afwijking
Supermarkten komen steeds vaker met duurzaamheidsmaatregelen om voedselverspilling tegen te gaan. Albert Heijn kent al enige jaren het concept van Buitenbeentjes, waardoor groenten met een afwijking - ‘kleine paprika’s of kromme komkommers’ - alsnog in de winkel terechtkomen. De meeste andere supermarkten - ook Lidl en Albert Heijn - hebben bijvoorbeeld samenwerkingen met de Voedselbank.
Lidl was de eerste supermarkt die verspil-mij-niet-stickers introduceerde. Producten die bijna over de datum zijn, mogen daardoor weg voor 25 cent. Of bij vlees, vis en vega voor 50 cent. Andere supermarkten zijn dat ook gaan doen.
Hergebruik
Acties tegen voedselverspilling passen bij de duurzaamheidsambities van het van oorsprong Duitse Lidl, dat zich ten doel heeft gesteld om zoveel mogelijk afval te hergebruiken en om voedselverspilling terug te dringen. Zo gaat onder meer brood dat niet meer kan worden verkocht, terug naar Lidl’s bakkers om er veevoer van te maken. Een ander deel gaat naar de kippen van Kipster, zodat daar eieren kunnen worden geproduceerd met een zo laag mogelijke voetafdruk. Met deze maatregelen claimt Lidl jaarlijks 12 miljoen kilo minder voedsel te verspillen.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:12 schreef gelestipjes het volgende:
Broodpakket gehaald bij de Dirk. Niet het meest gevarieerde pakket, 1 volkoren brood.....en 90 bruine bollen.
Gewoon alleen maar als tosti shizzle gebruiken. Bohhhh 20 dagen tosti dieet.quote:Op donderdag 13 juli 2023 13:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]Hoop dat je een enorme vriezer hebt.
quote:Op donderdag 13 juli 2023 09:12 schreef gelestipjes het volgende:
Broodpakket gehaald bij de Dirk. Niet het meest gevarieerde pakket, 1 volkoren brood.....en 90 bruine bollen.
Volgens mij alle afgeprijsde producten, de ene keer kon je nog een zak bollen van de voordag voor 0,25 ¤ of 0,50 ¤ krijgen en nu zijn ze altijd 1 ¤ of 1,5 ¤. Ik heb zelfs al broden met een sticker voor 2,50¤ zien liggen. Ook het gebak wat voorheen 1¤ was is nu 2,50¤ of 4¤ bij ons. Of groentepakketten war het soms nauwelijks meer schilt.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:07 schreef Nober het volgende:
Jumbo heeft ook zo'n eigen verspilhoek.
De hele taarten werden onlangs in prijs verhoogd van 4 euro naar 6 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |